alle commando’s hoort ze dan net alsof niet meer.
Ik kan je er in taggen als je Facebook hebt? Dan zet ik hem openbaar
Heb zo gelachen. Maar eigenlijk is het natuurlijk werk ontwijkend gedrag
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
alle commando’s hoort ze dan net alsof niet meer.
Ik kan je er in taggen als je Facebook hebt? Dan zet ik hem openbaar
Heb zo gelachen. Maar eigenlijk is het natuurlijk werk ontwijkend gedrag
Judit0 Ik weet niet of je mijn filmpje bedoeld of film van Monique maar het filmpje van Fly heb ik openbaar gezet. Wel stukje scrollen op mijn tijdlijn. Is Van 12 december 2018 op fb.
Hoop het snel te kunnen (laten) filmen.
Ik heb 4 paarden. Twee seniordames van 22 en 23 jaar en van beide hun jonkie van inmiddels 9 jaar oud. Quinta is de oudste en is leidster van onze mini kudde. Quinta is een lieverd en laat zich zelden gelden richting de anderen als ze over haar grens gaan. Bijten doet ze niet en trappen in hun richting komt ook maar zelden voor en is dan ook nog met afhangende achterbenen dus ze deelt nooit een trap uit. Echter als er eentje echt te ver gaat dan komt ze licht op de achterbenen en laat zo duidelijk merken dat zij de baas is. De paarden die in rang op plek 2 en 3 staan knokken veel meer met elkaar. Op plek 4 staat Vinquaro. Een ruin die graag de ondeugende clown uithangt en met longeren met z'n vieren graag even de anderen hapt in de billen of hals om vervolgens gauw de benen te nemen en in te halen. Tijdens het longeren wordt er uiteraard ook gemest wat ik direct opruim omdat ze anders de mest zo uit elkaar lopen. Tijdens die stops had Vinquaro het gistermiddag op Quinta voorzien. Vanuit mijn ooghoeken zag ik hoe hij geregeld naar Quinta hapte en over haar grenzen ging. Quinta ging een paar keer op de achterbenen voor zijn neus. Pas toen ze een keer flink omhoog kwam droop Vinquaro af. Ze had hem even laten zien wie de baas was
. Sommige paarden hebben toch te neiging om steeds een stapje naar voren te doen zeker als je net begint met de klok. Worden ze losser in hun lijf en begrijpen ze de oefening gaat het vaak beter.
) is van het grootste belang. En bij deze oefening sta je toch al dicht op elkaars bubbel. Moet het dan ook goed bewaken en corrigeren, maar als het dan ineens goed gaat... Ik hoop snel een filmpje te kunnen maken, want ik vind dit een fijne oefening, met snel resultaat.
.
) Monique1963 schreef:Begrijp ik goed dat je niet met een sidepull gaat rijden, maar wel bitloos? Wat voor optoming gebruik je dan?