Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nienke_ schreef:Ik heb precies het zelfde gehad lindy!
Het plaatje klopte helemaal dacht ik. Ze zouden contact met me opnemen dus ik andere afspraken verzetten, helemaal niks! En de andere mensen die haakten af.
Echt niet netjes.
Lindy1982 schreef:Wat ik wel irritant vind je hebt leuk contact met koper, komen kijken.. Rijden ging goed mensen waren enthusiast. Zouden thuis de filmpjes laten zien etc en later de week contact opnemen. Geen telefoontje. Na een mailtje te hebben gestuurd of ze nog intresse hadden of niet wel zien dat hij gelezen is maar geen reactie. Vind dat nooit zo netjes. Is toch niet zo moeilijk om te zeggen nee het is toch niet wat we zoeken
tamara266 schreef:* komt uit meeleeshoekje*
Om even verder te gaan op de vraag van Farah83, wij hebben wat meegemaakt, en omdat hier kopers en verkopers zitten, ben ik benieuwd wat jullie hiervan denken.
Vorig jaar hadden wij ons paardje te koop staan. 5 jaar, maar net half jaar onder het zadel, dus nog niet veel op andere plaatsen geweest. Hadden 'n prijs afgesproken met kopers, als ze goedgekeurd werd zou ze meteen meegaan met hun.
Was goedgekeurd, maar wel erg nerveus bij de dierenkliniek. De moeder moest de paarden elke dag buiten zetten, en die was bang dat ze dat niet zou durven, omdat paardje daar zo nerveus was.
Verder is ze heel koel in der kop, ook op buitenritten enz, maar daar dus nietNou vond ik het niet erg dat de koop niet doorging, wilde eigenlijk niet dat ze wegging, maar das 'n ander verhaal. Maar achteraf zei m'n instructeur dat dit helemaal niet mag, om je 'n mondelinge overeenkomst hebt..
Wat vinden jullie hiervan?
tamara266 schreef:* komt uit meeleeshoekje*
Om even verder te gaan op de vraag van Farah83, wij hebben wat meegemaakt, en omdat hier kopers en verkopers zitten, ben ik benieuwd wat jullie hiervan denken.
Vorig jaar hadden wij ons paardje te koop staan. 5 jaar, maar net half jaar onder het zadel, dus nog niet veel op andere plaatsen geweest. Hadden 'n prijs afgesproken met kopers, als ze goedgekeurd werd zou ze meteen meegaan met hun.
Was goedgekeurd, maar wel erg nerveus bij de dierenkliniek. De moeder moest de paarden elke dag buiten zetten, en die was bang dat ze dat niet zou durven, omdat paardje daar zo nerveus was.
Verder is ze heel koel in der kop, ook op buitenritten enz, maar daar dus nietNou vond ik het niet erg dat de koop niet doorging, wilde eigenlijk niet dat ze wegging, maar das 'n ander verhaal. Maar achteraf zei m'n instructeur dat dit helemaal niet mag, om je 'n mondelinge overeenkomst hebt..
Wat vinden jullie hiervan?
Firegirl schreef:http://www.bokt.nl/markt/ad/25760/super ... t-kruising
Wie zocht er ook alweer een brave pony? Deze lijkt erg leuk
nobel1 schreef:@Nienke, waarom kijken jullie niet in Frankrijk zelf? daar liggen de prijzen gemiddeld wel wat lager of zijn jullie daar niks leuks tegen gekomen?
Een vraagje aan jullie in het algemeen;
Sommigen hebben al best veel paarden gezien en niet gekocht omdat er geen klik was, maar wat misten jullie dan specifiek aan dat paard?
Mijn ruin heb ik een keer een half uurtje gereden en ik vond hem leuk en een uitdaging, maar om nou te zeggen dat ik meteen een enorme klik ermee had...nee.
Naar mijn idee moet dat met de maanden groeien en heb je dat niet meteen.
Tuurlijk, een paard zijn karakter of bewegingen kunnen je niet liggen, maar ik zou na een keer rijden niet meteen een klik hebben.
Hoe denken jullie daarover?
grauwman schreef:Nienke_ schreef:Keuren klinisch kost ong.150 euro. Bij afkeuring zijn de kosten voor de verkopende partij. Zo gaat dat meestal.
En dat klopt dus niet. Ik zie steeds meer advertenties waarbij staat dat alle keuringen voor de kopende partij zijn ook als het paard wordt afgekeurd. Dus dat zou ik eerst goed navragen.
Je kan beter zo snel mogelijk bellen dat je van de koop afziet Farah want de verkoper rekent er nu wel op dat het paard binnenkort door jullie wordt opgehaald.
thuesday schreef:Oke, ik ga morge voor het eerst bij een paard kyken. Hebben jullie tips waar ik op kan letten? En waar je bijvoorbeeld om moet denken als je het paard echt daadwerkelijk gaat kopen, dan bedoel ik mbt paspoort en dergelijke, hoe gaat t eigelijk met het betalen?
grauwman schreef:Maak voor mezelf altijd een lijstje. Paard moet in ieder geval correct lopen, checken op verwondingen, stand van hoeven en benen. Reactie van het paard op bepaalde dingen. Met betrekking tot het paspoort check ik de inentingen. Betaling kan bij ophalen/brengen. Ik heb wel meer dingen waar ik op let maar dit zijn een paar dingen die je kan meenemen.
Nienke_ schreef:Dan kun je ook nog een klik in de omgang hebben die je met rijden niet hebt. Ik kan zelfs al een klik hebben met een pony op de foto haha
Zo keek ik nu net nog even naar de pony op mp waar ik helemaal fan van ben maar helaas...
http://link.marktplaats.nl/540074903