Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

dikke van dale schreef:Onverantwoord: zo riskant dat het niet te verantwoorden is
Onverantwoordelijk: zich geen rekenschap gevend van de gevolgen van zijn daden
Anoeska schreef:dikke van dale schreef:Onverantwoord: zo riskant dat het niet te verantwoorden is
Onverantwoordelijk: zich geen rekenschap gevend van de gevolgen van zijn daden
Nou ja, da's natuurlijk precies wat rijden zonder cap is. Het is riskant, en daar kan je feitelijk niets tegenin brengen. Iemand die dus zonder cap rijdt houdt onvoldoende rekening met de gevolgen.
Dat je er geen zin in hebt, of dat je het niet lekker vind zitten. Moet je helemaal zelf weten. Je hoeft je cap ook helemaal niet op te doen als je het niet wil. Maar dat neemt niet weg dat het weldegelijk onverantwoord is.
) 
sflj schreef:zorro schreef:*knip* Waarom neem je het risico? *knip*
Snap je dat echt niet?
Oke, nog maar een keer:
Om dezelfde reden waarom mensen roken, alcohol drinken, onbeschermd seks hebben, lekker bij de macdonalds eten, bergbeklimmen, parachute springen enz enz
Oftewel; omdat ze het wíllen. Omdat ze het leuk vinden. Omdat ze vinden dat het hun kwaliteit van het leven verhoogt enz enz.
En daar heeft helemaal niemand ook maar ene moer mee te maken. Zolang het niet verboden is en/of directe schade aan anderen toebrengt mag niemand het een ander verbieden. Nooit.
Jij draagt geen cap omdat je geen cap wilt dragen, omdat je het leuk vind om geen cap te dragen, en omdat je vind dat het de kwaliteit van het leven verhoogt zonder cap. Ik kan me hier met de beste wil ter wereld niets bij voorstellen. Waar hebben we het nou over dan?! Een cap, een hoofddeksel wat je hoofd beschermt. Zonder bescherming vind jij het leuker om te rijden. Prima, eigen keus, zelf weten. Maar met de beste wil ter wereld: ik kan het niet begrijpen. Gelukkig hoeft dat ook niet, jij mag je mening hebben en ik mag mijn mening hebben.

en ja ik zit op het paard ik hoef er dan niet mooi uit te zien 
Dus zo veilig is een cap niet in mijn ogen. Ook heb ik diverse keren meegemaakt dat mijn goedpassende/ correcte dragende cap over mijn hoofd ging en met het riempje mijn keel dichtkneep. Wat ik al zei hij pastte goed en ik droeg hem ook correct. Paard schoot er vandoor en wat heb je aan een cap als hij je luchtwegen dichtdrukt?