Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ayo schreef:imka schreef:Ik ben 1,80 en weeg 96 kilo, ik ben nu opzoek naar een 'wandel'paard omdat ik mezelf te zwaar vind om te gaan rijden. Ja, ik vind het erg jammer want mis het erg, maar door te gaan verzorgen/wandelen kan ik misschien afvallen (waar ik ook erg moeite mee heb, en wil sowieso 20 kilo eraf) en ben ik toch met paarden bezig en volgend jaar zomer kan ik dan lekker gaan rijden. Ik vind 100 kilo gewoon te zwaar voor een doorsnee paard. En al mis ik het ontzettend, eerst die 20 kilo en dan paardrijden (misschien ook een stimulans?)
Super van je, heel veel sterkte met afvallen.
Ik wandel ook met mijn pony waar ik niet meer op kan rijden, en het kan leuker zijn dan je denkt. Ideaal om van alles aan te leren en hem goed aan de stemhulpen te krijgen en andere lichaamshulpen. Verder kun je ook stukjes gaan rennen, word je zelf ook lekker fit van en het is niet zo saai in je eentje joggen.
Dat vergeet veel mensen of je nou dik of dun bent.
Veel plezier met je hobby!
Goldenflower schreef:En voor starter van deze topic, je vriendin zou toch eerst moeten afvallen voordat zij gaat beginnen met rijden, want er zijn eenmaal weinig manegepaarden die ruiters boven 90 kg zonder (gezondheids)problemen kan dragen.
ariana24 schreef:ik vind het nergens op slaan die mannen opmerkingen dat zou dus betekenen dat de mannen ook lichtgewichten moeten zijn en rank gebouw ed maar in real life is dat natuurlijk niet zo
de meeste mannen zitten toch wel rond de 90 kilo gemiddeld dan he
ik denk dat het meer om de beginners gaat qua gewicht ivm het meerijden met je paard.
verder zou ik dan kijken voor een forse tinker oi
ben zelf ook niet een van de " lichtgewichten " maar rijd zelf op een uit de kluiten gewassen arabier en die heeft er echt geen moete mee
ayo schreef:Jammer dat mensen toch blijven door gaan met dat excuus. De gemiddelde man weegt 83 kilo. Er zullen vast en zeker veel mannen zijn die 90 kilo wegen 120, 70 en 80, maar het gemiddelde is gewoon 83.
ayo schreef:ariana24 schreef:ik vind het nergens op slaan die mannen opmerkingen dat zou dus betekenen dat de mannen ook lichtgewichten moeten zijn en rank gebouw ed maar in real life is dat natuurlijk niet zo
de meeste mannen zitten toch wel rond de 90 kilo gemiddeld dan he
ik denk dat het meer om de beginners gaat qua gewicht ivm het meerijden met je paard.
verder zou ik dan kijken voor een forse tinker oi
ben zelf ook niet een van de " lichtgewichten " maar rijd zelf op een uit de kluiten gewassen arabier en die heeft er echt geen moete mee
Jammer dat mensen toch blijven door gaan met dat excuus. De gemiddelde man weegt 83 kilo. Er zullen vast en zeker veel mannen zijn die 90 kilo wegen 120, 70 en 80, maar het gemiddelde is gewoon 83.
barbara28 schreef:Inderdaad, afvallen is natuurlijk nooit verkeerd, maar ik denk dat je met 100 kilo toch best op een flinke kwpn er moet kunnen rijden. Ik zal wel half bokt over me heen krijgen, maar ik stap gewoon op mijn paard. Ik weeg bijna 100 kilo (98). 100 is voor mij wel de grens, als ik dat bereik, stap ik niet meer op. Overigens ben ik wel aan de lijn nu, wil toch wel graag 15 kilo kwijt.
Ik heb zelf niet echt het idee dat mijn paard er last van heeft. Ik laat 2x per jaar de rug van mijn paard helemaal controleren door fysio/osteo. De rug van mijn paard is volgens haar nog nooit zo goed geweest, veel beter dan toen ik mijn paard kocht.
Overigens vind ik het onzin dat sommige gewicht en goede conditie aan elkaar koppelen. Ik ben van mening dat je met overgewicht een prima conditie kan hebben.
Lisetjee schreef:http://www.stal-coen.be
Als je toch iets anders zoek dan een trekpaard...
Deze paarden zijn over het algemeen iets sieker dan belgische trekpaarden.
Zelf hebben wij ze ook ( 3 ) kijk in me profiel voor meer info
meer info ? pb staat altijd open !
Love_Sanne schreef:Volgens mij heet ze Engelina@Bokt, en die heeft een trekpaard die ze in de B uitbrengt

ariana24 schreef:PatriesCarm schreef:vind het trouwens zelf heel nerg hoe hier over het overgwicht gepraat wordt beetje neerhalend naar de dikke vrouwen
sluit ik me bij aan!
Loose schreef:barbara28 schreef:Inderdaad, afvallen is natuurlijk nooit verkeerd, maar ik denk dat je met 100 kilo toch best op een flinke kwpn er moet kunnen rijden. Ik zal wel half bokt over me heen krijgen, maar ik stap gewoon op mijn paard. Ik weeg bijna 100 kilo (98). 100 is voor mij wel de grens, als ik dat bereik, stap ik niet meer op. Overigens ben ik wel aan de lijn nu, wil toch wel graag 15 kilo kwijt.
Ik heb zelf niet echt het idee dat mijn paard er last van heeft. Ik laat 2x per jaar de rug van mijn paard helemaal controleren door fysio/osteo. De rug van mijn paard is volgens haar nog nooit zo goed geweest, veel beter dan toen ik mijn paard kocht.
Overigens vind ik het onzin dat sommige gewicht en goede conditie aan elkaar koppelen. Ik ben van mening dat je met overgewicht een prima conditie kan hebben.
Maarja zo maakt iedereen zijn/haar eigen grenzen. Want toen ik nog mijn paardjes had dan zou ik er niet meer op willen stappen als ik boven de 70kg zou komen (ben 63). Nu had ik wel wat kleineren, een pony van 1.43m en een KWPN x Engelse Volbloed van 1.54. En ik bekeek dat dus ook vanuit mijn perspectief, want zeker op het paardje van 1.54 zou eigenlijk echt nog wel iemand van 70kg kunnen rijden. Maar ik heb dat gewoon liever niet.
Maar ik denk dat als je zelf een grote KWPN'er hebt en je bent 65kg, dat je dan anders tegen het maximale gewicht van wat het paard kan hebben aankijkt dan als je 95kg weegt met hetzelfde paard.
Vind het trouwens wel super dat je aan het lijnen bent!
barbara28 schreef:Dank je wel! inderdaad heeft ieder zo zijn eigen grens, voor mij is dat 100, voor een ander ligt die misschien weer heel anders.