de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:59

Klinkt toch goed Anneruth!
De mijne heeft ook nog te veel spanning op wedstrijd, laat dan ook niet goed los en zet zn nek er wat op.

Ik ben ook erg benieuwd naar filmpje maudenmarc!

Zelf niet veel spannends te melden, Galant doet het de laatste weken iets rustiger aan, eerst was ik met vakantie, en we hebben een huis gekocht, waardoor we nu voornamelijk banken en interieurzaken bezoeken ;) Ach, hij blijft in elk geval wel erg braaf.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:59

Gefeliciteerd met de punten AnneRuth! Ook top die ervaring voor Gideon :j Fijn dat hij ook zo braaf was. Ze hebben vast foto's gemaakt? ;) :))

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:15

Heb t gezien Maudenmarc! Netjes hoor.

Blondje vond het allemaal wat te gewoon worden thuis, begon de kantjes er wat vanaf te lopen.
Heb ze gister even 10 min flink aan dr veter gezeten en ze liep dan weer gelijk zo fijn!
Diva kende dat probleem ook altijd en dat is niet makkelijk!
Je moet ze constant aan de bak kunnen houden en nieuwe dingen aanbieden,maar dat is lastig gezien de leeftijd.
Blondje liep gister al lichrijdend een appuyementje door, keertwendingen stapt ze al even, achterwaarts zit er nu ook bevestigd op en schouderbinnenwaarts is appeltje eitje....zucht.
Maf beest!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:18

Hahaha het heeft voor- en nadelen zulke getalenteerde paarden :') Wel tof dat ze het zo even uit haar mouw schudt! Daar mogen de meeste mensen maar van dromen dat hun paard het zo makkelijk oppikt (val ik ook onder :P )

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:50

doe wel alles lichtrijden hoor met zulke dingen, en dan toch spelenderwijs houden.Zulke oefeningen mag je met zo'n jong en groot paard nog niet teveel doen vind ik persoonlijk.
Galop stap en stap galop kan ze trouwens ook, en gebroken lijn in contra doet ze ook :')

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:33

Haha ik herken dat peetje! Grease vind het ook een beetje saai worden. Verzin ook steeds wat om het interessant te houden.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:40

_clau_1991 schreef:
Gefeliciteerd met de punten AnneRuth! Ook top die ervaring voor Gideon :j Fijn dat hij ook zo braaf was. Ze hebben vast foto's gemaakt? ;) :))

:j
Afbeelding

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:42

Oehh zeer knap!!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:50

knappertttt

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 12:51

Wow!!!

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:07

Wauw, knap inderdaad!!

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:00

Mooie foto van Gideon anneruth! Mooie punten en fijn dat hij zo braaf was!

Ik wil ook wel graag het filmpje zien maudenmarc.

Fijn peetje dat ze het zo goed oppikt! Laat ik eerst maar eens gewoon linksom kunnen galopperen haha.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:53

oeh Gideon is knap!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:26

Hai!

Mag ik ook mee kletsen hier?

Ikzelf heb inmiddels een 4 jarige, geboren in 2011 uiteraard. Een paard met erg veel humor, zodanig dat het soms ook erg vervelend begint te worden. Daarnaast is hij ook erg slim en werkwillig. Kortom mijn beste maatje waar ik werkelijkwaar alles mee kan doen. We gaan door het vuur voor elkaar :j
Genaamd Ludo:

Hier op onze eerste buitenrit:
Afbeelding

Onze eerste wedstrijd:

Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:34

Die Gideon is echt knap!

Welkom Nicky, je hebt een knappe vos!

Ik voel mij een echte kneus als ik jullie verhalen zo lees. Al op wedstrijd, dikke punten enz.
ik ben blij als ik Gadget stil in de aanleuning kan hebben en recht op 2 teugels.

Ze is namelijk nog steeds onrustig in haar mond, echt overdreven kauwen zonder schuim in haar mond. Niet ontspannen daarin dus.

Wel heb ik lol met haar en geniet erg van haar coolheid . Vorige week een vlag naast haar op gehangen tijdens het poetsen.. Eerst was dat een beetje eng, maar na 2 minuten had ze de vlag al in haar mond, stoer paard!
Laatst bijgewerkt door IwanLuver op 15-07-15 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:40

Dankjewel IwanLuver! Dit was mijn eerste en tevens enige wedstrijd hoor haha. Was gewoon een simpele
onderlinge wedstrijd om de hoek om te kijken hoe hij op vreemd terrein zou lopen :j

Dat jullie lol hebben is het belangrijkst toch? En schriktrainingen zijn altijd goed en heb je ook veel profijt van!

