Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Perrokai schreef:Als je vanaf het begin gelezen had weet je wat ik van mezelf vind maar ik herhaal, mens met paard. Als je vanaf het begin gelezen had is het doel het uit de wereld te helpen, dat bereik je niet en nooit als iedereen er zijn eigen definitie aan koppelt. dus we moeten dan met een definfitie komen.....dat heb ik gepoogd, jij hebt er overheen gelezen en dan zijn we weer terug bij af helaas.
stoffel schreef:Inderdaad LDRD
ik ken jullie niet en kan niet oordelen over jullie kunnen
maar als je jezelf op een voetstuk plaats begint het bij mij te kriebbelen
detour schreef:Dus als mensen weten wat ze waard zijn of niet dan zetten ze zichzelf op een voetstuk?
detour schreef:Ik vind jouw defintie minder dan de mijne.
Perrokai schreef:detour schreef:Ik vind jouw defintie minder dan de mijne.
En ik de jouwe haha...en nu gaan we touwtje trekken ? hier komen we nergens mee.
Gebruik de zoekfunktie en lees wat paardenmensen volgens bokt paardenmensen maakt, dan zou ik voor geen goud een paardenmens willen zijn.
Lees gelijk wat mensen met paarden zijn volgens bokt.....minderwaardig dus tot slecht.
Sorry trisca ik had hem niet door....
Citaat:jezus Perrokaiwaarom vind je dat je je zo moet verdedigen? waar wringt bij jou de schoen? Ik weet niet wat je nou van mij wil horen
Citaat:Maar goed: dat soort paardenmensen, vinden vooral zichzelf paardenmens.
Perrokai schreef:[Citaat:Maar goed: dat soort paardenmensen, vinden vooral zichzelf paardenmens.
En vinden de mens met paard minderwaardig, alleen geld dat ook voor 40 plussers en beperkt zich niet tot onder de 18.
Citaat:Okee dan zetten we de definitie vast zodat er nooit meer mee gegooid en gesmeten kan worden om je monddood te maken:
Paardenmens: een mens met een bijzondere gave of eigenschap ongeacht de kennis en ervaring om met paarden om te kunnen gaan.
Mens met paard: een mens die al het mogelijke doet naar zijn kunnen om een paard op de juiste manier te benaderen, te houden en te rijden geholpen door kennis en ervaring of naar beste weten m.b.v. de kennis en ervaring van andere mensen met paard of paardenmensen.
Zo zijn beiden uit de negativiteit getrokken alleen blijven er wel heel wat minder paardenmensen over dan er gedacht wordt.
Wie wel of geen paardenmens is of mens met paard kunnen we dus van achter een schermpje nooit bepalen. Het heeft dus geen zin om jezelf of een ander tot 1 van de twee te bombarderen als je die persoon niet irl kent en meegmaakt hebt. Het heeft dus ook geen zin om mensen er nog monddood mee te maken.
Wat vinden jullie daarvan.
Citaat:Als je het mij vraagt, komen er steeds meer mensen met paarden. Vrijwel iedereen kan een paard aanschaffen, een stukje land huren, of least een paard, al dan niet samen met iemand anders. Kleine, te renoveren boerderijtjes worden steeds meer gekocht door de paardenliefhebbers en zijn niet langer voorbehouden en boerengezinnen. Paarden houden is "hot" en hierdoor stijgt het aantal paardenbezitters gestaag.
Wat mij dan echter gruwelijk tegen de borst stuit, is dat er steeds minder paardenmensen lijken te komen.
Wacht eens... zei je zojuist niet dat...? Nee, lees eens goed: Ik maak een duidelijk onderscheid tussen "Mensen met paarden" en "Paardenmensen". In mijn ogen een wezelijk verschil! Iedere boerenpummel kan een "mens met paard" zijn. Het enige wat je daar voor nodig hebt, is geld. Maar omdat je toevallig een mens met paard bent, ben je nog niet per definitie een paardenmens. Dát, dames en heren, is slechts voorbehouden aan de zogeheten "lucky few".
Paardenmens zijn, dat kun je eigenlijk niet leren. Dat ben je of dat ben je niet. Dat is het enige wat niet te koop is in de paardenwereld, jammer genoeg zou ik bijna willen zeggen. Daar waar dure sportpaarden en het perfecte gereedschape en harnachement te koop zijn voor ieder met een bovenmodaal budget, is de feeling die oh zo belangrijk is voor het succesvol paardenhouden, nergens te koop of te huur.
Paardenmensen, je moet ze met een lichtje zoeken. Hoe herken je deze mensen eigenlijk? Niet zozeer aan de collectie Anky-dekjes (het liefst met bijpassende bandages) of het dure merk-zadel in dé mode-kleur van dit seizoen. Ook herken je dit slag niet aan de luxe stallen waar dik ingepakte paarden staan te glimmen, wachtend op de volgende kür op muziek die verreden wordt in Lutjebroek.
Vaak zijn dergelijke mensen te herkennen aan de betoverende uitstraling wanneer ze te paard de ring verschijnen. Het gevoel wat ze geven - meer paardengevoel in hun pinken dan een ander in hun hele (in Cavallo kleding gestoken) lichaam. De Harmonie tussen paard en mens. Het is iets onuitspreekbaars, iets wat je eigenlijk niet uit kunt leggen.
Mensen met verstand, gevoel en een zekere vorm van nuchterheid. Hun paard is hun beste vriend, maar ze zijn ook niet te beroerd om deze vriend met een welgemikte dreun duidelijk te maken dat bepaalde dingen binnen de vriendschap niet getolereerd worden, zonder dat ze daarbij te boek staan als dierenbeulen.
Paardenmensen zijn eerlijke mensen. Zij zijn nuchter genoeg om te weten dat hun kameraad niet van suiker is, maar zullen, in recreatie en in sport, altijd eerlijk zijn tegenover hun metgezel. Ze overvragen niet en luisteren vooral naar wat het paard aangeeft.
Als je mij vraagt met welk type mens ik het liefst van doen heb, dan kies ik voor de laatste groep - de échte paardenman of -vrouw. Eén die niets geeft om uiterlijk vertoon, maar voor wie slechts één ding telt: paardenwelzijn pur sang.
Wat jammer dat er steeds meer mensen met paarden komen. De simpele paardenmens, eenzaam en alleen in de wei, hoofdschuddend en in het gezelschap van zijn beste kameraad, het circus aan zich voorbij ziet trekken.