Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nouklime

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:30

Haha geinig ik kwam dus wel thuis met iets wat ik zocht! Heb er ook een jaar naar gezocht want of te duur of te groot. Ik zocht een 4 jarige net beleerd of onbeleerd rond de 160 cm voorkeur bont maar geen pré. En wat heb ik een donkerbruine ruin van 160 onbeleerd (toen ik hem kocht). Uiteindelijk bij 3 paarden wezen kijken en bij Jack was ik opslag verliefd op zijn eigenwijze bekkie .

Ik vond het wel heel lastig een paard kopen gezien de prijzen ook heel hoog liggen en de stokmaten ook nogal hoog liggen haha. Met mijn 160 wilde ik echt geen paard groter dan max 167 cm als eindmaat.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:28

Ik ben zelf ongeveer 1m62 en vond een stokmaat tussen 1m50 en 1m60 ideaal. Mijn tweede is 1m80 :') maar de rest klopte dus heb er maar door gekeken, en maar goed ook. Mijn reus is helemaal goed zo, dat formaat wende heel snel.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:43

Ilsey haha das nogal verschil 1.80m

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:22

Haha wow Ilsey!!!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 20:36

[Miesje spannend zo nu alleen verder, maar gaat vast goedkomen!
Ik doe Ken ook alleen als er iemand thuis is, vind dat met opstappen enzo ook wel fijn als er even iemand bij blijft staan.

Mirjam knap hoor het zelf zadelmak maken! Don (mijn vorige paard) was ook een week of 3 onder het zadel toen ik haar kreeg, vind dat prima. Maar echt het zadelmak maken doe ik niet.

Haha en thuis komen met wat ik zoek is mij ook meestal niet gelukt. beide keren gezegd dat ik geen 3 jarige wilde, en beide keren is dat wel gelukt :P
Bij Don wilde ik geen 3 jarige, geen merrie en geen vos. En waar kwam ik mee thuis toen, een 3 jarige merrie vos :')
Nu was mijn plan ook eigenlijk een 4-jarige maar Ken was te leuk <3

Haha miesje een shetlander met cadeautje :P

Nouklime ik wilde ook een paard van max. 165. Ben zelf ook een ukkie haha. Don was krap 1.60 toen ik haar als 3 jarige kreeg en uiteindelijk zo'n 164. En nu Ken is denk ik ongeveer 1.63 en zal nog een klein beetje groeien denk ik, dus perfect.
En de prijzen ben ik ook wel van geschrokken, toen ik 7 jaar geleden een 3 jarige kocht waren het wel een beetje andere prijzen :j
Het andere paard wat ik nu rijd is ongeveer 1.67, dat is ook nog wel een prima maat.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 21:16

Zooo 1,80 gek!! Haha

Ik wou ook beleerd en kwam thuis met callie :+

Heb vandaag gereden!! En drafjes enalles. Echt gereden! Echt gek had best wel spanning toch veel angst op gedaan na mijn val vorige keer. Maar ging goed! Callie toch mijn houding en evenwicht zijn ver weg, maar vanaf nu gewoon elke keer het kan even rijden en oefenen oefenen. Meters maken, eindelijk!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 00:14

Melissa, ja gaat zeker goed komen. Met op stappen niks te doen met kane blijft echt super braaf stil staan gelukkig. Maar meer dat ik het fijn vind dat er een bij is voor het geval hij wel aan de kletter gaat en ik nog een kleine heb van 9 mnd. Als ik dan wel goed val is er verder niemand..
Het blijft natuurlijk nog wel een erg jong paard

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:13

Ik blijf nog wel een jaar lang iemand erbij vragen met het opstappen hoor. Ga de gok nog niet nemen :) beter 1x te veel hulp dan te weinig....

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 08:49

Melissa_93 ja echt absurd wat er tegenwoordig voor een beetje leuk paard word gevraagd! Gelukkig zoek ik klein en jij ook en kunnen ze daar vaak niet de hoofdprijs voor vragen omdat grote hoogbenige paarden tegenwoordig toch wel he populairst zijn.

