Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 10:13

Alja schreef:
calypso:
niet in de buurt maar past misschien wel : http://www.bokt.nl/markt/ad/34958/fijne ... aangeboden

Leuk dier, maar veeeeel te ver weg ;)

wij zijn naar een leuk dier gaan kijken zondag. Juiste grootte, juiste instelling (lekker koel in het hoofd), alle knoppen zitten erop die voor mij belangrijk zijn. We gaan zeker nog een keer kijken!!!!! Ben al stiekem een btje verliefd <3

*\o/*

Ulfeino schreef:
Heb Zwingli vrijdag gelongeerd en ook 2 balkjes laten draven, tenminste dat was de bedoeling maar madam dacht ik ben een springpaard en dus spring ik gewoon in één keer over beide heen, gewoon door geprobeerd en toen maakte ze er een in uitje van, ja waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan :D , maar goed op een gegeven moment viel het kwartje en draafde ze er keurig over heen, en ik maar pochen over hoe kanp en goed ze wel niet was, haha.
Zondag heerlijk gereden en woensdag gaat ze voor het eerst mee naar les, ben benieuwd.
Maar tot dusver helemaal gelukkig met mijn nieuwe aanwins

super leuk! Hoop dat ik ook zo blij ben met mijn aanwinst, als die er eenmaal is :)

CathJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:03

Iedereen nog gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten.
En succes Calypso!

Heb al een tijdje niet in dit topic gereageerd.
Over iets meer dan een week gaan we naar Spanje om daar naar Andalusiers te kijken.
Kan nu echt niet meer wachten. Ik post al vanaf topic 1 al mee namelijk!
Laatst bijgewerkt door Cath op 17-04-12 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:07

Succes Calypso.

Vanmorgen paardentandarts van Houten gehad, hij moest komen voor onze shet die is bijna 3 en ik had de indruk dat het eten zo nu en dan niet zo lekker ging en dat klopte de arme schat had allemaal losse kiezen.
Hij heeft er 5 uitgehaald + 2 wolfstandjes, er waren een paar kiezen bij die er nodig uit moesten want ze stonken een uur in de wind :(.
Zwingli gelijk ook laten doen, ging prima, nu lopen ze lekker in de wei.

Cath: wat spannend leuk reisje met een nog leuker doel :)

Linni_

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:15

Ik zit met een dilemma.. Eigenaren van de Voice merrie doen moeilijk over keuren bij mijn veearts.. Ze willen haar niet komen brengen, want dan zijn ze een halve dag kwijt. Dus vinden ze dat ik maar een veaarts met mobiele röntgen bij hun op stal moet laten komen.. Ik wil het liefste gewoon bij mijn eigen veearts keuren, en wil de merrie best op komen halen, dat mag wel, maar dan willen ze wel dat ik het volledige aankoopbedrag vast betaal.. Moet ik dit wel doen? straks wordt ze niet goedgekeurd en doen ze moeilijk over m'n geld terug geven? hoe gaat zoiets normaalgesproken?

Romanoff, ik heb jou een pb gestuurd over je ruin! (zie nu pas dat jij het bent.. haha)

CathJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:18

Zo dat zijn veel kiezen, fijn dat dat nu gebeurd is Ulfeino.

Dat is wel een beetje vreemd Linni.. Ik zou dat zelf niet doen, heb er nog nooit van gehoord.
Dus kan je er niet mee helpen sorry..

Dit is mijn topic erover voor degene die het leuk vinden.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1612672
Laatst bijgewerkt door Cath op 17-04-12 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:20

Dat vind ik vreemd Linni... bijzondere gang van zaken :).

