Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:31

Het gebeurde na een minuut of 20.
Eigenaresse was weer een bekende van een bekende van mij en staat bekend als betrouwbaar.

Ze had dit zeker niet verwacht. Ging er zelf op om voor het paard even netjes af te sluiten en eindigde dus zelf ook op de grond.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:36

Oemel, sterkte. Blijft bizar.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:36

Oeh Boemel wat naar !

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:41

Getsie Boemel wat een pech

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:46

boemel schreef:
Het gebeurde na een minuut of 20.
Eigenaresse was weer een bekende van een bekende van mij en staat bekend als betrouwbaar.

Ze had dit zeker niet verwacht. Ging er zelf op om voor het paard even netjes af te sluiten en eindigde dus zelf ook op de grond.

Het enige waar ik aan kan denken is dat het paard een error kreeg door iemand anders op zijn rug of iets van tuig dat niet helemaal oke zat. En dat gewoon het emmertje na 20 minuten overliep. Maar wat stom zeg, ook zeker niet geruststellend!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:51

Ik denk ook aan zoiets. Het was een vriendelijk dier, ook zeker niet ril. Maar mijn interesse tot aankoop is er niet meer.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 22:54

boemel schreef:
Ik denk ook aan zoiets. Het was een vriendelijk dier, ook zeker niet ril. Maar mijn interesse tot aankoop is er niet meer.

Nee dat begrijp ik echt heel goed, ik zou ook niet meer zo scheutig zijn om hem te kopen.

Ik ben gisteren bij een fokker geweest. Hij heeft 4 paarden staan in de leeftijdscategorie die wij zoeken. 2 merries en 2 ruinen, ik wilde eigenlijk geen merrie meer maar wie weet is de klik er echt wel. Binnenkort komen ze op stal en kunnen we ze bezichtigen, nu staan ze nog op een groot weiland. Heel erg spannend!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:08

Oh Boemel wat naar! Misschien had het dier net ergens een pijnpuntje in het lichaam waar je per ongeluk aan zat/ doorheen aan het werken was.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:27

Ik denk inderdaad aan zoiets. Ik vroeg heel weinig hoor. Gewoon licht contact en naar de hand toerijden.
Ze had wel een zadel op wat ze volgens de verkoper niet eerder op gehad had. Ik ga er toch niet meer achter komen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 10:31

Oh dat is ook niet echt slim van de verkoper..dat kan ook wel een rol spelen. Nee, je gaat er niet meer achter komen maar het is wel zuur.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 11:07

Ander zadel kan zeker trigger zijn zeker van dressuur naar spring(en andersom) de ligging van singel is dan alweer anders er zijn paarden die daar op kunnen reageren.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 11:11

Oei zoiets vind ik idd ook niet heel slim
Maar je vertrouwen heeft vast wel een deuk opgelopen…

Sterkte

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 12:16

Alja schreef:
Oei zoiets vind ik idd ook niet heel slim
Maar je vertrouwen heeft vast wel een deuk opgelopen…

Sterkte

Dat lijkt mij ook niet het passende moment om een nieuw zadel uit te testen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 13:19

Oeh dat kan t inderdaad geweest zijn. Ken een paar paarden waar ik dat echt niet bij had durven uitproberen.
En ken er ook wel , waar ik tijdens een passessie reacties zag die ik nooit verwacht had. Dus ben er inmiddels voorzichtiger mee " even n ander zadel erop " te leggen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 13:59

Getup schreef:
Zie nu ook op sporthorses.nl een paar 2.5 jarige E pony hengsten te koop staan. Stokmaat nu 1m50. 5 - 6k.

Die gaan meestal nog wel net over de 1.60 halen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 14:02

Ik weet nog wel een leuk dier te koop staan, maar weet niet meer wat de zoekplaatjes zijn.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:41

Ik denk ook wel dat die prijscategorie mogelijk moet zijn. De markt ligt helemaal op zijn gat dus dat kan, zeker nu de winter eraan komt, zeker in je voordeel spreken!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:39

Voor alle regenval van de afgelopen dagen, had ik al een paar adressen om paarden te bekijken waar eigenlijk amper te rijden viel doordat er zoveel water in de rijbak stond.

Het zal er nu niet beter op worden, vrees ik :=

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:40

boemel schreef:
Voor alle regenval van de afgelopen dagen, had ik al een paar adressen om paarden te bekijken waar eigenlijk amper te rijden viel doordat er zoveel water in de rijbak stond.

