Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wilawander schreef:Ik weet niet of het mag maar ik zoek om medische redenen (mezelf) een goed blijven tehuis voor mijn jonge merrie. Prijs is voor goed tehuis ook ruim bespreekbaar.
http://www.bokt.nl/markt/ad/29772/3-jar ... ii-gelders
Romanoff schreef:En er staat op het moment ook zoveel onbeleerd / net zadelmak te koop.. bluuh.
Ik wil een volleerd peerd haha
Iris__Bennie schreef:Hoi Dames,
Ik heb jullie advies en ongezouten mening nodig
Ik heb twee paarden gevonden die qua leeftijd, lengte en karakter aan mijn eisen doen.
Alleen de één weeft na het eten (alsdus de eigenaar)
en de ander doet aan lucht zuigen na het eten (aldus de eigenaar).
Er word wel bij gezegd dat dit tijdens/na het eten is maar ik vraag me af, in hoeverre zouden jullie een paard (budget 3000 euro) afhouden vanwege luchtzuigen of weven.
De vraag hoe ernstig het daadwerkelijk is hangt in het midden aangezien ik dat dus niet weet!
Thank you!!
Ik heb twee paarden gevonden die qua leeftijd, lengte en karakter aan mijn eisen doen.
Er word wel bij gezegd dat dit tijdens/na het eten is maar ik vraag me af, in hoeverre zouden jullie een paard (budget 3000 euro) afhouden vanwege luchtzuigen of weven.
De vraag hoe ernstig het daadwerkelijk is hangt in het midden aangezien ik dat dus niet weet!
Thank you!!
Daarnaast Bertine jij zoekt een leuke tinker?
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/55 ... nd=11&fs=1
Toevallig ken ik hem en het is werkelijk een schat van een paard!! Meer info via PB!
Iris__Bennie schreef:Mm.. Ik merk inderdaad al dat het vrij dubbel is en ik weet ook niet zo goed wat ik er mee moet.
Daarnaast had ik een super fijn plekje gevonden waar de paarden in ruime stallen (3,5 x 4) staan, hele dagen het weiland in gaan en een fijne rijbak bij ligt, is de stal voor mn neus weggekaapt. Ik had ook niks vooruit betaald hoor dus is natuurlijk ook mijn eigen schuld, maar wel erg jammer! Het was zo'n mooi plekje!
emma525 schreef:Met sommige kan het prima met band. Dus als je het 'het paard' vind zou ik hem niet laten staan.
ikke schreef:emma525 schreef:Met sommige kan het prima met band. Dus als je het 'het paard' vind zou ik hem niet laten staan.
Bedenk wel dat er op veel plekken de hardnekkige overtuiging heerst dat andere paarden dit gedrag overnemen.
Wanneer het stalmanagement niet deugd, dan is dat ook een risico; echter is intussen wel duidelijk dat goed management luchtzuigen voorkomt en soms zelfs kan laten stoppen.
Probleem blijft dat sommige mensen niet te overtuigen zijn.
Thank you!!
Calypso84 schreef:Al met al, door een betere stalmanagement en een Rennie kan je heel veel doen aan deze 2 stalgebreken.
Feit is dat ze er niet dood aan gaanDus als jij het de moeite waard vindt en je kan erbij zijn als ze het gaan vertonen, dan zie ik niet in waarom je het niet zou doen!