Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:10

Inderdaad je ziet gewoon het bit steeds door de mond gaan heel jammer want elk beetje beweging dat het dier heeft word volledig afgebroken door het bewegen van de ruiter, zonde

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:13

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:47

emma525 schreef:
Ik vind deze heel erg leuk: http://link.marktplaats.nl/527567216

heb je het filmpje ook bekeken? Dat gezwiep met de staart... afschuwelijk ik zou daar helemaal op afknappen....

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:49

Sythaa schreef:
emma525 schreef:
Ik vind deze heel erg leuk: http://link.marktplaats.nl/527567216

heb je het filmpje ook bekeken? Dat gezwiep met de staart... afschuwelijk ik zou daar helemaal op afknappen....

Zeker, heb hem meerdere keren bekeken. Kan je altijd even naar vragen.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:55

Ja je kan er naar vragen maar het zwiepen zal er niet minder van worden ;)

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:57

Netjes vragen of hij niet zo wil zwiepen als je erop zit helpt waarschijnlijk ook niet haha

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:59

Tja.. zo kan je het ook opvatten. Kan van alles zijn geweest die dag.

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:22

Had ook een paard gezien die zo zwiepte op alle vier de filmpjes zou er ook naar van worden...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:22

Ik denk dat ik me ook voorzichtig hier ga melden. Ik ben niet heel actief op zoek, maar gewoon aan het rondkijken.
Ben aan het kijken naar een Haflinger/Fjord/Tinker/Ietsvandienaard, waar ik lekker alleen mee naar buiten kan. (beetje dressuurmatig en springen ook wel, dus veelzijdig maar hoeft geen geweldig hoog niveau te hebben).
Mag wel wat pit in zitten, en ook wel eigenwijs zijn, maar wel goed te houden buiten en lief (knuffelig) in omgang.
Wat meer op leeftijd is ook geen ramp, en gezien mijn moeder er af en toe ook wel op wil rijden zoek ik wel een iets groter/grover type :)
Heb geen heel hoog budget maar wel een plek waar ze de hele dag weidegang hebben, ook in de winter, ruime stallen, elke dag aandacht.. en een plekje waar die de rest van zijn leven kan en mag blijven :)
Dus ergens binnen nu en een half jaar hoop ik dit waar te maken :):)

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:27

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:29

Ja dat is een mooi type!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:32

Playle schreef:
Ja dat is een mooi type!

Ik dacht ook al: hebben!!!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:34

Emma525 ik heb er misschien over heengelezen maar wat zoek je in een paard? Sport of recreatie?
Voor sport ziet het paard ziet er misschien wel aardig uit maar heeft zeer zware halsaanzet en is wat voorover gebouwd en de combi van lage vraagprijs met heeft punten voor het Z is de kans groot dat deze al een tijd in de M2 rondgaat en waarschijnlijk niet de potentie heeft voor meer.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:36

Sythaa schreef:
Emma525 ik heb er misschien over heengelezen maar wat zoek je in een paard? Sport of recreatie?
Voor sport ziet het paard ziet er misschien wel aardig uit maar heeft zeer zware halsaanzet en is wat voorover gebouwd en de combi van lage vraagprijs met heeft punten voor het Z is de kans groot dat deze al een tijd in de M2 rondgaat en waarschijnlijk niet de potentie heeft voor meer.

Ik zoek een sportpaard voor paardensport-opleiding. Maar met een budget max. 5000 moet ik niet teveel zeuren.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:40

Ok. Idd dan moet je wat water bij de wijn doen. Voor die opleiding voldoet het niveau van het paard toch wel?
Het is verder geen onaardig paard om te zien ik bedoelde meer als je heel ambitieus zou zijn lijken me hier wat kanttekeningen bij te plaatsen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:42

Sythaa schreef:

Zou ook zomaar kunnen dat het paard rustig opgetraint is en dat de huidige eigenaar er vanaf gezien heeft om het paard door de rubrieken te jagen, hetgeen veelal in het voordeel van het paard is.

emma525 schreef:
Sythaa schreef:

Ik zoek een sportpaard voor paardensport-opleiding. Maar met een budget max. 5000 moet ik niet teveel zeuren.

En toch he, toch zou ik tegen de opleiding zeggen: dit is mijn paard, hier doe ik het mee, deal with that!!! en gewoon met die schimmel de opleiding doen.
Het zegt meer over de opleiding dan over je paard als ze die schimmel van je afwijzen........

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:43

Volgens mij wilde Emma het haar schimmel niet meer "aan doen", zo'n opleiding... Toch?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:44

Sythaa schreef:
Ok. Idd dan moet je wat water bij de wijn doen. Voor die opleiding voldoet het niveau van het paard toch wel?
Het is verder geen onaardig paard om te zien ik bedoelde meer als je heel ambitieus zou zijn lijken me hier wat kanttekeningen bij te plaatsen.

Volgens mij moet het paard Z1 kunnen rijden.

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:46

Staat ook in de advertentie heeft de punten voor de Z1 maar wellicht is ze er zelf niet mee verder gaan.
Vindt hem netjes in de oprichting lopen gewoon afspraak maken wat meer info krijgen en dan verder zien je hebt hem nog niet gekocht :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:46

emma525 schreef:
Sythaa schreef:

Voor je opleiding? Lijkt me stug......

Lianne26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:47

Ik ben al een tijdje een stille meelezer aangezien ik de afgelopen maanden mijn paard heb verkocht en afgelopen zaterdag (na een paar maanden zoeken) een ander paard heb gekocht!! :-)
Vwb de klik: ik zag op de foto van zijn hoofd al dat ik hem wilde hebben! Gelukkig is hij ook heel lief en fijn met rijden (zit nog wel wat werk in, maar daar heb ik zin in!) dus in het echt viel hij niet tegen. Ik heb hem trouwens via een bokker.

Lindy1982 schreef:
Paard met Ocdtje op het achterbeen wel of niet gaan kijken ?

Waar zit de OCD? Op een aantal plekken in het been kan het geen kwaad, op andere plekken (vb knie) is de kans groter dat het wel kwaad kan. Volgens mij ten aller tijden even met de DA overleggen.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:47

ikke schreef:
emma525 schreef:

Voor je opleiding? Lijkt me stug......

Pin me er niet op vast. Kan ook Z2 zijn. En dan L springen erbij. (Op het einde)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:50

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:51

@Ikke dat zou in theorie misschien kunnen. Maar... gezien de bloedlijnen van dit paard in combinatie met de maat, kleur en leeftijd zou de VP echt wel hoger liggen als het dier een getalenteerde beweger was en de potientie had voor meer.
Zuinig zijn op een goed paard is iets anders als ze voor een schijntje (wat het dan zou zijn in dit geval) wegdoen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:53

Sinds vandaag een nieuwe topper erbij! Helaas is er geen klik geweest tussen mij en mijn vorige paard.
Laatst bijgewerkt door knetterhard op 14-03-12 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt