Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:00

Oh ik wilde zeggen dat ik echt een leuk dier wist wat precies past bij wensen, maar is schimmel :+

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:21

Ik zou geen budget zeggen, ze worden er dan vaak niet goedkoper op

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:27

Ik zou idd niet precieze budget neerzetten, zodra zij paard aanbieden kunnen ze vraagprijs aangeven. Zet er zoiets neer als; budget afhankelijk van niveau.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:30

Nibbit schreef:
Ik zou geen budget zeggen, ze worden er dan vaak niet goedkoper op

Dat is dan ook weer waar

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:26

Dit vind ik dus inderdaad lastig met het wel of niet benoemen van budget. Ik vind het zelf fijn en overzichtelijk zodat ik alleen paarden aangeboden krijg die passen bij mijn budget.

Maar inderdaad, ze worden er niet goedkoper op dus is het niet altijd handig..

Budget naar niveau vind ik zelf te vaag. Ik ben zeker niet op zoek naar een paard onder de 10k en ook niet naar een paard boven de 18k. Dan zal er heel veel aangeboden worden buiten mijn zoekplaatje.

Lastig

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:50

Paar maanden geleden zag ik een knappe ruin van 6 jaar met goede afstamming, M-niveau bij een subtop-ruiter te koop, normale prijsklasse.
Dat bleek € 30.000 te zijn :D.
Ik vind dat hogere prijsklasse en geen normale prijsklasse.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:56

MyWishMax schreef:
Oh ik wilde zeggen dat ik echt een leuk dier wist wat precies past bij wensen, maar is schimmel :+

Mijn dochter wil een schimmel :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 20:57

Er zal sowieso heel veel aangeboden worden buiten jouw zoekplaatje. Want zelf als je alles er letterlijk in zet lezen mensen niet of denken dat hun paard de uitzondering is.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:27

Ik zou ook geen prijsklasse erbij zetten, maar alleen laag/normaal/hoog. Als mensen reageren met 'budget' zou ik daarop reageren dat het afhankelijk is van het paard en je graag een video ontvangt met de vraagprijs. Als het boven budget is kan je dat dan gewoon aangeven.

Als je je budget erbij zet zijn ze altijd duurder, of er is geen enkele vorm van onderhandeling meer mogelijk. Ze weten dan immers wat je uit wilt geven.

Als je solliciteert voor een nieuwe baan zeg je ook niet wat je wilt verdienen, maar laat je ze ook met een aanbod komen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:43

Ik zou er in jou geval gewoon bij zetten dat je geen ( bewegings )topper zoekt maar gewoon een fijn braaf allround paard en het daarbij behorende budget hebt.
Ik ga er van uit dat door die tekst je de hoge prijsklasse automatisch al uit schakelt.
De rest kun je dan zelf nog uitfilteren.

Ik heb altijd het idee als je zegt dat je 12.000 euro hebt, mensen paarden aan gaan bieden die ik op andere plekken voor 7000 voorbij zie komen/ waard zijn maar proberen op die manier duurder te gaan zitten.
En je dus minder waar voor je geld krijgt om het zo maar even te zeggen ....

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:55

Begin van het jaar heb ik dat ook zo gedaan. Als mensen reageerden met dieren die mij interessant leken ging ik even het gesprek aan omwille van de vraagprijs. Kwamen ook genoeg die inderdaad veel te duur waren maar ook genoeg die wel in de marge vielen. Of als ik zei van oh dat is nogal buiten budget, dan wilden ze het budget weten :+ Soms kon men dan ineens een eind zakken hahaha

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 17:05

Joepie ik ben inmiddels geslaagd! Top fijn paard gevonden via sporthorses.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 17:20

BoRo schreef:

Gefeliciteerd !!

En wat is het geworden ?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 19:08

BoRo schreef:

Ben erg benieuwd, foto?

Wij gaan zaterdag bij eentje kijken die we op Ehorses zagen, ze heeft er nog 2 in die leeftijdscategorie staan en 1 merrie van iets ouder. Ben erg benieuwd, 1 van de hengsten zal wel echt te groot zijn vrees ik, en een merrie had ik liever niet. Dus blijven er nog 2 kanshebbers over waarvan eentje me iets te heet leek. Maar goed, ik vind het erg spannend!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 22:00

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de aanwijzingen in de openingspost en is daarom verwijderd

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 13:04

Aangezien hier mensen zitten die een schat aan ervaring hebben met klinische keuringen en mogelijk ook verzekeringen, probeer ik eerst hier antwoord op mijn vraag te krijgen.
Ik heb recent een paard gekocht en wilde hem mogelijk laten verzekeren nu, helaas is dat een heel gezeik nu omdat hij tijdens aanvragen opgenomen is met koliek maar goed dat is nu niet mijn vraag. :D
Hij is klinisch en röntgenologisch gekeurd en het rapport hiervan heb ik netjes opgestuurd. Nu krijg ik terug dat er op het rapport niks is terug te vinden over controle op stalondeugden?? Ik heb nog nooit gehoord dat hier expliciet iets over wordt benoemd op een klinische keuring en kan ook niks vinden op internet? Klopt het dat dit "mist" op mijn rapport of is dit inderdaad iets wat normaal niet beschreven wordt?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 13:32

Bij mij is er in de klinische keuring nooit iets gezegd over stalondeugden.
Misschien dat ze hier mee zekerheid over willen hebben ivm de koliek, of het een luchtzuiger is?

