de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Firebug

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:42

Oh wat vervelend die kreupele paarden, hoop dat het snel beter gaat!

Ik heb ook geen ervaring met die ingreep.

Volgende week is het concours van mijn rijvereniging en dan heb ik de avond vantevoren les op het terrein. Fijne manier om te zien hoe Gravin het doet op vreemd terrein, en afhankelijk van hoe dat gaat wil ik ook beginnen met wat wedstrijdjes rijden :) .

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:46

Wat een lappenmand hier zo. Vervelend hoor, veel beterschap met ze!

@ Nadja, veel succes!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:25

beterschap voor de zieke en kreupele onder ons!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:52

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:54

Faline, Knap paard geworden hoor!

Nadja, spannend concours! Veel succes :j

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:06

Is idd een knap peerd geworden Faline!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:19

Die is mooi opgedroogd zeg.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 19:22

@AnneRuth, als ze idd nu braaf zijn op vreemd terrein is dat al een groot goed! De oefeningen heel goed uitvoeren is een kwestie van training. Ben zelf ook blij dat Grand zo braaf is op vreemd terrein.

Fijn dat Blondje het goed onthouden had Peetje :)

Ik heb helaas (nouja helaas? :P) geen ervaring met doorgehaalde kniebanden anonymous.

Welkom joke1989!

He wat balen Nicky! Hoe is het nu met Ludo? Was de DA al langsgeweest?

Ze is leuk opgeknapt Faline.

Ik heb de afgelopen 2 dagen elke dag op Grand gereden. Gister 20 minuutjes en vandaag ong. 10 minuutjes. Hij was vandaag moe maar deed het heel goed dus vrij snel gestopt. Maar ik zit op een roze wolk hoor! Wat een lief en braaf paard heb ik toch! Vandaag met die harde wind ging ik dus ook rijden maar Elise heeft aan de rand van de gehele bak van die verjaardagsvlaggetjes hangen dus die gingen als een malle tekeer. Maar Grand keek er niet eens naar :D Dr ligt sinds vorige week een ander zadel op en ineens is er een constante aanleuning, geen onrustige bovenlip en springt hij bijna niet meer over in de galop. Zo gaaf om zo op je 'veulen' te kunnen rijden! Overmorgen komt tie thuis *\o/*

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:33

Ludo heeft een ontsteking in zijn knie zitten, en mag sowieso een week het land niet op omdat hij zich daar gedraafd als een dolle Stier en hij moet rusten. Over een week weer even nakijken, is hij hetzelfde of slechter dan moet hij op de foto. Is hij beter maar nog niet goed dan kan die nog een kuur krijgen.

De dierenarts had hem pijnstillers gegeven en toen ging het wel weer wat beter, maar je mag er niet aanzitten, dan wil die slaan. Als je al bij zijn achterhand in de buurt komt wordt hij erg narrig. Dus het is even afwachten wat de ontstekingsremmende gaan doen aankomende dagen.

Mag wel stappen maar als hij in de paddock staat overdag dan juist liever niet omdat hij daar zelf al genoeg beweegt en mag het ook niet overbelasten.

Clau, wat goed zeg! Braaf dier! Fijn gevoel geeft dat hè als het zo lekker gaat.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:34

Clau_1991 Ja, leuk is dat om op je eigen veulen te rijden. Vond dat zelf de eerste keer heel vreemd. Voor mij blijft hij, ondanks zijn bijna 1.80 m, toch een soort van baby.

Beterschap voor alle kreupele paarden.

Eerste wedstrijd staat hier gepland op 9 augustus a.s. Amazone, ik rij hem zelf maar af en toe, start hem gelijk in het L1. Eens kijken of hij daar ook zo relaxed is.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:02

Leuk topic Faline. Wil je er zelf niet verder mee, omdat ze te koop staat?

Veel beterschap voor iedereen die pech heeft nu, het is en blijft een dier, soms vind ik dat best frustrerend, blessureleed, maar het is een beetje inherent aan het hebben van paarden helaas.

Succes voor degene die binnenkort op wedsrtijd gaan! Leuk! Foto's? !

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 01:23

Goh wat een pech hier allemaal! Veel beterschap.. pff ja en blessureleed ik heb er mijn buik echt van vol na mijn vorige. Helaas heb je daar weinig invloed op.

Ze is mooi uitgegroeid Faline, zie inderdaad dat je haar te koop hebt staan?

