Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CalipsoLover

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:54

Heel knap paard is die Sydney! Ik ken de stress hoor, jonge paarden rijden is toch altijd een beetje eng :=

Wat goed Noisy! mag je trots op zijn *\o/*

Goed dat het zadelmak maken er bijna op zit Babootje! Wat ga je daarna doen? Meteen doorrijden of nog even laten rusten?

Gisteren ook weer een hele leuke les gehad met Marie <3
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:40

Fijn CalipsoLover.
Antwoord op je vraag: We gaan Mexx verder doorrijden. De wei-tijd is wel zo'n beetje voorbij straks dus veel anders zit er niet op. Wel max 3 x per week OHZ en rustig aan.

Gisteren voor het eerst in de grote bak met ander paard erbij. En voor het eerst dressuurzadel erop.
Hij wilde graag wel iedere x koffiedrinken bij het andere paard en was het er niet zo mee eens om de andere kant op gestuurd te worden. Maar dat was eigenlijk ook wel alles. En dit moet ie ook leren natuurlijk.
Mn dochter was voor de zekerheid een paar beugelgaatjes korter gaan zitten maar dat was niet zo geslaagd voor haar houding :D :D
https://www.youtube.com/watch?v=adbnxpKsJjE

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:54

Oeh wat een galop heeft hij <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:11

Dat ziet er heerlijk makkelijk uit babootje!
Calipso, alvast succes op je wedstrijd. Ga je zelf rijden?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:15

Ik heb net een berichtje uitgedaan voor les. Helaas heb ik letterlijk al jaren niet meer regelmatig les gehad, dat lukte organisatorisch gewoon steeds niet. Het heeft me op zich niet perse gestoord en ik ben nergens vastgelopen maar ik mis gewoon echt die drive die het geeft. Tevens wil ik zooo graag ook weer even wat serieuzer kunnen werken met een paard (dat zit er met mijn dikkiedik nog even niet in) en deze dame biedt ook lessen met haar eigen sportpaarden. Een zien of dat lukt met mijn ietwat lastige weekschema.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:26

Mooie galop heeft Maxx! Vind het er wel niet altijd even vriendelijk uitzien met die bijzetteugel, toont wat stram en strak. Maar dat is natuurlijk een eigen keuze, het is in ieder geval een heel knap paard!

@Sizzle: Wat lastig, maar ik zou toch een keer proberen lessen. Het kan alleen maar helpen, ook fijn om even iemand anders zijn visie te hebben op iets en tenslotte hoeft het ook niet iedere week hé!

PsVanLot: Daar zijn we nog niet helemaal uit :o Ergens wil ik het heel graag zelf doen, maar ik ben er echt wel een tijdje van tussen geweest en dat voel ik als ruiter ook enorm. Alles lukt bij mij net iets moeilijker dan bij mijn lesgeefster. We gaan maandag (ook de laatste dag om in te schrijven) beslissen wie er gaat rijden. Lekker last minute, maar als ik me niet zeker genoeg voel laat ik haar rijden. We gaan tenslotte maandag ook voor het eerst op verplaatsing rijden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:34

Daarom probeer ik nu ook weer iets te vinden inderdaad.
Ik had een fijne toen ik nog een Basel woonde (een Duitser) en reed daar af en toe een clinic (ook bij een Duitse).
Ik zit nu echt in een springruiter gebied en de meeste dressuuraanbieders die ik gevonden heb passen niet bij mijn idee van (normaal) paardrijden.
Bij ons op stal is de bak ook echt ruk dus iemand van extern is ook niet echt handig.
Ze belde net terug dat het op het moment vol is -O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:18

CalipsoLover schreef:
Mooie galop heeft Maxx! Vind het er wel niet altijd even vriendelijk uitzien met die bijzetteugel, toont wat stram en strak. Maar dat is natuurlijk een eigen keuze, het is in ieder geval een heel knap paard!

Bijzetteugel is nog even nodig voor extra stuur. Zodat hij niet ook echt gaat koffiedrinken bij een ander paard :D :D Zodra het sturen wat meer bevestigd is gaat ie eraf. Hij is ook pas de 3e keer los in de bak, dus heeft nog heel wat te leren. Hij lijkt misschien niet zo omdat hij al met zoveel balans loopt, maar hij is echt nog heel groen onder het zadel. Aan zn eerste echte wedstrijd (buiten het VWF) is hij nog echt niet toe.

