Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:16

Fly_high schreef:
Ik wist al dat ik arm was :+

Als ik een paard van 4 of 5 zie (of ouder nog) dat niet veel gedaan heeft, nooit uitgebracht is en obv omschrijving en foto's geen potentie voor hogere sport lijkt te hebben en dat volgens verkoper in normale prijsklasse valt dan verwacht ik echt niet dat het om meer dan 8-10K gaat. Eenmaal 16K in normale prijsklasse vond ik zelf belachelijk en zo ben ik uiteindelijk gestopt met reageren op advertenties waar geen vraagprijs in staat, zonde van mijn tijd. Of "prijs naar kwaliteit", echt geen toegevoegde waarde zo'n zinnetje in je advertentie stoppen.

Ik voel me ook arm hoor. Ik dacht dat ik de big boy kon uithangen met mijn budget van 10-15K en nu hoor je van ohja moet juist lukken als je heel goed zoekt. Ah. :')

Maar inderdaad de advertenties zonder prijsklasse is hier ook wel een punt van ergernis... lijkt voor mij gewoon alsof ze het onderste uit de kan willen halen naargelang je enthousiasme ofzo. Hoewel er onlangs wel een paard verkocht is die ik errug leuk vond, en waarvan ik dan achteraf hoorde dat die nog wel binnen budget viel. Dan vond ik het wel een beetje chips dat ik niet gestuurd had want ik ging er vanuit dat die veel duurder ging zijn. Met dat in mijn achterhoofd vorige week gemaild voor een paard waarvan ik dacht zal vast wel duur zijn maar oke vorige keer zat ik ook mis, 35K. Haha _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:23

Fly_high schreef:

Als ik een paard van 4 of 5 zie (of ouder nog) dat niet veel gedaan heeft, nooit uitgebracht is en obv omschrijving en foto's geen potentie voor hogere sport lijkt te hebben en dat volgens verkoper in normale prijsklasse valt dan verwacht ik echt niet dat het om meer dan 8-10K gaat. Eenmaal 16K in normale prijsklasse vond ik zelf belachelijk en zo ben ik uiteindelijk gestopt met reageren op advertenties waar geen vraagprijs in staat, zonde van mijn tijd. Of "prijs naar kwaliteit", echt geen toegevoegde waarde zo'n zinnetje in je advertentie stoppen.

"Echte dressuurtopper in de dop" op 8-jarige leeftijd en heeft nog geen B-proef gelopen. :))

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:46

anjali schreef:
lies schreef:
Zo, dat is een flinke Selina! Gefeliciteerd!

Spannend cijsalover! Ik duim voor je. En ook voor Flyhigh! Hopelijk snel antwoord.

K_Nolan, ik zag je berichtje op marktplaats :D Wat een idiote markt nu he?
Ik zie best leuke paardjes, maar ze zijn direct weg, of ze hebben iets waardoor je ze eigenlijk niet moet willen. Vandaag nog gebeld met iemand die een leuke Epony had, maar die ontploft af en toe bij het opstappen.. :+ Ik ben nu serieus aan het overwegen of ik het erg vind.. 8)7

Er loopt momenteel een topic hier op Bokt over een E-pony die ontploft bij opstappen.Ik weet niet of dat dezelfde is?

Nee, dat is hem niet. Deze pony is nog steeds te koop. Ik ga 'm niet kopen

Want ik heb 't paardje gekocht waar ik vanmiddag ben wezen kijken :):) :):) :):)
Ze is echt fantastisch. Duimen dat deze wel goed gekeurd wordt!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:47

Fly_high schreef:

Heb jij nou al antwoord? Wat duurt dat lang.. _-:(

BugsFunny

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:01

Hmm oke, mijn budget is tussen de 18 en 25K.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:04

lies schreef:
Fly_high schreef:

Heb jij nou al antwoord? Wat duurt dat lang.. _-:(

Ik heb vandaag al reactie gehad, hij mag weg voor wat meer dan waar ik op hoopte... Ik ben geneigd om ervoor te gaan ongeacht het bedrag en toch zit ik tegelijkertijd te stressen of het verstandig is :')

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:07

Zit er een groot verschil tussen? Ik heb zojuist gewoon de vraagprijs betaald hoor (of nou, nog niet betaald, maar ga ik betalen als ie goed gekeurd wordt). Ik wil d'r graag hebben. En in deze markt denk ik dat ze het waard is. Had in een andere markt misschien wel wat minder betaald.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:47

1K verschil, het is zeker te overzien ;) en de verkoper wil ook nog transport- en keuringskosten deels betalen...

