de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:46

Hey, wat leuk Gerenger dat je Gideon hebt gezien! Dank je wel! Toch liet hij niet zien wat hij in huis heeft. Als hij echt mooi loslaat beweegt hij fijner. Het commentaar was ook echt terecht voor dat moment. Gamble is al veel minder jeugdig als Gideon en verder in zijn opleiding en het is ook een gaaf dier! Naar mijn mening werd hij wel met teveel druk voorgesteld.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:55

_Anneruth schreef:
Hey, wat leuk Gerenger dat je Gideon hebt gezien! Dank je wel! Toch liet hij niet zien wat hij in huis heeft. Als hij echt mooi loslaat beweegt hij fijner. Het commentaar was ook echt terecht voor dat moment. Gamble is al veel minder jeugdig als Gideon en verder in zijn opleiding en het is ook een gaaf dier! Naar mijn mening werd hij wel met teveel druk voorgesteld.

Ja, ik vond dat ze fijn commentaar gaven. Als hij nog beter dan dit kan, dan zul je een erg fijn paard hebben!
En als ik lees dat de pavo zijn eerste optreden was, dan deed hij dat wel uitstekend.
Ik vond Gamble inderdaad al heel erg ontwikkeld voor zijn leeftijd. Hij was ook wel de allerbraafste van de ochtend. Al heeft die denk ik al veel meer ervaring dan de rest.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 23:08

Gideon gaat mij zeker helpen straks maar belangrijker vind ik nog dat hij zich goed gedraagt op vreemd terrein en dat hij niet zo enorm onder de indruk is. Gelukkig was hij dat dinsdag en heeft hij er echt weer een positieve ervaring bij.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:08

is ook heel goed dat je weet dat ze braaf zijn in een vreemde omgeving.

Blondje had veel onthouden van dr wijze les van maandag, ze ging echt wel heel fijn weer gister.
Vandaag zijn mn paarden vrij, morgen om 4.45 zit ik weer op de eerste!Geven een warme dag af en dan ben ik voor de rest van de dag makkelijk!
Zaterdag met mn dames op wedstrijd.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:37

Hai!

Liberia, ik rij gemiddeld 4 keer in de week, longeren doe ik niet meer. Van die 4x in het niet altijd even intensief, soms rondhobbelen, buitenritje etc. Maar hij pakt het erg snel op :j

_clau_1991, dankjewel!

_Anneruth, Jeetje Gideon is idd groot met zijn 1.73 minimaal!

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:20

Vraagje dames, wat vinden jullie van een paard met doorgeknipte kniebanden. Paard is 8 op 3 jarige leeftijd doorgeknipt ivm op slot schieten. Verder geen last van kreupelheden enzo

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:44

Doorgeknipte kniebanden? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Klinkt niet heel normaal maar misschien vergis ik me?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:47

ligt eraan voor wat het paard moet dienen he, als grasmaaier, sportpaard of fokmerrie enz...

joke1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:49

Hej hoi!

Sinds kort heb ik een 4 jarige ruin genaamd Giant (Riant X Vincent). Giant is geboren op 29-04-2011 en heb hem 6 weken geleden onbeleerd gekregen. Op dit moment wordt hij beleerd in Punthorst.
Giant is een lieve aanhankelijke ruin die graag aandacht wil, een knuffelkont :D

Afbeelding
Onze eerste ontmoeting. <3

Afbeelding
Eindelijk thuis :D

Afbeelding
Longeren voor het eerst met hoofdstel *D

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:03

Doorgeknipte kniebanden heb ik ook nog nooit van gehoord...

Joke1989, leuk paard!

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 10:14

Oké haha, dus niet bekend met het op slot schieten van de knie, en dan chirurgisch de bandjes doorknippen? Vriendin van mij heeft een paard op het oog, ze wil er wedstrijde mee rijden. Paard is L2 geklasseerd. Ik heb bab het fenomeen vaak gehoord, maar niet van de ervaringen/ consequenties.

Welkom Joke1989. Leuk paard!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:20

als de prijs er naar is en als zij verder geen hoge eisen stelt ( en t paard verder ok is) kan dat he.

Joke welkom!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:02

En hoe bedoel je dat Peetje? (Ik ben echt blanco hoor..) Is het voor een paard met geknipte kniebanden niet mogelijk hogerop te komen in de sport? Is dan het inknippen puur ter voorkoming van op slot schieten?

