Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:32

Ja maar op papier kun je niet springen :D
Ik heb mega spring gefokt maar beest heeft al 5 jaar geen echte hindernis gezien.
Jammer wat ze vindt het super leuk

Een dressuur gefokte wat een B-L parcours kan springen zou ik niet laten staan mijn stalgenoot had een Jazz was M sgw ding was maar 160 hoog ook :D

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:50

tita schreef:
Ik heb mega spring gefokt maar beest heeft al 5 jaar geen echte hindernis gezien.

Een dressuur gefokte wat een B-L parcours kan springen zou ik niet laten staan mijn stalgenoot had een Jazz was M sgw ding was maar 160 hoog ook :D

Ja daar heb je gelijk in! Ik heb nu een andere op het oog dus ik wacht dat eerst even af :) en deze staat ook weer aan de andere kant van NL voor ons... het lijkt wel of geen een paard in de buurt staat, meer mensen hier last van? :')

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:54

tita schreef:
Er staat een ontzettende leuke Oscar merrie op MP voldoet bijna aan iedereen zijn zoektocht in dit topic
Is hier al iemand die gaat kijken

Voor mij staat ze te ver weg wat ook mee speelt is dat mijn draakje nu hele goede maand heeft ze doet ontzettend goed der best.
Mijn problemen en zelf alleen naar buiten zullen nooit weg gaan dus ik zal realistisch moeten zijn maar is verdomd moeilijk dus eerst nieuw paard dan oude weg alleen ik ga met drukke baan kleine kinderen niet hele dagen in de auto zitten

Die mensen hadden 'm 's avonds laat op marktplaats gezet, ik heb 's ochtends gebeld en toen hadden ze al 6 afspraken staan.. Deden dus even geen afspraken meer aannemen.
Voor mij was ze ook ideaal geweest idd.. Maar ja, weer te laat.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:57

Flyhigh, heb je al wat gehoord? :):)

Ik ga vanmiddag ook weer eentje bekijken. De eigenaresse is erg kritisch op wie hem koopt, dus onderhandelen zit er sowieso niet in (zei ze ook, vaste prijs). Ze valt wel binnen mijn budget, dus ik hoop dat ze is, wat ik er van verwacht. Ze klinkt ideaal! En hopen dat de eigenaresse mij ook ziet zitten voor haar paardje.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:58

Christel1 schreef:
tita schreef:

Ja daar heb je gelijk in! Ik heb nu een andere op het oog dus ik wacht dat eerst even af :) en deze staat ook weer aan de andere kant van NL voor ons... het lijkt wel of geen een paard in de buurt staat, meer mensen hier last van? :')

Heel gek maar alle paarden die niet matchten bij mij stonden ver weg. Mijne 3 kwartier rijden (vind ik nog dichtbij) :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:58

lies schreef:
Flyhigh, heb je al wat gehoord? :):)

Ik ga vanmiddag ook weer eentje bekijken. De eigenaresse is erg kritisch op wie hem koopt, dus onderhandelen zit er sowieso niet in (zei ze ook, vaste prijs). Ze valt wel binnen mijn budget, dus ik hoop dat ze is, wat ik er van verwacht. Ze klinkt ideaal! En hopen dat de eigenaresse mij ook ziet zitten voor haar paardje.

Succes lies! Jij bent ook al een tijdje op zoek toch?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:02

Valt wel mee (in deze markt dan :') ) maand of 2 geleden begon ik voorzichtig wat rond te kijken, nu een maand echt actief op zoek, denk ik.

Autumnn schreef:
Heel gek maar alle paarden die niet matchten bij mij stonden ver weg. Mijne 3 kwartier rijden (vind ik nog dichtbij) :D

Ik moet vandaag ook 3 kwartier rijden. Dusss dat moet 'm dan worden.. :):)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:08

Al het goeds haal je van ver toch :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:11

ivy_power89 schreef:

Mijn ex kwam ook van ver maar dat werd ‘m toch niet hoor _O- mijn vriend woonde op 5 minuten fietsen :Y)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:15

Gefeliciteerd Selina met je leuke fjord!

Leuk paard die Oscar merrie! Als ik nu zou zoeken zou ik daar zeker meteen gaan kijken! Oscar's zijn vaak juist heel all-round en je komt ze vaak tegen in de eventing. Betrouwbare fijne werkwillige paarden die prima kunnen springen. Maar zie dat de vraagprijs al geboden is. Zulke paarden zijn natuurlijk zo weg.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:16

Autumnn schreef:
ivy_power89 schreef:

Mijn ex kwam ook van ver maar dat werd ‘m toch niet hoor _O- mijn vriend woonde op 5 minuten fietsen :Y)

:')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:17

Ja die Oscar is er wel eentje waarbij mijn hart een sprongetje maak.

Ik hoef dus niet meer te reageren 8-)

Lies spannend leuk wat ga je bezichtigen

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:19

Hebben jullie die filmpjes van de Oscar ook bekeken? Ik wel, en werd er niet vrolijk van. Jeetje wat loopt dat dier kort en op eieren. Komt nog niet in de buurt van zijn eigen hoefafdruk in draf, stap zou ik zelfs als onregelmatig bestempelen...

