Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:33

fransje23 schreef:
Vaak beginnen ze met luchtzuigen als ze problemen hebben in hun maag- darmstelsel. Eenmaal aangeleerd komen ze er zelden helemaal vanaf.. Is wel sneu, hij is nog zo jong.

Misschien overwegen om bijvoorbeeld een kuur Abler te proberen om eventuele maag- en darmzwren te behandelen. Maar eerst wachten op de bloeduitslagen.

Als het geen PSSM is gaan we verder zoeken inderdaad. Maar hij heeft het echt een half jaar niet gedaan en nu dus weer, dat maakt het zo vreemd. Aangezien hij pas weer begon na die aanval is het voor mij 1+1 = 2.

Leuk dat je al een beetje oefent met Jorie! Ik heb van de week ook weer wat grondwerk met Miles gedaan. Hij is zo slim en pakt alles zo snel op. Je ziet hem ook echt weer opleven. En hij heeft nog even met mijn hengstje gespeeld.

Afbeelding

Afbeelding

En hij is in bad geweest en heeft nu weer heerlijk witte sokken. Voor zolang als het duurt :+ Ik heb nu gewoon een wasplaats met warm water en dat is echt genieten. Wat een luxe zeg.

Afbeelding

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:07

@Fen, ja en gelukkig wordt hij donker van kleur in de winter. Scheelt een heleboel. :D
En dat wat jij doet is echt vet zielugh howr! Kan echt niet, veel te jong! Als je het iedere dag 3 uur doet ofzo. :roll:
Wordt ie straks alleen maar makkelijker van. Met Elano net zo, maar heb geen longeersingel of iets, en om die nou te kopen zodat ik 1 keer per maand een keertje wat mee doe? Straks is ie na 4 maanden al uitgegroeid ofzo, kan ik een nieuwe kopen.. Nouja, wie weet zie ik wel eens in de buurt 1 voor 5 euro of 10 euro, dan wil ik het nog wel doen. Zou ook zijn maat niet eens weten. :')

@Renee
Heerlijk zeg dat ze zo spelen! En warm water is idd erg luxe. Ik heb op het land dan geen stromend water, laat staan warm.. Maar aangezien mijn tuin zo'n 500 meter vandaan is.. Daar heb ik wel stromend water en kan het zo warm maken als ik wil! <3

Vanochtend snel naar Elano gegaan. Kleine camera mee, 1 kruiwagen gemest (lag ook niet meer, had gister middag nog gemest.) en snel hooi gegeven.. Zou vandaag prutweer wezen dus hoop dat ze in de middag het hooi in de bunker zien. En anders zien ze het vanavond wel. Kunnen ze iig even droog staan tussendoor. Die van mij heeft al wat vacht, maar die andere 2 wachten op de 2e zomer ofzo. _O-
Het was echt een hele mooie lucht met de wolken.
Afbeelding

Jorex

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:18

Renee, wat heerlijk zeg dat spelen!
Ja, warm water is wel handig, ben wat dat betreft blij dat ik de pony's achter huis heb staan. Verder is de groei er bij Jorie wel uit. Hij is nu 81 cm op de schoft en ik verwachten niet dat daar nog veel bij komt. Jorie doe ik achter al wat commando's los mee zoals draf, achteruit en ho en dat dan wel dagelijks.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:15

Ja die kleintjes houden denk ik wel eerder op hè met groeien? Ik hoop dat ik er nog een centimeter of acht bij krijg. Maar dat moet wel want hij is echt nog extreem overbouwd.

