Het grote taxatietopic...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 22:28

flair schreef:
Waarom moet Sjuimpje toch alles taxeren? Is zij de expert ofzo Haha!

Niet dat ik weet...
Je moest eens weten hoeveel verzoekjes ik nog per pb binnenkrijg Verward
Ik ga zo weer verder hoor, maar wil ook nog even gewoon kunnen bokken Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:32

Sjuimpje"]
[quote="flair schreef:
Waarom moet Sjuimpje toch alles taxeren? Is zij de expert ofzo Haha!

Niet dat ik weet...
Je moest eens weten hoeveel verzoekjes ik nog per pb binnenkrijg Verward
Ik ga zo weer verder hoor, maar wil ook nog even gewoon kunnen bokken Haha!
[/quote]

Haha sjuimpje dat krijg je er nou van als je een nieuwe rare ontketend!!

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 22:36

Sjuimpje the exper Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-03 23:27

Xono,
persoonlijk zou ik er dus geen stuiver voor geven Knipoog Dat is een beetje overdreven maar ik heb niets met quarters...
Denk wel dat we Bud op een 6000 euro kunnen zetten, maar alleen als je je niet gek laat maken en hem dit jaar gewoon nog de tijd geeft om uit te groeien.

Wietze,
weer een haf Haha! Tja, deze was dan wel redelijk succesvol op de keuring maar ik denk niet dat je daar veel van gaat terug zien in de verkoopsprijs, ik zet Wietze gewoon in dezelfde hafprijsklasse.

Esmee-27,
ik heb in een gekke bui wel eens gezegd dat ik me ga verdiepen in bonte vuilnisbakken pony's... Ze jongen lekker an als je ze bij elkaar in de wei zet en je verkoopt ze gewoon als Tinker en mensen betalen er grof voor! Ik snap er echt werkelijk niets van...
Ik heb echt geen idee wat een tinkermerrie zoals die van jou moet gaan opbrengen, als ik een beetje up to date ben vrees ik dat ze er zo 3500 euro voor geven.

Samsam,
wat te lang in het lijf, is nog beetje jeugdig en ook nog behoorlijk groen.
6000 euro.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:42

dan zet ik mijn meis er ook maar bij

Sya vegilin van clearbergen:
Sya is een 13/14 jarige register tinker merrie zonder papier heeft een 2e premie gehaald op de keuring in 2000. Kan leuk lopen, vrij springen doet ze ongvr. 1.30cm ik durf het alleen niet met mij erop.

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/5(72).jpg[/img]
[img]http://80.84.243.99/_fotos/screensize/18)%2021%20februari%202003%2019.jpg[/img]

ik weet zeker dat ik veelste veel heb betaald achter af.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 00:09

Sjuimpje schreef:
Dr-Jacksel,
Jacky heeft geen papier en paarden zonder papier zijn meestal 12 Haha! Vanaf die leeftijd wordt het namelijk steeds moelijker om de leeftijd adh van tanden te schatten. Verder heeft ze ook niet zo'n populaire stokmaat, het is het net niet, geen pony en geen paard...
2700 euro.

Jacky is echt twaalf, dat is wel zekerkent, in dit geval klopt het dus echt Tong uitsteken Ik vind het overigens nog behoorlijk wat geld... Scheve mond

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-03 00:12

Ik nam aan dat het een manege paard is? Een manege paard koop je niet voor een prikkie, ik weet dat het helemaal niet meevalt om een geschikt paard voor dit werk te vinden dus die worden alleen verkocht als een manege eigenaar er echt een flink stuk beter van kan worden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 00:21

Samsam"]
[quote="Percy schreef:
Ik weet wel dat er oudere paarden dan Kawa, met misschien wel minder potentie, voor meer geld dan dat richting Amerika en Turkijke vertrekken.

naar TURKIJE??? in de turkse springspo Verward rt????
[/quote]

Yep, dat is een heel lucratief handeltje want de Turken betalen graag een fiks bedrag voor een KWPN-er die goed kan springen. Er wordt daar steeds fanatieker gesprongen maar dan vooral in de landen rond Turkije.

Pas maar op: de Turken komen er aan Haha!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 00:33

Aw, wordt Sootje toch zomaar overgeslagen... Arm paard Knipoog

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 00:36

Hmmm prijs zal best kloppen SJuim. Ze is een super leerpony, op het moment dat er goed gereden wordt gaat ze ook echt super lopen, alleen is ze iets minder geschikt voor echt beginners...
Ach, ik zou het er nog voor betalen ook Lips are sealed

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 08:04

Laat ik Kalista er ook eens opzetten.
Ze is een KWPN merrie Dublin X Uniform, geboren 1992.
Superbraaf paardje, leergierig.
Alleen klein probleem met RA door verkeerd gegroeide ruggewervel, je moet even weten hoe je haar warm moet rijden en dan is er niks aan de hand. Dressuur/ Springpaardje, door mij nog niet op wedstrijden uitgebracht.
Afbeelding

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 09:54

Voor Sya: een 13/14 jarige merrie, en bruin? Daar is niet zo'n handel in vrees ik. Ik denk dat ze E1500,- op mag brengen.

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:01

oke, fleur komt er ook bij.

