Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:34

Ik herken het wel met bakwerk met mijn oudere paard maar heb het nu niet met mijn guppie. Dat is zo'n grapjes dat ik niet langer dan 10 seconden chagerijnig kan blijven.

Ga ik hem bijvoorbeeld een aai geven. Draait hij zich ineens met zijn kont naar mij toe en komt achteruit zetten %) Dan schrik je de eerste keren wel even. Blijkt nu dat hij dan aan zijn kont gekrabt wil worden :+
Of poets je hem onder zijn buik. Tilt hij ineens vliegenvlug zijn been op. Net als je denkt dat hij een dreun gaat geven blijft hij als een plassend hondje staan om jou vooral plaats te geven om verder te kriebelen.
Blijf dan maar eens serieus kijken......Laten we het er op houden dat hij heeeeeel erg van aandacht en kriebelen houdt. Hij wringt zich bij het poetsen vaak in de gekste bochten.

Of al je hem in de wei gaat zetten 's ochtends. Op dat stukje kan hij dan echt het plassen niet meer ophouden. Voor en achterbenen zo wijd uit elkaar dat hij 30 cm kleiner wordt en dan hardop kreunen dat ik bijna bang zou worden dat de buren wakker worden. Sta je daar met je chagerijnige (ik ben om 5:35 wakker geworden en het regent) kop. Bijna iedere ochtend....

Ik geloof dat ik onze vakantie opppas straks een uitgebreide handleiding moet geven anders schrikt ze zich rot.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 17:40

Hahahahaha.
Op zijn die van mij allebei ook wel zo ja.
Behalve met bakwerk, dat is voor m'n puppy nog zo moeilijk dat als ik daar mijn kop niet bij heb, het echt niks wordt.
En Jip heeft gewoon een bloedhekel aan bakwerk, dus als die eronderuit kan komen, dan zal hij het zeker niet nalaten. Maar juist iets leuks en ontspannen ga doen, weet hij me altijd op te vrolijken.

pol013

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:27

Gister de bosrit in de herhaling. Wilde absoluut niet te lang wachten om weer te gaan. Nu alle voorzorgsmaatregelen getroffen (vliegendeken, bodyprotector, touw mee, halster onder hoofdstel, vriend van zijn klusje af gesleepten op de fiets er achteraan) en HOERA! Nog wel aarzelend. Stil proberen te staan en 2 keer zomaar omdraaien. Hij wil ook eigenlijk niet stappen. Het is of in draf over het fietspad,of sluipend stappen :') . maar echt nog maar met de helft van de eigenwijsheid van de vorige keer. Bij de bosingang mijn vriend weer naar huis laten gaan. En heerlijk kunnen rijden. Hij vindt het wel oprecht spannend. Kan bijna niet stappen de eerste 3/4 van de rit maar uiteindelijk lukt het toch en zelfs nog stukken in verlichte zit durven galopperen. We komen er wel!

Het reetje wat we tegen kwamen wees nog net niet naar haar voorhoofd toen ze mijn zebra vliegendeken zag. Die stopte gewoon met wegrennen om dat idioote plaatje te bekijken :+

Ik moet wel echt wennen aan zijn gangen. Die zijn een stuk krachtiger dan van mijn andere paard. Dus als we dan galloperen, dan gaan we ook echt vooruit! Moet steeds er aan denken om niet te gaan remmen.....

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 10:47

Wat super goed pol +:)+ haha sluipend stappen , echt spanning dus . Dat reetje wauw wel super gaaf als je dat toch tegen komt op je buitenrit <3

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:08

Whahaha, die ree die dacht zeker ineens datie in Afrika was beland :')
Maar super goed zeg!
En ik heb precies hetzelfde als jij, guppies gangen zijn zoveel krachtiger dan die van m'n Gouwe Ouwe, dat dat echt wennen is :j

Hier trouwens heel normaal om wild tegen te komen in het bos. Het is bijna niet de vraag of ik wild tegen kom, maar wat en hoeveel.
Er zitten hier reeën, zwijnen, herten, en semi wilde ijslanders en koeien. En soms kom je dan ook nog prachtige roofvogels tegen of een haas ofzo.

