Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:53

Arm beessie Carmuh, gelukkig geniet ze van de kroel momenten .. En die 6 wk zijn eigenlijk ( gelukkig voor haar ) ook weer zo voorbij.

Marije, wat heerlijk dat je zon fijne rit hebt gemaakt, hahaha boefje Elmo .. Hij was vast opzoek naar jou toen hij uitbrak :=

Als ik terug kom van vakantie ga ik naar een andere stal kijken , ik heb er niet zoveel plezier meer in om " alleen" aar in de bak te rijden en Hudson ook niet heb ik het idee, ik wil het voor hem wel ook leuk houden met afwisseling, dat kan hier gewoon niet .. Ik kan niet met hem buiten stappen omdat ze hier als gekken rijden en je op de weg moet rijden ( geen fietspad ) dat vind ik te link met mijn wervelwind :+ dus ga ik kijken bij een andere stal in de hoop het plezier weer terug te krijgen :j

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:11

Kwam nog 2 foto's tegen van Hudson en mij op de finaledag van de Horsefood competitie , ik ga ze beide bestellen , de galopfoto in 30-20 formaat.
Afbeelding
Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:27

<3 wat een mooie foto's,

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:33

WOW mooie foto's Moniek!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:18

Dank je NN , ik was ook wel blij verrast hahaha meestal gaan foto's en ik niet zo samen, die draf foto irriteer ik me lichtelijk aan m'n opgetrokken hak hahaha maar was de knapste van de draf foto's hihi
Die galop foto vind ik top :D

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:25

pol013 knap doorgepakt! Ik vind “discussies” nog erg lastig ben geneigd om erin mee te gaan onder het mom van hij is nog zo jong maar merk dat ik echt wat strenger mag worden.

Naar voren zitten doe ik ook nog wel maar hoe stabieler het rijden wordt hoe rechter ik ga zitten.

Carmuh knappe foto’s! En sterkte met de kat, hoe gaat het nu?

Babootje gefeliciteerd met de verjaardag van History en de knappe punten!

NN weer fijne ervaring rijker en veel succes op Zeeland Outdoor.

Marije_jiplover fijn dat hij het zo goed oppakt na de vakantie en wat een boef met het uitbreken!! Santana maakte afgelopen winter de paddocks open… Handvat in de mond en draad aan de kant gooien maar in de wei gaat het gelukkig goed!

moniek21 hele gave foto’s! Hoop dat je snel een fijne stal vindt en het plezier weer terug krijgt.

Hier weinig nieuws, lekker drie dagen per week rijden en verder staat hij hele dagen op de wei zich rond te eten. Ben wel blij dat het weer iets droger weer is, wat een ellende afgelopen week.

Ben wel heel blij met hoe Santana de trainingen oppakt, hij begint echt wat sterker te worden!

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:22

Nou zeg dat Biancaa. We zijn ook blij de zon weer te zien. Op mijn vorige stal stond zelfs de binnenbak blank en hebben ze de stallen moeten leeghalen omdat ze ondergelopen waren. Diepe droefenis. Op de stal waar ik nu staat, hielden de paarden droge voeten. De eb en vloed bak stond wel blank maar was eigenlijk de dag erna weer te rijden. Wat een mooie hals heeft die Santana erop staan. Leuke foto.

Super Marije dat je Elmo zo lekker weer op kan pakken na je vakantie.

Mooie foto's Monique! Succes met zoeken naar een fijne stal. Hier in de buurt valt dat zowiezo niet mee; overal is wel iets.

