Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:32

moniek21 schreef:
Voer is altijd een moeilijk punt .. Als jij denkt dat je paard meer nodig heeft moet je hem gewon wat meer geven ..

Vandaag gelest , einde les stopte ik met " truttig " rijden en ging hij toch fijn lopen .. Echt een wauw momentje ..
Ik ben vandaag bij die andere stal wezen kijken en heb besloten te gaan verhuizen , ziet er fijn uit , gaan lekker in groepen naar buiten dus niet dat geïsoleerde wat hij nu heeft , dat is wel een punt wat bij mij de doorslag heeft gegeven . Zijn welzijn staat voorop.. Langs de weg moet daar ook gaan lukken , vrij rustige weg .. Zal wel eerst aan de hand worden hahaha

Wat een goed besluit van je Moniek! Fijn dat ie dan lekker in de groep buiten is!

pol013

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:38

ulysses: stoer dat jullie het al zo goed doen.
moniek: klinkt nog beter. Lekker samen naar buiten. Is de eerste dag altijd spannend en dan zie je je paard echt genieten.

Wat voer betreft: zoek naar voer met hoog eiwit en hoog vet.
Hier geen problemen met een wisselende conditie. Die van mij is structureel net iets te dik en probeer ik iets af te laten afvallen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 19:10

Ik ben voor het eerst naar een cross terrein gegaan en hij heeft zich voorbeeldig gedragen. De trailer blijft spannend maar deed hij super. Hij trok zich niet al te veel aan van de herrie en spektakel op het terrein en wilde goed naar de andere kant van de sprong. Hij komt alleen in dat soort spannende situaties wat achter mijn been dus dan moet/ga ik er te veel aan rijden. Maar eigenlijk heeft hij een 10 op zijn rapport verdiend!
Alleen van de afsprong begreep hij nog geen hout. Ben dus aan de hand nog even terug gegaan en toen lukte het wel, al leken zijn benen net mikado... Maar toen hij het eenmaal begreep deed hij dat ook simpel.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 08:59

Een goede beslissing Moniek. Wanneer ga je precies verhuizen. Vind het altijd wel spannend om een paard in te scharen in een bestaande groep. Maar volgens mij staat hudson wel zijn mannetje.

Wat super gaaf pol. Knap dat hij het zo goed oppakt. Moet wel lachen om het laatste stukje. Mikado benen haha. Heerlijk die jonge paarden.

Ik had met Sjef gisteren zijn L debuut. Lekker thuis dus geen spanning van een vreemde locatie. Heerlijk gereden. Nog wat kleine foutjes, maar over het algemeen stond hij er fijn aan. Uiteindelijk hadden we 207 en 211,5 punten. Dus super trots

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 09:22

Spannend de verhuizing moniek Goede beslissing idd

Geweldig pol dat het zo goed ging je kunt weer trots zijn

wat een punten leonie gefeliciteerd

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 14:52

Polo.....wat knap zeg dat hij het crossen zo goed oppakte!!
Leonie....Daar kan je mee thuis komen, Super!
Moniek.....Net al even over gehad, voor Hudson denk ik wel fijn als hij wat meer buiten op het land kan.

Wij hebben vandaag gestart op de kringkampioenschappen. De inrijbaan was zo druk dat hum echt even spanning kreeg....uiteindelijk wel fijn kunnen rijden. In de eerste proef wel wat storingen, mensen die hekjes op gaan tillen als je langs komt of een alarm dat af gaat....haha toch fijn gereden door de hele lijn heen. De tweede proef was naar mijn idee beter en echt fijn gereden. Waren uiteindelijk 3de met 193,5 en in de tweede proef hadden we 185,5 van de 18 deelnemers....nu afwachten of we door zijn.

Ook nog gezellig even Moniek gemeet, Hudson is in het echt net zo knap!!!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:46

Pol, wat goed zeg van het cross avontuur , top dat hij de afsprong later wel deed :)

Leonie, pff ben ik blij dat jij niet in onze kring zit ;) wat een super punten zeg +:)+
Hudson gaat over 2 wk verhuizen in het weekend van 30/31 juli *\o/*

Zoals Carmen hierboven al zei .. De kringkampioenschappen waren vandaag... Pff wat had ik een inzichzelf gekeerd paard zeg.. Hij had zoveel spanning dat ik er niet aan kon komen net of hij dan dacht " he wat waar huh oh been uhm zal wel galop zijn 8)7 " m'n eerste proef de eerste 2 onderdelen verprutst ( stond eronder aan " Leuk paard Moniek , jammer van de 2 x extra galop " ) daarna met een compromis doorgereden.. Toch nog 4e achter Carmen :D met 190, 2e proef was hij ietsjes meer bewerkbaar.. 184, onderaan " fijne combinatie , de gehele proef mag wat actiever " :+ ik dacht hmm ziet ze niet dat hij heel veel spanning heeft ? Als ik met been kom sta ik alleen nog maar op de plaats te galloperen om vervolgens zo van plek naar plek te hoppen hahaha , zet er dan niets onder :') maar tuurlijk zaten er ook wel
fijne stukjes in, nu is het wachten hoeveel er door mogen naar de Regio...
Carmen.. Ik heb jouw knapperd helemaal niet gezien volgens mij of hadden wij elkaar al in de losrijbaan gezien tussen alle andere door 8)7 wat was het druk he hahaha

