[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:16

Shalot doel je op mij?

Dat de rontgon foto's geen afwijkingen voor sport of fokkerij vertonen. Dus dat ze gezond zijn.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:17

En had ik zaterdag bij x kunnen gaan kijken. Die meerdere interesante paarden te koop heeft en ook hier zit :)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:17

Oke thanks weet ik dat ook weer normaal zie ik dat zo nooit staan

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:18

nee Goog andersom

Ik had graag bij jou willen gaan kijken zaterdag. Maar dit paard stond dichter bij huis en laat jij terecht een anderkomen omdat ik niet kon.

Shalot

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:19

Maar ik ga nu mijn best doen om zsm wel bij je langs te komen.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:20

Shalot schreef:
Je heb gelijk maar dan is het nog wel frustrerend

Oh op die manier. Ja dat snap ik. Toen ik jaren terug op zoek was naar een goed springpaard en al onderweg was en voor de zekerheid nog maar even belden ivm tijdstip aankomst kreeg ik te horen: "Oh, die is toevallig gisteren verkocht, maar ik heb nog een andere, die is ook heel leuk"...

-O- mja... dan ben ik er al klaar mee.

MAar dit, tja... ik begrijp je frustratie.... Maar ik vind het van hun wel zo netjes. Ik zou ook niet graag Jan en Alleman laten rijden, dus om die reden het dan ook liever eerst maar even definitief afwachten. En dan zien we het wel weer. Mensen van vandaag heb ik niet eens laten rijden. Helaas was de combinatie gewoon niet passend, wel sneu voor haar. Voelde mij ook een beetje bezwaard erover, maar ze kwam gelukkig niet van heel ver. Echt wel een ontzettend leuk mens, zo op het eerste gezicht en in het contact. Maar ik denk toch dat je als (ver)koper eerlijk moet zijn. Het kost allemaal al genoeg. Dus ik ga even voor haar verder kijken, wellicht kan ik haar wel aan een ander geschikt paard helpen. Ik hoop het.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:22

MaxMindy schreef:
Ik meld me ook een weer ..
Iemand ervaring met Dansa Stables ????
Mag via PB

van Wim Bronsink en Marjolein Gevaerts?

zo ik ze ken, fijne mensen en goede paarden.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:26

Helaas kan ik niet in de avond anders was het geen probleem geweest. Ik zal je in ieder geval op de hoogte houden daar er al 2 mensen voor je aan zijn zaterdag en zondag. Heel spijtig maar uiteraard gaan deze mensen wel voor.
Eventueel zou later op de ochtend/ begin middag nog kunnen als deze 2 mensen niet door gaan.
Wou je nou overigens enkel de Jazz Time of ook de 007 zien?

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:33

Sorry moet ochtend met dochter afzwemmen. Zou 16.00 bij je kunnen zijn. Nou als ik er ben doe ze dan alle 2 maar:) Vind ze alle 2 mooi en leuk

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:35

zaterdag gaat niet lukken, heb rond 16 uur een andere bezichteging staan en daarna moet ik weg.
Bedoelde eigenlijk voor de zondag. Zaterdag in de middag komen er al mensen voor der en zondag ochtend (onder voorbehoud dat ze niet verkocht is zaterdag) komt er zondag ook al iemand in de ochtend eventueel zou je daarna kunnen mits deze 2 niet verder willen met haar.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:36

goos horses wel netjes dat je je afspraken zo na komt en niet iemand anders voor laat gaan.
ik ken het helaas wel ander
ging bij een merrie kijken was van johan hamminga maar iemand anders moest haar verkopen
maar deze is met 3,5 jaar gaan luchtzuigen en johan wou haar hier door niet meer en ik was echt helemaal verliefd op deze merrie.
en deze merrie stond ook in veel paarden kranten en dacht echt dit is het maar ik zal 2 dagen later komen met het geld enz,
bel ik onder weg van wij komen er aan zegt hij ik heb het paard verkocht.
en hier was ik ook heel boos over

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:38

Dat doen we absoluut niet Ralphtdw (lastige naam vanaf nu noem ik je Ralp)

