Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:10

sallinara schreef:
Een aantal maanden terug schreef ik dat de merrie die mijn oom te koop had iets slechts in haar been had. (Dit zei de handelaar dan, dat ze kreupel liep.) Maar wat blijkt? Tijdens een controle/keuring bleek ze dat helemaal niet te hebben en was er verkeerd gekeken! Ze is zelfs goedgekeurd om wedstrijden te mogen lopen en heb ik zelfs inmiddels met haar gereden, ook op buitenritten. Ze blijkt zeer geschikt te zijn. [ Afbeelding ]

Wat leuk, gefeliciteerd! Veel plezier samen!
Kleine tip: je neusriem lijkt erg hoog te zitten en zelfs tegen het bot aan. Die kun je misschien een gaatje laten zakken.

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:10

CrazyCat schreef:
sallinara schreef:
Een aantal maanden terug schreef ik dat de merrie die mijn oom te koop had iets slechts in haar been had. (Dit zei de handelaar dan, dat ze kreupel liep.) Maar wat blijkt? Tijdens een controle/keuring bleek ze dat helemaal niet te hebben en was er verkeerd gekeken! Ze is zelfs goedgekeurd om wedstrijden te mogen lopen en heb ik zelfs inmiddels met haar gereden, ook op buitenritten. Ze blijkt zeer geschikt te zijn. [ Afbeelding ]

Wat een fijn nieuws!! Leuk paard ook.
Fijne blik in de ogen en een van mijn lievelingskleurtjes.
Jaa bedankt, ze is ontzettend lief. Ik ben een best angstig persoon, maar zij is heel rustig en voorzichtig met mij, dus dat is fijn!! Ze kan wel een typische merrie zijn, maar als je eenmaal een zadel erop legt dan doet ze niks. Ze doet niks hoor, maar ze kan snel jaloers worden op andere paarden als die aandacht krijgen van mij

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:11

Leuk paard en een fijne uitslag van de dierenarts ! Dus ze mag blijven bij je oom? :D

sallinara

Padoertje schreef:
sallinara schreef:

Wat leuk, gefeliciteerd! Veel plezier samen!
Kleine tip: je neusriem lijkt erg hoog te zitten en zelfs tegen het bot aan. Die kun je misschien een gaatje laten zakken.
Ah bedankt voor de tip. Deze foto is al een week terug, of zelfs 2, inmiddels hebben we het wel al wat veranderd

sallinara

boemel schreef:
Leuk paard en een fijne uitslag van de dierenarts ! Dus ze mag blijven bij je oom? :D

ik heb haar van hem overgekocht in september :)

boemel

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:22

Ah leuk, gefeliciteerd!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 14:20

Wat leuk zeg! Knapperd ook! Veel plezier samen :D

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 14:59

Wat fijn dat het een keer andersom is, dat een paard wél gewoon goed blijkt te zijn! Gefeliciteerd!

Hier is het even rustig. Doe dagelijks een rondje sites maar vind weinig echt de moeite waard om weer helemaal naar Tietjansdam te moeten rijden. Heb net wel de vraagprijs van een 3 jarige Bordeaux merrie (knap!!) gevraagd, die is dat misschien weer wel!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 17:40

Wij zijn vandaag bij 2 heel leuke paarden gaan kijken! We gaan eind volgende week nog langs een fokker maar ik vind deze echt al zo leuk! We gingen er 2 bekijken en het gekke is dat ik naar daar ging met voorkeur voor de vos en terugkwam met een voorkeur voor de andere haha

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 23:03

Nog even voor de mensen die met mij hebben meegedacht: we hebben vandaag ons paard afgeleverd bij zijn nieuwe plekje en met een goed gevoel afscheid kunnen nemen. Ik denk dat hij daar helemaal op zijn plaats is en hij is met veel liefde ontvangen.

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 09:40

Wat leuk om te horen Waidida dat je nu dus juist voorkeur hebt voor het andere paard! Grappig hoe dat kan lopen. Zo zie je maar, een advertentie/beschrijving waarvan je denkt nee dat is hem niet kan dus zomaar wel misschien het paard zijn dat je wilt.

Ik had jaren terug bij mijn zoektocht destijds al heel wat paarden bekeken, kreeg een advertentie doorgestuurd die ik echt niets vond maar op aandringen toch maar gaan kijken. Dat bleek echt mijn droompaard te zijn toen ik eenmaal aankwam. Die is ook mee naar huis gegaan! :+ Helaas nu inmiddels 5 jaar geleden in moeten slapen :(

Ik kan eindelijk weer actief op zoek na een paar maanden een ‘zoekstop’. Ik was helemaal enthousiast maar nu na een paar dagen ben ik dat zoeken alweer helemaal zat := Ik wil gewoon een passend paard in de stal, al die advertenties :O

En Martie, fijn dat jullie een passend huisje hebben gevonden!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 11:39

Voor de zoekende wil ik toch ook nog een keertje aangeven, gebruik je netwerk.
Ik heb de laatste paarden die we hebben aangekocht of verkocht allemaal via via.
Soms is het de moeite waard om op pensionstal/ wedstrijd mensen aan te spreken of ze nog een leuk paard weten.
Hier de stallen vol.
Voorlopig even niet op zoek.
Eerst maar eens kijken hoe de 4 jarigen zich gaan ontwikkelen onder het zadel