Ik rij sinds 2 weken helemaal alleen zonder hulp. Ik meld me in de groepsapp op stal en bij mijn ouders (die wonen om de hoek) dat ik ga rijden en dat als ik na 40 minuten niks heb laten horen dat ze maar even langs moeten komen om de boel te checken.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:40

Bij mij is er altijd iemand bij, ongeacht welk paard ik doe. :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:29

:oo jullie waren ontstipt! Ik dacht al, wat is het stil. Even snel bijgelezen. Ik heb mijn paard niet uitgezocht op maat of kleur of iets. Ze is zelf gefokt en met geluk precies het perfecte paard voor mij geworden :). Zowel van kleur als maat als karakter. Ik prijs me daar nog elke dag gelukkig mee. En zij blijkbaar ook met mij. Ik zal het eens proberen te filmen, maar als ik ga rijden dan loopt mijn bijrijdster altijd eerst een paar rondjes naast haar en na ieder rondje singel ik even wat aan. Veronia loopt dan bijna achterstevoren weg als ze weer verder lopen, zo graag wil ze bij me blijven. Lief paardje.

Ik heb maandag weer gereden en ik voelde opeens een wat voorwaartsere drang bij haar. Ze had er echt zin in. Eens even geprobeerd om een klein beetje te verruimen in draf en ik was verbaasd hoe mooi ze dat deed. Fijn in hetzelfde ritme en ik voelde haar echt verruimen. Wat heerlijk, dat lukt haar moeder niet en zij heeft het dus wel zelf in zich.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:38

Dat is slim, nouklime!!
Ik miste je al murosch! Dacht dat je er met Kabayo etc was uitgestapt! Gelukkig ben je weer gezellig terug. Fijn dat je paardje een voorwaartse drang aan het ontwikkelen is, dat moet je hebben!

Afbeelding
Afbeelding
WAUW! Zo trots op mijn ‘kleine’ Fien, die steeds weer toch niet zo klein meer blijkt te zijn... Vanmorgen weer eens uit de comfort-zone gegaan, gewoon op avontuur gezellig samen met een stalgenootje. Langs de snelweg, langs het water, oversteken, onder viaducten door, tractoren, vrachtwagen, ligfietsen, boten. En Fien bij alles blij voorop, briesend van ontspanning en plezier Voor herhaling vatbaar

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:02

Heerlijk :D

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:40

Wat stoer Sbravour! Fijn dat kleine fien zo lekker nuchter is!

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:45

Dankjewel!!! Nogsteeds in de wolken :D

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:17

Miesje groot gelijk!

ken blijft ook keurig staan, maar vind het voor mijn eigen idee wel fijn dat er even iemand bijstaat

Nouklime ja dat scheelt echt wel enorm een paard onder de 1.65 of een rond de 1.70!

Murosch geweldig lijkt me dat, het paard fokken wat helemaal in het plaatje past!
Super dat het rijden zo fijn ging!

Sbravour heerlijk zeg! Lekker genieten dus!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:13

Sorry even niks gepost/gereageerd maar ik heb morgen districtskampioenschappen mennen.. Ga zondag weer even bijlezen en reageren :D

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 23:31

Succes morgen!

Ik vanavond voor de eerste keer alleen gereden zonder hulp. Hij was weer super braaf. Mn 4de keer op hem rijden pas.
En natuurlijk begon het bij manlief ook te kriebelen dus hij heeft lekker uitgestapt. Totaal geen ervaring met rijden en stapte zo met hem weg.
Nooit verwacht dat hij het allemaal zo goed zou oppakken.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 09:51

Succes!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 11:39

SBravour wat dapper zeg! Langs een snelweg zou ik niet durven hoor met Veroon.

