mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

montoya

Re: mijn niewe aanwinst is onderweg vanuit roemenie .

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:52

blij te horen dat het weer beter gaat met de paardjes.
ja als ze zo mishandelt zijn moet je veel geduld met ze hebben .gelukkig hebben deze paardjes hier dan al een fijn onderkomen .sneu dat ze niet allemaal mee konden arme stakkers

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:06

ok dan gaan we maandag kijken. ook vanavond want julianadorp is hiernaast en dat heb ik ff gemist. maar goed.

fijn om te horen dat het na de pijnstiller weer wat beter ging.
ja als ze eenmaal door hebt dat ze haar geen kwaad willen doen zal t best goedkomen

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:16

ik kon echt niet meer verder lezen.... teveel tranen in mijn ogen en kippenvel over mijn ganse lijf.
2 jaar geleden heb ik zelf 2 hondjes geadopteert uit Spanje, moeder en dochter. de beelden die ik toen heb doorgestuurd gekregen, staan nog altijd in mijn geheugen gegrift. ik weet nog goed hoe ik weken ervoor al per seconde zat af te tellen voordat ik ze in mijn armen zou kunnen houden, en hoe erg ik zat te janken toen ik ze voor het eerst zag en vasthad.

maar dit, echt waar, kippenvel!
OK dan! Afgod

djaynikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 18:26

klopt het dat er vanavond een aflevering op sbs6 is om half 11 over de paarden die van uit roemenie naar hier komen?

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:08

Ik dacht dat dat gisteren al zou zijn, maar toen was er niets op.. Dus zal vanavond alsnog wel gaan kijken..

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 19:12

zie pagina hiervoor
t komt maandag

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 20:09

jammer dat het nu weer morgen uitgezonden word .
moet ik weer iedereen afbellen Knipoog

nou chessy is de nacht goed doorgekomen en heb vanmorgen 2 uur die manen uit de knoop lopen halen pfff zat echt mega in de knoop maar intussen is dat allemaal netjes en bleek dat dr manen nog langer waren dan ik al vermoede .
eenmaal bij dr beentjes aangekomen zag ik dat ook zei ijzers in dr hoeven ingegroeid heeft zitten Huilen ze loopt er goed op maar kan me niet voorstellen dat dat geen pijn doet . arm dier .
aan de onderkant zie je ze niet er is hoef omheen gegroeid de spijkers zie je wel een beetje.

nou dat word een flinke klus voor de smid .

verder heb ik dr vandaag 2 keer 2 uur buiten gezet op een stukje waar verder geen paarden komen zodat ze ondanks de wormen toch lekker naar buiten kan .

eten is haar hobby en wenst ze niet gestoord te worden verder is ze met de kinderen hartstikke lief bij volwassenen is ze erg op dr hoede , maargoed komt allemaal goed .

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:28

super joh Lachen
dat word morgen opnemen Tong uitsteken
ik ga naar het concert van MB dus kan ik het niet zien..

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:44

Ja helaas nog een dagje wachten.

Ach arme chessy, ook al ingegroeide hoefijzers. Ik hoop dat het voor haar straks een stuk lekkerder voelt als ze eraf zijn.
Wel leuk dat ze even buiten heeft gestaan. Ze had idd hele lange manen. Toen ik die knoop zag dacht ik eigenlijk, dat wordt knippen. Maar gelukkig niet, want ze had wel erg mooie manen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:48

Blij te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat met de paardjes.
Ze moeten die ijzers er wel heel stevig onder hebben gemept willen ze zo lang blijven zitten dat ze in de hoeven groeien Ach gut .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:57

Tja het zijn ook vaak van die zelf gefabriceerde ijzers die ze er zelf onder slaan.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:23

ja ik zie ijzer zitten in de hoef maar om het nu hoefijzer te noemen gaat veel te ver denk ik .

dr hoeven zijn alleen niet te lang dus vraag me af of we ze er ooit onderuit krijgen zonder het te kort te maken zodat ze wel pijn gaat krijgen .

maargoed dat laat ik aan de smid over

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:26

ja precies dat zal hij wel weten, maar ze zullen er toch vanaf moeten denk ik. Hopelijk kan het idd zonder dat ze al te veel last ervan krijgt. Misschien is het kiezen tussen 2 kwaden, als ze weg zijn kunnen haar voetjes wel weer lekker herstellen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:41

Tjonge, ik ben benieuwd wat er van de paardjes gaat worden. Vind het lief van jullie dat jullie er zoveel moeite voor doen om ze een paardwaardig bestaan te geven.
Maar als ik heel eerlijk ben (oeioei, nu krijg ik mss heel Bokt over me heen Tong uitsteken ) zou ik eerder voor euthenaseren ter plekke hebben gekozen, dan die dieren, die dus platgespoten moeten worden tegen de pijn, zo'n lange reis aan te doen. Om dan nog maar niet over de nog te komen tijd te praten.

Ik hoop dat alles goed voor jullie uitpakt, maar wie weet wat jullie..en de paardjes natuurlijk, nog te wachten staat.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 21:46

ik ben nu de fotos op pc aan het zetten .
weet alleen niet of ik ze hier mag plaatsen of dat ik een niew toppic moet starten wil ze eigenlijk hier hebben .

