Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keona schreef:Ik heb wel al wat gezien maar dan moeten toch echt eerst mijn paarden verkocht zijn. Anders geen geld en wil ook echt niet meer paarden hier
ittakesmore schreef:Hey allemaal, ik heb z'n 8 a 9 jaar geleden mijn toenmalige paard verkocht i.v.m. reuma in mijn ribben en pijn aanvallen + in mijn tiener jaren had ik het druk met andere hobbies hehe. Alles samen zorgde voor de keuze om afstand te moeten nemen van mijn paard. Daarna is er soort blokkade op gekomen, jaren heb ik niet meer aan paarden gedacht of er over gepraat met iemand.. Tot ik afgelopen week weer op een paard klom voor een strandritje. Ik heb mij toen pas gerealiseerd dat ik het echt geblocked had uit mijn leven omdat het mijn grote passie was sinds mijn 9de en het verkopen van mijn paard ook echt failen voelde.
Nu ben ik 27 en zit ik in een iets andere levenfase. Mijn reuma is redelijk onder controle, sowieso genoeg om weer te kunnen rijden. Scheurtjes in mijn ribben heb ik al zeker 5 jaar niet meer.. Maar nu begint het dus ontzettend te kriebelen om weer te gaan kijken..
Echter schrok ik wel flink van het prijs verschil. Vroeger kocht je een leuk bevestigd paard voor 5000 euro, maar tegenwoordig beginnen de onbeleerde groenen paarden pas bij die prijs. Is dit al lang en weet iemand hoe dit gelopen is de afgelopen jaren? Was er een economisch dieptepunt toen ik mijn paard verkocht had? ;o
Lavitabella schreef:keona schreef:Ik heb wel al wat gezien maar dan moeten toch echt eerst mijn paarden verkocht zijn. Anders geen geld en wil ook echt niet meer paarden hier
Hier inderdaad ook.. 5 paarden word helaas te veel dus eerst de veulens verkopen. Die gaan ook pas vanaf augustus te koop worden aangeboden dus even afwachten hoe dat gaat.
Keuren inderdaad zelf altijd bij zijn !!
Lavitabella schreef:ittakesmore schreef:Hey allemaal, ik heb z'n 8 a 9 jaar geleden mijn toenmalige paard verkocht i.v.m. reuma in mijn ribben en pijn aanvallen + in mijn tiener jaren had ik het druk met andere hobbies hehe. Alles samen zorgde voor de keuze om afstand te moeten nemen van mijn paard. Daarna is er soort blokkade op gekomen, jaren heb ik niet meer aan paarden gedacht of er over gepraat met iemand.. Tot ik afgelopen week weer op een paard klom voor een strandritje. Ik heb mij toen pas gerealiseerd dat ik het echt geblocked had uit mijn leven omdat het mijn grote passie was sinds mijn 9de en het verkopen van mijn paard ook echt failen voelde.
Nu ben ik 27 en zit ik in een iets andere levenfase. Mijn reuma is redelijk onder controle, sowieso genoeg om weer te kunnen rijden. Scheurtjes in mijn ribben heb ik al zeker 5 jaar niet meer.. Maar nu begint het dus ontzettend te kriebelen om weer te gaan kijken..
Echter schrok ik wel flink van het prijs verschil. Vroeger kocht je een leuk bevestigd paard voor 5000 euro, maar tegenwoordig beginnen de onbeleerde groenen paarden pas bij die prijs. Is dit al lang en weet iemand hoe dit gelopen is de afgelopen jaren? Was er een economisch dieptepunt toen ik mijn paard verkocht had? ;o
Ik kocht mijn onbeleerde merrie in 2015 al voor €5000. Was een 'koopje' voor hoe haar beweging was. Ben wel van mening dat het laatste jaar (jaren?) de prijzen wel erg hoog aan het worden zijn voor sommige paarden. Op brave , leuk bevestigde paarden is een stormloop dus mensen kunnen redelijk wat gaan vragen.
miereneter schreef:Ik lees hier al vanaf het begin mee (onder een steen), met het idee mee te gaan schrijven als ik langzaam dit najaar of volgend jaar naar een paard zou beginnen zoeken. Nu staat op de stal van mijn bijrijdpaard een arabische tweejarige waar ik al een jaar verliefd op ben. Vandaag werd ik gebeld dat hij in de verkoop gaat en of ik hem wilde. Ik wilde. Dus ik heb zojuist een paard gekocht.
Ben er nog helemaal beduusd en hyper van, dit tegelijk. Als de koop definitief rond is, zal ik een foto plaatsen. Helemaal blij!
ittakesmore schreef:Lavitabella schreef:
Ik kocht mijn onbeleerde merrie in 2015 al voor €5000. Was een 'koopje' voor hoe haar beweging was. Ben wel van mening dat het laatste jaar (jaren?) de prijzen wel erg hoog aan het worden zijn voor sommige paarden. Op brave , leuk bevestigde paarden is een stormloop dus mensen kunnen redelijk wat gaan vragen.
Ja bizar hoe hard het gaat, zie ook elke dag er weer vele al snel af gaan en weinig nieuwe erbij komen in verhouding. Ze vliegen als warme broodjes over de toonbank.. Wat ik zelf best lastig vind, na zo lang niet rijden is de klik en het gevoel voor mij wel echt belangrijk. Ik wil wel echt een maatje die er is om te blijven en waar ik samen echt mee kan leren. Maar met zoveel pressure koop je als snel 'te vroeg' ben ik bang.
__Maartje schreef:Daar zat ik zelf ook erg mee, ik wilde ook sowieso 2x gaan kijken. Bij dit paard waarschuwde de eigenaresse dat dat mocht, maar dat ze hem niet vast zou houden. Die gok nam ik dan maar, anders voelde ik inderdaad ook te veel druk. Ik ben heel blij dat ik die keus heb genomen, wonder boven wonder was hij er nog en de tweede keer was mijn gevoel er ontzettend goed bij, helemaal verliefd haha. Maarja voor hetzelfde geld wordt hij donderdag afgekeurd en mag ik opnieuw beginnen
Lizenlotte schreef:alvast gefeliciteerd maartje, spannend idd! verder niemand hier die wat op het oog heeft/ergens heeft gekeken momenteel?