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:13

Moniek...we hebben heel even in de losrijbaan elkaar gezien haha....het was echt druk!!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:20

Pittige kringkampioenschappen zo te horen. Zou gaaf zijn als jullie door zijn dames.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:28

Polo fijn dat ie zo cool is en meewerkend in het terrein. Daar heb je veel aan.
Leonie wat een droompunten zeg! Goed hoor.
En Moniek en Carmen goed gepresteerd op de Kring. Zou mooi zijn als jullie door zijn.
Hier gaat alles gestaag door. History's oog blijft goed. De uveitis blijft weg. Ben zo blij dat ik naar Den Hoek ben gegaan. Hij krijgt nog L-lysine door nog 2 maanden ongeveer en druppels voor zn weerstand.

Gisteren hebben we nog even gesprongen met hem. Omdat hij daar zo heerlijk los en soepel door het lijf is wordt houden we die er lekker wekelijks in.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 11:23

Babootje, wat super goed dat het goed gaat met z'n oog , snap ik lekker springen met hem als hij daar los van wordt :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:21

Nou wat ik nu weer weet.... Pff ben er helemaal een beetje hyper van ;)
Haydn was naar Almere waar ik Hudson vandaan heb toch ... Als ik naar hem vroeg ging het " super "
Nou dat was allemaal gelogen .. Het ging helemaal niet goed, ik zie opeens een filmpje voorbij komen en dacht " he dat lijkt Haydn wel " het was hem dus ook ... Dus ik contact gezocht, en idd het is hem.. Een man heeft hem gekocht van haar en die heeft hem verkocht aan G.erdine M.aree... Hoe gaaf is dat , hij is rete vlug nog maar ze zijn er gek van :) dus ik hoop dat hij nu alle kansen krijgt om zich tot de topper te ontwikkelen die hij is :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 21:41

Babootje...Fijn dat history zijn oog goed gaat!
Moniek...Wouww!!! Fijn dat hij dus waarschijnlijk toch bij de juiste ruiter terecht is gekomen!!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:09

Wow wat gaaf Moniek. Nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar het filmpje

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:38

Hij loopt aan de longe .. Maar herkende hem gelijk Als je me toevoegt op FB ( Moniek van Veen heb Hudson als profiel foto ;) ) kun je hem zien .. Heb hem gedeeld namelijk .

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:39

Carmuh .. Hij is heeeel goed terecht gekomen .. Ze zijn er echt weg van .. Zo fijn om te horen .

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 08:47

Wat een super nieuws van Haydn! Dus toch nog goed terecht gekomen.
Babootje: wat fijn van het oog. Dan ben je toch weer wat geruster

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:14

Moniek21 fijn dat je nieuwe stal heb gevonden, hoop dat jullie het naar je zin gaan krijgen. Ook super om te horen dat Haydn (je vorige paard?) zo goed terecht is gekomen.

pol013 wat knap dat het zo goed ging eerste keer crossen!

Leonie_M gefeliciteerd met je punten

Carmuh en Moniek hopelijk door naar de regio

Babootje wat fijn dat het weer helemaal goed gaat met History

Santana blijft toch wat afvallen heb in overleg met de “voerboer” zijn dieet aangepast. Volgens hem is door het weer van de afgelopen weken veel voedingswaarde in het gras verloren gegaan en heeft hij ivm groei (van 1.69 naar 1.72 in 8 maanden) /grootte echt meer nodig. Hopen dat het aanslaat, hij eet het in ieder geval erg graag. Donderdag komt de DA enten en misschien dat ik vraag wat bloed af te nemen. Al is het maar om uit te sluiten dat hij iets mist. Hij is verder vrolijk en glanst mooi.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 10:28

Pol , ja super gaaf he .. M'n topper Haydn , hij krijgt nu echt alle kansen die hij verdiend :)

Bianca, ja ik hoop het ook dat we het leuk krijgen op de nieuwe stal .. Voor Hudson wordt het iig een vooruitgang ;)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:00

Hij ziet er goed uit Moniek. Wat een goed paard is het toch.

Foto's van afgelopen zaterdag.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:36

Ja het is een aparte Leonie.

Wat een mooie foto's van jou en sjef :)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:55

Wat gaaf Moniek die is ook niet te flauw denk dat die daar een goede baas aan heeft!

Fijn dat zijn oog zo goed gaat babootje

Mooie foto s weer leonie

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:28

Carmen, heb jij al iets gehoord van de kring ? Ik was overall toch nog 7e .. Jij 5e ... Nu hopen dat er minimaal 7 door mogen _O-

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:15

moniek21 schreef:
Carmen, heb jij al iets gehoord van de kring ? Ik was overall toch nog 7e .. Jij 5e ... Nu hopen dat er minimaal 7 door mogen _O-

Ik heb net en mailtje gehad dat wij door zijn!! *\o/* *\o/*

Mooie foto's Leonie!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 00:21

:D :D :D Maree zit bij mij om de hoek. Misschien zie ik m nog es.
Als zij er wat in zien moet ie wel goed zijn hoor.

Gefeliciteerd Carmen!