Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

We hebben een gemixte kudde zowel qua leeftijd, ras, als geslacht en dat is super voor de paarden. Ruimte om te bewegen, te spelen, onbeperkt hooi op meerdere voerplaatsen etc.
Verder worden we heel vrij gelaten en mag je de bak gewoon voor alles gebruiken en dat gaat altijd goed, als we toevallig een keer gelijktijdig zijn houden we gewoon rekening met elkaar 

PSvanLot schreef:Sizzle schreef:Te weinig is ook niet handig. Ik stond eerst met groepje van 5 paarden maar toen is er 1 ineens met 3 paarden vertrokken en was de hele groepdynamiek kapot. Ik ben toen ook maar weer gegaan.
Hier staat alles in aparte weides, naast elkaar. Dan is dat niet zo erg.
Nee hoor, lekker samen! In de zomer hebben we altijd één grote weide groep, in de winter gaat die wel uit elkaar omdat een aantal paarden 's nachts op stal gaan (en overdag in de paddock) en een aantal blijft 24/7 op de wei. Dat gaat ook al jaren goed, omdat ze altijd met een bekende in de paddock/weer op de wei komen. 
) en die hebben sowieso ietwat de neiging om dan maar gewoon zelf het hek open te maken en op zoek te gaan naar een kudde als het ze te saai wordt.

Ik heb 3 weekjes geleden mijn PRE hengst opgehaald uit de opfok. Nu rustig beginnen met wat basics. Nadat hij volledig beleerd is krijgt hij eerst weer enkele maanden rust.
Hij geeft nergens om dus dat is erg fijn!