Merrie,Merens, 9 jaar 1.48, 4 wedstijden gereden en ik heb nu 4 winstpunten. Ze heeft op de Keuring alleen maar 1ste premie gehad. Met de prestatie proef had ze een score man 7.3. en het gemiddelde is 6.3
Nog niet uitgebracht op spring wedstrijd, maar springt onder de man 1.00 meter. Ze heeft papieren.
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Image28(4).JPG[/img]
Afbeelding

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:06

Jammer kruisje

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:25

3000 euro

zit ik in de buurt Haha!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 10:48

Yaar schreef:
Ík zal dan ook maar wat opgeven Haha!
Om te beginnen Novalee, ze is een Shetlander x Welsh, ze is ong 1.13 hoog zover bekend geen papier, afstamming niet bekend, ze is een merrie en net 13 jaar oud. Ze loopt B dressuur en ze is betuigd. Ik rijd ook vaak met haar buiten en ze is een echte kinderpony. Ze is ook erg fit voor haar leeftijd KnipoogOok rijd mijn broertje van 4 erop en dat vind ze geen probleem. Ze is erg voorwaarts en houd ervan om buitenritten te maken!
Dat was het zo'n beetje! Hier de foto:
Afbeelding
Dan Tess, Tess is een vrij grote Shetlander. Ze is nu ong 1.05 hoog maar ze is nog in de groei ...Ze heeft geen papier maar de afstamming is wel bekend. V. Funny M. Roos. Ze is een merrie en ze is 2 jaar oud. Ze is halster mak en soms gaat ze mee naar het bos. Dat vind ze ook erg leuk. Ze is dus ook nog niet beleerd maar dat gaan we doen als ze een jaar of 3/3 1/2 is. Ze vind het ook erg leuk om gepoetst te worden. Hier een foto van Tess (let niet op de kerstmuts, ik heb even geen recentere foto van haar)
Afbeelding

Ik zal ze nog effe neerzetten. Hoeven jullie niet hélémaal naar pagina 9 te zoeken Haha! Maar is er nog iemand die wil/durft te taxeren? Sjuimpje, wil jij ze ook doen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:05

Yaar, ze zijn al een paar x getaxeerd. Hon is nog maar 1x getaxeerd, daar blijf ik toch ook niet over miepen? Wordt een beetje irri zo.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:09

Sorry stef ...

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:19

nou ben ik wel benieuwd geworden wat je voor mijn paardje zou geven het is een ruin van 4 jaar , kruising tussen een kwpn en gelders , geen papieren en hij wordt binnenkort ingereden door een prof. Afbeelding
Afbeelding

KittyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:23

Voor vierduizend euro gaat Muzefee in elk geval niet weg Knipoog

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik persoonlijk voor een M2 geklassificeerde KWPN-merrie met papier meer zou betalen dan voor bijv. een ongeklasseerde fjordenruin die wat kunstjes kan.

Ik houd me maar even bij de rijtypische paarden...

Mijn merrie schat ik zelf op 8.500 euro tegenover 10.000 euro voor Kawa.

Omar: leuk type. Nog geen wedstrijdervaring, wel 7 jr oud. Goede ouders, maar geen fokwaarde omdat het een ruin is. Zonder OCD 4000 euro.

Hengst van Sjuimpje: ruime bewegingen, groot paard, interessant papier, aansprekend dier. Nog geen wedstrijdervaring (duh..), maar wel hoge verwachtingen. Ik schat hem op 11.000 euro.

Ilet: wat oudere ruin. L2 geklassificeerd. De rijfoto zegt me niet zoveel. Ik denk zo'n 4000 euro.

Zo, hier laat ik het even bij. Moet nu weer aan het werk. Scheve mond

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:49

Ja sorry weer een haflingertje Haha!

Haflinger ruintje met papieren 6jaar oud stokmaat 1,40
Heeft geen wedstrijden gelopen. Er geschikt voor buitenritten heel verkeersmak. Lieve betrouwbare pony.

Afbeelding

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 11:55

esmee_27: Ik denk dat je de fjorden iets te hoog schat. ben benieuwd wat je voor loulou zou geven. pagina 2 geloof ik

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:04

Youko schreef:
Lars: jouw merrie gok ik op €4000, afhankelijk of ze ook meegedaan heeft met shows (geen Amateurkeuring), je rijdt alleen maar buiten met haar?

Ik gok Youko op de € 4.500 a 5000.. merrie en shows gelopen.. etc.

De merrie van Lars heeft een schieffel aan haar voorbeen.. ik denk dat dat met het taxeren de waarde naar beneden zal halen Verward

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:31

Iemand nog suggesties over die van mij Haha! (zie stukje naar boven)

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:38

Ik word steeds nieuwsgieriger wat jullie nou voor Melano zouden geven Haha!
Ras: New Forester
Leeftijd: 4 jaar
vader: Duke's Forest Oberon.
Hoogte: 1.46
Geslacht: merrie
Loopt L1 dressuur, B springen en B SGW

Afbeelding
Afbeelding

Ben benieuwd..
Sjuim, jij hebt hem natuurlijk in het echt gezien maar ik moet wel zeggen dat die stukken beter loopt en veel meer bespiering en gangen heeft gekregen.