Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:13

Hier is het hitteplan van kracht. Wat doen jullie om de paardjes nog een beeetje af te laten koelen?

Mijn shet heb ik gisteren geschoren, die begon al aan haar wintervacht 8)7 En lekker een plas onder haar schaduwplek gemaakt. Vond ze lekker.

Afbeelding

Lars en Rissa staan in de schuilstal (die is altijd open maar nu even dicht, ik doe hem vanavond weer open). Ook even de bodem besproeid want het zand was ook erg heet en droog.

Lars mocht ff zn eczeemdeken inwisselen tegen de vliegendeken. Hopen dat het meevalt met de jeuk :(:)

mirjamalvaro

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:15

Laat ze lekker zelf bepalen waar ze willen staan. Weiland zetten we steeds deels onder water, dat ze daar ook in kunnen spetteren. Verder uitzingen, ze zweten zelfs gewoon zo in de wei. :n

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:26

Hier is zadelpasser geweest, kwam toch om zadel van pensionklante bij te vullen. Hoewel Starky een arabje is van 1m50 à 1m55, en ons Belle een warmbloed (wss met wat Spaans bloed) van ongeveer 1m60, bleek Belles zadel ook op Starky te passen. Ik maakte me toch even zorgen, want Belle is toch zwaarlijviger, dus haar ook erbij gehaald. Zadel bleek voor haar intussen net iets te smal te zijn, dus zadelpasser heeft witte ipv oranje boom ingestoken (Thorowgood), die bleek voor Starky ook te passen. Dus wel fijn dat mijn zadel werkt voor beide paarden, en dat ik geen boom moet wisselen tussenin.

Ik was op alle vlakken aangenaam verrast: niet alleen was Starky voorbeeldig bij het zadelpassen (had niet anders verwacht, hebben echter nog niet in beweging beoordeeld), ook ons bitchy Belle die vroeger zo'n singelnijd had, gedroeg zich nu zelfs met anderen behoorlijk goed. En de prijs van het zadelpassen viel ook goed mee: amper 40 euro voor opmeten van 2 paarden, zadel nazien, boom wisselen, ene paard ook onder het zadel beoordelen, singel verhangen omdat het zadel teveel opwipte achteraan... Ook voor pensionklante zadel en hoofdstel beoordeeld (is ook bitfitter), zadel hervuld, beoordeeld ohz, zeker een uur bezig geweest, voor amper 20 euro !

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 19:45

Wow ik mag 85euro aftikken per paard voor alleen controleren en bijvullen. :=
Maar ben op zoek naar andere en dat valt nog niet mee.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:09

Ivm de hitte: hier langs de track aan 1 zijde ene lange rij met wilgenbomen en populieren. Ik heb deze middag op 't heetst van de dag alle hooizakjes langs die zijde gebonden ipv op de gewoonlijke plekken op de PP. Stonden ze allemaal mooi op een rij in de schaduw om te eten :) en Twister heeft een vliegenmasker op, hij draagt dat ook supergraag. ik deed het eens uit, keek naar hem en er gingen alweer vliegen naar hem en hij kwam met zijn hoofd bij mij hangen. Ik houd het masker voor en hij ging er tegen gaan hangen met zijn hoofd. Hij is dus gelukkig slim genoeg om door te hebben wat de functie van dat ding is!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 22:38

Jaa vreselijk warm voor de paardjes dit. Vanmiddag Kane heerlijk een paar keer nat gemaakt op borst en tussen de benen. Vond hij heerlijk ! Verder hooi in stal gegeven zodat hij daar in de schaduw ging staan. Zelf gaat hij volop in de zon liggen zweten....

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:04

Hier zet ik ze nu op het heetst van de dag op stal, de rest van de tijd buiten.

@Mirjamalvaro, ik vrees dat de mijne niet in je buurt komt, ik woon in België regio Kortrijk, op kwartiertje van de Franse grens. Succes met de zoektocht!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:06

Xapple hier gaan de paarden vroeg naar buiten en voor de middag weer op stal. Verder rij ik op dit moment niet. Woensdag avond laat nog even gedaan na de flinke bui, toen was het heel lekker buiten.
Wellicht morgen/zondag weer als het wat koeler is en anders volgende week weer

'sochtends hebben ze in de wei nog wel schaduw, dus dat is wel fijn. En we doen bij de zelfdrinker een soort van modderplas creeren waar ze in kunnen staan, blijven de hoeven ook vochtig

Paardjes bij jouw ook lekker in de schaduw. Ging het goed met de vliegendeken?

HWN fijn dat het zadel op beide paardjes past!
Dat is inderdaad geen geld..

Mirjam heel herkaanbaar probleem.. Ik heb nu sinds 2 jaar ongeveer eindelijk een zadelpasser gevonden waar ik heel tevreden over ben.

