Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:53

Ford! <3

Ik ben ooit verpest door een Fjord dus ik denk niet dat ik ooit nog een Ford koop want geen enkele Ford zal zo bijzonder zijn als die ene maar ze blijven leuk :j

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:22

ruitje schreef:
Fly_high schreef:
Ik heb een bod gedaan en het is ff afwachten...

Als deze koop niet doorgaat dan wil ik mijn zoektocht op een laag pitje zetten want vergeleken met deze zijn alle paarden niet zo bijzonder :n

Heb je dan een gek bod gedaan of wel iets wat acceptabel is? Als deze zo naar je zin is?

We zitten in de buurt van elkaar hoor :o ik zou het niet durven om gek weinig te bieden. Maar verkoper is een particulier die dit paard al jaren heeft enz en dat is ook weer zo dat hij er een nachtje over wil slapen.

Bij mensen die in de handel zitten gaat het meestal wat makkelijker heb ik het idee, zolang je maar met een acceptabel bedrag komt.

ruitje

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:28

Dat is inderdaad waar, bij particulieren speelt emotie mee! Nou ik duim voor je, gun het je!

tinkaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:18

Ik ben ook op zoek naar een paard om recreatief dressuur te rijden en om vooral fijne bosritten te maken. Eisen: tussen 160 en 170cm
Breder gebouwd paard ( ben zelf niet de slankste)
Braaf
Leeftijd maakt niet uit. Liefst wel al wat langer onder het zadel.
Ik heb 10 jaar niet meer actief gereden. Daarvoor wel 16 jaar. Dus ik zoek echt wel een braaf paard.
Budget tot 6000 euro

Ik heb vandaag een bezichtiging gehad van een 11 jarige ruin van 163 cm. Het was een heel braaf paard, hij had de laatste maanden weinig gedaan onder het zadel. De eigenaresse heeft in december door een val van haar ander paard een zware beenbreuk opgelopen. Hij werd toen gebruikt in de lessen op de manege waar hij gestald staat. Na een 2 tal maanden zijn ze hiermee gestopt omdat hij te snel was voor de kinderen op de manege. Sinds toen schudt/gooit hij met zijn hoofd tijdens het rijden.

Ik vond het een heel leuk paard, echt een knuffelbeer tijdens het poetsen. Ook heel braaf met opstappen (omwille van heupprobleem belangrijk voor mij). Ik voelde mij er veilig op, hij reageerde goed op mijn hulpen, maar dat hoofdschudden hé.

Dus nu een beetje twijfel wat te doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:50

Al degenen die geslaagd zijn: Gefeliciteerd. En een fjordje. Wat leuk. Dat was ook wel een grote liefde van mij ooit. Ik vind het zulke leuke veelzijdige paardjes.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:05

Gefeliciteerd voor iedereen die geslaagd is :D

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:10

tinkaforever schreef:
Ik ben ook op zoek naar een paard om recreatief dressuur te rijden en om vooral fijne bosritten te maken. Eisen: tussen 160 en 170cm
Braaf
Ik heb 10 jaar niet meer actief gereden. Daarvoor wel 16 jaar. Dus ik zoek echt wel een braaf paard.
Budget tot 6000 euro

Ik heb vandaag een bezichtiging gehad van een 11 jarige ruin van 163 cm. Het was een heel braaf paard, hij had de laatste maanden weinig gedaan onder het zadel. De eigenaresse heeft in december door een val van haar ander paard een zware beenbreuk opgelopen. Hij werd toen gebruikt in de lessen op de manege waar hij gestald staat. Na een 2 tal maanden zijn ze hiermee gestopt omdat hij te snel was voor de kinderen op de manege. Sinds toen schudt/gooit hij met zijn hoofd tijdens het rijden.

Ik vond het een heel leuk paard, echt een knuffelbeer tijdens het poetsen. Ook heel braaf met opstappen (omwille van heupprobleem belangrijk voor mij). Ik voelde mij er veilig op, hij reageerde goed op mijn hulpen, maar dat hoofdschudden hé.

Als hij het nog maar in de laatste 2 maanden doet kan het wel een rijtechnisch probleem zijn? Of misschien een hoofdstel dat niet goed past? Daar zou ik hem niet voor laten staan denk ik, want dat lijkt me heel goed op te lossen. Er zijn nu ook wel meer beestjes en pollen dus ik dacht misschien ook aan headshaking en dat is wel wat moeilijker om iets aan te doen. Maar ik ken daar niet zo heel veel van en ik weet niet of het zich dan enkel bij het rijden manifesteert of hij dat ook in de omgang meer moet hebben, maar dat was niet het geval toch he?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:13

Selina schreef:
Bokker Christel1 uit dit topic had me een berichtje gestuurd toen ik zei dat ik wel een fjord zou willen kopen.
Dat klikte en vandaag is ze naar mij toe gekomen <3 Dus ik ben ook geslaagd.

