verwaarloosde friese jaarling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 15:20

Zoooowww ,Auke staat met zijn neus op de eerste rang hihihihihii.
Hij kijkt zo de kantine in en de stal en paddock`s buiten.
De radio draait op volle toeren met lekkere muziek en t zonnetje schijnt buiten heerlijk.Wat willen we nog meer t lijkt wel vorjaar!!
Ik wacht toch nog maar ff met een stal genoot ( geitje of zo)want eigenlijk moet hij maar gewoon ff accepteren dat t niet anders mag/kan.
Ik zal straks ff foto`s op mijn album zetten dan kun je zien hoe hij nu staat......gr sazzie ;) :D

klomp

Re: verwaarloosde friese jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 15:21

leuk nieuwe foto's!!!!! :D

iblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:12

wat supperzielig! wat goed dat jullie Auke hebben gered! Respect!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 10:32

Hee Sazz, gefeliciteerd met de thuiskomst van het jochie!! Ik heb de foto's even bekeken en ik vind hem wel lekker boevig uit zijn ogen kijken!!! Joh, die sjouwt over een paar maanden als een showhengst door de bak, zeker weten en hij is nog zo jong, hij groeit er wel overheen.
Goed van je dat je zegt dat hij de toestand voor nu maar even moet accepteren, hij is ook aan de beterende hand.
Klein tipje, verwen hem ook niet al te veel want dan heb je straks je handen er aan vol om er weer een beetje een paards paard van te maken ;) (het is per slot van rekening wel een jonge hengst van bijna twee jaar)
Ik weet nog hoe we zaten te zweten, rontgenfoto's doormailen, meedenken, jij, Kiwiko en ik en ik ben zo blij dat hij is geopereerd, meid. Hier ga je een fijn paard aan krijgen als ie straks volwassen is, dat weet ik wel zeker.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 12:04

hey sul!! lang niks meer gehoord hoeist met jou eigenlijk?
Dankje ik hoop ook idd dat hij een beetje goed ontwikkeld, want hij eet zn eten niet eens meer?
Maarja hij staat nu in een andere stal en hij moet het er maar mee doen, want per slot van rekening had het veel erger kunnen zijn waar hij zou kunnen staan he.
Ik denk wel eens wat zou er met m gebeurd zijn als ik m niet gekocht had???
Dat is ook maar gissen he dus laten we maar ervan uitgaan dat t helemaal goed gaat komen met hem!!
Thnx nog allemaal voor het meedenken en meeleven, vind het alleen rot voor jou dat t anders uitpakte, maar dat zal het lot wel zijn, en wij zijn er ook nog niet he maar de tijd zal het leren!!
Gr saskia
P.s. ik zal m echt niet verwennen nee want als hij me bijt of niet luisterd ben ik gewoon net zo streng als tegen een ander paard bij ons op stal.
Want al ziet hij er nu nog zo lief uit t groeit wel uit tot een grote jongen met een hoop testosteron in zn lijf!!hihihi en ik zou niet graag willen dat hij me als ZIJN merrie ziet :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:09

Haha, jij zijn merrie... nee meid, je doet t goed.
Ik verbaas me er niet over dat hij niet echt veel eet, hij verbrandt ook niet veel met zijn verplichte boxrust natuurlijk.
Jullie hebben inderdaad nog wel even een eindje te gaan, maar hij zit op de goeie weg, dat weet ik heel zeker. Als ik die boevekop van hem zie, zit ie best goed in zijn vel!!
Ga je hem voorlopig nog wel hengst laten?

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 12:32

hahha wat dacht jij dan ...... ;) hij is en blijft een hengst als het aan mij ligt, ik heb er een staan die echt gemanierd is dus ik hoop dat hij het ook zo houdt! +:)+ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 12:34

Goed van je en bovendien betekent een castratie alweer een ingreep, wat hem zeker niet goed zou doen omdat ie er al twee heeft gehad. Bovendien zal hij door castratie nog groter worden en dat lijkt me met het oog op zijn beenblessure nou niet echt een aanrader. Verder is het inderdaad een kwestie van opvoeden en ik denk dat dat bij jou wel goed komt!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:10

Ik heb weer even bijgelezen. Fijn dat Auke weer thuis is. Dat moet een goed gevoel geven. Hij ziet er inderdaad uit als een boefje. Wat zijn die friezen toch leuk!!!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:02

Ik heb ook het topic weer ff doorgelezen! Hoe gaat het nu met hem ?

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 20:05

ff up date van auke.....Hij staat al weer een paar weekjes binnen in een andere stal met het uitzicht op de kantine en de andere paardjes.
Auke begint nu ineens omhoog te schieten zijn achterhand staat hoog nu tegenover zijn schouders en schoft hihihihi gelukkig maarf hij doet t super.
Hij wordt ook een echte hengst want meneer is lekker wakker maar heel lief ( nog ) en dat hou ik zo ( goed kort houden die handel ) hij houd van aandacht knuffelen ik heb hem een speelbal gegeven voor in de stal( hij hangt aan de voorfront van de stal en een aparte voerbakvoor hooi van hartog lucerne met een ijzeren rek zodat hij moet grazen in zijn stal, kan hij lekker de tijd doden.
Hij loopt super op zijn gips en staat al met gipse been op rust en staat met zijn goede been rond te trappen, hij doet t heeeel goed momenteel..... niet deprie niet zielig maar een lekkere wakkere jonge heer op stal, zo dat was ie weerrrrrrrr gr sazzie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:07

Hoe lang moet hij nog in het gips?