@ isabonny euthenaseren doen ze niet aan in roemenie .
en dan krijg je ook al de roemenen achter je aan .

maar hier in nl word er nu gekeken voor een oplossing omdat ze daar medisch ook nog niet zo ver zijn en ook niet de juiste middelen hebben .

die bij mij staat bijvoorbeeld is mankeerd geen dingen waarvoor ze ingeslapen hoeft te worden .

horsey en amy zijn ondervoed maar ook dit is geen reden voor euthanasie .

en voor lily en iris word alles gedaan omdat ze nog zo jong zijn en zelf aangeven nog te willen .
als dit niet het geval zou zijn geweest was er waarschijnlijk anders ingegrepen

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:52

Vandaag een bezoekje gebracht aan Iris, Lili en Javi (horsey). Het was erg indrukwekkend... Maar je kan duidelijk zien dat er de laatste tijd in Roemenie al beter voor hen is gezorgd, ze zien er vergeleken met de foto's op de site al stukken beter uit.

We kwamen vrijwel meteen aan met de DA, dus heb meteen wat plaatjes kunnen schieten van het onderzoek.

Te beginnen met de kleine Iris,
Ze is de nacht goed doorgekomen, en heeft tot nu toe zelfs geen pijnstilling meer nodig gehad, ze loopt prima op haar aangedane beentje, deze is uiteraard nog flink dik, maar de wond is dicht !!! Volgens de dierenarts zal ze niet geschikt zijn voor de Olympische spelen, maar het komt zeker goed. Helaas loopt ze wel moeilijk op haar re- voorbeen, deze staat ook in een vreemde houding. De DA heeft foto's gemaakt, dus nu is het wachten op de uitslag. Hopelijk valt het allemaal mee
Afbeelding
Afbeelding

Lily,
Zij is er helaas wat erger aan toe, de bult is zo erorm dat ze moeite heeft met ademhaling, je hoort haar "snurken" .tevens moet ze een flinke trap hebben gehad, want haar gebit ziet er echt afschuwlijk uit. Ook van haar bult zijn foto's gemaakt... de eigenaresse heeft nu al besloten voor een operatie te gaan als dit noodzakelijk en zinvol is. Toen de DA er naar vroeg zei ze zonder erbij na te denken volmondig JAaaaa OK dan!
Afbeelding
Afbeelding

Javi,
Javi is helemaal gaaf qua wonden, uiteraard is ze nog erg mager. Het is wel een behoorlijk dominant paard (zacht uitgedrukt) Maar het is wel een teken dat ze beter in haar vel zit. Ik hoop voor stippie dat dit nog bij trekt, wens je i.i.g. veel succes met haar Knipoog
Afbeelding

Nadat alle paarden ontwormd waren zijn ze weer lekker op stal gezet, waar ze meteen weer begonnen te eten.
Lily en Iris zijn echt schatten, natuurlijk nog wat schikkerig en onwennig, maar zo zo zo ontzettend lief.
Ze staan er echt fantastisch bij, ik weet zeker dat ze het niet beter hadden kunnen treffen. Qua verzorging en liefde zal het hen aan niets ontbreken, de rest moeten de meiden toch echt zelf doen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:12

Ze zijn niet platgespoten hoor, op zich leken ze verder geen pijn te hebben. En daar is weer het probleem dat ze dus daar niet euthenaseren. Anders hadden ze dat misschien al gedaan voor we ermee te maken kregen. Dus het was nu kiezen: verhongeren of hierheen halen.
Wat zou je dan kiezen?

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 22:13

zo hier ook fotos van ons (b) engeltje

dit was de eerste foto die ik maakte en zag ik haar voor het eerst .

Afbeelding

dit is de vrachtwagen waar ze de hele reis op gestaan hebben .
superdeluxe transport .

Afbeelding

Dit was vandaag thuis lekker ff buiten .
kon geen foto maken met hoofd omhoog want dame had alleen interesse voor het groene spul op de grond Knipoog

Afbeelding

en hier is het resultaat van uur manen ontknopen .
in het begin vond ze dat gefrunnik maar niks er moest een hele bus antiklit in om de knopen eruit te halen .
en ivm de lengte van de manen heb ik nu meerdere vlechten gemaakt zodat het niet weer in de knoop raakt .

Afbeelding

Mijn oudste dochter heeft haar de gehele tijd vast gehouden en hebben heerlijk samen staan te knuffelen .

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:14

Aangezien dierenleed geen grenzen kent, vind ik dat jullie goed werk hebben gedaan OK dan! .

Wat een verschil met die manen Bloos! Knipoog .
Laatst bijgewerkt door Inoterry op 19-10-08 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:14

@karina1977: t zal beslist ergens vermeld staan, maar ik zal er mss overheen gelezen hebben: Waarom euthenaseren ze niet in Roemenie? Ze verwaarlozen ze wel dusdanig dat ze er behoorlijk gehavend/uitgehongerd uitzien. Is dat dan wel normaal?
Of hebben ze de middelen niet om te euthenaseren?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:17

Dat is een flinke bult! Ben heel benieuwd wat dat is....

Nogmaals super dat er mensen zijn die deze paarden ophalen en ook dat er mensen zijn die ze een lans willen geven, toppers zijn jullie!!!!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:17

Bengeltje staat duidelijk te genieten. Fijne foto's Karina!

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:18

Karina wat geweldig om te zien, en wat is ze na een goeie poetsbeurt al opgeknapt zeg. Wens je heel heel heel veel plezier met en van haar. Kan me voorstellen dat je dochter verliefd is.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:20

Wat een heerlijke foto's karina1977 !
Wat een prachtige pony is het!!

Wat super dat lily als het nodig is zelfs een operatie krijgt OK dan!

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 22:22

wat een ontzettende leuke foto van bengeltje en je dochter.
en het is idd een verschil met de manen netjes hoor