Ik denk dat we gaan keuren, het is tot nu toe het enige paard dat ik daadwerkelijk bijzonder vond :D al is het zachtjes gezegd geen makkelijke en ik heb er al staan een die net zo uitdagend is, ik houd het spannend voor mezelf :P

Trouwens gefeliciteerd! Wat voor paardje is het geworden? En wanneer ga je keuren?

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:56

Spannend, hopelijk komen alle paarden en pony's de keuring door. Dinsdag hoorbik of het jaarling hengstje wat ik op het oog is er nog is, hoop het wel :j

10 mei haal ik mijn pony op, mag ze lekker paar dagen bijkomen en in het weekend komen mensen kijken. Hopelijk zijn ze allemaal net zo leuk als ze klonken.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:57

Voor 1000 euro zou ik nu zelf ook wel niet het paardje dat ik écht leuk vind laten schieten. Maarja een ander zijn rekening kan je niet maken natuurlijk. Ik hoop iig dat het iets wordt voor je! Klinkt goed, je houdt je leven wel spannend zo inderdaad! :D Merk zelf dat ik dat ook wel fijn vind, een uitdaging. Als ik op een braaf lief paard zit heb ik minder de neiging om te rijden, dan lift ik maar wat mee :+ en dan ziet het er ook gewoon echt super saai en plat uit. Het is pas bij een moeilijk paard dat ik getriggerd word om ook effectief zelf wat moeite te doen :')

Spannend Lies, ben heel benieuwd! Hopelijk komt ze er vlotjes door *\o/*

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 22:58

Jeetje. Ik schrik me helemaal dood hoe de prijzen alweer veranderd zijn ten opzichte van 3 maanden geleden.

Ik zie een paard voorbij komen met atrose in de hals voor 6000 en Engels volbloeden voor 6500 terwijl die nog niet eens een B proef kan lopen. Val van mijn stoel van verbazing :=

Echt bizar... Fijn dat jullie Lies en Fly waarschijnlijk een match hebben gevonden!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:11

Kiwiaa schreef:
Voor 1000 euro zou ik nu zelf ook wel niet het paardje dat ik écht leuk vind laten schieten. Maarja een ander zijn rekening kan je niet maken natuurlijk. Ik hoop iig dat het iets wordt voor je! Klinkt goed, je houdt je leven wel spannend zo inderdaad! :D Merk zelf dat ik dat ook wel fijn vind, een uitdaging. Als ik op een braaf lief paard zit heb ik minder de neiging om te rijden, dan lift ik maar wat mee :+ en dan ziet het er ook gewoon echt super saai en plat uit. Het is pas bij een moeilijk paard dat ik getriggerd word om ook effectief zelf wat moeite te doen :')

Precies hoe het voor mij voelt, ik hou ook van paarden met een scherp randje! Hij is trouwens wel heel braaf, absoluut geen project type dat je al met opstappen dood wil hebben ;) gewoon een heel erg voorwaarts en fanatiek paard dat in sommige opzichten een tikje groen is.

@N0a deze twee heb ik ook voorbij zien komen en vind het echt onzinprijzen, 6K voor een ex-renpaard uit Ierland dat niet eens in de bak kan lopen :? Laatst ook een net zadelmak, steigerend projectpaard van 11 jaar gezien voor 7K en een paard van dezelfde leeftijd dat op eieren liep en te schrikkerig was om buiten mee te rijden, nooit uitgebracht en nooit het erf af geweest uiteraard, voor 8K :+

Dan moet ik misschien niet moeilijk lopen doen over 1K extra voor een paard waar ik wel klik mee heb :ob

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:15

Voor die 1k verschil zou ik een leuk paard niet laten staan fly_high. Is toch je maatje voor de komende paar jaar.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:15

Fly_high schreef:
1K verschil, het is zeker te overzien ;) en de verkoper wil ook nog transport- en keuringskosten deels betalen...