Het zal er nu niet beter op worden, vrees ik :=

Dat is dan ook niet helemaal ideaal. Maar je kan wel meteen testen hoe ze reageren op water :+

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:44

Ha ha ja klopt, maar sommige bakken zijn ook nog eens echt glad ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:19

met zulk weer wenste ik dat ik heel veel geld en ruimte had voor een binnenbak
vandaag heb ik ze weer apart laten, staan, wel hun eigen stal open en paddockje zodat ze kunnen bewegen maar denk maar niet dat ze de stal uitkwamen
Om 1600 was het droog en hebben ze een uurtje rondgelopen maar het liefste gingen ze meteen weer de stal in ( mocht niet van mij ik was aan uitmesten)

Dochter heeft surprise op school heb mij geamuseerd ( not) met een mincraft poppetje. Ben blij dat die zo goed als klaar is, ik heb geen geduld voor dat gefreubel

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 19:52

Lynn_Nikita schreef:
met zulk weer wenste ik dat ik heel veel geld en ruimte had voor een binnenbak
vandaag heb ik ze weer apart laten, staan, wel hun eigen stal open en paddockje zodat ze kunnen bewegen maar denk maar niet dat ze de stal uitkwamen
Om 1600 was het droog en hebben ze een uurtje rondgelopen maar het liefste gingen ze meteen weer de stal in ( mocht niet van mij ik was aan uitmesten)

Dochter heeft surprise op school heb mij geamuseerd ( not) met een mincraft poppetje. Ben blij dat die zo goed als klaar is, ik heb geen geduld voor dat gefreubel

+ 1 qua binnenbak bah dit weer zucht.... Heb een kleine men pony te koop en het is lastig nu met dit weer. arghhh (PS: mijn dochter heeft een blauwe hond gemaakt als surprise, ik kon dus mooi helpen, heel leuk not)

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 17:34

Ik ga langzaamaan ook weer op zoek naar een ander paard. Mijn zoektocht heeft even een paar maanden stilgelegen.

Ik wil binnenkort weer een zoekertje plaatsen in wat FB-groepen. Ik twijfel alleen of ik misschien niet meteen mijn budget wil vermelden. Alleen wat zet je dan neer waardoor je wel passende paarden binnen je budget aangeboden krijgt?

Iedereen ziet bijvoorbeeld normale tot hogere prijsklasse als iets anders. Bij de ene betekent dat 15-20k en bij de ander betekent dat 20-50k.

Voor mij betekent dat namelijk dat eerste, 15-20k :+

Overigens als iemand nog iets weet:
• 4-10 jaar
• 160-173 hoog
• ⁠allround nuchter amateurpaard
• ruin (voorkeur) of ongecompliceerde merrie
• geen ril/heet paard, maar fijn te rijden en eerlijk
• ⁠hoeft niet uitgebracht te zijn, wel goed zadelmak
• vriendelijk naar andere paarden

• (eind)doel: springen en cross B-niveau, dressuur M-niveau

Geen schimmel, koudbloed, draver, spanjaard of volbloed

Ik zoek eigenlijk een lol-met-je-knol paard die lekker mee kan komen in de allround basissport.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 17:41

Ik ga voor je mee blijven kijken Denies

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:09

DenieesB schreef:
Ik ga langzaamaan ook weer op zoek naar een ander paard. Mijn zoektocht heeft even een paar maanden stilgelegen.

Ik wil binnenkort weer een zoekertje plaatsen in wat FB-groepen. Ik twijfel alleen of ik misschien niet meteen mijn budget wil vermelden. Alleen wat zet je dan neer waardoor je wel passende paarden binnen je budget aangeboden krijgt?

Iedereen ziet bijvoorbeeld normale tot hogere prijsklasse als iets anders. Bij de ene betekent dat 15-20k en bij de ander betekent dat 20-50k.

Voor mij betekent dat namelijk dat eerste, 15-20k :+

Overigens als iemand nog iets weet:
• 4-10 jaar
• 160-173 hoog
• ⁠allround nuchter amateurpaard
• ruin (voorkeur) of ongecompliceerde merrie
• geen ril/heet paard, maar fijn te rijden en eerlijk
• ⁠hoeft niet uitgebracht te zijn, wel goed zadelmak
• vriendelijk naar andere paarden

• (eind)doel: springen en cross B-niveau, dressuur M-niveau

Geen schimmel, koudbloed, draver, spanjaard of volbloed

Ik zoek eigenlijk een lol-met-je-knol paard die lekker mee kan komen in de allround basissport.

Ik zou wel mijn budget zeggen maar niet je absolute topbudget. Houd nog een beetje marge over. Ik denk namelijk dat er ook wel paarden zullen aangeboden worden die net buiten je budget vallen.
Ik kan me er ook zwaar aan storen met de gemiddelde of hoge prijsklasse. Ja leuk, maar hoeveel is dat dan? Zitten we dan eerder richting de 15k of 20k? Zit wel even 5k verschil tussen...