Hier had ik een guppie met over energie aan de dubbele longe.
Kop stond erop, dus maar even hard aan het werk gezet. Ging hij wel leuk van sjouwen! Morgen mag hij weer mee naar het bos, daar had ik vandaag geen energie voor, nadat ik eerst vanmorgen al van 6-10 gewerkt had.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:48

Ben Hier tot nu toe reeen, roofvogel, konijn en vos tegen gekomen. Maar die reeën zijn niet grappig hoor. Kom je net aan draven of galopperen, steken ZE ineens over of springen plots weg. Noodrem bij mijn oudje en ogen op steeltjes bij mijn jonkie. Zij gaan nog eens de reden zijn dat ik er af kukel.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:05

Afbeelding
Meneer Hooglander. Ik denk dezelfde als van de week met Elmo (zelfde pad stukje verder, dus zijn territorium). Alleen deze foto zijn het Jips oren, met Elmo voel ik me bij dit soort ontmoetingen nog niet zo safe om dan m'n telefoon uit m'n zak op te duiken en te gaan fotograferen :+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:01

Super gaaf marije als je zo dichtbij kan komen .

Carmuh... Dat wordt vroeg op zondag :O ik moet m'n eerste proef al om 08.51 uur en de 2e om 09.06 uur... Pff hahaha , ik breng hem wel thuis want de laatste start is pas om 11.00 uur..

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 21:45

Monique......we mogen inderdaad al vroeg op pad!! Opzich wel lekker als het weer zo warm is. Ik ga haar inderdaad ook eerst naar huis brengen, prijsuitreiking zal wel pas rond half 12 zijn dan.

Wij hebben vandaag weer gestart, moesten om 16 uur du het was lekker warm pff. Merkte dat ook echt wel aan hum, ze was een stuk minder scherp eraan. Toch nog 1ste met 191,5 en 2de met 186 punten. Hebben nu inmiddels 11 winstpunten en gaan dus na de kring het L2 maar eens proberen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 05:14

Wat super goed Carmuh dat je straks lekker L2 gaat starten.. Mijn planning is het binnenseizoen.
Ja heb je helemaal gelijk in het is fijn vroeg te starten zeker als het warm wordt.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:56

Heb foto's gevonden van mijn paard als veulen. Hij werd 10e uit en groep van 130.
Heb de foto besteldAfbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:12

Wat leuk Pol!

Zo dat gaat lekker Carmuh! Alweer naar de L2.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:27

Super leuk pol altijd mooi om te zien hoe ze als veulentje waren.. En jouwe heeft het goed gedaan ook nog :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 18:58

Wat leuk Pol. Leuk was ie als veulen. Helaas heeft de fokker van mijn paard die niet. Die is recent pas alle gefokte veulens op de foto gaan zetten. Ik heb wel foto's van haar gekregen met History van kort voor ik hem kocht.

Zo dat schiet op Carmuh. L2. Maar met zulke punten kan dat ook wel. L2 is wel al pittig hoor heb ik gehoord.
History heeft nu 15wp in de B. Mijn dochter wil pas over als de zijgangen goed bevestigd zijn en het tempo nog beter onder controle. Verruiming en halsstrekken, de heel belangrijke onderdelen in de B gaan al heel goed. Punten zijn al heel hoog steeds, maar toch wil ze pas echt over na de zomer.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:26

Babootje: deze staan in een archief van de fotograaf. Van het z festival. Dus niet van de fokker.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:41

moniek21 ja ijzer gevonden en gelukkig stond de afspraak met de hoefsmit al in de agenda, hij had goede timing

pol013 klinkt als een heerlijk paard! Fijn dat het buitenrijden ook weer beter ging. Ook gaaf om veulen foto van je paard tegen te komen.

Marije_jiplover gave foto en braaf paard op zo’n korte afstand van zo’n enorme koe!
Carmuh gefeliciteerd met je punten en al L2 super knap

Hier pas B + 2 haha in augustus gaan we nog een keer op eigen terrein starten en wil in het najaar (indoorseizoen) ook op andere locaties gaan starten. Straks eerst maar opzoek naar een trailer en daarmee gaan oefenen.