@ Sizzle: Mexx heeft idd een fantastische galop, hoewel zn draf er ook mag zijn. Nog een jaartje verder en dan kun je pas echt goed zien wat t gaat worden. Maar Ik denk dat hij echt heel veel kwaliteit heeft, zoals hij het nu al doet. We hebben Mexx gekocht om weer te verkopen, maar de verleiding is wel heel erg groot om hem nog een poosje te houden. Mn dochter wil graag "in de paarden" werken. Jonge paarden zadelmak maken, beetje doorrijden en verkopen. En 1 paard om echt verder mee te komen in de sport. Maar dat betekent ook dat je wat moet kunnen verkopen. Dit is de eerste keer dat we dat doen en dat zijn ook de afspraken die we samen van te voren hebben gemaakt. Maar ze heeft daar nu al pijn in dr buik van want dit is ook weer zo'n paard dat je eigenlijk niet kwijt wil. Mexx is ook best een sensibel sportpaard in de zin dat hij goed voorwaarts is, maar hij is vrij cool met de dingen die om hem heen gebeuren. We hebben er echt nog niet 1 gehad waarbij het zadelmak maken zo makkelijk ging. Als er voor hem vreemde dingen zijn kijkt hij even maar raakt helemaal niet van de kook.
Verder ontzettend lief (ondanks zn spookoog en 3 kruinen op het hoofd :D :D ). Maar 3 op de lange duur is me wat te gortig qua kosten. Ik heb ze niet aan huis.
We hebben nog een merrie die van de wei komt en een veulen dat naar de opfok gaat. Die willen we ook echt houden. De merrie (Kenzo) van Vivaldi x Ferro is nu 5 jaar en gaan we verder opleiden. Die heeft ook echt 3 hele goede gangen. Het hengstveulen is van Ferguson en daarvan gaan we eens kijken hoe hij uitgroeit. Hij lijkt ook voldoende kwaliteit te hebben te hopen is dat hij goed in de maat groeit.
Zou leuk zijn als Mexx straks terecht komt bij een ruitertje dat de overstap gaat maken van pony naar paard en verder de sport in wil. Daar zou hij heel geschikt voor zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 19:38

Ik wordt al enorm hebberig van je foto‘s en filmpjes dus het lijkt me inderdaad erg moeilijk om hem weer te koop te zetten, niet wetend of je weer zo‘n topper vind.
Ben benieuwd hoe hij het gaat doen de komende jaren.

Ik ben vandaag verdwaald geraakt in het bos dus ik was veel langer onderweg dan de bedoeling was _O-
Heerlijke stukken kunnen galopperen en zelf een klein klimmetje gedaan. Ze was nog fit zat toen we thuis kwamen dus ik denk dat we het werk wel wat kunnen gaan opschroeven.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:19

Wat een fijne foto's weer, wat een vooruitgang allemaal weer!

Hier ging de verhuis wat minder, Tim is bij vertrek al uitgegleden en heeft het schot en de stang daarbij opgetild. Hij was (behalve spanning) ok, dus alles zo goed als mogelijk teruggeplaatst, en toch gaan rijden (je moet wat). Ik ben bij hem blijven staan (ja ik weet het, kan erg gevaarlijk zijn maar eas in dit geval de beste optie om hem te kalmeren. Heel veel stress, heel veel zweet en 4 km voordat we er waren weer uit balans geraakt en geflipt. Ik had geen zin om zo verder te rijden, het was nu twee keer door het oog van de naald goed gegaan dus besloten om hem ter plekke uit te laden en het laatste stuk te lopen (hij is heel beheerst uit de trailer gelopen dus dat hebben we 'goed'afgesloten). Nou, het wandel issue hebben we redelijk getackeld denk ik, hij vond het spannend, maar wel op een relatief goede manier. Op de nieuwe stal kreeg hij een bakje eten ter ontspanning, daarna even rond de track gelopen zodat hij het terrein kon zien, en daarna lekker op de wei, waar hij algauw tot rust kwam. Dus nee, fijn was het niet, maar wat ben ik trots op hoe snel hij zichzelf herpakte, en tijdens het wandelen eigenlijk geen krimp heeft gegeven! En de weggetjes waren superrustig, dus dat geeft moed voor de toekomst om samen omzwervingen te gaan maken.
Stalhoudster zei ook al gelijk dat we van de winter op het gemak weer gaan oefenen met de trailer, dan zet ze 'm in de wei en gaan we er lekker de tijd voor nemene, want dit zal wel een flinke impact hebben. Combinatie van een slechte stabiliteit van Tim, en te veel spannende dingen. (ik had niet verwacht dat het vlekkeloos zou verlopen, maar dit was wel heel heftig). Ik krijg steeds updates over hoe hij het doet en hij staat erg rustig, dus dat is positief. Vanavond even kijken hoe 'erg' de schade is, hij had een snee op zijn rug maar die zag er schoon uit, en logischerwijs zal hij wel wat stijfjes zijn in de spieren die hij voor het eerst gebruikt heeft (ik laat hem doorgaans niet zitten), en ik zal de chiropractor maar alvast oplijnen denk ik.... (sowieso voor de zekerheid)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:38

