Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BoRo schreef:Joepie ik ben inmiddels geslaagd! Top fijn paard gevonden via sporthorses.
oji schreef:Bij mij is er in de klinische keuring nooit iets gezegd over stalondeugden.
Misschien dat ze hier mee zekerheid over willen hebben ivm de koliek, of het een luchtzuiger is?
Had je hem al gekocht voordat je de aanvraag van de verzekering deed? Tip (maar daar heb jij helaas niets meer aan) als je van plan bent te verzekeren, zorg er dan altijd voor dat je paard minimaal in de voorlopige dekking zit voordat je hem ophaalt. Regel alles vooraf, dan is hij gedekt vanaf het moment dat jij een belletje doet en het geld overmaakt. Transport (bij paarden die dat niet gewend zijn) en de eerste weken na verandering van stal en management zijn altijd juist de meest risicovolle weken voor zaken als koliek of ongelukjes.
sallinara schreef:Een aantal maanden terug schreef ik dat de merrie die mijn oom te koop had iets slechts in haar been had. (Dit zei de handelaar dan, dat ze kreupel liep.) Maar wat blijkt? Tijdens een controle/keuring bleek ze dat helemaal niet te hebben en was er verkeerd gekeken! Ze is zelfs goedgekeurd om wedstrijden te mogen lopen en heb ik zelfs inmiddels met haar gereden, ook op buitenritten. Ze blijkt zeer geschikt te zijn. [ Afbeelding ]