Stel, er word een miljoen geboden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:31

Britt20099 schreef:
Zijn (veel) bokkers hier nou zo erg op geld gericht of heb ik zo'n verschrikkelijke andere insteek als het gaat om paarden/dieren?

Sta compleet versteld van de antwoorden hier van vele prikkers....

Dat dier hoeft het bij die andere eigenaar toch niet slecht te hebben?
Het ene goede huisje of het andere zal een paard een zorg zijn hoor.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:32

Ik zal morgen eens wat meer meelezen, maar mochten ze mij een miljoen bieden of een half miljoen (en nu krijg ik half bokt over me heen) , dan is het strikje erom en 'bye bye'. Dat is zo'n onwijze pleur geld dat IK geen nee kan zeggen :n

Neem van mij aan, ik ben drietens gek van mijn paarden en zal zeker menig traan laten. Maar een miljoen? Daar zeg ik geen nee tegen.

En sommige mensen gaan hier hun paard met hun vriend vergelijken... Dat vind ik dus echt niet te vergelijken :n
Laatst bijgewerkt door rowo op 14-09-09 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:32

De mijne gaat nooit meer weg. Die is onbetaalbaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:33

Voor een miljoen koop je een huis met stallingen en allerlei luxe dingen achter in de tuin en 4 jonge talentvolle paarden er boven op... (ik ga er vanuit dat we het over een miljoen euro hebben) en dan hebbie nog wat over om familie te helpen en nog een stuk voor op de bank. Geld maakt niet gelukkig maar het is wel verrekte handig om te hebben.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:34

pharagirlke schreef:
Voor een miljoen koop je een huis met stallingen en allerlei luxe dingen achter in de tuin en 4 jonge talentvolle paarden er boven op... (ik ga er vanuit dat we het over een miljoen euro hebben) en dan hebbie nog wat over om familie te helpen en nog een stuk voor op de bank. Geld maakt niet gelukkig maar het is wel verrekte handig om te hebben.

En zo is het maar net :j Neemt niet weg dat ik liever minder geld heb en gelukkig ben, dan rijk en ongelukkig.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:36

Heel lastig hoor. En ik hou onwijs veel van paardlief.
Maar voor en miljoen, gaat ze wel weg denk ik.... Zoiets kun je pas echt oordelen als je het meemaakt denk ik.......
Zoals het nu lijkt, goed tehuis(word gechekt^^), strikje eromheen en verzekerd verzonden :+ .

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:39

Ik zou mij eerlijk gezegd serieus vragen waarom ze er een miljoen voor willen bieden, en dan weigeren hem te verkopen voor dat bedrag, omdat het pure oplichterij zou zijn. :+

Maar verkopen doe ik hem niet. :) Hij is al acht jaar mijn maatje door dik en dun. We zijn samen opgegroeid, door periodes geleefd en overleefd. Hij is mijn ontspanning in het weekend, diegene waar ik altijd met sterretjes in mijn ogen over praat. Mijn eigen nukkige ouwe bok...
Neuh, die gaat niet weg. Dat is voor mij hetzelfde als een arm afhakken. :)

Was het een ander paard geweest; met een strikje en een brede lach :D

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:42

Psies, EN je kan financiele zekerheid bieden aan je kinderen EN lekker eten EN je paard goede zorg bieden en een nog mooiere stal inderdaad, plus je ex-paard houd er een luxe leventje op na...iedereen gelukkig! :D

Ayasha
Blogger

Re: Stel, er word een miljoen geboden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:42

Moet zeggen, er staat eentje op stal... Ik weet niet of die weg zou gaan... :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:43

Mijn eerste pony is er ook nog steeds (daar is woest veel geld voor geboden toen, uiteraard geen miljoen of wat daar in de buurt komt ;) ), maar ook nooit op ingegaan :n

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:44

pharagirlke schreef:
Moet zeggen, er staat eentje op stal... Ik weet niet of die weg zou gaan... :o

Inderdaad. Financiele zekerheid is leuk en alles, maar met jezelf moet je leven hoor :o en als het nu ook lukt om rond te komen, waar heb je die miljoen dan voor nodig? Zoveel mensen doen zonder.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:45

hier zou alles weggaan voor een miljoen.
heb er oa eentje lopen die we al 16 jaar hebben, maar voor zo'n bedrag?
kom op, dan is het niet ralistisch om nee te zeggen :n
je eigen huis als plek voor je paard is niet de enige waar je paard het goed kan hebben.
en voor 1 miljoen kan ik toekomstige paarden ALLES bieden wat ze maar nodig hebben en wat ik me maar kan wensen :=

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:45

Ik geloof ook wel dat mijn paardje het ergens anders wel goed kan hebben....