:wave: Ik ben jullie niet vergeten hoor! Maar erg druk, vakantie, zelf niet zo lekker in mijn vel dus weinig te melden :o Wel steeds hier bij gelezen!

Wat ontzettend heftig van Tim :oo Klinkt als een hele verstandige keuze om dan het laatste stuk te lopen. Zeker als het al twee keer bijna mis is gegaan wil je niet een mogelijke derde keer af wachten.. En wat fijn dat hij daar nu in ieder geval rustig staat én je een stalhoudster hebt die met je mee wil denken qua trailer enzo. Fijn hoor!

Zag nog een knappe Marie <3

En een knappe Mexx! Bijzet zou ook niet mijn keuze zijn, maar iedereen doet het zo op zijn eigen manier.

Ook zag ik een eerste les van/met Rudi en Sydney wat goed zeg!! En nog meer eerste avonturen, zoals een strandrit. Gaaf!

Nou ik heb dus een tijdje Feyre vooral geaaid :o Gisteren eindelijk tijd en zin en ruimte in mijn hoofd om met mijn puber weer wat te gaan doen. Ze lag languit te slapen toen ik aan kwam, zo schattig. Haar op stal opgezadeld, paar rondjes aan de longeerlijn laten stappen en toen erop. Laatste keer is denk ik weer een maand geleden :')

Opstappen en wegrijden = dikke vette check. Ze is zó braaf. We hebben door de bak gestapt, met een stalgenootje die haar vast had aan de longeerlijn naast haar. Dit keer niet meer longeerlijn aan het halster, maar via zo'n tussenstukje aan het bit. Dat ging echt heel goed, ze begint het allemaal steeds beter te snappen. Na 2 rondjes linksom te hebben gestapt en 2 rechtsom was ze moe, toen stond ze stil en was het klaar. Gossie :(:) Kun je nagaan wat er dan toch allemaal in zo'n hoofd gebeurd, ondanks dat ze zoooooooo braaf zijn. Geeft mij de bevestiging dat we het echt goed doen zo, lekker kalm aan. Ze vindt het leuk, ze heeft de uitdaging ook echt nodig maar ze is ook nog wel echt een kleutertje.

Iedereen in diepe rust:
Afbeelding

Aangespoelde blonde walvis :=
Afbeelding

Het leukste uitzicht:
Afbeelding

En mijn knappe, knappe kleuter <3
Afbeelding

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:33

Ik vind feyre zoooooo gaaf <3 <3

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:26

Knappe Feyre!!!

Ik geloof dat het wel gaat met Sir Timber! Ik was heel bang dat hij pijn in zijn rug zou hebben, doordat het schot daar op geland was, maar het lijkt heel erg mee te vallen. Hij reageerde echt nergens op qua pijn indicatie.
Afbeelding
Afbeelding

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:35

Balen Sizzle, wel fijn dat het wandelen wel weer goed ging!

Ach arme Tim, dat moet geen leuke ervaring zijn :knuffel: hopelijk volgende keer beter. Gelukkig geen pijn! Het is toch ook een knapperd!

Wat geweldig van Fyre <3 Ook heerlijke plaatjes!

