Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:39

Wat goed xapple!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:24

Dankje! Ik heb een hekel aan dikke fjorden. Daarbij heeft Lars ook een dieet voor zijn eczeem dus geen weide voor hem. :(:)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 14:32

Ach dat is wel jammer. Maar beter voor hem inderdaad!

Zo! Weg met het warme weer! Kunnen we weer lekker aan de slag :D heeeeerlijk.
Afbeelding

Afbeelding

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:10

Hier onze Starky voor de 2de keer met longeersingel gelongeerd. Eerste keer ging ie 2x steigeren in de ene richting, nu heeft ie 2 bokken na elkaar gegeven, maar daarna stond ie gelukkig stil (wel in de andere richting). Uiteindelijk wel goed kunnen afsluiten, en is me na zijn training in vrijheid op een drafje gevolgd naar de wei, maar zadel opleggen zal toch nog even duren, eerst moet ie die longeersingel helemaal negeren, en dan wennen aan dubbele longe.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 20:32

Xapple super zeg!! Heerlijk genieten. En een borrel is altijd goed toch haha

HWN alweer wat makkelijker als de vorige keer, top! Komt snel genoeg, ze moeten ook even het vertrouwen krijgen dat het allemaal wel kan en niet zo erg is.

Vanmiddag heerlijk naar buiten geweest met het andere paard. Lekker windje erbij en weinig vliegen. Was echt genieten. Over een tijdje Ken maar eens een rondje meenemen naar buiten.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 17:32

@melissa, spannend zo de clubles! en het filmpje ziet er ook goed uit! Is ook niet makkelijk op zo een jong wiebel paard!

@sbravour, ziet er ontspannen uit idd die training aan de hand!

@sita, zo heel paardje heb je daar!

@apple, zo grappig dat je shet helemaal van slag is met haar :p beter even geschoren dan idd. Super leuk dat het goed ging met lars!!

@hwn, dat is goedkoop! Zit die ook in belgie toevallig? :')

Zo best klein bijlees postje! Sorry als ik je heb over geslagen, maar je kan nu niet eenmaal op alles zinnig commentaar geven. (en zelf bijlezen scheelt ook veel :-) )

Callie was gisteren lekker vooruit :Y) Was toch blij dat ik er zelf niet op zat, in het begin was ze echt wel een beetje rennerig, ook toch weer wat proberen en willen bokken, ze kan het wel nooit doorzetten gelukkig. 1 keer ging ze een stukje lopen maar meisje had haar gelijk terug en reed ze gelijk er doorheen.

Na een tijdje ging ze ineens nageven :wow: Hadden zowel ik als Laurie (meisje die haar rijd) niet zien aankomen. Nu hopen dat ze het echt als ontspanning doet, en niet vanuit die houding wilt gaan bokken, maar voorlopig leek ze het echt wel te doen met de beste bedoelingen. Ze is heel erg zoekende wat nu voor haar ook fijn werkt, zal wel deugd doen gewoon die spanning beetje los laten.

Afbeelding
Dressuur knol :+
Afbeelding

Afbeelding

En een filmpje van een klein stukje waar je haar duidelijk ziet zoeken!

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 18:24

k_m schreef:
@hwn, dat is goedkoop! Zit die ook in belgie toevallig? :')

Yep, maar wel in West-Vlaanderen (Roeselare), dus toch een uurtje bij jou uit de buurt.

Hier vandaag totaal geen reactie meer op de longeersingel in stap of draf (galop wacht ik nog mee, snapt ie nog niet helemaal aan de longe), daarna met ene kant longe en andere kant lang touw eventjes lange lijnen geprobeerd, ging best goed, alleen moest ik bij het sturen mee van kant veranderen, maar voor de eerste keer ging het best netjes.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:35

Km, probeer haar iets voorwaartser te houden, de hoofdhouding zegt niets als ze niet van achter naar voor lopen :) Zeet er wel heel braaf uit, dus dat is fijn!!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 19:36

@Sbravour, ja ze liep eigenlijk over het algemeen heel voorwaarts, beetje te zelfs. Hier werd ze volgens mij beetje moe en in combinatie met wat zakken valt ze dan gelijk terug. Maar gelukkig let meisje dat haar nu rijd hier ook wel goed op. :-) Oefening baart kunst! (Ze ziet er braaf uit maar ze durft echt best wel naar uit de hoek te komen, hoop dat dit er nog wat uit gaat)

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 20:26

Oké gelukkig. Zie vaak mensen de fout maken door ze te laten sukkelen zodra ze zakken. Maar juist op die momenten, vooruit denken :) komt goed!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 21:53

KM dat ziet er inderdaad als een mooi ontspannend beeld uit!

HWN super dat je geen reactie meer kreeg op de singel, zit dus mooi vooruitgang in!

Wat Sbravour zegt klopt wel, vaak als ze die ontspanning opzoeken komen ze ook terug in tempo. Maar dat komt wel, moet ik bij Ken ook wel voor waken dat als ze de ontspanning opzoekt dat ze dan wel van achteruit blijft lopen. Maar wat je zeg, oefening baart kunst, gaat wel goedkomen!
Hopen dat ze zo ook mooi braaf blijft

Ken heeft nog even vrij. Doe haar woensdag weer even.