Wij hebben afgelopen weekend een keer iets anders gedaan. Hadden al paar keer balken aan de longe gedraafd maar daar vond hij niets aan… Onder het zadel was het niet veel beter, denk dat we maar geen spring carrière moeten ambiëren.

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:50

Hier nog 0 wedstrijden hoor. Dus jullie liggen allemaal voor op mij.

Biancaa: leuke foto. hij weet in ieder geval waar zijn achterbeen hoort :+

Maar mijn oude paard is ook in balkjes draven. Dat wil niet alles zeggen hoor. Hij leek ook niet te kunnen springen tot ik een echte hindernis voor hem neer zette.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:26

Wat een geweldige foto biancaa :D

Wij gaan a.s zaterdag ons L debuut maken. Ben erg benieuwd

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:33

Bianca, hele leuke foto, leuk voor de afwisseling ook :)

Vandaag is de zadelmaker geweest om m'n zadel na te kijken ik rij er nu 6 mnd mee, hij moest voor iets bijgevuld omdat hij wat zacht was geworden en daardoor iets gezakt, nu ligt hij weer perfect.
Morgen les en daarna de smid... Op naar zondag zeg ik :D
Morgen ga ik ook bij de andere stal kijken ...

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:51

Afbeelding

Een update over Hummer.
Hummer is inmiddels B springen. Het gaat ontzettend goed met hem.
We zijn regelmatig te vinden in het bos en werken hard aan een goede conditie voor het SGW.
Ik heb ook eens mijn stoute schoenen aangetrokken en dressuur gereden. 2 proeven beide boven de 200 punten gehad. Ik moest er wel om lachen. Hummer deed zijn dingetje erg braaf maar niet spectaculair.
Hij wordt minder snel wit dan ik dacht. maar dat scheelt met poetsen nu nog lekker veel tijd.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 07:36

Dat is een mooie update Ulysses , super dat het zo goed gaat met jullie :)

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 10:35

Leonie_M succes met je debuut!

XUlyssesX wat een gave foto!! En wat een sprong al!

Moniek fijn alles klaar voor de wedstrijd dus :)

Volgende keer gaan we hem een keer los laten springen, kijken hoe hij dat doet. Wie weet vindt hij dit gewoon saai :+

Mag ik vragen wat jullie je paard voeren? Ik merk afgelopen dagen dat Santana toch weer wat terug valt. Niet te mager hoor (zie bovenstaande foto van afgelopen zondag) maar hij was wat meer gevuld. Hij staat dag en nacht op de wei, zie hem ook altijd eten :Y) . Daarnaast krijgt hij vitamine supplement (Farrier's Formula), Myoplast en schep muesli (Havens Green Vet). Laatste zijn we bij gaan voeren omdat hij weer aan het groeien is, eerst kreeg hij alleen iets extra's na het werk. Hij is in oktober 1.69 gemeten en was twee weken terug 1.72. Ik heb het idee dat het wisselvallige weer hem ook niet heel erg goed doet qua conditie.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:07

Wat zijn donkere schimmels toch mooi. Ziet er super uit Ulysses.

Sjef staat op twee scheppen sportbrok, en na het werk een schep slobber. Daarnaast staat hij van 9 tot 4 op de wei.

Bij die jonge paarden vind ik het ook lastig om ze gelijkmatig in conditie te houden.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 11:08

Jullie gaan lekker Carmuh op naar het l2 :)

Gave foto Ullysses

het is iig goede training voor de achterhand Bianca := Oefening baart kunst dat gaat die wel snappen hoor Wat voer betreft kun e misschien luzerne bijvoeren

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 17:39

Voer is altijd een moeilijk punt .. Als jij denkt dat je paard meer nodig heeft moet je hem gewon wat meer geven ..

Vandaag gelest , einde les stopte ik met " truttig " rijden en ging hij toch fijn lopen .. Echt een wauw momentje ..
Ik ben vandaag bij die andere stal wezen kijken en heb besloten te gaan verhuizen , ziet er fijn uit , gaan lekker in groepen naar buiten dus niet dat geïsoleerde wat hij nu heeft , dat is wel een punt wat bij mij de doorslag heeft gegeven . Zijn welzijn staat voorop.. Langs de weg moet daar ook gaan lukken , vrij rustige weg .. Zal wel eerst aan de hand worden hahaha