Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:32

Autumnn schreef:
Bij mij sloeg het helemaal nergens op. Kwamen bij het dier aan, grote ogen van de stress (was blijkbaar vandaag aangekomen), alleen maar rondjes aan het draaien in de stal, luidkeels aan het brullen naar alles en iedereen. Ik kijk naar het dier, ik zeg hoe oud is deze? Ja 16.... ik zeg 16?? Volgens mij zei ik max 9 waarvan jij zei dat je een 9-jarige binnen kreeg..
Echt, onvoorstelbaar :roll:
Hopen dat zaterdag wel wat is

He wat balen! was het een beetje in de buurt?

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:48

ikke schreef:
Noukie123 schreef:

1m58, nooit op buitenrit geweest bij deze eigenaar. Geen bovengemiddelde gangen en enkel de basis zit erop. Stap draf en galop zijn bevestigd onder het zadel verder niks.

1500 euro voor de moeite.

Eigenaars wouden hier dus 6500 van :Y)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:24

Gelukkig wel hoor, was bij mijn oude manege, ongeveer een kwartiertje rijden. Maar alsnog _-:(

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:41

Wat een tegenvaller Autumn! Naar wat voor paard ga je zaterdag kijken?

1.500 euro vind ik wel erg weinig. Ik denk niet dat je daar een (gezonde) Cruzado met een bijzondere kleur voor kunt krijgen. Ik zie wel vaker paarden met een vergelijkbare achtergrond en kleur voor meer dan 6.000 euro op internet staan. Ik ben zelf ook een keer bij een cremello cruzado Lusitano van 3 geweest die nog niet was ingereden en de 1.50 m niet haalde. Daar vroegen ze bijna 7.000 euro voor.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:50

Maghreb schreef:

Een 8-jarige vosmerrie.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:50

Staat goedkope op MP z dressuur gezond 8600€ mooie leeftijd 8 dacht ik

En dat vind ik dan weer te goedkoop
Wil bijna zelfde voor mijn eigen merrie lager geklasseerd en ouder

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:09

Maghreb schreef:

1.500 euro vind ik wel erg weinig. Ik denk niet dat je daar een (gezonde) Cruzado met een bijzondere kleur voor kunt krijgen. Ik zie wel vaker paarden met een vergelijkbare achtergrond en kleur voor meer dan 6.000 euro op internet staan. Ik ben zelf ook een keer bij een cremello cruzado Lusitano van 3 geweest die nog niet was ingereden en de 1.50 m niet haalde. Daar vroegen ze bijna 7.000 euro voor.

Voor minder haal je een gezonde, bereden met PRE papieren uit Spanje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:20

Autumnn schreef:
Bij mij sloeg het helemaal nergens op. Kwamen bij het dier aan, grote ogen van de stress (was blijkbaar vandaag aangekomen), alleen maar rondjes aan het draaien in de stal, luidkeels aan het brullen naar alles en iedereen. Ik kijk naar het dier, ik zeg hoe oud is deze? Ja 16.... ik zeg 16?? Volgens mij zei ik max 9 waarvan jij zei dat je een 9-jarige binnen kreeg..
Echt, onvoorstelbaar :roll:
Hopen dat zaterdag wel wat is

Wauw bijzonder.
Hopelijk heb je zaterdag meer succes.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 10:40

Noukie123 schreef:
Wat zouden jullie ongeveer geven voor een Palomino merrie van 5 jaar, komt uit Spanje zonder papieren. Wel hier bij ons beleerd. Heel lief karakter maar wel een onzeker paardje.

Is die gezond en welk aspect is het meest aanwezig: het lieve of het onzekere?
Indien gezond en vooral lief, klinkt het als het ideale recreatiepaard en dit topic heeft me geleerd dat je daar sowieso minstens 5000 euro voor kunt vragen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:09

Maghreb schreef:

Voor 1500 krijg je niet veel hoor.Hoogstens een oudere pony en dan mag je nog van geluk spreken.

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:36

Dat bedoel ik inderdaad ook anjali ;-). Wat Gini aangeeft (5.000 euro) is ook meer wat ik zou verwachten. Nederlandse en Belgische fokkers verkopen hun 2 a 3 jarige PRE's of Lusitano's al voor meer dan 7.500 euro (waar ik ben geweest in elk geval). Die hebben dan natuurlijk wel een volledig papier.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:36

Sosha schreef:
Maghreb schreef:

Voor minder haal je een gezonde, bereden met PRE papieren uit Spanje.