Ik heb bijna Pavo en zag net de startlijst, jeetje wat een deelnemersveld. Er doen 36 4 jarige mee!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:05

Wbt verkoop ben ik nog heel hard aan het twijfelen hoor, maar soms moet je keuzes maken. Ik heb nu 4 paarden en nog eentje onderweg (een merrie is drachtig) Ik zou erg graag met haar de dressuur in gaan omdat ze veel potentie laat zien en lekker te rijden is. Maar ik heb nog 2 te trainen en volgend jaar is mijn kleine Nina alweer 3 dus als die er dan aan toe is wordt die ook ingereden en heb ik er nog een bij te rijden. Dat is allemaal een beetje teveel van het goede, dus binnen nu en een jaar wil ik eigenlijk 2 verkopen.
Fae is nu natuurlijk op een mooie leeftijd en opzich is het een goede tijd. Dus ik heb de gok maar eens gewaagd en haar op internet gezet.
Mijn andere pony wil ik eerst Z starten en met de verkoop van Fae zou ik me daar weer wat meer op kunnen focussen.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:07

Doe je mee in Middenbeemster MaudenMarc?

Vervelende maar zo te horen weloverwogen beslissing! Ik hoop voor je dat ze snel een leuk en lief baasje krijgt.

Ik heb nog een foto van donderdag <3 :

Afbeelding

Nog zat dingen te verbeteren natuurlijk maar ben er toch trots op :)

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:06

Doe mee in schaijk clau...
Mega Deelnemers veld maar goed ik ga voor een fijn rondje.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:15

Oh oke. Ja met zo'n deelnemerslijst is een fijn rondje rijden al goed :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:41

Jij hebt eer van je werk, Feline! Succes met de verkoop.

@Maudenmarc: 36 is echt een groot deelnemersveld.

@Nicky: heel veel beterschap.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:12

Ze is ontzettend opgeknapt Faline! Daar vind je vast een passend huis voor! Wel ontzettend jammer dat je haar niet kan houden.

Maudenmarc, succes! Echt stoer dat jullie zoveel competities rijden!

Kreupele paarden las ik ook, beterschap daarmee!

George heb ik sinds 2 weken dus weer opgepakt na zijn 2 maanden uitgroei-en-speel-vakantie. Ze staan lekker dag en nacht op het land en hij wordt zichtbaar mooier, groter en breder. Ook ben ik samen met een expert bezig met schriktrainingen en grondwerk. Grondwerk had ik eerder niet veel mee, maar vind het een ideale manier voor de opvoeding van George. Iets waarvan ik zijn hele leven verder plezier van heb, en hij pakt het zo fijn op!

Nog even een foto van hem spammen. Vanochtend vroeg bij ons achter in de wei, weliswaar in de regen, samen met zijn Fjordenmaat. George is nog zo heerlijk puppy maar hij wordt steeds knapper!
Afbeelding

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:17

Niemand die mijn trotse foto een comment waardig vindt? ;(

Leuk dat je nu zo divers met George bezig bent en dat je al verbetering kan merken :) Grondwerk is idd erg fijn om de opvoeding mee te fine tunen. Heb het toen ook met Grand gedaan toen hij net bij me stond. Je merkt dan idd snel verschil. Maar soms is het nog wel moeilijk om alles via lichaamstaal te doen, vind je ook niet? :P Knappe kop heeft tie!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:33

Ah Clau! Tuurlijk is Grand wel een opmerking waard!

Ik heb je niet voor niets toegevoegd op Facebook om foto's van Grand te kunnen kijken! ;-) Hij loopt al echt fijn voor zo'n korte periode onder het zadel! Ging hij nou deze week mee naar huis?

Ja grondwerken is ideaal. Ik leer George bijvoorbeeld ook 'tie down' zoals in de westernsport gebruikt wordt. Zodra ik touw op de grond leg blijft hij staan, waar hij ook staat. Dat vind ik namelijk ideaal thuis met opzadelen of tijdens het balken slepen in de bak... :D Gemak dient de mens zeg maar!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:44

Heerlijk zo een gezicht die paardjes zo kroelend.
Clau ziet er goed uit, zooitje hindernissen

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:05

fijn beeld Clau, ziet er netjes uit!

Blondje liep heel fijn gister, tussen de bordjes weer dus was wel wat stuurwerk voor nodig, wel 201 en 197 2e en 1e plaats!

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:27

Netjes Clau zoals je hem tussen de obstakels in de bak door stuurt. Super dat hij daarvan niet onder de indruk is.

Peetje: misschien heb ik het gemist, maar breng je haar nog in het B uit? Hele mooie punten trouwens!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:51

Nee in de L1, ik mag geen B meer starten.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 14:57

Peetje: ik snap het. Vind je dat lastig dat je geen B met haar meer mocht starten of merk je niet zoveel verschil?