Melissa ja ik had echt niet durven hopen op zo'n paard. Ik heb even mijn volgtopic opgezocht van toen Wainonia gedekt was door veroons vader. In de OP kun je lezen wat mijn fokdoel was.. Nou die is gewoon precies uitgekomen: [KS-MK] Wie volgt er mee? KWPN x Groninger in de maak voor 2015!

xApple heel veel succes en plezier vandaag!

Miesjex wat ontzettend super! Dat gaat ook best snel zeg, aangezien de eerste keren toch wat gebok enz was.

Ik heb vanmorgen weer gereden. Ze voelde weer ontzettend fijn aan, het wordt bijna saai om dat hier te schrijven haha. Je merkt echt dat ze er zin in heeft. Ze heeft van zich uit een hele mooie ruime stap. In draf was ze in het begin de eerste rondjes wat onzeker en kwam daarna op gang, maar de laatste paar keer is ze vanaf het aandraven meteen heerlijk voorwaarts, heeft echt fijne looplust. Totaal niet overhaast of vluchterig, maar gewoon lekker doorsjouwen. Ik denk dat galop ook wel was gelukt als ik het had gewild maar door de warmte vond ik het wel even weer prima zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:56

Wat begint ze een mooie hals te krijgen zeg!

Over de snelweg, ik durf dat normaal ook niet, maar plots stonden we daar en bleek mijn groene paard braver dan de ervaren ruin die we mee hadden hahahahaha :D
Vandaag ook alleen op pad geweest, weer super braaf, precies hetzelfde als met een paard erbij, echt steun heeft ze dus niet nodig. Heel fijn om te weten!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:02

Ooh krijg ook weer zin om Kyara op te pakken. Maar vakantie is vakantie he. :')

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 20:15

@miesje, ik vind dat ook eng alleen hoor. Begin er voorlopig ook nog niet aan. Terwijl mijn 'bijrijder' haar gewoon alleen pakt zonder problemen.

@nouklime, wel slim zo even een apje doen ja! ga ik onthouden.

@Murosch, zo ik dacht ook dat je weg was! Zo fijn dat het het echt lekker begint te gaan. Grappig hoe paarden zo hard kunnen verschillen. Leuke foto's! Ze ziet er ook een stuk meer paard uit vind ik.

@Sbravour, wooooow!! Ben je gek? :+ echt super knap, onze verste wandeling was 200 meter het erf af en toen vond ik het wel goed geweest. Echt wel heel leuk! Ook goed dat het alleen even goed gaat.

@Apple, succes! Zag op insta dat het goed was gegaan!

Hier vandaag de osteopaat geweest, ze wou rechter galop moeilijk aanspringen en ook buigde ze daar veel minder in dan links. Ze had vooral veel spanning, kan ook wel mee door het shaken komen. Vanaf nu elke dag even in de hals masseren en voor het rijden de billen en de rug even meepakken. Dan zou het wel beter moeten worden. :) Verder mooi paard met een hele goede rug! Voordeel van ze pas laat op te pakken, leuk om te horen in ieder geval!

Zadel was ook net wat aan de krappe kant en vrij harde kussens, dus ook afspraak met de zadelmaker gemaakt die zadels kan komen passen ook. Ben benieuwd! Gelijk weer even kosten maar wil alles gewoon ineens goed hebben nu na al die miserie die we gehad hebben met het shaken.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:32

Jaa ik ben zo happy! *\o/*

Niet door naar het NK want ik was 3e en mogen er 2 door maar ik ben súper trots op mijn babyshet. Ze ging knetterhard de finish over :D Wel weer 2 winst en mogen M starten.

Afbeelding

Sorry ik ga morgen bijlezen en reageren op iedereen !! Ik ben nu echt kapot :z

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:58

Wat een gaaaaaaave foto met je supershet!!! Gefeliciteerd! Je hoeft niet te winnen om voor jezelf gewonnen te hebben ;)

Km: Alleen maar voordelen zijn er, bij het laat oppakken. Lekker dat je alles even aanpakt, is ie straks weer zo goed als nieuw :) Kun je daarna gaan doorpakken op een eerlijke manier!