Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:07

LDRD schreef:
Ik meld me hier ook graag met een nieuwe zoektocht, wie weet zijn er bokkers die toevallig iets weten of in hun eigen zoektocht iets leuks tegen komen :) .
Uiteraard zoek ik zelf ook verder en hoop wellicht ook iets te kunnen kopen via de veiling.

Ik ga op zoek naar twee spelden in de hooiberg :j .
Als ik niet vind wat ik zoek dan koop ik niets, zoektocht mag gerust landurig zijn. Ook verder weg geen enkel probleem.

Wat ik zoek:
*Een D pony merrieveulen, dressuurgefokt.
*Moet beslist binnen en bovenin de maat gaan blijven.
*Sterke voorkeur voor een Deutsche Reitpony uit een Staatspremie merrie met een sterke moderne merrielijn.
*Veulen moet qua exterieur zeer correct en aansprekend zijn.
*Zeer goed bewegen, bergop met een sterk achterbeen.
*Kleur niet van belang, uitstraling wel. Hoewel een leuk kleurtje wel meegenomen zou zijn :D .

De pony's krijgen bij ons een fijn thuis waar ze, als het weer het toelaat, 24/7 buiten zijn in een kleine kudde. Ze zullen te zijner tijd voor de fokkerij worden ingezet en ook een sportcarriere is niet bij voorbaat uitgesloten.

Ik weet dat dit een hele uitdaging gaat worden, maar geen haast dus ;) .

Thanks alvast voor het meedenken!

welke regio?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:19

Ik zoek inderdaad merries en die zijn niet dikgezaaid. Houd alles op internet wel zo'n beetje in de gaten. Hengsten genoeg, maar dat zoek ik niet.
Uiteraard ga ik ook grotere fokkerijen benaderen. Ik wacht daar even mee tot na de veiling in augustus. Wil eerst weten wat daar eventueel nog bij zit. Hoewel de ervaring leert dat dat ook meer hengsten dan merries zijn doorgaans (laatste veiling 43 veulens, 5 merries :\ )

Uiteraard zou ik kunnen zoeken naar iets ouder, maar dat doe ik niet om meerdere redenen. Belangrijke reden is dat ik de komende jaren toch niet wil fokken. Ik maak daarmee even een stevige pas op de plaats. Dus kunnen het dus lekker jonkies worden waarvan ik hier dag in dag uit kan zien hoe ze zich ontwikkelen. Gewoon genieten van het jonge spul de komende jaren en verder niets :j .
Overigens sluit ik jaarlingen niet direct uit, maar het zou zo mooi zijn als ik 2 merrieveulens tegelijk kan hebben, dan hebben ze ook meer aan elkaar.

Regio maakt mij niet veel uit, ben bereid ver te gaan voor hetgeen precies past bij wat ik zoek.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:23

Babootje schreef:
Staan ook een paar Lewitzers op. (Bonte pony's) ook leuke sportpony's

Lewitzers leuk voor de sport zeker, maar voor de fokkerij begin ik er niet aan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:49

Babootje

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:54

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:03

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:50

Die veiling wil ik ook afwachten Babootje ;) .
Heb alle veulens op e horses ook al gezien en sommige ook al wel contact gehad.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:01

LDRD schreef:
Die veiling wil ik ook afwachten Babootje ;) .
Heb alle veulens op e horses ook al gezien en sommige ook al wel contact gehad.

Ben benieuwd waar je mee aankomt dan straks. Maar hier in NL is er nu niet zoveel zo te zien.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:07

Hier in Nederland staan denk ik ook niet heel veel Duitse Rijpony's.... (in verhouding met andere rassen). Op zich ook wel logisch als je de prijsverschillen ziet van een Duitse Rijpony veulen, en bijv. een Welsh/New Forest veulen.
Mensen die bekend zijn met Duitse Rijpony's hebben dat geld er voor over en weten waar ze voor betalen. Maar mensen die gewend zijn om tussen de 500-1500 euro een veulentje te kopen, zullen schrikken van de prijzen van Duitse Rijpony's (over het algemeen).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:18

De NWR Welsh pony's zijn vind ik toch wel heel goed te vergelijken met de Duitse rijpony's. Ik vind die laatste heel vaak overpriced terwijl de NWR's toch ook echt goede bewegers geven.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 15:23

Qua type en beweging misschien wel soortgelijk, maar ik denk dat er misschien qua karakter wel wat verschil in zit? (ik heb echt niks met Welsh :-P, sorry...)