NN succes dit weekend. Het wordt idd prachtig weer. Ik hoop op een dagje strand.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:32

Nou wij zijn ook mega blij hier op de Veluwe dat de zon toch nog even tevoorschijn id gekomen .. Van de 11 dagen dat we hier zijn hebben we pas 1 droge dag gehad :(

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:28

Ben vandaag bij Hudson z'n fokker geweest, z'n moeder staat helaas met veulen in Utrecht omdat het veulen ( toto jr ) steeds bijna stikte, nu blijkt dat ze gewoon te gulzig at :') Maar wel Ruby ( het voormalige top paard van Lotje schoots ) gezien met haar Zonik veulen <3 wat een knap ding zeg . De fokker vertelde ook dat Hudson ( kroop vanaf dag 1 al onder het hek door )met 3 dagen oud al in het bos liep ( land ligt tegenover het bos ) en iemand bij hun aan de deur kwam met een snelbinder om Hudson z'n nek met de tekst " zijn jullie een pony kwijt " _O- erg leuk om te horen allemaal.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:07

Mooie foto s moniek wat een stoute baby was het :=

Ziet er goed uit bianca!

Jammer dat de punten wat tegen vielen Babootje maar toch weer 2 punten erbij

Wat fijn dat die het zo goed doet Marije

Die van mij had een virusje hierdoor 2 dikke benen verder geen verhoging of iets gelukkig Vriendin op een andere stal waren ook een aantal paarden met dikke achterbenen Hij heeft dan ook weer weekje vakantie gehad

Vorig weekend weer opgestapt en weg rijden :o Van de week waren ze de raampjes in de bak aan het zemen op een krukje Moet die tegen kunnen! Ja hoor Rijdt langs gooien zo de spons in de emmer ff je voelt dan wel een schokje maar hij doet niks blijft gwn lopen Zo blij dan weer met hem <3

Voor het trailer laden laat ik iemand komen Heb daar echt te weinig geduld voor

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:37

Eindelijk mijn beestje ook op film. het stelt nog niet veel voor maar ben blij met hoe het gaat. Ik rij hem nu sinds april pas 3 keer in de week.

mijn aandachtpunten zijn duidelijk. Ik moet alles wat kleiner doen. Mijn hand en mijn houding. Maar ik geniet er volop van dat we zo vanzelfsprekend rondjes kunnen tuffen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 10:18

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ook weer eens een foto van m'n puppy paard die al steeds minder puppy is.
Gisteren weer 14 km gereden met een stalgenootje en hij was echt superbraaf.
Kwamen een schotse hooglanderstier tegen die op zijn gemakje ons tegemoet wandelde op het pad waar wij reden en die was helemaal niet eng.
Voor het eerst ingehaald door een andere ruiter. Was even gek toen zijn voorbij kwam en wegdraafde, maar hij was dat paard ongeveer meteen vergeten toen die uit het zicht was en we konden er met een los teugeltje weer achteraan in draf.
Ook nog een hert, een ree en een zwijn gespot. Die laatste is hij geen fan van maar hij was al veel minder onder de indruk dan de eerste keer dat we zwijnen zagen.
En dranghekken die al klaar stonden in het bos voor een of ander evenement waren heel gek, want die staan er nooit. Maar zijn nieuwsgierigheid won het en hij heeft z uitgebreid bekeken en besnuffeld en vervolgens als 'niet eng' opgeslagen.
Een paar kliko's werden dit keer uit eigen initiatief uitgebreid besnuffeld. Tot nog toe ontweek hij die het liefst met een grote boog, dus dat hij er nu zelf op afliep vond ik hartstikke knap van hem.
Oja en hij ging ook nog even kaartlezen bij wandelaars die we tegenkwamen en ons de weg vroegen.
Hij is heel mensgericht en wel in voor een theekransje. Dat zijn rijmaatje al doorstapte deerde hem niet, hij had gezelschap van de vriendelijke wandelaars!

Al met al best trots op mijn puppy paard.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:41

Pol, wat een heerlijk ontspannen filmpje.. En je houding en hand dat komt vanzelf.. Als ze zo jong zijn zijn je hulpen nou eenmaal groter...