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:23

Over wat voor afstanden gaat het met die Voice-merrie? Is er een goede kliniek bij hun in de buurt waar je zou kunnen laten keuren?
Ik kan me goed voorstellen dat zij zeggen dat ze geld willen hebben als het paard bij hun het terrein afgaat, zou ik op zich ook willen. Schriftelijke afspraak dat koop onder voorbehoud van goedkeuren is en dat bij negatief advies van de DA je volledig aankoopbedrag terugkrijgt lijkt me op zich redelijk. Maar dan wel direct laten keuren en niet pas een week later.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:26

Hoeveel kilometer is het Linni? Is het zo dat als ze wordt goedgekeurd dat ze dan direct mee naar jou gaat?
Beetje vreemd... Ik zou denk ik niet direct het bedrag voldoen, óf je moet het echt waterdicht op papier zetten maar dan nog krijg je bij conflicte te maken met "wat partijen over en weer van elkaar mochten verwachten" en dat is nogal complex... Dus ik zou het denk ik niet doen.

Als ze na goedkeuren direct bij jou komt vind ik het wel raar dat ze er een probleem van maken. Je wil je paard toch graag gezond en wel afleveren?
Als het om een paar honderd kilometer gaat kan ik ze ook wel begrijpen... lastige kwestie!

Hoe zit het met kilomtervergoeding? Misschien dat ze dan overstag gaan?

Hmm nog een ander idee, kan je ook foto's laten maken bij een kliniek in de buurt en dan door je eigen veearts die foto's laten bekijken?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:28

Wij hebben met mijn pony toen een kliniek gezocht die dichter bij hun in de buurt zat. Anders moesten zij anderhalf uur rijden naar onze kliniek.

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:31

Het is zo'n 70 km uit de buurt. Op zich is het keuren op een kliniek daar in de buurt ook een prima optie voor mij, als het maar niet bij zijn veearts is..;)

Ze is vorig jaar röntgenologisch gekeurd, maar dit was als 2-jarige, dus de straalbenen e.d. zijn toen niet gedaan, vandaar dat ik gaar graag opnieuw wil laten keuren.

Het is inderdaad de bedoeling dat ze direct mee naar huis gaat als ze goed wordt gekeurd.

De afspraak schriftelijk vastleggen is inderdaad ook een goed idee, dat had ik zelf ook al bedacht.
Ik ga ze straks nog maar eens bellen en kijken of we eruit kunnen komen. Zo niet dan houdt het gewoon op voor mij, het zijn geen fijne mensen om zaken mee te doen wat dat betreft en heb geen zin in een hoop gezeur.

Shareek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:36

ik zou een kliniek dichter bij zoeken en de foto's laten beoordelen door jou eigen da.. ik zou mijn paard ook niet mee geven om naar een kliniek 70 km te rijden.. eigenlijk..

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:46

Ik heb een kliniek gevonden daar in Kootwijkerbroek, dat is voor hun dicht in de buurt, heeft iemand van jullie toevallig ervaring met deze kliniek?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:56

Wij hebben een paard in Drente gekocht en in Bodegraven laten keuren, verkopende partij heeft het paard daar naartoe gereden om te laten keuren en vervolgens naar de stal in de buurt van Amsterdam gebracht, denk dat ze daar zeker een dag mee zoet zijn geweest. Uiteraard hebben wij de extra gemaakte bezinekosten betaald. Als je een paard echt wilt verkopen snap ik het probleem niet.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:00

70 km is echt niks ja.. ik dacht het gaat om 200 ofzo ;)
Ik snap niet dat ze van 70 km een probleem maken. Als ze wordt goedgekeurd kunnen ze haar direct bij jou afleveren, dan is alles mooi rond toch? Mijn paard is 5 maart gekeurd, door de verkopende partij naar de DA gebracht (was ongeveer 30 km enkele reis) en 29 maart pas bij mij op stal gekomen, ook gebracht (50 km enkele reis). En ze hebben het nog graag gedaan ook nog! (brengen meestal de paarden weg als ze verkocht zijn). Als een handelsstal dat al doet, snap ik niet dat een particulier een probleem maakt van 70 km.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:14

Ik vind een afstand van 70km voor het keuren ook niet ver hoor.
Toen ik mijn schimmel kocht ben ik naar Bodegraven gegaan vanuit Drenthe. Dat de verkoper niet van Oud-Beijerland naar Klijndijk (240 km) wilde afreizen vond ik eigenlijk wel logisch. Nu zat ik met een lange reistijd maar dat had ik er wel voor over. :)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:31

lastig hoor Linni, ben benieuwd hoe je handelingen gaan!