Gisteren voor het eerst met Marie op verplaatsing gaan rijden, het was ook de eerste keer dat wij ze meenamen op de trailer. En dat kunnen we ook weer afvinken, wat een flink paard! Zowel er op als er af ging vlot, zonder te veel spanning. Stond ze bij de terugrit lekker ontspannen te knabbelen aan haar hooi. Het rijden zelf vond ze in de buitenbaan heel spannend, in de binnenbaan (ook voor het eerst) was ze net iets rustiger. Maar al bij al heeft ze buiten opspannen niks gedaan, flink paard is het!

Afbeelding
Ja, ze was zeker zo moe als ze eruit ziet _O- Zwaar dagje achter de rug...

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:40

Gefeliciteerd met je verjaardag midnight! Wat een schrik zal je hebben maar hopelijk kun je nu rustig adem halen en gaan genieten.

Berdien wat een mooi uitzicht! Ben zo jaloers op die mooie manen!
Heel fijn dat ze zo braaf is!

Sizzle ok das nog een leuke draai aan verdwaald zijn! Geen mobiel bij met een tracker dat je kon zien waar je moest zijn!?

Calipso echt zo gaaf om te zien hoeveel sprongen jullie hebben gemaakt!
Laatste wat ik mee kreeg voor mijn stop was dat Marie even een tijdje vakantie had en nu zie ik jullie zo echt super!

Nou gister onze 2de les gehad voor het eerst op een later tijdstip. Madam was erg pietlutterig wilde niet op de mat stil staan snuiven en snurkend liepen we naar de bak. Aangezien ik de spanning al voelde opkomen ging lesgeefster er als eerst op voor het eerst zonder te longeren ook. En voor het eerst ging ze staken net als bij mij je zag echt aan haar hoofd nee ik doe het niet en het enige wat de lesgeefster deed was met dr hand een tikje op dr kont want ze had geen zweep bij de hand en liep madam door. Ik was zo blij dat ze dat nu gedaan had en ik EINDELIJK kon zien hoe ze zou reageren als je dan toch door ging want daar is bij mij alles mee begonnen de twijfel van wat als. Daarna ben ik erop gekropen en wat heb ik HEERLIJK gereden intensief maar ik heb er weer echt zin in! Ik ben echt zo blij dat ik de keuze gemaakt heb dat ze in training ging en wat leert ze snel! Donderdag ochtend hebben we weer les zal kijken of ik wat filmpjes kan regelen!

Afbeelding

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 10:46

Och Marie toch! Pittige dag, wel super dat het traileren ook zo goed ging!
Candalisa fijn dat het zo opgelost werd en dat je nu weer wat meer vertrtouwen hebt! Altijd wel fijn om te weten hoe je paard ergens op reageert. Ik weet nu bijvoorbeeld precies dat Timmie flipt als je hem onder druk zet :') En thanx for the birthday wishes!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 12:58

Candalisa, nee mijn mobiel past niet in mijn broekzak en het was erg warm, dus geen jas :+
Ik moet echt eens zo‘n telefoonhouder kopen, mijn vorige telefoon paste namelijk wel gewoon in mijn zak, maar de huidige niet. Ik heb uiteindelijk op de gps van mijn paard vertrouwd _O-

Wat een ellendig avontuur met Tom zeg :oo
Hopelijk heeft hij er inderdaad niets aan overgehouden.

Berdien, wat is het toch een fijn dier. Dat mentaal uitgeputte herken ik wel, dan staan ze er als een doodmoe „veulentje“ bij.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:53

Fransje eerste strandrit, wat tof! *\o/*

Heerlijk dat het zo goed gaat met Bliss Kruimellover, lekker samen aan het werk zo :) Altijd fijn als ze zo koel zijn!

Rudi gaat als een speer in training 8-) En jullie eerste les, supergoed! +:)+

Wat ups en downs bij Marie, maar de plaatjes zien er fijn uit hoor! Ook goed al op verplaatsing heel flink geweest +:)+ Al besloten wat het wordt qua wedstrijd? Ben benieuwd hoe ze het gaat doen!

Sydneys eerste lessen, top! +:)+ Fijne update!