Marije , wat een super stoere puppy heb je zeg , heerlijk om zo te kunnen rijden.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:50

Moniek....Gave foto's joh!! Hudson was dus echt een terror baby haha
Bianca....Ziet er fijn uit hoor!
Marije....Heerlijk dat hij zo braaf is, echt genieten!
Polo....Dat ziet er toch al fijn uit hoor, heerlijk ontspannen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 17:44

Leuk om te horen Moniek. Heb je ook foto's van mini Hudson kunnen scoren. Altijd leuk.
Klinkt als een heerlijke rit. Jammer toch dat ik voor zoiets een heel eind moet rijden.
Polo relaxt hoor een drafje in je eigen weiland. Weet je de letters te vinden? :+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:09

Die had ik alvan haar gekregen Babootje ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:39

oeh wat een lange stelten, zou er bijna hoogtevrees van krijgen :+ wat een snoepje zeg <3 <3

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:54

Ja wat was hij leuk he als veulen, maar je zie de rottigheid al in z'n blik _O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:05

Aaaah nee, hij kijkt zoo zoet!! Dat neusje (om op te eten). Leuk als je dan ziet hoe hij is uitgegroeid. Chique veulen wordt ook een chique paard.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 21:41

Dank je wel , hij weet zelf ook wel dat ie knap is volgens mij ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:01

Je zult dat neusje ook tegen komen in het bos. Die bracht ik mooi niet terug :P

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 07:18

Hahaha pol, gelukkig heeft die man dat wel gedaan :D

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:05

Babootje ja hij begint eindelijk front te krijgen ipv kippennekje. Hier op stal gelukkig alles heel gebleven af en toe natte bak maar wel prima te rijden. Alleen de wei was echt nat maar de paarden mochten gelukkig wel buiten blijven.

moniek21 oh natuurlijk jullie vakantie! Gelukkig zit er (dit weekend) mooi weer aan te komen! Leuk alle verhalen en foto’s van baby Hudson. Hij was echt al knappe en luxe baby (en blijkbaar ook avontuurlijk).

dresjoepie braaf paard, fijn dat hij weer beter is en het rijden zo goed oppakt.

pol013 leuk filmpje! Zit er heel fijn en ontspannen uit en ook braaf paard zo "los" in dat grote weiland!

Marije_jiplover knappe Elmo! Knap hoor zulke ritten volhouden en zo braaf buiten.

Ik heb gisteren na drie dagen vakantie gereden en paard was beetje vervelend (kijken op twee kalfjes die er toch echt al 3 maanden staan) en ik geïrriteerd van lange werkdag :o dus dat was geen succes maar hij ging er wel ruig van draven en na wat discussie ging hij toch weer braaf langs de "enge" hoek. Daarna uur zoeken naar verloren ijzer in de wei (grooooote weide) soms denk ik had ik maar een normale hobby, borduren ofzo... }:0 :+

Maar als je dan zijn blije hoofd ziet en hij een aai komt halen terwijl jij de wei afzoekt dan is het allemaal weer vergeten.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:31

Hahaha Bianca ik ken dat, bij Hudson gelukkig ( nog ) geen last van, maar mijn vorige pff als ik een rotdag had gehad en dan nog " even" wilde gaan rijden .. Kon ik hem beter laten staan want dat werd standaard een gevecht |o ,
Oh en ijzers zoeken altijd leuk -O- ... Wel gevonden ?
Ja die dieren weten je altijd wel weer op te vrolijkend he :+:

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:58

Oh dat is idd balen, Bijna, ijzer zoeken in de wei.
Ik hoef ook echt niet in de bak.t3 gaan rijden als ik moe of geïrriteerd ben van werk oid.
Ook niet met mijn Gouwe Ouwe trouwens, dat wordt gegarandeerd oorlog. Met hem kan ik na zo'n dag wel prima naar het bos om m'n hoofd leeg te laten waaien en ik gok zo dat dat met Elmo ook wel zal gaan lukken.
Maar echt werken als mijn hoofd er niet naar staat is geen succes, ik heb twee enorme spiegels als paarden en ik krijg mijn rotbui dan dubbel en dwars terug van ze :+