Ik zou ook over kilometervergoeding hebben en zeker niet 'kopen' als hij nog niet is goedgekeurd. Als zij een paard willen verkopen moeten ze er wel wat moeite voor doen! (mijn mening).
Wij hebben Lienden, en dit ligt ook wat uit de buurt van het paard waar we nu aan het kijken zijn. Ik denk dat ik een arts in de buurt zal zoeken... is voor beiden eigenlijk wel makkelijk. Het voordeel is dat wij familie in de buurt hebben daar die wel een goede da weet...

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:41

Ik plaats hier mijn vriend ook maar eventjes... wegens omstandigheden zijn we genoodzaakt om een ander fijn plekje voor hem te vinden.
http://link.marktplaats.nl/544807465 Paard is klassiek en academisch opgeleidt. Zou leuk zijn als de nieuwe eigenaar hier mee verder gaat maar het is geen must. Een goede klik, iemand die een soulmate zoekt en heerlijk van hem wilt genieten is vele malen belangrijker. Prijs valt over te praten wanneer iemand hem een fantastisch huisje kan bieden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:43

beetje raar idd dat ze het niet willen !

ben benieuwd hoe het afloopt :)

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:47

mooi paard Orion! Wat te oud voor ons, maar succes met de verkoop

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 12:53

Linni_ schreef:
Ik zit met een dilemma.. Eigenaren van de Voice merrie doen moeilijk over keuren bij mijn veearts.. Ze willen haar niet komen brengen, want dan zijn ze een halve dag kwijt. Dus vinden ze dat ik maar een veaarts met mobiele röntgen bij hun op stal moet laten komen.. Ik wil het liefste gewoon bij mijn eigen veearts keuren, en wil de merrie best op komen halen, dat mag wel, maar dan willen ze wel dat ik het volledige aankoopbedrag vast betaal.. Moet ik dit wel doen? straks wordt ze niet goedgekeurd en doen ze moeilijk over m'n geld terug geven? hoe gaat zoiets normaalgesproken?

Bij twijfel niet inhalen........

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:36

Ik kan het me eerlijk gezegd wel een beetje voorstellen van de verkoper.
Ik zou een kliniek uitkiezen bij hen in de buurt of een beetje tussen jullie in en daar afspreken, zij rijden er met paard en trailer naartoe en jij met een lege trailer.
Als het paard is goedgekeurd kun je hem/haar gelijk betalen en meenemen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:42

[quote="Cath_16"]Zo dat zijn veel kiezen, fijn dat dat nu gebeurd is Ulfeino.

Ik kon niet nalaten even te vragen of hij wel wat liet zitten :D , er waren er bij die echt heel erg stonken dus het was geen overbodige luxe dat ze er uitkwamen.
Het zal wel een beetje vreemd voor haar voelen, maar dat is beter dan de smaak van rottend eten onder je losse kiezen.
Ik heb ze even uitgekookt en nu heeft mijn dochtertje van 4 ze mee naar school om de tanden en kiezen van haar pony te laten zien.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:39

haha, leuk voor een spreekbeurt :P

cindyst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:50

ik snap de verkoop partij wel hoor linn.
jij met paard weg hun geen geld , de verkoper moet jou ook maar vertrouwen op je blauwen ogen zoals hier al vaker over de verkopende partij gesproken wordt
alles moet gewoon van beide kanten komen.
voelt het niet lekker tussen jullie niet verder gaan maar dat wil niet zeggen dat er iets is misschien hebben hun wel eens iets mee gemaakt wat jij niet weet.

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:58

Ik begrijp ook wel dat ze dat niet willen, maar ze willen ook niet met het paard hier naar toe komen o.i.d (zelfs niet tegen vergoeding..) Het is een handelaar waar ik het paard van koop, geen particulier, maar ik krijg haast het idee dat hij haar liever niet verkoopt ofzo.. belooft vaak terug te bellen en doet dat vervolgens niet en dat soort dingen. Ik begin hard te twijfelen of ik wel een paard wil kopen van deze mensen...