Ik ben ooit verpest door een Fjord dus ik denk niet dat ik ooit nog een Ford koop want geen enkele Ford zal zo bijzonder zijn als die ene maar ze blijven leuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ruitje schreef:Fly_high schreef:Ik heb een bod gedaan en het is ff afwachten...
Als deze koop niet doorgaat dan wil ik mijn zoektocht op een laag pitje zetten want vergeleken met deze zijn alle paarden niet zo bijzonder
Heb je dan een gek bod gedaan of wel iets wat acceptabel is? Als deze zo naar je zin is?
tinkaforever schreef:Ik ben ook op zoek naar een paard om recreatief dressuur te rijden en om vooral fijne bosritten te maken. Eisen: tussen 160 en 170cm
Breder gebouwd paard ( ben zelf niet de slankste)
Braaf
Leeftijd maakt niet uit. Liefst wel al wat langer onder het zadel.
Ik heb 10 jaar niet meer actief gereden. Daarvoor wel 16 jaar. Dus ik zoek echt wel een braaf paard.
Budget tot 6000 euro
Ik heb vandaag een bezichtiging gehad van een 11 jarige ruin van 163 cm. Het was een heel braaf paard, hij had de laatste maanden weinig gedaan onder het zadel. De eigenaresse heeft in december door een val van haar ander paard een zware beenbreuk opgelopen. Hij werd toen gebruikt in de lessen op de manege waar hij gestald staat. Na een 2 tal maanden zijn ze hiermee gestopt omdat hij te snel was voor de kinderen op de manege. Sinds toen schudt/gooit hij met zijn hoofd tijdens het rijden.
Ik vond het een heel leuk paard, echt een knuffelbeer tijdens het poetsen. Ook heel braaf met opstappen (omwille van heupprobleem belangrijk voor mij). Ik voelde mij er veilig op, hij reageerde goed op mijn hulpen, maar dat hoofdschudden hé.
Dus nu een beetje twijfel wat te doen.
Selina schreef:Bokker Christel1 uit dit topic had me een berichtje gestuurd toen ik zei dat ik wel een fjord zou willen kopen.
Dat klikte en vandaag is ze naar mij toe gekomenDus ik ben ook geslaagd.
[ [url=m/KC930N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Lx2NeQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1C6dFu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kiwiaa schreef:tinkaforever schreef:Ik ben ook op zoek naar een paard om recreatief dressuur te rijden en om vooral fijne bosritten te maken. Eisen: tussen 160 en 170cm
Breder gebouwd paard ( ben zelf niet de slankste)
Braaf
Leeftijd maakt niet uit. Liefst wel al wat langer onder het zadel.
Ik heb 10 jaar niet meer actief gereden. Daarvoor wel 16 jaar. Dus ik zoek echt wel een braaf paard.
Budget tot 6000 euro
Ik heb vandaag een bezichtiging gehad van een 11 jarige ruin van 163 cm. Het was een heel braaf paard, hij had de laatste maanden weinig gedaan onder het zadel. De eigenaresse heeft in december door een val van haar ander paard een zware beenbreuk opgelopen. Hij werd toen gebruikt in de lessen op de manege waar hij gestald staat. Na een 2 tal maanden zijn ze hiermee gestopt omdat hij te snel was voor de kinderen op de manege. Sinds toen schudt/gooit hij met zijn hoofd tijdens het rijden.
Ik vond het een heel leuk paard, echt een knuffelbeer tijdens het poetsen. Ook heel braaf met opstappen (omwille van heupprobleem belangrijk voor mij). Ik voelde mij er veilig op, hij reageerde goed op mijn hulpen, maar dat hoofdschudden hé.
Dus nu een beetje twijfel wat te doen.
Als hij het nog maar in de laatste 2 maanden doet kan het wel een rijtechnisch probleem zijn? Of misschien een hoofdstel dat niet goed past? Daar zou ik hem niet voor laten staan denk ik, want dat lijkt me heel goed op te lossen. Er zijn nu ook wel meer beestjes en pollen dus ik dacht misschien ook aan headshaking en dat is wel wat moeilijker om iets aan te doen. Maar ik ken daar niet zo heel veel van en ik weet niet of het zich dan enkel bij het rijden manifesteert of hij dat ook in de omgang meer moet hebben, maar dat was niet het geval toch he?
Selina schreef:Bokker Christel1 uit dit topic had me een berichtje gestuurd toen ik zei dat ik wel een fjord zou willen kopen.
Dat klikte en vandaag is ze naar mij toe gekomenDus ik ben ook geslaagd.
[ [url=m/KC930N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Lx2NeQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1C6dFu.jpg]Afbeelding[/url] ]
K_nolan schreef:De markt is echt idioot, merk het nu pas helemaal. 40 belletjes in een dag, was gewoon niet meer leuk. Ook een hoop boze mensen dat ik aan voor selectie deed en mensen die belden "kom hem nu halen"
Gelukkig een leuke top 5 kunnen maken en die laat ik komen
De leuke zijn inderdaad echt snel weg, zag gister een die alleen maar rende en niet bereden kon worden voor 3000 euro, oeff en pardon...
K_nolan schreef:De markt is echt idioot, merk het nu pas helemaal. 40 belletjes in een dag, was gewoon niet meer leuk. Ook een hoop boze mensen dat ik aan voor selectie deed en mensen die belden "kom hem nu halen"
Gelukkig een leuke top 5 kunnen maken en die laat ik komen
De leuke zijn inderdaad echt snel weg, zag gister een die alleen maar rende en niet bereden kon worden voor 3000 euro, oeff en pardon...
tita schreef:Er staat een ontzettende leuke Oscar merrie op MP voldoet bijna aan iedereen zijn zoektocht in dit topic
Is hier al iemand die gaat kijken
Voor mij staat ze te ver weg wat ook mee speelt is dat mijn draakje nu hele goede maand heeft ze doet ontzettend goed der best.
Mijn problemen en zelf alleen naar buiten zullen nooit weg gaan dus ik zal realistisch moeten zijn maar is verdomd moeilijk dus eerst nieuw paard dan oude weg alleen ik ga met drukke baan kleine kinderen niet hele dagen in de auto zitten