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:55

Neem contakt op met Wolvega,die kunnen alles vertellen over doorgeknipte banden

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:48

lijkt me als banden doorgeknipt zijn er toch een bepaalde speling op een gewricht kan komen te staan.
Hoe hoger in de sport hoe zwaarder de belasting.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:57

Ik heb geen idee hoe het zit voor de hogere sport, maar ik heb een tijd een paard lesgegeven die die operatie ook had ondergaan. Merkte er niks van. Hij liep op L1 niveau. Ik zou inderdaad even een dierenarts raadplegen.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:44

Kniebanden zitten er niet voor niets lijkt me en ik kan me voorstellen dat ze ze bijvoorbeeld zo inknippen dat er iets meer rek op komt zodat de knie niet meer op slot kan maar dat ze nog wel zo getraind kunnen worden dat ze het werk aan kunnen maar dat is mijn logica zoals ik er nu over nadenken. Een dure operatie zodat het uiteindelijk een L paard wordt, lijkt me ook wat gek.
Maar zo simpel zal het ook wel niet zijn.
Leuke vraag Anonymous; ben er de hele tijd al over aan het nadenken, het is maar goed dat het niet zo druk is op kantoor :D

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:48

Ik weet dat bij mijn vorige hond zijn knieband compleet doorgescheurd was, hij had momenten van pijn en liep dan moeilijk maar het andere moment liep hij goed en had hij geen pijn. Dit kwam volgens de dierenarts door die vochtbel die daar zit, kom ff niet op de naam :o
Het gevolg van niet opereren zou zijn dat hij op vroege leeftijd atrose zou krijgen en dus af en toe pijn zou hebben.

Ik weet niet of je het deels kan vergelijken met een paard als je hem doorknipt?

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:38

Wat ik ervan weet is dat je dit doet bij een paard waarbij regelmatig de knie of knieën op slot schieten. Te slappe kniebanden, waardoor de patella steeds tussen de banden vast komt te zitten en zo niet meer kan bewegen. Door het paard naar achteren te laten gaan of aan zijn staart naar achter te trekken schiet hij van het slot. Maar dit is niet bevorderlijk voor het gewricht als dit steeds gebeurt. Een optie is dus zijn knie banden door te nemen zodat het niet meer op slot schiet. (Nadat spiertraining geen effect heeft gehad) Consequentie is meer speling op het gewricht. En dus ook slijtage??? Paard valt in lagere prijsklasse, ze wil hem niet laten röntgenen, ik denk dan kun je misschien eventuele slijtage zien. Dus ik was benieuwd naar mensen die paarden kennen die deze, overigens kleine ingreep, ondergaan hebben. En de eventuele consequenties.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:01

Ik heb daar nog nooit van gehoord...

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:12

Ik heb er ook nog nooit van gehoord/mee te make gehad. Dus ik kan je ook niet helpen

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:35

Nou.. Ik wilde lekker gaan rijden staat Ludo op 3 benen...
Lijkt alsof het uit zijn heup komt, hij loopt recht kreupel maar in een bocht zakt ie gewoon echt weg. Lijkt ook alsof hij zijn heup niet meeneemt ofz. Morgen maar even de DA langs laten komen. Hij heeft flinke klappen gehad en wonden op zijn been en nooit kreupel gelopen, hij is hard voor zichzelf dus hij heeft echt serieus pijn.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:39

Wat zielig, Nickyyyy. Beterschap voor Ludo!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:49

Balen Nickyyyy! Hopelijk niets ernstigs aan de hand!

Mijn 4-jarige zit ook in de lappenmand. Heeft zijn been tussen de planken van de box weten te wurmen. Meerdere wonden op het been, been flink dik en ook stokkreupel. Wsl deels van de spanning op de wonden en deels van spierpijn door worstelen om weer los te komen :o
Loopt nu 3 keer per dag kwartiertje aan de molen en vanavond leek het wel weer iets beter. Na het weekend maar even kijken hoe het zonder pijnstillers lijkt!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:16

Gomir, jeetje hoe heeft hij dat gedaan?? Zal die idd goed last van hebben!

Staleigenaar heeft vanmorgen naar Ludo gekeken en hij lijkt meer pijn te hebben dan gisteren. Heeft zichzelf in een rare bocht gewrongen om te kunnen eten en zich niet te hoeven bewegen. Dierenarts belt me nog even terug over het tijdstip. Arm beest