Edit: zie dat er meerdere Oscars te koop zijn, iets te snel gekeken. Die 10 jarige merrie ziet er leuk uit. Ik zag er 1 van 14 jaar die dus echt beroerd loopt.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 25-04-21 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:25

Nee staan niet bij de advertentie

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:41

Hmm hoe zouden jullie dit aanpakken?

Vanmiddag komen er mensen kijken naar mijn paard, voor de 1e keer.
Ik heb ze al kenbaar gemaakt dat er best veel interesse is voor hem.
Ook dat er dinsdag iemand voor de 2e keer komt kijken.
Ze "eisen" een soort van reservering om een tweede keer te komen kijken als ze hem wat vinden.

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:41

Christel1 schreef:
tita schreef:

Voor mijn gevoel staan ze allemaal in Zeeland/ regio Rotterdam :')

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:55

maaike5581 schreef:

Ze "eisen" een soort van reservering om een tweede keer te komen kijken als ze hem wat vinden.

Die zou ik melden, wie het eerst komt, wie het eerst betaald, die is de nieuwe eigenaar (tenzij jij er geen goed gevoel bij hebt). Maar kopers zijn niet in de gelegenheid om te gaan "eisen"....
Ze zouden kunnen vragen, maar eisen? Nee dank je, dan 10 anderen.

En natuurlijk snap ik dat ze een tweede keer willen kijken, maar het is zondag, dan kunnen ze maandag terug komen, en anders moeten ze het risico nemen en hopen dat de mensen van dinsdag afhaken.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:57

Sky_As schreef:
maaike5581 schreef:

Die zou ik melden, wie het eerst komt, wie het eerst betaald, die is de nieuwe eigenaar (tenzij jij er geen goed gevoel bij hebt). Maar kopers zijn niet in de gelegenheid om te gaan "eisen"....
Ze zouden kunnen vragen, maar eisen? Nee dank je, dan 10 anderen.

En natuurlijk snap ik dat ze een tweede keer willen kijken, maar het is zondag, dan kunnen ze maandag terug komen, en anders moeten ze het risico nemen en hopen dat de mensen van dinsdag afhaken.

Op dit moment zelfs wel 20 andere zo te merken..
Bedankt voor het advies.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:25

maaike5581 schreef:

Ik had pech ik kwam woe en zaterdag
Liet woe al merken dat ik zaterdag wilde kopen bij zelfde gevoel

De mensen van vrijdag hebben haar 2 uur voordat ik kwam ongekeurd gekocht
Er valt niks te eisen tenzij men borg wil betalen die je kwijt bent bij geen aankoop

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:47

tita schreef:
maaike5581 schreef:

Ik had pech ik kwam woe en zaterdag
Liet woe al merken dat ik zaterdag wilde kopen bij zelfde gevoel

De mensen van vrijdag hebben haar 2 uur voordat ik kwam ongekeurd gekocht
Er valt niks te eisen tenzij men borg wil betalen die je kwijt bent bij geen aankoop

Ik verkoop hem sowieso niet zomaar.
Wil er ook zelf een goed gevoel over hebben.
Hij moet niet weg, hij mag weg.
Maar blijkbaar wel veel vraag naar een braaf dressuur paard.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:51

maaike5581 schreef:

Zou ik inderdaad niet doen. En persoonlijk zou ik zelfs die persoon die voor een tweede keer komt kijken een soort van voorrang geven. Dat zou ik als koper zelf ook fijn vinden, dat ik eerst afgerond word (binnen het acceptabele natuurlijk) voordat er met een ander serieuzer in zee gegaan wordt.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:54

Gini schreef:
maaike5581 schreef:

Zou ik inderdaad niet doen. En persoonlijk zou ik zelfs die persoon die voor een tweede keer komt kijken een soort van voorrang geven. Dat zou ik als koper zelf ook fijn vinden, dat ik eerst afgerond word (binnen het acceptabele natuurlijk) voordat er met een ander serieuzer in zee gegaan wordt.

Ja ik heb sowieso bij hun een heel goed gevoel.
Maar ik ga de afspraken niet stil leggen tot dinsdag.

IndianSu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:55

Hier ben ik het wel mee eens. Ik ben gisteren bij een paard geweest, en ik ga dinsdag voor de 2e keer (zo te horen niet hetzelfde paard hoor :+ ). De verkoper gaf aan dat er wel meer geïnteresseerden waren, maar dat ze geen andere mensen laat komen totdat ze het met mij afgerond heeft. Dat vind ik zelf wel erg prettig, ik wil graag rustig kunnen beslissen. Maar ik heb dit wel gewoon gevraagd, niet geëist.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:57

Nee, over stilleggen van afspraken heb ik het inderdaad niet. Die kun je gewoon door laten gaan. Maar wel dat je het verhaaltje bij geïnteresseerde A volledig afrondt voordat je dieper/serieuzer ingaat op geïnteresseerde B. En met dieper/serieuzer ingaan bedoel ik dus onder meer beloftes maken of verkopen. Een bezichtiging is in dat opzicht nog relatief vrijblijvend.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 12:59

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt