Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 23:32

paljaslaura schreef:
Hoe hebben jullie het gedaan als een paard echt niet te keuren is? Omdat ie nog zo groen is? :+

Niet, laten staan :+

Nee, ik vind dat een jong paard gewoon goed in de hand moet zijn gekomen. Ik ben dan misschien weer heel extreem daarin, maar ze moeten toch op z'n minst gewoon aan een halster mee kunnen lopen en voeten geven. En heel veel meer heb je voor een keuring ook niet echt nodig. Alleen op de volte zetten is dan iets lastiger.

StalNollie

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:57

Dat is echt zo persoonlijk ik heb ze het liefst zo groen als gras. Dus niks zelfs geen halster kennen, die kan je nog helemaal vormen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 12:37

StalNollie schreef:
Dat is echt zo persoonlijk ik heb ze het liefst zo groen als gras. Dus niks zelfs geen halster kennen, die kan je nog helemaal vormen
Maar dan moet je dat wel kunnen, en daar schort het bij een hoop mensen nogal aan.

Overigens vind ik het altijd een beetje een dooddoener, "die kun je nog vormen." Het is geen Play-Doh dat exact doet wat jij wilt zonder eigen inbreng, en ook een paard dat al e.e.a. kent is nog prima te "vormen."

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:16

Vindt het echt tegenvallen wat er aangeboden wordt. De interessante 3 jarigen zijn 1.70 of groter en daar heb ik echt geen trek meer in.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 13:18

Klopt kennis is zeker noodzakelijk in dat geval. Want degeen die vekeerd 'gevormd' zijn, zijn niet altijd makkelijk om te vormen en dan bedoel ik vooral ook wel de trauma Paardjes waar mee aan gemodderd is.

Zijn ze daadwerkelijk ook 170 of 165... Meten is in sommige gevallen een kunst en vallen vaak kleiner uit.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:25

Moderatoropmerking:
post verwijderd omdat hij niet voldoet aan de OP

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:34

Spaansepony schreef:
Moderatoropmerking:

Gerrit ?

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 14:35

Hoe gaat lease eigenlijk in zijn werk?

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:23

Spaansepony schreef:
Moderatoropmerking:

Ben ook geïnteresseerd en de voorwaarden daaromtrent van lease. Mag natuurlijk ook in pb.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 20:13

Himyar schreef:
Hoe gaat lease eigenlijk in zijn werk?

Denk dat lease bij mij wat verkeerd verwoord is.
Hij mag zeg maar mee op proef voor langere tijd. Daar hoef ik geen geld voor ofso, maar ik ga ook niet de stalling bij een ander betalen,(wel de smid etc) ik heb nl genoeg weide thuis en staat mij hier dan ook prima.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 00:06

Ik denk dat mijn zoektocht ten einde is! Ik ga kijken bij een veulen maar ben al helemaal verkocht. Gelukkig gaat er iemand mee die objectief kan kijken want ik zit al heerlijk op een roze wolk te zweven haha.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 04:04

Oh en wanneer ga je kijken? Wat voor iets? Spannend !

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 04:49

ik ga woensdag kijken bij een fries veulen en als het allemaal doorgaat mag ze oktober bij mij komen wonen :D

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 21:06

Heeft er iemand ervaring met dp horses in Austerlitz? Mag ook via de pb.

Isabelle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:40

Vandaag voor de 2e keer wezen kijken, en we hebben een deal gemaakt!!<3

Donderdag wil ik hem laten keuren en mee naar huis nemen.

Iemand die nog een goede en fijne dierenarts in/rond Eemnes weet?

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:49

Krommerijnstreek of Wellensiek zitten in de buurt. Ik heb fijne ervaring met Krommerijnstreek, halfuurtje rijden vanuit Eemnes.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:54

Isabelle98 schreef:

In elk geval niet de vaste praktijk van de huidige eigenaar kiezen. Misschien komen ze van Wellensiek die kant wel op.
Verder zie ik: https://dierenkliniekgooiland.nl/ en http://dierenartsbaarn.nl/ die dichtbij zitten.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:02

Jet schreef:
In elk geval niet de vaste praktijk van de huidige eigenaar kiezen. Misschien komen ze van Wellensiek die kant wel op.
Verder zie ik: https://dierenkliniekgooiland.nl/ en http://dierenartsbaarn.nl/ die dichtbij zitten.