... Maar ik functioneer niet goed zonder hem _O- :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:46

Coentjuh schreef:
ZOUDEN JULLIE OOK JE PAARD VERKOPEN ALS JE NIET WEET WAAR TIE TERECHT KOMT, maar dat miljoen is gegarandeerd...

Ja hoor, geloof jij altijd wat een koper zegt? Ik ga niet eerst kijken bij de koper. :n Is ook erg lastig als je ze naar het buitenland verkoopt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:47

Maar het peerd zelf dat weg gaat?
Moet dat het niet goed krijgen?

Heb boden voor mijn witte pony gekregen die vér boven zijn eigenlijke waarde zaten... Hell daar kon ik een zuivere jonge PRE voor kopen als ik wilde.... Maar de mensen die het bod deden... Neen daar gaat hij niet naar toe. Onder geen enkele voorwaarde.
Weet ik dat hij het goed krijgt vliegt hij met een strikje en zadel en hoofdstel er bij :') maar als ik weet dat hij het niet goed krijgt... Neen. Dat vergeef ik mezelf niet.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-09-09 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:47

KarinvdM schreef:
Coentjuh schreef:
ZOUDEN JULLIE OOK JE PAARD VERKOPEN ALS JE NIET WEET WAAR TIE TERECHT KOMT, maar dat miljoen is gegarandeerd...

Ja hoor, geloof jij altijd wat een koper zegt? Ik ga niet eerst kijken bij de koper. :n Is ook erg lastig als je ze naar het buitenland verkoopt.

Mee eens.... ik weet gewoon dat mijn huidige paarden ook niet eeuwig blijven. En dan kan het zijn dat ze naar het buitenland gaan en je niet kan checken waar ze terecht komen. Maar het is net of ze het bij voorbaat al slecht hebben bij een ander?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:49

Stukje financiele veiligheid voor de toekomst en anders als leuk pensioen, geloof me, tijden worden duurder en wiler toch wel warmpjes bij zitten op mijn ouwe dag :D

Toen ik 16 en er geld werd geboden voor mijn volbloedje, heb ik ook nee gezegd, maar TOEN was het nog een "vriendje" (lees pubertijd, etc.)
Nu is mijn partner mijn vriendje door dik en dun, is hij nummer 1 en mijn familie en toekomstige kinderen. Paard is ook errug belangrijk, maar niet nummer 1.

Ceasar2015

TWFotografie schreef:
ff wat duidelijk maken:geld maakt niet gelukkig...een paard wel.

Paarden maken ook echt niet altijd gelukkig hoor. Heb in afgelopen half jaar zat ellende meegemaakt met paardlief, waar ik doodongelukkig van werd...

Maar ik snap je punt hoor.....

Sedaru

KarinvdM schreef:
Coentjuh schreef:

Volledig mee eens.

En nee geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel :D .

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:50

rowo schreef:
Maar het is net of ze het bij voorbaat al slecht hebben bij een ander?

Ja, ik snap dat ook niet hoor. :n Mijn schimmel is blij met alle aandacht die hij krijgt, of dat nu van mij is of van een ander, dat maakt hem echt niet uit. Hoewel hij wel duidelijk blij is met de weidegang die hij bij mij krijgt en op z'n vorige stal niet.
M'n andere is misschien iets eenkenniger.

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:52

mijn jaarling liever niet

maar die vosse merrie mag voor een heel stuk minder gaan hoor ;) niet dat het geen goed paard is maar er is niet echtr een klik tussen ons

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:55

Ben bang dat wanneer er een miljoen geboden wordt om mijn paardje ik hem wel kwijt ben.

Maar ik kan mijn opa en oma dat ook niet kwalijk nemen (Paard is van mijn opa en oma ;))

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:04

Coentjuh schreef:

Denk je nou echt dat een paard die een miljoen heeft gekost een slecht te huis krijgt? :+

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:12

die van mij gaat mooi niet weg O:)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:20

Stel, er word een miljoen geboden.. dan is het handje klap, strik erom en huppa op de trailer. :D