Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Niello schreef:Mijn paarden staan 's nachts op stal met open bovenluiken voor de ventilatie. Zou een wolf over de onderdeur heen springen de stal in? Deze vraag blijft me bezig houden.
Trieneke schreef:Inderdaad dat doen ze ook. Heb wel is een stuk gelezen over een veulen wat ze er overheen probeerde te trekken maar kan dat nu niet vinden. Wel een stuk uit Tsjechië waar die over de stalwand is gesprongen maar dat is in een schapenstal. Dus een ruimere schuur. Ook zijn er zat verhalen/filmpjes te vinden dat hij midden tussen de koeienkudde in stallen loopt. Dus het verhaal dat de wolf geen risico neemt, kan ook de prullenbak in.
https://www.google.nl/amp/s/amp.fm1today.ch/ostschweiz/graubuenden/wolf-brach-in-stall-ein-bauer-vertrieb-ihn-134994621
Trieneke schreef:Dat klopt inderdaad. In Duitsland hadden ze deze problemen eerst ook nog niet maar zie je dat de laatste 2 jaar wel steeds meer komen.
Wat het wolven probleem betreft, kan je Niedersachsen volgens mij best als voorbeeld nemen van wat er in Nederland nog gaat komen.
Dit voorbeeld was uit Tjechië maar in Duitsland komen ze ook in tuinen, stallen en in de steden. Ook vallen ze paarden en koeien in kudde's aan daar. Worden mensen die buiten rijden lastig gevallen en mensen die hun hond uitlaten.
knollentuin schreef:Mist schreef:Die docu is met 1,2mln belasting geld gesubsidieerd door provincies Drenthe en Limburg
ongelovelijk.
Uk sprak vandaag iemand die afgelopen weken in Drenthe met haat paard op vakantie is geweest en die zei dat het echt niet meer leuk is om daar met je dieren te wonen
A- relaxed. En ze maken zich zorgen als straks de schapen en koeien op stal gaan , waar gaan de wolven dan achteraan,
tienus63 schreef:In Drenthe is het vandaag/vannacht bingo onder de vee boeren.
Van kalveren van een 3-6 maanden oud tot pinken en koeien.
Heel veel slachtoffers op 3 verschillende locaties, Wijster, Bruntinge en Drijber.
Deze drie plekken liggen in dezelfde regio.
Tussen Hoogeveen en Beilen.
Bron: wolfalert Drenthe/overijsssel.