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 23:29

Hier inmiddels al 3x gezeten op Anne. Ze is zo Lief! Kijkt nergens van op. Mijn zusje had eerst even gehangen maar ze deed hier nix op dus toen Maar op gestapt. Zelfs een stukje buiten kunnen wandelen, en zelf been kunnen geven om vooruit te kunnen. Super braaf paardje heb ik gekocht! Nu zijn we vandaag van stalling verhuisd en door de warmte hiervoor aantal dagen nix meer gedaan dus woensdag maar weer eens oppakken. Hier wat foto's van mijn zusje op Anne! Ik ben enorm trots

Aller eerste keer erop :D
Afbeelding

Draven aan de longeerlijn
Afbeelding

Stukje buiten gewandeld
Afbeelding

En ook zonder zadel erop klimmen met krukje en eraf springen zonder krukje keek ze niet van om <3
Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 08:30

@jollenknol, fijn dat ze zo braaf is, maar die kleding zou ik toch wel aanpassen.. ze kunnen altijd schrikken en dan wil je niet door die beugel glijden met een paar Adidassen aan. Gaat je zusje haar ook blijven rijden of?

Ook wel jammer dat je niet bij leest. Iedereen vind een reactie wel leuk! Je bent gelukkig niet de enige in dit topic die trots is op z’n paardje!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:19

Wat een knappe ontspannen paardjes weer! Ze doen het zo goed allemaal!

Jolleknol krijg wel een beetje de rillingen van jullie kleding. :o

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 09:29

Ik zie dat iedereen weer wat actiever word nu de hitte wat minder is geworden haha! Heerlijk ook ik heb gisteren weer voor het eersr eeop gezeten na ruim een week hij vond het toch wel een beetje spannend de eerste 2 rondjes.

Jack begint nu kleine stukjes mijn hand te volgen dus dat is heel fijn!

Zijn jullie al een keer met jullie puppy's naar het bos geweest? En wat is wijsheid wachten tot de rem er 100% op zit of met een rustig paard mee een ritje maken?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:02

Ik train momenteel mijn andere 3 paarden wat meer door. Kyara heeft vakantie tot waarschijnlijk na mijn vakantie in september.
In oktober komt er als goed is ook een mooie 2 jarige jongen, die ik volgend jaar dan weer zadelmak maak. Deze word eenmaal fijn ingereden weer verkocht. Dus leuk nieuw "projectje".

Hier dus wat stilte aan deze kant. :))

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:06

jollenknol super dat ze het zo braaf oppakt! Wat een reus haha.
Zou de volgende keer wel even laarzen of jophurs met chaps aandoen..

Noulime even een klein beetje spanning na een weekje vakantie. Super dat hij de hand steeds wat meer gaat opzoeken, fijn!
Ik ben ook in twijfel met naar buiten. Ze geeft niks om al het verkeer wat langs de bak komt, komen ook wel vrachtwagens, trekkers etc langs. Maar dan is de bak toch net iets vertrouwder dan buiten langs de weg. Paard van me zusje is wel heel braaf buiten dus ik verwacht dat ze eigenlijk ook wel braaf mee zou lopen

Mirjam alweer een leuk nieuw project klaarstaan! Wat voor een is het?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:14

Melissa, daar ga ik meer over vertellen als dat mag van eigenaar. Eerst moet het nog op papier rond komen, maar daar alle vertrouwen in. :)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:18

Jolleknol wat Fijn dat ze zo braaf is !

Nouklime ik wacht daar nog even mee tot hij wat meer bevestigd is in het sturen en remmen, opzich zit de rem er wel goed in maar rijd hem liever nog even iets langer door.

Mirjam wat leuk eer een nieuw projectje, hier toch maar gewoon bij 1 laten haha, genoeg spanning gehad nu en maar lekker verder met Kane.

Hier vandaag mijn bijrijder er voor het eerst opgehad, na even wat uitproberen steigeren bokken en niet willen lopen liep hij ook bij haar weer fijn!
De hulp die ik erbij had voor het beleren is vandaag voor het laatst geweest, dus vanaf nu ga ik hem helemaal zelf oppakken. Ben benieuwd hoe dat gaat.. is nu echt een kwestie van doorrijden.
Ook merk ik dat hij nu steeds wat actiever wordt gelukkig, in het begin moesten we hem echt vooruit schoppen, maar vandaag heerlijk actief geweest!
Morgen heeft hij lekker een dagje rust en dan gaan we donderdag even longeren.
Als het lukt vrijdag avond even rijden als mijn man thuis is. Durf het nog niet alleen te doen aangezien ik hier ook met een kleine zit. Als er onverwachts toch wat gebeurd dan is er niemand in de buurt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:28

Miesje is ook spannend natuurlijk.

Mijn vorige paard kreeg ik met 3 weken zadelmak. Zorro kon ook niet meer dan een beetje doorgereden. Eliana hadden ze net aantal keren opgezeten.
Zelf dus Sterre en Kyara zadelmak gemaakt en doorgereden.
Dus nu wel een klein beetje ervaring met jonge paarden. Vind het leuk om te doen. :))

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:37

Mirjam Jaa als je het leuk vind is het ook heel wat anders. Mijn bedoeling was nooit om met een jaarling thuis te komen haha.
Wilde graag een mooie Fries van een jaar of 5a6 hebben die beleerd was.
Tot ik helemaal verkocht was van kane, toch maar meegenomen en totaal geen spijt van. Beleren is echt probleemloos gegaan en zitten er nu 2 weekjes op. Ga het vanaf nu ook zelf verder doen. Ondertussen af en toe wel les zodat er ook iemand is die het vanaf de grond kan zien en tips kan geven.

Kane was ook binnen 2 week beleerd. Basis zit er nu in. Stap draf galop. Van hand veranderen 8tjes gereden en op de volte. Natuurlijk moet alles nog goed bevestigd worden maar dat ga ik nu zelf verder oppakken

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:48

Je komt nooit thuis met waar je naar zocht. :D

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:53

Haha nee das waar.
Zelfs Shetlander bleek niet wat ik zocht. Stond zo ineens sochtends een veulen naast haha

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 22:54

_O-

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:13

Hier ook hoor, ik wilde een beleerde. Kwam thuis met een praktisch wilde :D Maar had niet anders gewild!