[ [url=m/KC930N.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Lx2NeQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1C6dFu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd :)) best een grote of niet?

tinkaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:16

Kiwiaa schreef:
tinkaforever schreef:
Braaf
Budget tot 6000 euro

Als hij het nog maar in de laatste 2 maanden doet kan het wel een rijtechnisch probleem zijn? Of misschien een hoofdstel dat niet goed past? Daar zou ik hem niet voor laten staan denk ik, want dat lijkt me heel goed op te lossen. Er zijn nu ook wel meer beestjes en pollen dus ik dacht misschien ook aan headshaking en dat is wel wat moeilijker om iets aan te doen. Maar ik ken daar niet zo heel veel van en ik weet niet of het zich dan enkel bij het rijden manifesteert of hij dat ook in de omgang meer moet hebben, maar dat was niet het geval toch he?

Hij deed het enkel tijdens het rijden. Tijdens het longeren/ los lopen deed hij het niet. In galop ook bijna niet.
Ik denk dat een tandarts bezoek ook kan helpen

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:18

Bedankt iedereen :D
Ze is 1.50m als ik het goed onthouden heb.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:35

Zo dat is groot! Van harte!

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:19

Selina schreef:
Bokker Christel1 uit dit topic had me een berichtje gestuurd toen ik zei dat ik wel een fjord zou willen kopen.
Dat klikte en vandaag is ze naar mij toe gekomen <3 Dus ik ben ook geslaagd.

[ [url=m/KC930N.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Lx2NeQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1C6dFu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel veel plezier samen! Maar ik heb het gevoel dat dat wel goed gaat komen :j

Selina heeft helaas vrij lang op Kenzy moeten wachten. Kenzy zou eigenlijk pas weg gaan als ik zelf een nieuw paard had gekocht. Maar inmiddels heb ik twee keuringen meegemaakt waarbij de paarden niet werden goedgekeurd.... ik leen nu tijdelijk een Shetlander zodat ons pensionpaard niet alleen staat want mijn eigen zoektocht gaat dus nog even door...

En ja kenzy is ongeveer 1.50 maar nooit officieel gemeten dus kan ook iets van 1.52 zijn :D

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:30

Wat een leuke fjord zeg! Ik ben momenteel opzoek naar een hengst als maatje voor de mijne aangezien ik ga verhuizen en ze aan huis komen.
Wil het liefst een E pony een vanaf 1,5 jaar. Heb nu een leuk trekpaard op het oog. Mijn bonte merrie heb ik te koop gezet en jeetje wat loopt het storm, na 1 dag heb ik maar alles on hold gezet. Haal haar 10 mei pas op en dan komen er wat mensen kijken. Heb lopen twijfelen haar mee te nemen maar heb al een maatje voor mijn haflinger merrie en 4 paarden nu mee verhuizen vindt ik wel wat lastig...
Hengstje zoek ik eigenlijk pas in juli, maar kijken kan nooit kwaad toch

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:42

Zo, dat is een flinke Selina! Gefeliciteerd!

Spannend cijsalover! Ik duim voor je. En ook voor Flyhigh! Hopelijk snel antwoord.

K_Nolan, ik zag je berichtje op marktplaats :D Wat een idiote markt nu he?
Ik zie best leuke paardjes, maar ze zijn direct weg, of ze hebben iets waardoor je ze eigenlijk niet moet willen. Vandaag nog gebeld met iemand die een leuke Epony had, maar die ontploft af en toe bij het opstappen.. :+ Ik ben nu serieus aan het overwegen of ik het erg vind.. 8)7

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:48

De markt is echt idioot, merk het nu pas helemaal. 40 belletjes in een dag, was gewoon niet meer leuk. Ook een hoop boze mensen dat ik aan voor selectie deed en mensen die belden "kom hem nu halen"
Gelukkig een leuke top 5 kunnen maken en die laat ik komen

De leuke zijn inderdaad echt snel weg, zag gister een die alleen maar rende en niet bereden kon worden voor 3000 euro, oeff en pardon...

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:57

Hay iedereen,
Lees al een hele tijd mee.
Ook al lang aan het zoeken naar een leuk paard.
Ik zocht naar een leuke recreatie tinker/haflinger 3,4 jaar max 3000 euro en na tig telefoontjes kwam ik een super schattig hoofdje tegen op facebook een tuiger.
Wezen kijken de klik was er meteen heel bijzonder.
Afgesproken dat hij haar naar mij zou brengen en dat ik 2 weken zou hebben om te keuren.(geen mogelijkheid tot keuren op hun locatie)
Na 6 dagen was de keuring. (Gister )

Helaas afgekeurd ernstige hart ritme storingen tijdens arbeid.

