Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pol013 schreef:helemaal mee eens!
Met als kleine kanttekening: een ieder die zijn paard wel opgevoed heeft weet hoe ontzettend moeilijk consequent zijn is. En hoeveel werk het blijft kosten om je paard netjes opgevoed te houden.
Dan weet je ook meteen waar het mis gaat.
Begin me ondertussen soms te ergeren aan opmerkingen als: goh, die van jou is echt heel erg braaf/ verkeersmak/hanteerbaar'. Daarbij menen ze vaak dat dat vanzelf gaat.....
Bandida schreef:Het lijkt wel of ieders paard is dominant en eigenzinnig hier

LDRD schreef:Kan ik helemaal bevestigen Suleilitha.

suleilitha schreef:Spatter, het valt mij juist op dat de paarden die ik zo uit de opfok heb geplukt door de jaren heen, en die nauwelijks in de handen waren geweest, juist het makkelijkst waren. Daar kwam amper opvoeding aan te pas. Ze hadden elkaar namelijk al opgevoed in de opfok! En het is bij mij eerder regel dan uitzondering dat juist deze paarden binnen twee weken voorbeeldig lopen onder het zadel.
suleilitha schreef:Mooi, dan ben ik niet de enige die deze ervaring heeft.
)
randalinpony schreef:Overigens is will to please bij paarden een heeeeeel onderschatte gedragseigenschap.
Lovely schreef:Een dominantieprobleem 'is' er niet, je moet er zelf toe besluiten, maar mensen roepen het gewoon een beetje graag omdat het een goed excuus is om vooral niet je beste beentje voor te zetten iets te doen aan de verhoudingen.