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 15:10

esje01 schreef:
Voor de zoekende wil ik toch ook nog een keertje aangeven, gebruik je netwerk.
Ik heb de laatste paarden die we hebben aangekocht of verkocht allemaal via via.
Soms is het de moeite waard om op pensionstal/ wedstrijd mensen aan te spreken of ze nog een leuk paard weten.
Hier de stallen vol.
Voorlopig even niet op zoek.
Eerst maar eens kijken hoe de 4 jarigen zich gaan ontwikkelen onder het zadel

Klopt, wij hebben nu ook een hele leuke merrie op stal die in principe wel te koop staat maar volgens mij nog niet echt geadverteerd. Heel erg aansprekend en knap dier. Niet heel goedkoop, maar kwaliteit is zeker passend bij de prijs.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 17:26

Goh, uitgerekend wanneer ik zoekend was, kwam ik er viavia niet. Leek alsof net dan niemand wat geschikt had staan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 18:42

Ik eigenlijk wel, want beide advertenties kreeg ik onder mijn neus door een vriend of vriendin... want ze voldeden niet aan de zoekfuncties die ik toen selecteerde, dus kwamen ze niet naar boven :+
En ook altijd via bekenden van hun.

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 19:46

DenieesB schreef:
Ik had jaren terug bij mijn zoektocht destijds al heel wat paarden bekeken, kreeg een advertentie doorgestuurd die ik echt niets vond maar op aandringen toch maar gaan kijken. Dat bleek echt mijn droompaard te zijn toen ik eenmaal aankwam. Die is ook mee naar huis gegaan! :+ Helaas nu inmiddels 5 jaar geleden in moeten slapen :(

Dit ken ik hihi, zo ben ik aan mijn eerste pony gekomen..

Vorig jaar november verkocht ik die en vandaag terug gekocht en opgehaald.
De verkoopfotos waren toendertijd vreselijk, vanaf de video vond ik mwah.. maar goed ik had nog nergens gekeken en een keer wat proberen kon geen kwaad. Nou die stond 2 weken later op stal _/-\o_

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 20:44

Hier ook via via gevonden wat we zochten :j nog steeds tevreden met de dames

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 21:56

Ik kon via via ook niets vinden, maar dat komt misschien omdat alle kennissen in het hogere segment zitten en ik dat niet wilde uitgeven.

Uiteindelijk het paard gekocht dat op pagina 62633627 van ehorses stond. Was het eerste paard wat ik zag en in het echt beter was dan op de video/foto. Ben heel blij met haar.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 23:27

Hier nooit via via iets gekocht. De eerste twee had ik op Marktplaats gevonden en degene die ik nu heb vond ik via een veilingsite (en heb ik vanaf de foto's en video's gekocht := ). Totaal niet zoals het 'hoort', maar wel heel blij mee. Ik bedoel, kijk dit koppie dan <3

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 23:40

Hier de betere ook via via. En de verkopen ook.
De gewonen in de normale prijscategorie staan vaak op internet en dat is ook helemaal prima :j op sporthorses staat ook wel een beter segment.
Maar in die categorie staan er ook genoeg in de 'stille verkoop' om het zo even te noemen.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:06

Wij kregen vandaag het nieuws dat de 2 paarden waarin we interesse hadden onder onze neus verkocht zijn, ik baal echt zo erg. Het is echt heel stom want het is weer omdat ik iedereen een kans wilde geven en nog tot vandaag wilde afwachten tot de andere fokker zijn paarden had getoond. Maar doordat hij 2 weken treuzelde zijn ze nu verkocht. En het ergste is dat ik gisteren nog twijfelde om gewoon toe te zeggen maar het niet netjes vond tov de andere fokker. ;(

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:38

Maar dat is dan toch niet onder je neus verkocht? Zoals ik het lees heb je nog niks afgesproken of toegezegd? Ja, dan zou ik als verkoper ook niet wachten. Pas als iemand aangeeft te willen kopen ovv keuring of een aanbetaling doet. Niet als er een bezichtiging is geweest, maar verder nog niks. Zelfs niet als het wel leek dat diegene interesse heeft, dan moet er echt duidelijk iets afgesproken worden.

Het is wel vervelend, maar dan kom je nog wel iets beter passende tegen. Dan zou je niet eens willen wachten.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:48

MyWishMax schreef:
Maar dat is dan toch niet onder je neus verkocht? Zoals ik het lees heb je nog niks afgesproken of toegezegd? Ja, dan zou ik als verkoper ook niet wachten. Pas als iemand aangeeft te willen kopen ovv keuring of een aanbetaling doet. Niet als er een bezichtiging is geweest, maar verder nog niks. Zelfs niet als het wel leek dat diegene interesse heeft, dan moet er echt duidelijk iets afgesproken worden.

Het is wel vervelend, maar dan kom je nog wel iets beter passende tegen. Dan zou je niet eens willen wachten.

We hadden wel een mondeling akkoord dat ze ons ging bellen als er nog iemand kwam. En dat heeft ze dus ook niet gedaan. We waren eigenlijk gisteren al zeker maar ze bleef ons zeggen dat het zeker oke was dat we pas vandaag iets lieten weten.

Ik bedoel met onder mijn neus verkocht dat ze allebei opeens weg zijn zonder we er iets van wisten. Misschien was dat niet de juiste uitdrukking.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:00

Is natuurlijk wel les 1, als je iets wilt, dan moet je er op af en direct
koppen met spijkers slaan :o

Ik had de dieren ook niet "vastgehouden" mondeling akkoord of niet, weg is dan weg :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:05

Maar hoe lang geleden ben je er geweest?