Klinkt verder allemaal errug goed!!!!!!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:36

Fijn dat hij lekker fris en niet doods is tijdens de verplichte boxrust. Nu volhouden he.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:40

Fijn dat het zo goed gaat. Ik begrijp dat hij het nu geaccpeteerd heeft dat hij nog even binnen moet blijven? Ik zat eerst te denken aan bv. een Shet of Welshruintje als gezelschap (ik weet niet of je jonge kinderen hebt) maar je zei dat je stallen al vol staan en je wilt hem ook weer geen permanente logé geven, denk ik. Dus maar veel entertainment buiten de box, showtime for Sazz....

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:37

Fijn dat het al wat beter met hem gaat! En idd, hoe lang moet hij nog in het gips?

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:40

Super dat het zo met hem gaat! :)
Hoelang moet hij inderdaad nog in het gips?

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 01:00

hey hoi, ik denk dat als alles mee zit de DA hem over een week of 2 het gips eraf wil halen, wat er dan gaat gebeuren is de vraag wat de röntge foto zegt....of een sterk drukverband/age of misschien weer gips.
De DA vertelde me dat het zeker wel een half jaar tot een jaartje kan duren voor dat Auke normaal functioneerd en kan belasten zonder mankementen of onregematig lopen van stijfheid( lange revalidatie maar ach) :z
Hij heeft geen pijn is een vrolijke hengst en een scheetje , maaaar ik heb geprobeerd om ons kleine welshje willy bij m te zetten in de stal ff........................ ~~}> nou meteen maar weer verwijderd want Auke zag hem als DEK matriaal en wilde Willy bespringen in zn eigen stal.... O:) FOUT dus een vriendje kan ook al niet op de 4 kante meter hihi hij was boos dat ik willy weg haalde en stond te hiphoppen van gif hahaha.
Hij doet t dus goed tot nu toe , nu nog ff de foto van de DA afwachten over 2 weken.
gr laterss :D

Saaatieeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 01:22

Mooi dat het goed met hem gaat *D !

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 09:48

hahaha, wat een lekkere kerel is het Sas! :D
Maar een heel goed teken dat hij lekker in zijn vel zit!
Fijn te horen allemaal weer, ben ook erg benieuwd wat de DA zegt over 2 weken!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:57

Tsja, klinkt levendig genoeg maar dus inderdaad geen logés voor meneer!
Dus Sazz, zang en dans buiten de box opvoeren? Of de herhalingen van Mr. Ed op een tv-tje?

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:22

Ook ik heb het hele verhaal stilletjes meegelezen. Geweldig dat hij het zo goed doet. En super wat je allemaal voor hem doet. Ga zo door !!!

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 18:02

ja ben ook blij dat t beter gaat, het gaat beter als voor de operatie en hij wordt al echt eigen bij ons en hij lijkt zelf wel op mister ed zo bij de hand is meneer.
Momenteel zijn we op wintersport en is hij in goede handen van kennissen ( maar missen doe ik mijn mannetjes wel)maar gelukkig kan ik via de camera`s naar hun kijken vanuit onze vakantie...toedels ....hier ligt wel zeker meter sneeuw!! en we gaan zeker lekker arreslee rijden van de week!! *\o/*

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 18:16

Wat fijn dat hij al zo goed opknapt, petje af dat je dit risico hebt willen nemen.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 09:59

Klopt het is en blijft inderdaad altijd een risico als je met dieren werkt( hebt of omgaat ), vooral als je er een met een blessure(s) neemt, maar dan moet je ook ales op de koop toenemen en het is er op of eronder, en ik hoop ook dat we de juiste beslissing hebben genomen.
Zoals hij nu ontwikkeld denk ik "yesss toppie" ik hoop dat het dadelijk zonder gips ook zo verder blijft ontwikkelen, want pijn heeft hij zekerss niet!! en dat vind ik al veel waard.
Maar dan krijg je weer het grasmaaier gevoel wat doe je, op dit moment met deze prognose laat ik m zeker doorgaan ,al word hij een grasmaaier, maar wie weet als hij idd een grasmaaier is???Geen pijn is doorgaan wel pijn is stoppen met lijden.......Maar niet te ver vooruit kijken.
Ik denk/weet dat heel veel mensen gedacht/gezegt hebben ( op de paarden markt toendertijd ) laat dat dier inslapen want hij is meer dood dan levend.
Ik zag nog een sprankje hoop en voelde de pijn van het dier en dacht pijn moet weg en dan oplossing zoeken, want pijn veroorzaakt een slechte conditie en uiterlijk.
Pijn werd aangepakt , en we zagen een ander paardje tevoorschijn komen en dan ga je denken wat kunnen ze tegen de blessure doen en wat is zijn toekomst perspectief en is het de moeite waard?
Toen de DA zei je hebt 70/ 80 % kans dat het goed komt heb ik die ook meteen benut!!
Overleg idd wel eerst goed met een dierenarts als het over zware blessure`s gaat maar volg ook een beetje je eigen intuïtie en finaciën en verantwoording hierin.
Ik weet niet of ik een gok als deze nog durf te wagen, want je krijgt toch een enorme sterke band met een dier in zo een korte intense tijd.
Gelukkig kwam auke in onze handen en niet bij nog meer andere handelaren.
En toch blijf ik erbij dat een ziek dier niet altijd in verkeerde handen hoeft te komen, maar dat is de vraag wie is goed en wie niet.....ik ben blij dat er meerdere mensen zijn die een dier toch een kans geven en als het niet zo mag zijn ook zo sterk zijn het dier los te laten en hem een waardig einde te geven.
Echte dieren vrienden staan er voor t welzijn van hun/een dier in goede en slechte tijden en denken niet aan hun eigen belang maar aan t dier in kwestie.............amennnnnn hihi _/-\o_ Sul dit is mede ook mijn respect voor jou +:)+

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 10:54

Mooi geschreven, en wat goed te horen dat het beter gaat met Auke, ik ben heel benieuwd!