Wanneer is die jonge paardenwedstrijd Babootje? Hij pakt het goed op :j Koffiedrinken bij andere paarden is bekend :=

Lastig dat les vinden bij jullie zo moeilijk is Sizzle -O- Ik kan me indenken dat je die drive mist...

Ai wat een verhaal met de verhuizing Mrs Midnight, getver :(:) Verstandige keuze om dan te aan lopen idd! Gelukkig lijkt het lichamelijk mee te vallen. Hopelijk houdt hij er mentaal ook niet te veel aan over :(:)

Brave stoere knappe Feyre! Wat heerlijk om te zien zo :D :D

Pinda doet het op het moment super :+: We hebben elkaar weer gevonden in de bak en ze doet hard haar best, vertrouwen en aanleuning zijn er weer en we zijn nu lekker aan het werk. Zaterdag heeft ze buiten kennis gemaakt met haar eerste vissers-test, en gisteravond op buitenritje met stalgenoten voor het eerst met meer dan 1 ander paard mee. Dat was ook een beste vuurdoop, want een rondlopende rubberboot (letterlijk :oo ) joeg paard nr 3 op de hobbel. Maar Pinda was heel dapper, bleef braaf bij paard nr 1 staan. Nuchter mupje :+:

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:18

Vientje schreef:
Wanneer is die jonge paardenwedstrijd Babootje? Hij pakt het goed op :j Koffiedrinken bij andere paarden is bekend :=

10 oktober. (Hoop wel dat het doorgaat allemaal)

Vientje schreef:
Pinda doet het op het moment super :+: We hebben elkaar weer gevonden in de bak en ze doet hard haar best, vertrouwen en aanleuning zijn er weer en we zijn nu lekker aan het werk. Zaterdag heeft ze buiten kennis gemaakt met haar eerste vissers-test, en gisteravond op buitenritje met stalgenoten voor het eerst met meer dan 1 ander paard mee. Dat was ook een beste vuurdoop, want een rondlopende rubberboot (letterlijk :oo ) joeg paard nr 3 op de hobbel. Maar Pinda was heel dapper, bleef braaf bij paard nr 1 staan. Nuchter mupje :+:

Je hebt Pinda goed "buitenmak" gemaakt. Fijn hoor. Volgens mij is Mexx ook wel braaf buiten omdat hij niet zo snel onder de indruk is van iets om hem heen. Al maakte hij zich van de week wel 2 x zo groot toen hij de stalkat in de bosjes zag rollen.

@Mrs Midnight: Wat een mooi paardje heb je. Wat is het voor dier qua afstamming?

@Candalisa. Fijn dat je met de training kan meekijken en zien hoe je instructrice dit soort probleempjes opllost.

@calipsoLover: Dat is wel vaak zo. Op vreemd terrein zijn ze vaak nog wel wat overdonderd. Ben benieuwd wanneer je je eerste wedstrijdje gepland hebt.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 14:50

Babootje, Timmie is een Rocky Mountain Horse, moeder Precious Pearl vader Snow man Mountain Trooper

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:41

Mrs_Midnight schreef:
Babootje, Timmie is een Rocky Mountain Horse, moeder Precious Pearl vader Snow man Mountain Trooper

Dat dacht ik al aan de aparte kleur te zien. Voor een schwartzwalder fuchs die ook die kleur hebben is hij te fijntjes gebouwd. Leuk hoor een gangenpaard.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:48

Midnight komt die Toevallig bij toril Vandaan?

Vientje ah heerlijk om te horen dat jullie weer z’n goede team zijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:55

Ik even een hele stomme egopost. Mijn lesgeefster gaat rijden zondag, de beslissing is voor mij gemaakt. |( Vandaag even onoplettend geweest, Marie pakte te veel binnenstelling, ging tegen het hek hangen en verschoot van mijn been tegen het hek, nam een bokkensprong en daar lag ik weer. AC gewricht gescheurd en mijn sleutelbeen is naar boven gekomen. Zit nu in een draagdoek, als het binnen 3 weken niet beter is moet ik naar een orthopeed om verder te kijken voor een operatie/inspuiting. Even een vloekmoment...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:12

He wat enorm vervelend! Hopelijk genees je snel en ben je snel weer mobiel. Beterschap gewenst.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:43

Aahh CalipsoLover :(:)