Als wij een afspraak maken met mensen om een paard te bezichtigen dan houden we het paard in principe vast mits mensen binnen afzienbare tijd kunnen. Helaas is het voor ons verre van interessant om paarden langer als een week vast te houden, dan melden we dit ook gelijk zodat iedereen weet waar die aan toe is.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:38

Goos_Horses schreef:
zaterdag gaat niet lukken, heb rond 16 uur een andere bezichteging staan en daarna moet ik weg.
Bedoelde eigenlijk voor de zondag. Zaterdag in de middag komen er al mensen voor der en zondag ochtend (onder voorbehoud dat ze niet verkocht is zaterdag) komt er zondag ook al iemand in de ochtend eventueel zou je daarna kunnen mits deze 2 niet verder willen met haar.

Misschien even telefonisch overleggen verder :j

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:39

Goos_Horses schreef:
Dat doen we absoluut niet Ralphtdw (lastige naam vanaf nu noem ik je Ralp)

Als wij een afspraak maken met mensen om een paard te bezichtigen dan houden we het paard in principe vast mits mensen binnen afzienbare tijd kunnen. Helaas is het voor ons verre van interessant om paarden langer als een week vast te houden, dan melden we dit ook gelijk zodat iedereen weet waar die aan toe is.

En dat siert jullie alleen maar als bedrijf :j je hebt met mensen en met dieren te maken.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:42

Ja dat is wel zo netjes maar bij ons zat de zondag er tussen en wouden die mensen niet afspreken vandaar 2 dagen later want ik heb nooit een kans gehad om zn goed paard te kopen maar door het luchtzuigen was ze voor mij goed te betallen
En over dit paard werd er ook elke keer in kranten over geschreven. En toen het niet door ging vond ik echt.erg

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:53

Ralp dat ze liever niet op zondag doen snap ik, doen wij in principe ook niet.
We zijn al 6 dagen in de week bezig en zondag is in principe een rust dag voor ons en de paarden.
Zijn ook veel mensen die in de avond komen en dan zijn we wel erg blij dat zondag een "niks doe dag" is
Bij uitzondering dat we mensen wel op zondag laten komen maar dat is enkel als ze echt niet anders kunnen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:45

Ik heb vandaag eindelijk een leuk paard gereden. :D

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:46

wat goed, fijn!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:03

Ja dat was wel een verademing na die andere paarden. :=

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:20

Kan ik me wel voorstellen ja. Het is echt jammer dat een behoorlijk aantal paarden zo stug en scheef gereden is. := (Met name als je dan dieren gaat uitproberen die M/Z zouden zijn, gelukkig is het gros in de basis nog wel redelijk te doen.)

Wat vinden jullie van deze trouwens; Ligt m het nou aan mij of doet ze steeds de mond open? Sommige foto's op de site lijkt ze wel een vrij korte hals te hebben en komt op het filmpje soms wat diep (en verkeerde knik in de hals). Vind het verder eigenlijk wel een leuk dier om te zien, heeft een vriendelijke uitstraling.
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... KZBWoXvk7A

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:00

Faline schreef:
Kan ik me wel voorstellen ja. Het is echt jammer dat een behoorlijk aantal paarden zo stug en scheef gereden is. := (Met name als je dan dieren gaat uitproberen die M/Z zouden zijn, gelukkig is het gros in de basis nog wel redelijk te doen.)

Wat vinden jullie van deze trouwens; Ligt m het nou aan mij of doet ze steeds de mond open? Sommige foto's op de site lijkt ze wel een vrij korte hals te hebben en komt op het filmpje soms wat diep (en verkeerde knik in de hals). Vind het verder eigenlijk wel een leuk dier om te zien, heeft een vriendelijke uitstraling.
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... KZBWoXvk7A

leuk dier om te zien.
weet je ook hoelang zij al onder het zadel is?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:05

zit nog wel wat werk aan maar ja ze is nog jong,.
en moet de kilometers nog maken kwam nog een filmpje tegen van haar

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:09

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:30

http://www.hbstables.nl/tekoop.html

Ik ga contact opnemen voor wat meer informatie over Charmeur. Hij heeft een beetje een ponyuitstraling, maar dat vind ik juist wel leuk. (En volgens mij is de amazone zeer lang).

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 20:34

leuk dier Nessie