Me zusje heeft woensdagavond even een klein stukje gefilmp. Zal proberen het hier op te zetten.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:12

m'n houding mag wel weer drastisch verbeteren.. |(

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:18

HWN dat is zeker niet duur zeg!!

Melissa leuk filmpje!!
Hier even kijken of het vanavond wat gaat afkoelen, als het zo warm blijft doen we vandaag even niets.
Gister avond heel laat heeft. Ze er weer opgezeten. Voor het eerst los van longeerlijn en daar was meneer het niet echt mee eens. Zodra je been gaf kwamen er heel gemene bokken uit haha. Hij was zoiezo een beetje druk gister.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 20:12

@Melissa, niets mis met je houding toch? Denk dat het paard ook wat over zijn/haar tempo loopt en hoog opgooit, lijkt me ook niet evident om die beweging te volgen. Ik zou proberen het neusje er wat meer uit te rijden, of wordt ie dan nog meer loperig?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 20:14

Ziet er toch netjes uit. :D
Hier nog niets gedaan met de paarden. Hopelijk morgen echt koeler dan pak ik Zorro weer even, die heeft 11 augustus onofficieel zz-zwaar debuut dus zou fijn zijn als we nog wat konden trainen. :')

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 20:52

Mirjam, Jaa dan is het wel fijn als je even kan gaan trainen nog.
Als het goed is wordt het morgen wel kouder.
Hier gaan we morgenochtend vroeg weer verder. Vanavond maar even overgeslagen ivm warmte

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 21:12

Kouder :')

Ik ga morgenavond rijden. :):)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 21:32

Haha nog lang niet koud maar niet meer zo warm als vandaag Als het goed is

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 21:41

Je gaat bijna naar de winter verlangen :P

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 22:19

Haha nou winter hoeft ook niet hoor 22 graden is prima

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 22:27

Hahaha echt he meiden!
Filmpje ziet er goed uit, idd wel wat werkpuntjes aan je houding maar komt vanzelf goed.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 00:40

Ziet er goed uit Melissa_93. Ik heb niet alles bijgelezen hoe lang is ie onder het zadel nu?

Hier doe ik nu ook niet veel met de hitte. Hoop echt dat er morgen wat regen valt.

Wel heel vroeg in de ochtend even 15 min met de 3 jarige aan de slag geweest.

Ik zat er voor de 3e x op. En na een rondje stappen en draven aan de longeerlijn heb ik tegen mijn vader gezegd klik haar maar los. Ik merk wel dat ik nogal voorover duikel in mijn houding. Maar ze was ontzettend braaf. Stuur heb ik helemaal nog niet. Voor mijn gevoel had ze niet door dat de longeerlijn was afgeklikt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
https://youtu.be/tljHZBTn6VM

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:51

Site wat mooi ze het goed oppakt!

Hier vanmorgen voor het eerst zelf op kane gezeten!!!

Wauwwww wat een geweldig gevoel! Zelfs al stukje draf gedaan.

Afbeelding

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:30

Miesjex: Geweldig gevoel geeft dat he, dat had ik ook!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:42

Jaa zo machtig!! Eindelijk op mn eigen vriendje rijden.

Nog wel wat wiebelig maar dat komt ook wel. Hij is echt zo ontzettend braaf. Heeft nu ook door als je been geeft hij moet aandraven.

Zelf moet ik alleen wel erg wennen aangezien ik altijd een Fries reed haha.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:04

HWn ja ze loopt inderdaad nog wel wat over het tempo, neusje moet er ook nog meer uit. Was de 3e keer dat ze het nageven snapt, maar probeer al wel om me hand daar wat naar voren te doen zodat neusje er iets meer uitgaat

Mirjam idd wel fijn om dan even te kunnen trainen!

Ja 22 tot 25 graden lijkt me perfect, en dan snachts een beetje regen :P

Sita ze is sinds half april zadelmak en loopt vanaf begin mei ongeveer 2x per week een kwartier tot max 20min met af en toe een weekje vrij tussendoor

Sita dat ziet er braaf uit!

Super dat je er zelf voor het eerst hebt opgezeten Mies!
Gaaf is dat he!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 22:22

Het ging zo goed ! :D Super trots op hem en mezelf. Ik zal eerlijk zeggen dat ik mezelf een borrel heb gegeven omdat ik gek werd van die kl.ote spanningen de hele tijd. En het hielp :')

Heerlijk gereden.

Afbeelding

En buiten even aan de hand gestapt. Hij werd ff baldadig maar na een correctie ging t weer prima.

Afbeelding

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 08:59

Hij ziet er goed uit buiten zijn oogjes om. Mooi in zijn vel!