Dit blijft een interessante opmerking.... ik heb ooit een paard verkocht met een klein probleem aan de knie. Laten keuren bij onze eigen dierenarts. Hij kwam glansrijk door de klinische keuring maar de dierenarts zei: ik maak toch een een opmerking op het protocol, want ik wéét dat er een probleempje is...
Eerlijk duurt het langst, dus ik vond het prima. Maar als ik niet bij mijn eigen DA was geweest had die opmerking er niet gestaan (en dat had toch wel wat €€€€ gescheeld...).

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:04

Isabelle98 schreef:

Ik zit zelf tegen Eemnes aan en ik doe tegenwoordig alles in Bodegraven. Keuren doen ze daar ook erg goed, zit alleen niet om de hoek...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:18

Kendra schreef:
Jet schreef:

Dit blijft een interessante opmerking.... ik heb ooit een paard verkocht met een klein probleem aan de knie. Laten keuren bij onze eigen dierenarts. Hij kwam glansrijk door de klinische keuring maar de dierenarts zei: ik maak toch een een opmerking op het protocol, want ik wéét dat er een probleempje is...
Eerlijk duurt het langst, dus ik vond het prima. Maar als ik niet bij mijn eigen DA was geweest had die opmerking er niet gestaan (en dat had toch wel wat €€€€ gescheeld...).

Veel ervaringen leren dat de DA van de verkopende partij toch "lichtelijk" partijdig voor die partij kan keuren. Het zal niet altijd zo zijn, maar vaak... Daarom kan je beter een ander kiezen, zelfs als jouw ervaring anders is. Echt waar, niet alle DA-en zijn onpartijdig.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 05:19

Bielsje schreef:
Isabelle98 schreef:

Ik zit zelf tegen Eemnes aan en ik doe tegenwoordig alles in Bodegraven. Keuren doen ze daar ook erg goed, zit alleen niet om de hoek...

Ik doe ook altijd keuren in Bodegraven.. heel positief over ze.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:17

Ik zit zelf bij Emmeloord en heb een keer een pony verkocht en mijn vaste veearts kwam keuren die heeft echt echt echt echt niet partijdig gekeurd, ze zat tegen HB aan helaas en heeft dat ook gewoon verteld, ik zeg er zelf niets aan, maar hij was daar heel duidelijk in, dus heel fijn dat hij eerlijk was.

Ik zou mij bij de grotere klinieken geen zorgen maken over partijdigheid TENZIJ je bij een handelaar koopt, die is namelijk groot afnemer bij een kliniek / dierenarts dus wellicht eerder gevoelig bij kleine bemerkingen weglaten. Natuurlijk is dat speculatie, maar als je bij een particulier met een enkel beestje koopt dan is er voor een kliniek totaal geen enkel belang om die persoon een voorkeursbehandeling te geven.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 10:32

Hier gaat het niet echt vlot. Heb mijn merrie natuurlijk onverwacht in moeten laten slapen en als ik momenteel iets (feitelijk, hetzelfde paard is het nooit natuurlijk) vergelijkbaars wil zit ik in een heul andere prijsklasse -O-
Wel weer een leuke 3 jarige gezien maar nog erg jeugdig dus die zou je nog een jaartje weg moeten zetten eigenlijk

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:13

Sterkte paljaslaura
Nooit leuk als zoiets onverwacht komt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 15:50

paljaslaura schreef:
Hier gaat het niet echt vlot. Heb mijn merrie natuurlijk onverwacht in moeten laten slapen en als ik momenteel iets (feitelijk, hetzelfde paard is het nooit natuurlijk) vergelijkbaars wil zit ik in een heul andere prijsklasse -O-
Wel weer een leuke 3 jarige gezien maar nog erg jeugdig dus die zou je nog een jaartje weg moeten zetten eigenlijk

In het begin ga je toch elk ander paard met je vorige vergelijken.Je zit dan nog in een rouwproces.