cissie schreef:Iedereen moet doen wat hij/zij zich prettig bij voelt laat dat duidelijk zijn.
Tuurlijk is de rendac geen prettige goedvoelende optie, als je daar een keer geweest bent wil je eigenlijk dat geen enkele paard of ander dier dar terecht komt.
Maaaarr.......ik vind het van de zotte (voor mezelf dan) om ruim €1500,- neer te leggen voor een crematie, ik heb dit geld wel dus daar gaat het niet om, maar dit geld is eigenlijk voor mijn haflinger en evt spoedgevallen en operaties.....dit geld zou dan van mijn paardenrekening afgaan......en dat geld is eigenlijk voor mijn levende dieren in nood, dus als ze met spoed geopereerd moeten worden, ik houdt dat geld daar ook liever voor.
Alle dieren zijn bij mij bijna heilig (bij wijze van spreken) en ik houdt ontzettend veel van ze, maar eenmaal dood = toch gewoon dood, tja dan geef ik er liever niet teveel geld meer aan uit dat besteed ik liever aan de paarden die nog leven en dan kan dit geld nog van enige betekenis zijn....Ik ga simpelweg geen €1500,- betalen voor een emotie, verdrietig ben ik toch of het paard nou gecremeerd wordt of opgehaald door de rendac.
Ik sluit me hierbij aan.
Gek genoeg denk ik dat als mijn paard aan de weg zou liggen ik wel ruim de tijd heb om afscheid te nemen en te beseffen dat het gewoon over is.
Daarnaast vertrouw ik mijn DA gewoon 100% dat het allemaal rustig gaat.
Ik ben heel lang voor de slacht geweest vooral omdat het zo snel gaat, maar ik kan niet wennen aan het idee dat ze daarna helemaal gevild worden.
Ik hoop dat het nog vele jaren mag duren en mocht cremeren tegen die tijd 300 euro zijn dan zou ik het wel doen
.