mirjamalvaro @ [RT-HAW] Kringfinale L1 Sterre
Balen die mindere dagen, maar de dag erna is het dan meestal extra leul als ze wel weer fijn lopen (en een opluchting)
Hier al paar dagen niets gedaan. Aan het bijkomen van kringfinale en kerst.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mirjamalvaro schreef:HAW is ook niet meer wat het was, 0.0 reactie
mirjamalvaro @ [RT-HAW] Kringfinale L1 Sterre
Balen die mindere dagen, maar de dag erna is het dan meestal extra leul als ze wel weer fijn lopen (en een opluchting)
Hier al paar dagen niets gedaan. Aan het bijkomen van kringfinale en kerst.

zoals jullie weten heb ik gisteren mijn les gehad. Ik had mij hier een heleboel van voorgesteld behalve wat er gisteren is gebeurd
. Ik weet niet waar ik moet beginnen. Of ik het kort of lang moet houden en of ik wel of geen filmpjes en foto's moet plaatsen
. Ik was uiteraard iets eerder dat je alle tijd hebt om rustig op te zadelen etc. Nu ging Romy net de bak in met een paard en haar moeder gaf les en wat denk je wat ze vraagt
of ze deze altijd met een slof rijd ? En wat voor antwoord was het : JA
ik weet niet of jullie het filmen nog kennen dat Rien zegt nooit een slof teugel te gebruiken en geen eens weet waar die ligt, dan ineens bedenkt waar ie wel licht en een kast opent en de slof tevoorschijn tovert en dan in de prullenbak gooit, nou blijkbaar is de camera uitgegaan en er gelijk weer uit gehaald
. Is het een ramp, nee. Hij was vriendelijk vast gebonden aan de zijkant maar goed je hebt een gedachten erbij en dit was een 4 jarige, vertelde ze na mijn les ivm mijn 4 jarige, om te vergelijken. Was dus gewoon ff een bloober vond ik. ( heb een filmpje hiervan )
want jee wat een kleine boxen, zag ik al bij binnenkomst maar goed. Ze waren 2.5 bij 2.5 . Als een paard veel buiten loopt misschien maar liggen kon je er niet. Toen stond er een op de inspan plaatst en wat een slechte voorbenen. Krom, week en er niet recht op kunnen staan. Ik had Promisse mee en deze kan beamen dat ik niet uit mijn nek klets
. Ik twijfelde of ik niet gewoon weg zou gaan. Ik dacht doe normaal en ga gewoon, ze kan je misschien toch wat meegeven ( misschien was het paard niet van hun, maar iemand die daar werkt of wat dan ook). Nou was ik maar gegaan of was het Rien zelf maar geweest want ik was er met 5 min. Al klaar mee. Na 20 min. Wou ik afstappen. Maar dacht , misschien komt het kantel punt nog en valt het kwartje, ik moest alleen maar jagen jagen jagen. Oké hij moet voorwaarts maar dit moest zo hard dat het echt niet goed voelde,ook aangegeven, mocht op een gegeven moment even mijn eigen ding doen en toen liep ie lekkerder maar door dat gejaag kon ie niet meer ( kreeg over dit stukje ook complimenten). Toen vroeg ze naar onze galop, vertelt dat dat een drama was. Toen zij ze dan hoef je dit niet te doen. Wtf dacht ik, daarom kom ik hier
dus gezegd dat ik om deze rede hier was, nou ik mocht galoperen, gevraagd ivm probleem aanspringen dit zo'n hoge draf was dat ik nooit kon door zitten, antwoord: ik moest maar blijven lichtrijden. Nou daar gingen we, doordat we zo hadden liepen te racen in draf ging ook de galop hard want kon zijn kont er niet onder brengen. En wat denk je, wat ik allemaal in stap en draf fout doe, krijg ik alleen maar grote complimenten over mijn galop. Ik moet hem voorwaarts houden, dat doe ik volgens haar ( ga stuurloos door de bak en heb niks over het tempo te zeggen). Mag niet terug trekken, dit doe ik ook niet alleen tegen het bit aanrijden want dit win je niet dus dat doe ik allemaal super, een normaal persoon doet dit namelijk wel zegt ze. Dus alles wat ik deed was goed. Nou ik was stom verbaasd wat deed ik hier dan..Sussie85 schreef:Wat vervelend dat je je les zo hebt ervaren! Nu was ik er niet bij en weet dus ook niet hoe het gebracht is, maar een paard wat niet voorwaarts denkt moet soms even over een drempel geholpen worden. En dat betekent dan voorwaarts rijden (ja echt hard en dan maar even geen controle aan de voorkant) totdat je voelt dat hij zelf blijft lopen en je er niet meer achteraan hoeft te 'jagen'. Op dat moment kun je hem terug nemen en ga je nog een paar keer testen of hij echt voorwaarts vertrekt als je been geeft om naar voren te gaan. Pas als hij voorwaarts denkt ga je denken aan tempo controle en je 'stuur'. Bij dat eerste zal hij zich waarschijnlijk wat overlopen, maar dit blijf je dan ook geen rondes lang doen. Zodra hij voorwaarts denkt neem je hem weer terug. Maar dat neemt niet weg dat je wel goed uitgelegd moet worden waarom je dat moet doen. Een les moet leerzaam zijn en niet al je plezier in het rijden weg nemen. Echt jammer dat het zo gegaan is!
Sussie85 schreef:Wat vervelend dat je je les zo hebt ervaren! Nu was ik er niet bij en weet dus ook niet hoe het gebracht is, maar een paard wat niet voorwaarts denkt moet soms even over een drempel geholpen worden. En dat betekent dan voorwaarts rijden (ja echt hard en dan maar even geen controle aan de voorkant) totdat je voelt dat hij zelf blijft lopen en je er niet meer achteraan hoeft te 'jagen'. Op dat moment kun je hem terug nemen en ga je nog een paar keer testen of hij echt voorwaarts vertrekt als je been geeft om naar voren te gaan. Pas als hij voorwaarts denkt ga je denken aan tempo controle en je 'stuur'. Bij dat eerste zal hij zich waarschijnlijk wat overlopen, maar dit blijf je dan ook geen rondes lang doen. Zodra hij voorwaarts denkt neem je hem weer terug. Maar dat neemt niet weg dat je wel goed uitgelegd moet worden waarom je dat moet doen. Een les moet leerzaam zijn en niet al je plezier in het rijden weg nemen. Echt jammer dat het zo gegaan is!
Iriscope schreef:Zal je net zien dat je knol lekkere show weg geeft als jij geen camera hebt Mirjam!
Sjolvir, ziet er goed uit, dat bokje hahaha. Is er een reden dat je haar in draf zo vlot voorwaarts hebt?
zal de volgende keer wat beter editten. (buiten dat toestel tijd niet aan stond terwijl ik dacht van wel, nieuw he.. dan krijg je dat)
na een vliegles ooit was ik bang om hem te rijden (dressuur) en reed hem toen met slof, kreeg toen vaak als commentaar, dat ie te los hing, maar die hing er ook aleen aan voor mijn idee (als Toobs er vandoor ging deed ie dat met kop in de lucht).
toen mensen ze zagen, maar ja.. na zolang vooruit jagen en geen resultaat, moet je wat anders he!?