Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:23

ikke schreef:
Calypso84 schreef:
Al met al, door een betere stalmanagement en een Rennie kan je heel veel doen aan deze 2 stalgebreken.
Feit is dat ze er niet dood aan gaan ;) Dus als jij het de moeite waard vindt en je kan erbij zijn als ze het gaan vertonen, dan zie ik niet in waarom je het niet zou doen!

Dat laatste is niet helemaal waar. Weven geeft slijtage en dus arthrose-verschijnselen aan de benen, waardoor ze eerder dan gebruikelijk versleten kunnen zijn en afgemaakt moeten worden.

jaa, dat klopt idd. Ik had het meer over directe gevolgen hihi

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:50

@ linni
Wat een jammerlijke situatie, ik zal als verkoper echt wel bereid zijn 70 km te rijden om mijn paard een fijn huis te gunnen.
Ga op je gevoel af als je twijfeld zeg ik niet doen.

Ik heb zoooo heerlijk gewerkt met mn dame, ze liet eindelijk eens echt goed los aan de longe heerlijk beest ze ging swingend door de bak maakt mn rot dag weer helemaal goed. Ben echt gek met dr :o

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 19:53

Nou ik ga dit weekend bij een schimmel kijken.
Ik ging eigenlijk niet voor een schimmel maar deze sprak me toch wel aan :)

Nu hopen dat deze niet afbellen. Heb dit al een aantal keer gehad namelijk...

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:25

Horsesandme schreef:

Schimmels zijn heel leuk!
Ik zei eerst ook altijd ik wil een zwarte ruin en heb nu een witte merrie op stal staan :o

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:29

Bedankt voor jullie mening! Ik zal er nog eens goed over na denken! :)

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:34

Ik ben in twijfel gebracht.. vanavond nog via via bij een paardje hier in de buurt wezen kijken, en dat was stiekem ook wel een heel erg leuk paard :o (met leuke eigenaren, die totaal niet moeilijk doen over hoe en waar keuren)

Heb vandaag 3 keer gebeld naar de eigenaren van de Voice, maar krijg ze beide niet te pakken (terwijl ze me gisteravond beloofd hebben me vanmorgen terug te bellen), en ze bellen ook niet terug, dus eigenlijk ben ik er wel klaar mee... Ze willen dat paard verkopen, maar ze willen er totaal geen moeite voor doen, helemaal nix.. bah.. Ook twijfelde ik nog steeds een beetje over haar grootte, dus ik denk dat ik er vanaf zie en nog een keer ga kijken bij de merrie waar ik vanavond ben geweest :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 21:42

Nou Linda lekker laten stikken dan.
Jammer als het echt een luek paard is, maar om zovele moeite te doen.. puuh dan kunnen ze van mij ook de pot op :Y)

Wat voor merrie heb je nu bekeken??

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:05

Jammer dat het zo moeilijk is om afspraken met de verkopers te maken. Als het overleg zo stroef verloopt, zou ik ook wel geneigd zijn om af te haken hoor :o

Ben ook wel benieuwd wat voor merrie je nu hebt bekeken :D

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:06

@Linni: Klinkt als een goed plan zo en een goede beslissing! En fijn dat die merrie vanavond zo leuk was :D

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:15

Ik loop achter vanaf pagina 2 :Y)
Veel gebeurd in de tussentijd.
Mijn e-pony heeft een liefdevol nieuw thuis met mensen die haar wel kunnen rijden, mijn andere pony ging wegens omstandigheden niet door
Dus nu heb ik alleen nog mijn wilde exmoortje

Er zijn nog wel toekomstplannen voor een 2e pony
Mijn vorige hengst (waar het niet mee klikte) krijgt volgend jaar 3 nakomelingen waar ik met smart op zit te wachten.
Misschien dat ik wel 1 van die baby's in huis haal maar dat ligt eraan of het met hun wel klikt.
Of anders een bonte mini of shet
Op dit moment ben ik dus niet actief op zoek maar er zijn wel plannen :j

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:22

Ik heb vanavond een 3-jarige Dutch Dormello x amulet merrie bekeken. Heel leuk en braaf beestje, is al veel mee gewandeld, gepoetst en ook al wat mee gelongeerd dus dat is wel een voordeel. Ook een mooi maatje (1.64). Maar wel weer heel jong..
http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/3547 ... rmello.jpg