Die van mij gaan zodra het een beetje regent al binnen staan :+ Mijn oudje zeker, die zie je nooit nat. Miles wil nog weleens buiten blijven staan. Niet zo goed voor zijn spieren nu, dus hij krijgt een deken op. Blijft hij mooi schoon ook.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:55

Alex stuurt Jorie in slecht weer op de uitkijk buiten _O-
Dus Jorie is altijd doorweekt bij regen en Alex droog. Mocht hij al spiertrillingen krijgen dan heb ik ook voor hem een regendeken.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:01

@Fennadev; Waarom zou je kritiek krijgen? Je bent hartstikke goed bezig joh. Relaxt oefenen zo is toch prima. Mijn Shet heb ik vorig jaar ook zo beleerd (begonnen toen ze bijna 3 was en nu loopt ze al ruim een jaar super braaf voor de sulky).

Hier staan de paarden en ponys ook altijd in de schuilstal bij regen :j

Onze paddock en uitloop bodem is afgelopen weekeind helemaal gedraineerd zodat ze de winter ook door komen met droge voetjes +:)+

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:56

Wat ik hoorde was dat ze tussen 0-1 de hoogte in groeien, tussen 1-2 de breedte (dus meer body krijgen) en tussen 2-3 weer de hoogte in gaan. Er is dus nog hoop fenna :D

Moet ook wel want anders houd jack zijn hoge kont :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:00

Jorie is anders nu al perfect in verhouding voor een 2 jarige, zal straks even een foto van hem maken. Hij is de afgelopen maanden ook niet echt meer gegroeid. Hij is nu ongeveer hetzelfde qua bouw als Alex, dus ik ben zeer tevreden met dat die later goed in tweespan kan.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:13

Hier zijn ze nu 153 en 142.
De kleinste mag van mij nog wel een spurt krijgen.
De ander alleen nog wat bij trekken, dan zal ze al snel 155 zijn en dat is meer dan groot genoeg.
Beide zijn de breed genoeg gebouwd, zeker de uk.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:06

Pepper is ook mooi in verhouding vind ik :j maar hij groeit nog wel gelukkig, al zal dat misschien nog maar een cm of 5 zijn :D
Vorige maand
Afbeelding
Vorige week
Afbeelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:42

Joeeee hallo iedereen!

Ik kruip ook even uit de meeleeshoek.

Zal ik mijn mooie 2 jarige ook nog showen? O:)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:14

Dit is Jorie vandaag:
Afbeelding

Oftewel het vrachtschip (de linker) :')
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:29

Fijn dat het beter gaat Renee! Wel vervelend zeg :(

Wat leuk om al die verschillen te zien! Zilver word groot denk ik. Nu al 1.60. Wel mooi recht, niet overbouwd. Heb geen standfoto
Afbeelding

Natuurlijk karma! Welkom :)

Fenna leuk! Krijg ook weer kriebels om weer iets te doen, maar ik gun haar haar vakantie. Ze moest ook vroeg beginnen. Pak haar eind januari - februari weer op en breng haar in maart naar mijn werk waar ze beleerd word voor de wagen. Ben al druk bezig met de kar te renoveren!
Afbeelding
Afbeelding
Gestript is ie al :')

Onze paarden lopen overdag buiten en snachts op stal, dus wij hebben geen schuilstal

Mooie foto puppy!

Fransje mee eens. Ik merk wel dat het bij de friezen langzaam verdwijnt. Dat waterhoofd en dwerggen. Er worden gelukkig steeds meer negatief getest! Zo is zilver gelukkig ook geen drager! Haar moeder ook niet. Inmiddels is het bij het kfps verplicht om te testen anders mag je niet fokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:38

Ik heb hier al veel eerder gepost maar dat is iedereen allaaaaang vergeten haha.

Dit is Karma, mijn eigen fokproduct: Houston x Exellenzie

En ze groeit echt heel hard ineens!

Afbeelding
Dit was in april dit jaar

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is augustus {:}

Ik heb geen foto's van Karma alleen.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:54

Ik vind jorie en zeker pepper nog wel hoge kontjes hebben hoor! :D

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:02

Ik wil trouwens foto's met jullie delen van de fotoshoot! :D

Afbeelding

Afbeelding

Hier een voorbeeldje van zijn hoge bibs
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:45

Hele mooie foto's allemaal <3

Ja stiekem hoop ik dat Pepper nog een stukkie groeit. :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:24

Leuke foto's komen er weer voorbij! Superleuk filmpje ook van de spelende Miles en Uk!