Dat papierloze spul komt bijna gratis naar NL dus dan is 1500 euro voor de moeite een nette prijs.
Dat ze gezond zijn, kun je in twijfel trekken en hoe ze echt van karakter zijn is ook maar een gok.

Wanneer je echt zo'n Iberiër wil hebben, neus dan even goed rond op Bokt; er zitten wat Bokkers daar die je voor een fatsoenlijke prijs aan een fatsoenlijk paard met kloppend verhaal helpen.
De paar honderd euro die het transport dan kost, is dan ook niet meer de dealbreker.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 17:08

Blackberry28 schreef:
O balen weer autumnn, hopelijk was het niet al te ver rijden?

Ik ga morgen weer bij een leuke kijken, wel weer een eind rijden, dus hoop dat het iets is. En anders vrijdag nog bij een andere kijken als deze niets is...of al weg is ofzo ;)

Helaas gaat diegene waar ik vandaag zou gaan kijken ook weer niet door en is die onder voorbehoud verkocht....en dat terwijl ze niet eerder kon en het paard er pas net op stond toen ik de afspraak maakte...gewoon de 10e beller eerder laten komen dus. Pffft...wordt het wel een beetje beu zo hoor. Zeg zelf soms afspraken af om te kunnen gaan kijken en je krijgt zo niet eens een kans.

Sosha

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:30

Ik ben vandaag begonnen met een lease paardje.
Even goed aan mijn conditie werken voordat ik aan mijn zoektocht begin.
Maar daar wordt af en toe ook wel eens wat verkocht.
Dus wie weet zit daar een keer iets voor me bij.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 19:36

Nou als en mijn
Luso-arabe nrps hengst veulen verkocht is en mijn d pony nrps merrie 6 jr

Dan ga ik opzoek naar een nieuwe Lusitano merrie voor er bij
Leeftijd 0- 8jr
Met papieren
Geen schimmel
Liefste dubbel creme

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:08

Ik ben gisteravond voor de tweede keer wezen kijken bij een paard, ik had er een súper goed gevoel bij dus heb afgesproken hem te kopen onder voorbehoud van keuring! Mijn eerste eigen paard na 8 jaar dromen, super leuk :D

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:12

Spannend Maartje, alvast gefeliciteerd.

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:14

alvast gefeliciteerd maartje, spannend idd! verder niemand hier die wat op het oog heeft/ergens heeft gekeken momenteel?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:41

Ik heb vandaag gekeken. Super lief dier maar niet aan het been en erg lui. Niet wat ik zoek helaas.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:47

Ik heb wel al wat gezien maar dan moeten toch echt eerst mijn paarden verkocht zijn. Anders geen geld en wil ook echt niet meer paarden hier

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:29

Hallo mede bokkers, ik ga volgende week bij een paardje kijken.

Hoe doen jullie dat met keuren? Ben je er zelf bij? Of maak je er afspraken over dat jij het rapport opgestuurd krijgt? Ik vraag me af hoe dat in zijn werk gaat. Kan iemand mij dat vertellen?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:31

JoyceLa, daar moet je zeker zelf bij zijn. Jij moet ook zelf de opdracht geven aan de veearts. Heel zinvol om erbij te zijn, kan je ook nog zelf bepalen wanneer de keuring afgebroken kan worden als er iets niet goed is.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:34

In mijn zoektocht naar een veulen loopt het nog niet zo hard. Ben getipt over een heel leuk veulen, maar het lijkt erop dat iemand mij voor is. Diegene beslist dinsdag ze twijfelen of ze wel budget genoeg hebben, dus even afwachten maar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:07

Gek dat je in die twijfel als verkoper in meegaat. De aankoopprijs is het goedkoopste aan een paard. Als daar al voor gerekend en getwijfeld moet worden, dan vrees ik voor de rest.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:13

Ja, dat is mijn idee ook. Als je onvoldoende budget hebt, waarom ga je dan kijken? En wat kan er dan nog veranderen de komende dagen zou je zeggen :D .

Maar goed, heb zelf ook wel eens een paard verkocht en ik heb wel gekkere dingen meegemaakt van potentiele kopers :+ .