Ik denk dat we gaan keuren, het is tot nu toe het enige paard dat ik daadwerkelijk bijzonder vond :D al is het zachtjes gezegd geen makkelijke en ik heb er al staan een die net zo uitdagend is, ik houd het spannend voor mezelf :P

Trouwens gefeliciteerd! Wat voor paardje is het geworden? En wanneer ga je keuren?

Ja joh, ik wil helemaal niet makkelijk doen over 1000 euro, das heel veel geld, maar als je het kunt betalen, dan ga je jezelf straks voor je hoofd slaan dat je het niet gedaan hebt en je weer op zoek bent naar DE match.
Plus, als hij deels de transport en keuringskosten wil betalen, dan zit je misschien alsnog een stuk dichter bij het bedrag dat je bood.

Heb m'n droompaard gekocht, denk ik :D Merrie. Heel lief ding! Opstappen en wegrijden, geen gezeik. Precies wat ik zocht. De rest laat ik nog even in het midden. Als ze wel wordt afgekeurd, vind ik het ook weer zo wat dat ik hier precies heb omschreven wie en wat ze is. Voelt op 1 of andere manier als de goden verzoeken ofzo :=
Heb nog geen afspraak gemaakt, maar hoop dat de kliniek woensdag een moment vrij heeft voor ons.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:16

Fly_high, Haha neen, een paard dat je dood wil hebben daar heb ik het zeker ook niet over. Wie wil dat nou :)) Maar denk dat we mekaar wel verstaan.

En wauw... dat is wel echt al te gek die gevallen die hier beschreven worden. >;) Zou er nu écht iemand zijn dat dat daarvoor geeft, nee toch..

Lies, wat super! Ik duim heel erg met je mee!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:17

K_nolan schreef:
Spannend, hopelijk komen alle paarden en pony's de keuring door. Dinsdag hoorbik of het jaarling hengstje wat ik op het oog is er nog is, hoop het wel :j

10 mei haal ik mijn pony op, mag ze lekker paar dagen bijkomen en in het weekend komen mensen kijken. Hopelijk zijn ze allemaal net zo leuk als ze klonken.

Ben een beetje verliefd geworden op Dutch hoor <3
Jammer dat ze niet 10 cm groter (en breder) is. Hoop dat je leuke mensen voor haar vindt!
Laatst bijgewerkt door lies op 25-04-21 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:20

Kiwiaa schreef:
Fly_high, Haha neen, een paard dat je dood wil hebben daar heb ik het zeker ook niet over. Wie wil dat nou :)) Maar denk dat we mekaar wel verstaan.

En wauw... dat is wel echt al te gek die gevallen die hier beschreven worden. >;) Zou er nu écht iemand zijn dat dat daarvoor geeft, nee toch..

Lies, wat super! Ik duim heel erg met je mee!

Dank!
Ja, ik verbaas me er ook over, maar ja, in deze markt kan je kennelijk vragen wat je wilt.
Wat ik wel een beetje gek vind, is dat de paarden bij handelaren wel langer lijken te blijven staan. Vorige week nog naar een merrie geweest, echt een leuk dier. Niets bijzonders, maar ze kostte ook maar iets van 5500. Ik voelde me niet helemaal fijn op haar, maar lag meer aan mij dan aan haar. Maar ze staat dus al een paar weken op marktplaats, terwijl de paarden van particulieren (ook de 15 jarigen, de projectjes en de paardjes met gekke gebreken) dus wel snel weg zijn. Heel vreemd vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:32

Fly_high schreef:
Kiwiaa schreef:

Precies hoe het voor mij voelt, ik hou ook van paarden met een scherp randje! Hij is trouwens wel heel braaf, absoluut geen project type dat je al met opstappen dood wil hebben ;) gewoon een heel erg voorwaarts en fanatiek paard dat in sommige opzichten een tikje groen is.

@N0a deze twee heb ik ook voorbij zien komen en vind het echt onzinprijzen, 6K voor een ex-renpaard uit Ierland dat niet eens in de bak kan lopen :? Laatst ook een net zadelmak, steigerend projectpaard van 11 jaar gezien voor 7K en een paard van dezelfde leeftijd dat op eieren liep en te schrikkerig was om buiten mee te rijden, nooit uitgebracht en nooit het erf af geweest uiteraard, voor 8K :+

Dan moet ik misschien niet moeilijk lopen doen over 1K extra voor een paard waar ik wel klik mee heb :ob

Maar hij heeft vast veel potentie. :') (En haal je ze zelf uit Ierland, dan ben je slechts de transportkosten kwijt, of een symbolische paar 100 euro. := )

Lies: ook ik duim voor je dat ze door de keuring komt!

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:38

lies schreef:
K_nolan schreef:

Ben een beetje verliefd geworden op Dutch hoor <3
Jammer dat ze niet 10 cm groter (en breder) is. Hoop dat je leuke mensen voor haar vindt!

Haha, ja me vriend wilt haar ook eigelijk houden _/-\o_ heb haar zelf ook 4 maanden niet gezien en kreeg dus nu up to date filmpjes door van de mensen en herkende haar echt even niet terug met haar 5 cm en wat extra spieren 8-)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:38

N0a schreef:
Jeetje. Ik schrik me helemaal dood hoe de prijzen alweer veranderd zijn ten opzichte van 3 maanden geleden.

Ik zie een paard voorbij komen met atrose in de hals voor 6000 en Engels volbloeden voor 6500 terwijl die nog niet eens een B proef kan lopen. Val van mijn stoel van verbazing :=

Echt bizar... Fijn dat jullie Lies en Fly waarschijnlijk een match hebben gevonden!

Maar waarom mogen de prijzen van "sport"paarden wel over de kop gaan en die van EV's niet?

En verder niet om het een of ander, maar door die prijzen te betalen (het is normaal in deze markt, of iets van die strekking komt hier constant langs) draag je zelf bij aan de instandhouding van deze mythe!

Maar maak je geen illusies; het is in meer markten zo. Ik zie Volvo's langs komen, vergelijkbaar met de mijne, waar ze nu meer geld voor vragen als ik er 4 jaar en 130.000km geleden voor betaald heb!

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 06:49

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:08

Op welke sites kijken jullie allemaal?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:14

N0a schreef:

Dat komt omdat we met zijn allen maar moeten blijven zeggen dat je onder de 10.000 geen goed paard meer vindt. :D Als je het koren duurder maakt, volgt uiteraard het kaf ook.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:34

maaike5581 schreef:

Ik keek voornamelijk op sporthorses en ook wel eens tweedehands of facebook. Facebook en tweedehands viel voor mij niet mee. Ben nu gewoon rechtstreeks naar stallen aan het mailen waarvan ik weet dat ze wel leuke paarden hebben of er niets te koop staat. Het schoot voor mij niet echt op met advertenties kijken, maar denk dat dat ook wel is omdat ik specifiek een PRE wil en ik niet bij een importeer-handelsstal wil uitkomen.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 09:40

Kiwiaa schreef:
maaike5581 schreef:

Ik keek voornamelijk op sporthorses en ook wel eens tweedehands of facebook. Facebook en tweedehands viel voor mij niet mee. Ben nu gewoon rechtstreeks naar stallen aan het mailen waarvan ik weet dat ze wel leuke paarden hebben of er niets te koop staat. Het schoot voor mij niet echt op met advertenties kijken, maar denk dat dat ook wel is omdat ik specifiek een PRE wil en ik niet bij een importeer-handelsstal wil uitkomen.

PRE heb ik idd ook naar zitten kijken.
Hele leuke gezien alleen blijkbaar staat die stal niet goed aangeschreven.
Sporthorses 1 gezien maar vroeg ze 35k voor...