Ze veranderen toch best snel en waarschijnlijk ook nog wel veel. Ben benieuwd hoe ze er volgend jaar uit zien :j

Joya komt donderdag naar " huis", vanwege het slechte weer moeten ze eerder van de wei af. Aangezien ze niet meer terug kan naar de groep stal heb ik maar besloten haar op dezelfde stal te zetten als mijn andere paard. Ze komen ook bij elkaar in de kudde. Wel een beetje spannend altijd zo een verhuizing.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 23:53

Nou nou nou.. Lig ik half te slapen.. Hoor ik ineens mijn moeder iets van 'naar stal' roepen.. Dus ik denk: Wtf moet zij zo laat naar stal?
Dus snel broek, sokken en vest aangedaan, naar beneden gegaan en naar mijn moeder geroepen wat er was.

Ja de paarden lopen los. De fiets? >;)

Nou dus schoenen aangetrokken, geen eens een jas. Naar mijn fiets gegaan, achteraf niet eens de achter deur op slot gedaan en naar het land gesneld.
Dierenambulance was er al en iemand van een ander land dichtbij. Stond ie daar met Elano's grote vriend. Elano nergens te zien maar die komt wel. Mams is ook een Fjord dus wel makkelijk te zien midden op het land. Zeker met zo'n vuurtoren. :+
Nou die banketstaaf van een paard wilde natuurlijk niet naar binenn, in de tussentijd maar de paarden geroepen. En ja hoor, daar zag ik een witte bles zweven. Zoals ik al dacht. En als die wel ontsnapt zou zijn, zou die zich toch alleen maar volvreten met al dat lekkere lange gras.

Gelukkig staan ze bij/op marine terrein, dus daar hangen flink wat camera's natuurlijk.
De mensen van de marine hadden gelijk de dieren ambu gebeld, toch wel handig de marine/defensie. :))

Zijn met zijn allen gaan kijken waar die is ontsnapt. Waren 2 punten, 1 hadden we al dicht gemaakt omdat we hem daar al zagen snoepen van het riet en 20 cm verder lopen en hij zou buiten staan. Daar was hij niet langs gegaan.
Dus andere optie, waarbij ik al in het begin had gezegd: daar gaat een paard ontsnappen. Nou en inderdaad. Dus daar het hele stuk maar even dicht gegooid. Straks even bedenken hoe we het allemaal gaan doen. Morgen het stuk waar ik paardlief zag snoepen even verder dichtmaken.

Ze moeten nu even in de nacht verplicht in de paddock + bunker verblijven. Zodat we morgen aan de slag kunnen. Dit moet ook echt met windkracht 8-9. :roll:

En nu verder slapen.. Daar ging mijn vroeg-naar-bed idee. _O- :Z

Reageer later wel op de overige berichten. Anders ben ik over een uur nog niet aan het slapen.. :')

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:06

Leuk al die verhuizingen!! Spannend voor Joya! Ben erg benieuwd hoe de verhuizing zal gaan en hoe ze haar nieuwe stekkie zal vinden! De tijd is wel omgevlogen zeg vinden jullie ook niet?
Die van mij hoeft niet te verhuizen maar staat wel lekker in stal met dit prut weer! Hij doet het erg goed op stal is gewoon rustig en staat naast zn weidemaatjes.

Jeetje puppy wat een avontuur en spanning! Ja je had mazzel met een hoop dingen maar ik moet daar toch niet aan denken zeg!!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 09:20

Zie weer prachtige foto's voor bij komen.