Had je hem al gekocht voordat je de aanvraag van de verzekering deed? Tip (maar daar heb jij helaas niets meer aan) als je van plan bent te verzekeren, zorg er dan altijd voor dat je paard minimaal in de voorlopige dekking zit voordat je hem ophaalt. Regel alles vooraf, dan is hij gedekt vanaf het moment dat jij een belletje doet en het geld overmaakt. Transport (bij paarden die dat niet gewend zijn) en de eerste weken na verandering van stal en management zijn altijd juist de meest risicovolle weken voor zaken als koliek of ongelukjes.

xjanabananax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:15

oji schreef:
Bij mij is er in de klinische keuring nooit iets gezegd over stalondeugden.
Misschien dat ze hier mee zekerheid over willen hebben ivm de koliek, of het een luchtzuiger is?

Had je hem al gekocht voordat je de aanvraag van de verzekering deed? Tip (maar daar heb jij helaas niets meer aan) als je van plan bent te verzekeren, zorg er dan altijd voor dat je paard minimaal in de voorlopige dekking zit voordat je hem ophaalt. Regel alles vooraf, dan is hij gedekt vanaf het moment dat jij een belletje doet en het geld overmaakt. Transport (bij paarden die dat niet gewend zijn) en de eerste weken na verandering van stal en management zijn altijd juist de meest risicovolle weken voor zaken als koliek of ongelukjes.

Nee ik ben gewoon te nalatig geweest hoor en heb gedacht 'dat komt wel', ik wilde het nu regelen voor mijn klinische keuring verliep dus gewoon dom van mij geweest. Maar dat is altijd achteraf natuurlijk. :roll:

Alleen vind ik het nu dus heel bijzonder dat ik mijn keurend arts zou moeten gaan bellen om te vragen voor stalondeugden bij een paard wat nog nooit op stal heeft gestaan en die hij 2 maanden geleden gezien heeft. Dus ik was vooral benieuwd of het regulier is. Zo'n arts kan daar toch ook niks van vinden bij een keuring? Dan ben je naar mijn idee compleet afhankelijk van het verhaal van de verkoper?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:42

Ben eens een andere verzekering om te vragen of dat bij hun ook zo is....

Zo niet, verzekering terug bellen en zeggen dat als ze daar moeilijk over doen je ergens anders heen gaat.
Ik heb echt nog nooit op een rapport iets over stal gebreken zien staan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:45

Hier ook nooit gevraagd dacht ik.
Wrl regelmatig na een aanvraag alsnog inspecteur van de verzekering langs geweest op stal. Ook al waren het erkende keuringsartsen, verzekering kwam nog eens langs. Als ze dan ineens stalondeugden willen weten kunnen ze beter inspecteur langssturen

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:53

Nope, ook hier nog nooit de vraag gehad of een paard stalondeugden zou hebben. Een keurende arts kan zoiets ook niet meer verklaren na 2 maanden. Al is zoiets al te verklaren op papier, want een arts heeft het paard niet op stal gehad :roll: Vind het dus ook best een bijzondere vraag, al kan ik het in jouw geval wel verklaren omdat het paard koliek heeft gehad en ze een verhoogd risico uit willen sluiten. Als ik jou was zou ik wat andere partijen contacten en je paard daar onder brengen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 14:57

Wordt alleen naar gevraagd bij aanwijzingen. Bv afgesleten tanden op een bepaalde manier of het een kribbebijter is e.d.
Verder niet en wordt het dus ook niet omschreven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-24 15:01

In september nog nieuw paard laten keuren en verzekeren.
En in de voorlopige dekking.
Is inderdaad niet gevraagd of er sprake is van stalondeugden.
Staat wel vermeld in mijn koopcontract dat er geen stalondeugden zijn.
En mocht hij dat binnen 14 dagen krijgen, ik hem terug kan brengen.

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:01

Een aantal maanden terug schreef ik dat de merrie die mijn oom te koop had iets slechts in haar been had. (Dit zei de handelaar dan, dat ze kreupel liep.) Maar wat blijkt? Tijdens een controle/keuring bleek ze dat helemaal niet te hebben en was er verkeerd gekeken! Ze is zelfs goedgekeurd om wedstrijden te mogen lopen en heb ik zelfs inmiddels met haar gereden, ook op buitenritten. Ze blijkt zeer geschikt te zijn. Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 12:08

sallinara schreef:
Een aantal maanden terug schreef ik dat de merrie die mijn oom te koop had iets slechts in haar been had. (Dit zei de handelaar dan, dat ze kreupel liep.) Maar wat blijkt? Tijdens een controle/keuring bleek ze dat helemaal niet te hebben en was er verkeerd gekeken! Ze is zelfs goedgekeurd om wedstrijden te mogen lopen en heb ik zelfs inmiddels met haar gereden, ook op buitenritten. Ze blijkt zeer geschikt te zijn. [ Afbeelding ]

Wat een fijn nieuws!! Leuk paard ook.
Fijne blik in de ogen en een van mijn lievelingskleurtjes.