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:25

Jong is ook vormbaar of heb je toch liever een meer ervaren paard?
Ikzelf heb jong nooit als hinder gezien, eerder als bonus (geen rare gedragingen als gevolg van iets wat in het verleden gebeurd is/kan zijn)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:29

Tja ik weet voor mezelf dat ik nooit weer een jong zadelmak paard koop haha!
Ik ga voor een basis goed beleerd paard, wat gewoon netjes kan lopen, braaf, koel en nuchter is en wel allround!
Mijn Florencio is echt een dressuurmiepje, al heb ik nog niet met hem gesprongen, zal hem vast ook wel lukken :+

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:46

Wat dat betreft vind ik jong helemaal niet erg, met een al gereden paard koop je toch vaak (niet altijd!) andermans stuurfouten ;) Maar aan de andere kant vind ik het wel jammer dat ik dan voorlopig nog niet echt kan trainen e.d...

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:50

tanee_blaze schreef:
Horsesandme schreef:

Schimmels zijn heel leuk!
Ik zei eerst ook altijd ik wil een zwarte ruin en heb nu een witte merrie op stal staan :o

Ik ook! Het wordt geen zwarte ruin, we gaan m'n witte 'proef'merrie zondag kopen!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:57

Gefeliciteerd, Coroosje :)!

Iris__Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 22:59

Leuukk!!

Ik kan mezelf zo boos maken over verkopers die of niet reageren, of geen moeite lijken te nemen om een filmpje te maken. Er kan toch niet van kopers verwacht worden dat ze het hele land door crossen zonder ook maar een beeld te hebben van waar ze gaan kijken, maja dat wordt dus wel verwacht..
Ggr.. *frustraties!!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 23:02

gefeliciteerd Coroosje!!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 07:21

Iris__Bennie schreef:
Leuukk!!

Ik kan mezelf zo boos maken over verkopers die of niet reageren, of geen moeite lijken te nemen om een filmpje te maken. Er kan toch niet van kopers verwacht worden dat ze het hele land door crossen zonder ook maar een beeld te hebben van waar ze gaan kijken, maja dat wordt dus wel verwacht..
Ggr.. *frustraties!!

Ik kreeg gister als reactie op de vraag of ze een film beschikbaar hadden(vraagprijs >25.000, voor de beeldvorming), het volgende antwoord:
Citaat:
Heb geen filmpje, doe ik niet (geen tijd voor en vind het ook beter dat je hem gewoon eens voelt)
En dat terwijl ze in België wonen...

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:05

@Iris_Bennie: bedenk wel dat je bij een aantal stallen niet welkom bent met een luchtzuiger of dat je paard verplicht een band om moet. Dat is voor mij een reden om een luchtzuiger te laten staan.

@Coroosje: gefeliciteerd *\o/*

@Somebody: voor die prijs zou je toch wel iets meer moeite mogen doen als verkoper ;)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:06

Linni_ schreef:
Wat dat betreft vind ik jong helemaal niet erg, met een al gereden paard koop je toch vaak (niet altijd!) andermans stuurfouten ;) Maar aan de andere kant vind ik het wel jammer dat ik dan voorlopig nog niet echt kan trainen e.d...

Nog niet trainen? Wat dacht je van helemaal bomproof en verkeersmak maken, leiderschap vaststellen, stemhulpen erop zetten (mocht je dat willen)
Dan heb je een 99% betrouwbaar beestje voor je erop stapt en weet je precies wat je onder je kont hebt :)

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:16

Rider01 schreef:
Linni_ schreef:

Nog niet trainen? Wat dacht je van helemaal bomproof en verkeersmak maken, leiderschap vaststellen, stemhulpen erop zetten (mocht je dat willen)
Dan heb je een 99% betrouwbaar beestje voor je erop stapt en weet je precies wat je onder je kont hebt :)

Daar ga ik ook zeker wel mee bezig! maar ik bedoel het echte rijden, wat ik toch wel een beetje mis ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:21

Met een driejarige kun je toch gewoon aan de gang?

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:31

Ze moet nog 3 worden (in mei) dus vind het wel erg jong om gelijk mee te beginnen.. Ik denk dat ik haar (mocht het door gaan) eerst zadelmak laat maken en dan nog een paar maandjes de wei in doe om nog lekker wat te groeien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:35

Ok, das natuurlijk ieders keuze. Wanneer een paard mooi 'af' is kun je er nu echt wel langzaam mee aan de gang een paar keer per week. Maar snap nooit het zadelmakmaken en dan weer weg zetten. Het zadelmakmaken is vaak belastender dan het daarna doorrijden.