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:52

Ik voel met je mee iwanluver. Hier hetzelfde hoor! Ik zou ook al graag op wedstrijd willen, maar dat gaat me rijtechnisch nog zeker niet lukken èn dan heb ik er ook nog een veulen bijlopen, schatje hoor, maar handig is het niet in meerdere opzichten. Geduld hebben. Als ik in januari een B proefje rond kan sturen ben ik blij.

Leuk het filmpje maudenmarc, en wat een braaf paard zeg!! Zo braaf en makkelijk rondlopen in zo'n entourage en je moet hem met een behoorlijk bravoure de baan door sturen van de instructie, en hij laat het allemaal braaf toe!

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:28

Hoi mag ik misschien ook weer mee kletsen? Heb in het begin van dit topic wel gekletst, maar daarna eigenlijk alleen stil meegelezen.
Ik heb een ook nu vierjarige ruin van Oscar x Ferro. Is nu tegen de 1.80 m en groeit nog steeds (helaas).
Wordt nu tweemaal per week gereden en tweemaal gelongeerd.
Hoe vaak rijden en/of longeren jullie per week en hebben jullie daar een vast schema in of verschilt dat gewoon per week/dag?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:34

O Liberia, wat leuk. Ik heb ook een Oscar x Ferro. Wel is inmiddels 8 jaar oud en uit de sport. Is die van jou ook zo sensibel?
Ik lees trouwens meestal mee, omdat ik ook nog een 4 jarige Oscar die we aan het beleren zijn, maar we hebben niet zo gek veel te vertellen en gaan dus ook nog niet op wedstrijd.
Kruipt weer onder een steen...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:03

Leuk Anneruth en ook prima punten! :j

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:21

Wat leuk Vur! Nee, die van mij is juist ontzettend cool maar wel heel werkwillig.
Is die van jou ook zo'n kasteel?

Echt knap wat sommige van jullie al met hun vierjarige doen.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:11

Nee, hij is maar 1.69 mtr. De andere is trouwens 1.60 mtr, dus echt een kleintje. Dus wel bijzonder zo'n grote. Werkwillig zijn ze alle twee. Dat zijn volgens mij veel Oscars wel.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:42

Ben nog steeds benieuwd naar het filmpje van Grease MaudenMarc :P

Welkom Nicky en Liberia!

Knap vosje heb je Nicky :j

Leuk een Oscar Liberia! Ik heb een Uphill en daarvan is de vader weer Oscar :) Wat een kasteel zeg! Die van mij ga ik, als tie weer thuis is, 2x per week rijden en 1x in de week longeren/buitenrit etc.. Als hij wat meer aan kan en/of nodig heeft, dan gaan we wat meer doen maar ik ga rustig opbouwen.

Ik ken het hoor Anonymous en Iwanluver! Ik mag vanaf zondag alleen nog maar basic rechttoe rechtaan rijden haha :P Maar dat is niet erg aangezien hij ook pas net 2 maanden zadelmak is. Ondanks dat hij nu al op wedstrijd geweest is ga ik niet zelf hard verder ofzo. Lekker rustig aan :)

Wat de jouwe heeft heeft die van mij ook nog wel hoor Iwanluver. Grand is ook nog wat onrustig met het bit. Hij trekt nog zn bovenlip soms op maar dat wordt gelukkig steeds minder.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:32

Wat leuk dat jullie Gideon ook knap vinden :). Dat ik vind ik natuurlijk wel maar ja... ik ben blind :+.

Welkom Nickyy en Liberia!

@Liberia: Gideon is ook groot. Ik heb hem niet meer gemeten sinds hij 1.73 was, ergens vorig jaar. Ik zou ook helaas zeggen, Liberia. Ondanks dat ik ook groot ben, hoeven die grote paarden van mij niet zo. Alleen maar blessuregevoelig denk ik dan maar goed, het is niet anders. Gideon wordt aardig volgens schema gereden. Op maandag rijdt mijn instructeur hem, op dinsdag heb ik les, op de donderdag en zaterdag rijd ik hem. Dus 4 dagen in de week. De PAVO was Gideon's eerste officiële optreden. Ik hoop dat ik binnenkort ook met hem kan starten. Mijn instructeur zegt: liever iets over hebben dan op hoop van zegen op concours dus we oefenen nog even mooi door. Nu zo na de PAVO heeft hij even een paar dagen vrij. Vandaag even aan het halster gelongeerd, morgen vrij en vrijdag komt de fysio, hij heeft wel even een behandeling verdiend en dan pakken we hem vanaf maandag weer op.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:35

_Anneruth schreef:
_clau_1991 schreef:

:j
[ [url=m/1ZlWx7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat leuk! Ik heb Gideon gezien :D Was namelijk wezen te kijken bij de pavo cup!
Wat kon hij goed bewegen, erg jammer dat hij niet door is!
De hengst Gamble die er bij in reed vond ik ook mega gaaf.