Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bloemetje75 schreef:Wij hadden vroeger thuis een Mechelaar, die mij en mijn zusje altijd zou beschermen. Geen training gehad in pakwerk.
Met de band die jij beschrijft tussen jou en Yaiko, had ik niet anders verwacht dan dat hij je zou beschermen. Pak, pakwerk, commando, allemaal niet nodig. Gewoon puur op instinct en zorgzaamheid.
Ik wist niet dat ringsporthonden wellicht niet zouden pakken zonder jute.

Normaal moeten ze leren om dat initiatief te nemen dat Yaiko neemt ook. Je kan hem perfect aaien enz. Hij is de liefste hond van de drie zelfs wat dat betreft, maar je mag me niet bedreigen. 
jokari schreef:Die vent van jou spoort niet
’ 
pmarena schreef:Jeetje wat een ei joh! Als iemand zou moeten weten dat je jezelf op zijn minst een beetje mag beschermen bij zo'n actie...
Aan de andere kant, als hij zijn armen beschermd had, was Yaiko misschien wel voor zijn slagader gegaan
Een "normale" belager zou je nooit op die manier vast pakken maar mijn man weet dat ik ook uithaal. 
Ook nu heeft hij mij zelfs niet geraakt terwijl hij op mijn man met zijn hele gewicht in vloog.
De smid komt zo voor Sam. Sam mankt en ik wil een hoefzweer met zekerheid uit sluiten (hoewel ik al vrees dat het geen zweer is gezien de hoef niet warm is.). Hij moet toch ook gekapt worden. Dan kan ik hierna de DA bellen en zeggen dat een zweer al uitgesloten is. De wijze waarop hij mankt doet me vermoeden dat hij in de schouder iets bezeerd heeft eigenlijk. Ofwel heeft hij rechtsvoor hogerop in het been iets bezeerd ofwel linksvoor onderaan. Hij maakt rechts een hele korte rare pas. Dus ofwel "valt" hij op rechtsvoor omdat links pijn doet, ofwel kan hij rechtsvoor de schouder niet comfortabel naar voren brengen.boyca schreef:Ik ga stuk hier. Ben een beelddenker dus zie het helemaal voor me.![]()
(Als hij het commando extra krijgt pakt ie bij normaal.
) Mijn man heeft daarop eens naar zijn pols gekeken, naar Yaiko die heel tevreden bovenop me lag en me beloofd dat het wel goed was zo.
voor Sam...

Vind hem nu al zielig met z'n geschoren been.
Dus ben benieuwd wat het resultaat gaat zijn. En hoe ik ga voorkomen dat hij weeft. Stalrust is sowieso geen optie. In de weide doet hij het het minst maar daar doet hij dan weer te gek. Gaat waarschijnlijk hier in de paddock worden 's nachts en overdag op de kleine weide hier.
Ik ga met zijn denkwijze mee geloof ik dat ie gewoon 3 is. In elk geval jonger dan 18
Hopelijk is de uitslag van de DA wel goed.
Daarna ging hij bibberen maar liet hij zich wel braaf hanteren... terwijl hij dus verder voelt zegt ie "is die altijd zo?" dus ik "Ge wilt niet weten hoe vaak ik die vraag krijg, ja, over het algemeen wel zodra er iemand anders in zijn buurt is dan ik." "en *smid* zei dat ge daar wedstrijd mee rijdt?" (ongelovige ondertoon.) "geloof het of niet, hij doet het vrij goed op wedstrijd."