Gisteren is hier de hoefsmid geweest. Rosie vond het allemaal nog maar ongemakkelijk vooral de achterbenen. rechts achter heeft ze hoefrot. En dat moest weggesneden worden maar precies op dat moment haalde ze uit. En is ze in het leven geraakt. Gelukkig niet te erg. Bloede wel even flink maar met een uurtje of 2 zat het weer dicht. De hoefsmid heeft het goed schoon kunnen maken en er ontsmetting op kunnen doen. Voor de hoefrot moet ik nu elke dag haar hoef wassen en in spuiten. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen. Ze geeft mij wel een voetje, maar het is vooral het lange vasthouden wat ze nog wel moeilijk vind. En ze gaat dan gewoon op de voet staan die je vast hebt. Strak even dat hoef spul halen en dan maar eens kijken hoe we het voor elkaar krijgen. Ze staat hier eigenlijk altijd wel droog, maar nu staat ze even samen met de anderen alleen op de tegels.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:01

Joya vanmorgen verhuisd! Ze stond met 5 minuten op de trailer, was onderweg op af en toe een stapje na rustig. Op stal op de wei gezet bij een oudere dravermerrie, ging ook zonder problemen. Paar rondjes gedraafd en daarna grazen.
Later nog hooi laten eten in haar box en later weer buiten gezet. Ze is zo braaf voor zo een puppy.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:14

Even snel reageren op de rest, aangezien ik de vorige keer daar niet veel fut voor had midden in de nacht. :')

Allereerst: Wat een super leuke foto's waren er voorbij gekomen!

@Karma
Jeetje, wat een verschil zeg! Is dat echt hetzelfde paard?! Wat heb jij je paard gegeven? :wow:

@lamar
Ja hier vliegt de tijd hoor! Al bijna een jaar geleden dat Elano bij mij is gekomen.. Nog anderhalve maand ongeveer.
Ja leuk is anders. Je bent wel gelijk goed wakker als je hoort dat er knollen loslopen. Daar ging mijn slaap. En slaap al zo enorm goed.. :roll: :=
Wel bijzonder hoeveel mensen er gebeld kunnen worden door de dierenambu en er dan ook nog aardig wat langskomen om eventueel te helpen. Dat is toch wel best bijzonder. :j

@frans
Wat fijn dat de verhuizing zo soepel ging! Toch altijd wel een beetje spanned. Ook wel fijn dat ie makkelijk de trailer op ging. :D

Paardjes staan maar ondertussen op het andere land, mega lang gras en redelijk uit de wind. Geen schuilstal, maar wel ruim voldoende te eten. Als ze het nu nog koud krijgen gebruiken ze maar hun vetjes hoor, die ze nu vast en zeker zullen krijgen. _O-

Willen het hek even goed maken maar wel in alle rust en niet gehaast snel een paal in rammen om 2 dagen later weer te kunnen maken (bij wijze van). Ook moet het hek diep genoeg het water in gaan, dat als er 1 wilt ontsnappen echt moet zwemmen. Moeten alleen even kijken wanneer de buurman kan, die heeft een speciale waterpak ervoor. Als er dan nog een paard ontsnapt moet ie maar opgesloten worden. Want dan is het gewoon een uitbreker. Gelijkertijd ook wel beetje lastig, want als ze het eenmaal weten.. Maarja, dat had ik ook gezegd, dat moet voorkomen worden. Maar zelf heb ik er geen goed matriaal voor, dus kon zelf kwa hek niet heel veel meer dan alleen hekken (soort van) repareren. :')

Maar ze staan voorlopig nu wel goed. En als de paarden nu nog uitbreken zijn ze gewoon gek. :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:40

Afbeelding

Op het, natte.., land.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 10:27

puppy1128 schreef:
@Karma
Jeetje, wat een verschil zeg! Is dat echt hetzelfde paard?! Wat heb jij je paard gegeven? :wow:

Ja leuk he? Echt in een paar weken enorm gegroeid! Ze wordt toch wel mooi heb ik het idee.