(hier overigens een mega trouwe New Forest fan, voor mij geen ander ras ;-) )
Ik liep vorig jaar tegen hetzelfde probleem aan toen ik een New Forest hengstveulen zocht, gewoon bijna niet te vinden....
Uiteindelijk wel iets gevonden (new forest X stamboek), niet geheel zuiver zoals ik het liefste heb, maar wel uit een lijn waar we al meerdere fijne pony's uit gehad hebben, vandaar dat ik het toch aandurfde.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:44

Ldrd, voor Duitse rijpony's zou je ook eens contact kunnen opnemen met Stal de Pluum. Weet niet hoe actief ze nog zijn in de fokkerij met de pony's maar contacten kan nooit kwaad toch?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:04

Ik ga morgenavond en zaterdag kijken.... ben benieuwd *\o/*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:20

Succes Authumnn!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:33

Autumnn schreef:
Ik ga morgenavond en zaterdag kijken.... ben benieuwd *\o/*

Spannend.... veel succes

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 06:45

Ik lees ook nog steeds mee en ben ook nog steeds opzoek. Helaas nog niet gezien en bekeken wat binnen mijn plaatjes past. Eentje was echt superleuk maar was 3 jaar en had een karperrug. Daar kwam ik pas achter toen ik daar was. Beetje jammer dat ze dat ze dat niet eerlijk melden.

Dus we kijken weer verder! Alles wat mij leuk lijkt is ook vrijwel direct weg als het op sporthorses komt. Zo jammer!!

Mocht iemand wat weten, kom maar door!
- ruin
- tussen de 160-170 ongeveer
- tussen de 3 a 4 en 8 jaar
- niet sensibel maar wel voorwaarts
- lief karakter
- heb een groot budget
- basis bevestigd
- sociaal in wen kleine kudde ruinen

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 07:18

Kenzo schreef:
Ik lees ook nog steeds mee en ben ook nog steeds opzoek. Helaas nog niet gezien en bekeken wat binnen mijn plaatjes past. Eentje was echt superleuk maar was 3 jaar en had een karperrug. Daar kwam ik pas achter toen ik daar was. Beetje jammer dat ze dat ze dat niet eerlijk melden.

Dus we kijken weer verder! Alles wat mij leuk lijkt is ook vrijwel direct weg als het op sporthorses komt. Zo jammer!!

Mocht iemand wat weten, kom maar door!
- ruin
- tussen de 160-170 ongeveer
- tussen de 3 a 4 en 8 jaar
- niet sensibel maar wel voorwaarts
- lief karakter
- heb een groot budget
- basis bevestigd
- sociaal in wen kleine kudde ruinen

Ik wil graag voor je mee kijken maar helaas weet ik niet wat je schaalt onder “groot budget”. Op Mp staan ook genoeg leuke dieren die in je budget denk ik passen

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 07:59

Ik pb je mijn budget.

Op sporthorses en marktplaats kijk ik alle dagen en staat nu niks wat past bij wat ik zoek. Of, het is een leuke advertentie en bij het bellen blijkt er toch wel wat aan de hand te zijn....

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:25

Dank voor het meedenken tot nu toe. Heeft al wat leuke PB's opgeleverd.
Ik ga overal mee aan de slag :j .

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:05

Wat zouden jullie ongeveer geven voor een Palomino merrie van 5 jaar, komt uit Spanje zonder papieren. Wel hier bij ons beleerd. Heel lief karakter maar wel een onzeker paardje.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:04

Beetje weinig informatie om prijs op te baseren, mis toch hoe groot ze is, wat ze kent want beleerd is nogal onduidelijk, verkeersmak of niet

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:07

Bij mij sloeg het helemaal nergens op. Kwamen bij het dier aan, grote ogen van de stress (was blijkbaar vandaag aangekomen), alleen maar rondjes aan het draaien in de stal, luidkeels aan het brullen naar alles en iedereen. Ik kijk naar het dier, ik zeg hoe oud is deze? Ja 16.... ik zeg 16?? Volgens mij zei ik max 9 waarvan jij zei dat je een 9-jarige binnen kreeg..
Echt, onvoorstelbaar :roll:
Hopen dat zaterdag wel wat is

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:48

O balen weer autumnn, hopelijk was het niet al te ver rijden?

Ik ga morgen weer bij een leuke kijken, wel weer een eind rijden, dus hoop dat het iets is. En anders vrijdag nog bij een andere kijken als deze niets is...of al weg is ofzo ;)

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:54

SandravdB schreef:
Beetje weinig informatie om prijs op te baseren, mis toch hoe groot ze is, wat ze kent want beleerd is nogal onduidelijk, verkeersmak of niet

1m58, nooit op buitenrit geweest bij deze eigenaar. Geen bovengemiddelde gangen en enkel de basis zit erop. Stap draf en galop zijn bevestigd onder het zadel verder niks.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:04

Noukie123 schreef:
SandravdB schreef:

1m58, nooit op buitenrit geweest bij deze eigenaar. Geen bovengemiddelde gangen en enkel de basis zit erop. Stap draf en galop zijn bevestigd onder het zadel verder niks.

1500 euro voor de moeite.