Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 21:19

sterregoud schreef:
Wat mij zo verbaast is dat die zogenaamde deskundigen geen schroom kennen, keer op keer blijkt dat wat zij beweerden niet klopt.
Zij voelen zich niet verantwoordelijk voor wat er aan leed ontstaat, en verwijten het de eigenaar…
Maar zelfs met de beste hekken, kan je paard zich kapot lopen door stress, of een veulen verwerpen.

Boerenverstand is in dit geval veel meer waard dan hun expertise.

En kapot lopen zal wel survival of the fittest zijn zeker

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 22:02

sterregoud schreef:
Wat mij zo verbaast is dat die zogenaamde deskundigen geen schroom kennen, keer op keer blijkt dat wat zij beweerden niet klopt.
Zij voelen zich niet verantwoordelijk voor wat er aan leed ontstaat, en verwijten het de eigenaar…
Maar zelfs met de beste hekken, kan je paard zich kapot lopen door stress, of een veulen verwerpen.

Ja inderdaad. Ze blijven zich expert noemen.
Terwijl ze steeds op de feiten gedrukt word dat ze onzin vertellen.

Maar wat me ook verbaasd dat geen journalist oid dat eens benoemd. Dat eens in de krant zet.
Nee alleen maar de foutieve info.

Happinez

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 23:03

komt omdat daar grote clubs achter zitten.
en daar gaan ze zich niet aan wagen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:00

Plus journalisten zich wss niet laten informeren door mensen met echte praktijk ervaring

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:24

Maar dat is dan toch ook maar slappe hap journalistiek. Ik meende eigenlijk dat die juist graag echt op onderzoek uit gingen hoe iets nu zit. Meer kanten van het verhaal. Of was dat vroeger zo toen journalistiek geen internet heette?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 09:50

Onderzoeksjournalist heb je dan nodig. De vraag is of die zich met zoiets bezig gaan houden.

Het Belang van Limburg heeft zich er mee bezig gehouden ten tijde van de eerste wolf in Limburg, Naya, die even snel verdwenen was als ze was gekomen.

https://open.spotify.com/episode/5neZLj ... vBT80jOOlA

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 23:04

Vanavond 3 wolven gezien op Ermelosche heide in Ermelo. Vrouw en dr honden zijn minutenlang achtervolgd

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 23:18

Ik heb het filmpje ook gezien. Dat is meer dan spannend zeg maar....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 00:01

sterregoud schreef:

Ik vraag me af waar ze mee komen als straks de eerste mens wordt aangevallen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 05:51

Loretta schreef:
sterregoud schreef:

Ik vraag me af waar ze mee komen als straks de eerste mens wordt aangevallen.

Oh, dat doe honden veel vaker. Ik denk dat ze zoiets gaan zeggen…

(Dat is toch ook zo met de schapen, die getallen zijn uit de lucht gegrepen)
En als dat niet werkt, dan is dat gebied wolvengebied, en mag je er niet meer komen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 05:54

Loretta schreef:
sterregoud schreef:

Die zal de wolf wel uit hebben gelokt... Of te dicht bij het nest gekomen. Nee, want de wolf valt niet zomaar mensen aan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 07:39

DuoPenotti schreef:
Maar wat me ook verbaasd dat geen journalist oid dat eens benoemd. Dat eens in de krant zet.
Nee alleen maar de foutieve info.

Mijn zoon, student journalistiek, heeft een tijd geleden een reportage gemaakt, vrij objectief, waarin hij ook een aantal mensen heeft geïnterviewd die helemaal niet blij zijn. Maar ja student, dus niet gepubliceerd. Staat wel ergens online. Zal eens vragen naar de link.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 07:56

Ah fijn dat er dan wel aandacht voor is Mysa.
Jammer dat er niet meer aandacht voor komt, maar daar kan hij niets aan doen natuurlijk.

Het zou wel eens mooi zijn als iemand die leleveld in een interview al zijn tegenspraken te horen krijgt.

Is er een link aar dat filmpje in ermelo?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:27

DuoPenotti schreef:
Is er een link aar dat filmpje in ermelo?

Ik ben het op fb tegen gekomen! Onder de naam van Helen Gorny.

Die arme vrouw had echt angst. Begrijpelijk !!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:42

Inderdaad gevonden bij Helen Gorny.

Fijn ontspannen wandelen met de honden.......

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:56

Wedden dat de zogenaamde experts zeggen dat deze vrouw niets te vrezen had....het wardn gewoon jonge wolven die speels nieuwsgierig waren en meer niet. Dus we hoeven nergens bang voor te zijn....totdat het fout gaat dan zijn ze vast niet thuis.

Doodeng wat ze meegemaakt heeft!!! Ze mag onwijs van geluk spreken dat haar honden kennelijk zeer goed luisteren en netjes gingen liggen. Bij veel mensen had dit heel anders afgelopen.....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:24

Ik vind dit eerlijk doodeng. En idd goed dat ze haar honden zo goed onder apel heeft. Anders had dit zomaar de eerste huishond in Nederland die door wolven gepakt is geweest . (Is toch nog niet in Nederland gebeurd?)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:47

knollentuin schreef:
Ik vind dit eerlijk doodeng. En idd goed dat ze haar honden zo goed onder apel heeft. Anders had dit zomaar de eerste huishond in Nederland die door wolven gepakt is geweest . (Is toch nog niet in Nederland gebeurd?)

Dat was ook mijn idee idd. Aangezien het gros van de loslopende honden niet goed luisterd.

Wat ik niet snap is waarom ze geen herrie heeft gemaakt? Ik zou juist niet fluisteren maar gaan schreeuwen etc denk ik.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:53

Denk verstijven en dus ook stil van angst.
Of stil staan zodat je het jacht instinct niet aanwakkert of door te schreeuwen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 09:54

Ik heb geen FB, dus kan het niet vinden / zien. Maar is deze dame geen veearts? Dat ze vanuit die kennis heeft gehandeld?

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 10:24

Ik heb het filmpje gezien. Ik zou het ook doodeng vinden.
Mijn honden laat ik niet loslopen in natuurgebieden omdat ze gewoon niet goed genoeg luisteren (iets met jachtinstinct).
Maar mijn kleine hond zou in zo'n geval zo hysterisch gaan blaffen dat ik bang zou zijn dat zo'n wolf hem uit pure irritatie zn strot door zou bijten. Aangelijnd of niet....

Je loopt toch met je hond in hun territorium.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:03

Tancreda4 schreef:
Wat ik niet snap is waarom ze geen herrie heeft gemaakt? Ik zou juist niet fluisteren maar gaan schreeuwen etc denk ik.

Hier had ik het van de week over met mijn vader. Is het niet beter om de wolf toch weg te jagen? Als we niets doen, dan is er straks helemaal geen reden meer voor de wolf om de mens te vrezen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:15

Ik zou iig hysterisch gaan roepen en gillen, in de hoop dat hij 'm peert. Idd ook met bovengenoemde, hem een beetje schuw te houden hopelijk. Maar ik zou hoe dan ook niet heel comfi zijn met zo'n aanvaring, al is het ergens ook wel weer heel vet. Beetje als een beer of eland zien in het wild in buitenland.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:19

Tancreda4 schreef:
Ik zou iig hysterisch gaan roepen en gillen, in de hoop dat hij 'm peert. Idd ook met bovengenoemde, hem een beetje schuw te houden hopelijk. Maar ik zou hoe dan ook niet heel comfi zijn met zo'n aanvaring, al is het ergens ook wel weer heel vet. Beetje als een beer of eland zien in het wild in buitenland.

Nou ik zou me ook niet echt veilig voelen hoor. Maar mocht ik hem in mijn eigen bos tegenkomen waar ik ook mijn dieren houd, dan zal ik hem wel verjagen. En dan ook zo dat hij denk "bij dat gekke wijf kom ik nooit meer!" :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 11:19

knollentuin schreef:

In België dus al wel |(