Nu word ze morgen opgehaald en kreeg vandaag een appje van eigenaar om een foto van paspoort zodat hij de slacht kon planne.... wauw die kwam echt rauw op mijn dak.
En een bericht dat k haar voor 1500 mag houden en verder onderzoeken.
Dierenarts raade dit af.

Maar dan heb je zo'n klik en dan eindigt dit zo.... ben er even stuk van.
Probeer zoektocht te hervatten maar ik merk dat niks zo leuk of bijzonder is als deze merrie.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:08

Wat voor ritme storing was het? Ik heb er 1 gehad waarbij de ene DA het wel hoorde en de andere DA niet. Heb er ook 1 gehad die met hartproblemen ons beste koerspaard ooit was en vele koersen heeft gewonnen

En heb er ooit 1 als jaarling laten inslapen omdat er uit onderzoek bleek dat hij een tikkende tijdbom was en op het land al gewoon elk moment kon instorten.

Nouja, lang verhaal, ik zou graag willen weten hoe ernstig de diagnose is :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:08

wat vervelend Xamber. Klinkt wel een beetje als een handelaar die je onder druk probeert te zetten met emotionele chantage. Hij krijgt dat paard natuurlijk niet meer zomaar verkocht en 1500 is een stuk meer dan de slachtprijs. Ik zou er niet intrappen als de dierenarts het zo afraad.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:09

Amber (ik denk dat ik weet wie je bent haha)
Het klinkt heel hard, maar ik denk dat je er echt niet aan moet beginnen. En als de DA zulke slechte prognoses heeft gegeven is het soms eerlijker tegenover het dier zelf om te hemelen.
Ik heb dit zelf van dichtbij mee gemaakt, paard met ernstig hart probleem. Volgens DA een tikkende tijdbom en als ze echt slechter worden, dan lijd een dier er ook echt onder.

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:36

Ivy_power89 ja klopt dat ben ik!

We hebben de test 3x overnieuw gedaan en de dierenarts had hem nof nooit zo heftig gehoord.
Ze had het over slaan 2x overslaan en weer slaan....?????
We konden dit verder uitzoeken maar dat kan alleen bij utrect met een hart filmpje en een arbeids ctg.
Dit was 1 vam de dingen van afkeuren.
Ook een grote singelwond(ze was op een steigerpijp gesprongen was dicht maat door gek doen op de wei weer iets open) en extreme verkoudheid.

Morgen word ff slikken als ze in de trailer stapt maar we moeten door!

Hopelijk loop ik snel tegen iets leuks aan.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 23:28

Misschien gaat ie helemaal niet naar de slacht en probeert ie haar wel weer opnieuw te verkopen. Heb onlangs ook een pony laten keuren, chronische bronchitus. Dag later adverteerde de handelaar alweer met de pony, zonder te vermelden dat ie dit heeft. Tja.. Er zijn altijd mensen die niet keuren en zo een paard met een flink gebrek kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 02:22

K_nolan schreef:
De markt is echt idioot, merk het nu pas helemaal. 40 belletjes in een dag, was gewoon niet meer leuk. Ook een hoop boze mensen dat ik aan voor selectie deed en mensen die belden "kom hem nu halen"

De leuke zijn inderdaad echt snel weg, zag gister een die alleen maar rende en niet bereden kon worden voor 3000 euro, oeff en pardon...

Mocht je nog een serieuze koper zoeken, dan weet ik een goede nummer 6

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 07:07

K_nolan schreef:

Ik kreeg gisteren zelfs een appje uit India/Duitsland.
Bood 2.5k minder met snelle afhandeling.
Export naar India..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 08:42

Er staat een ontzettende leuke Oscar merrie op MP voldoet bijna aan iedereen zijn zoektocht in dit topic
Is hier al iemand die gaat kijken

Voor mij staat ze te ver weg wat ook mee speelt is dat mijn draakje nu hele goede maand heeft ze doet ontzettend goed der best.
Mijn problemen en zelf alleen naar buiten zullen nooit weg gaan dus ik zal realistisch moeten zijn maar is verdomd moeilijk dus eerst nieuw paard dan oude weg alleen ik ga met drukke baan kleine kinderen niet hele dagen in de auto zitten

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:21

tita schreef:
Er staat een ontzettende leuke Oscar merrie op MP voldoet bijna aan iedereen zijn zoektocht in dit topic
Is hier al iemand die gaat kijken

Voor mij staat ze te ver weg wat ook mee speelt is dat mijn draakje nu hele goede maand heeft ze doet ontzettend goed der best.
Mijn problemen en zelf alleen naar buiten zullen nooit weg gaan dus ik zal realistisch moeten zijn maar is verdomd moeilijk dus eerst nieuw paard dan oude weg alleen ik ga met drukke baan kleine kinderen niet hele dagen in de auto zitten

Ja die heb ik ook voorbij zien komen! Ik heb er over getwijfeld maar toch geen berichtje gestuurd aangezien ik eigenlijk een springgefokte zoek