Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 08:09

Ik ben altijd bang dat ze te laat door hebben dat het geen hond is net omdat ze zo gewend zijn aan ze. Pas als ze gaan jagen zeg maar, maar dat kan niet dan?

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:27

Mijn paarden staan 's nachts op stal met open bovenluiken voor de ventilatie. Zou een wolf over de onderdeur heen springen de stal in? Deze vraag blijft me bezig houden.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:37

Daar zou ik wel van uitgaan. Eten staat dan echt geserveerd voor de wolf. Rondjes rennen niet nodig….

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:39

Helaas ja, dat is in Duitsland al meerdere keren gebeurd

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:41

Niello schreef:
Mijn paarden staan 's nachts op stal met open bovenluiken voor de ventilatie. Zou een wolf over de onderdeur heen springen de stal in? Deze vraag blijft me bezig houden.

Ik ben vrij zeker dat, ALS hij dat probeert, mijn merrie hem naar de zevende hemel trapt. Net omdat er geen uitwijkmogelijkheden zijn voor die wolf die zomaar 4 hoeven op hem krijgt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:41

ja dat doen ze, zonder twijfel.

Voor frisse lucht te houden zou je tralies kunnen doen. Nee niet zo gezellig, wel veiliger.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:49

Afbeelding

Inderdaad dat doen ze ook. Heb wel is een stuk gelezen over een veulen wat ze er overheen probeerde te trekken maar kan dat nu niet vinden. Wel een stuk uit Tsjechië waar die over de stalwand is gesprongen maar dat is in een schapenstal. Dus een ruimere schuur. Ook zijn er zat verhalen/filmpjes te vinden dat hij midden tussen de koeienkudde in stallen loopt. Dus het verhaal dat de wolf geen risico neemt, kan ook de prullenbak in.
https://www.google.nl/amp/s/amp.fm1today.ch/ostschweiz/graubuenden/wolf-brach-in-stall-ein-bauer-vertrieb-ihn-134994621

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 09:51

Trieneke schreef:
Inderdaad dat doen ze ook. Heb wel is een stuk gelezen over een veulen wat ze er overheen probeerde te trekken maar kan dat nu niet vinden. Wel een stuk uit Tsjechië waar die over de stalwand is gesprongen maar dat is in een schapenstal. Dus een ruimere schuur. Ook zijn er zat verhalen/filmpjes te vinden dat hij midden tussen de koeienkudde in stallen loopt. Dus het verhaal dat de wolf geen risico neemt, kan ook de prullenbak in.
https://www.google.nl/amp/s/amp.fm1today.ch/ostschweiz/graubuenden/wolf-brach-in-stall-ein-bauer-vertrieb-ihn-134994621

Wel even kaderen dat deze wolven hier in geoefend zijn en diegene die hier lopen deze fase nog niet aan het proberen zijn. Niet dat het niet kan maar dit zijn veelal verhalen en beelden uit het Oostblok, die wolven hebben andere technieken dan die hier. Dat verschil is zelfs merkbaar tussen de wolven die op kortere afstand van elkaar leven.

Trieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:11

Dat klopt inderdaad. In Duitsland hadden ze deze problemen eerst ook nog niet maar zie je dat de laatste 2 jaar wel steeds meer komen.
Wat het wolven probleem betreft, kan je Niedersachsen volgens mij best als voorbeeld nemen van wat er in Nederland nog gaat komen.
Dit voorbeeld was uit Tjechië maar in Duitsland komen ze ook in tuinen, stallen en in de steden. Ook vallen ze paarden en koeien in kudde's aan daar. Worden mensen die buiten rijden lastig gevallen en mensen die hun hond uitlaten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 10:50

Trieneke schreef:
Dat klopt inderdaad. In Duitsland hadden ze deze problemen eerst ook nog niet maar zie je dat de laatste 2 jaar wel steeds meer komen.
Wat het wolven probleem betreft, kan je Niedersachsen volgens mij best als voorbeeld nemen van wat er in Nederland nog gaat komen.
Dit voorbeeld was uit Tjechië maar in Duitsland komen ze ook in tuinen, stallen en in de steden. Ook vallen ze paarden en koeien in kudde's aan daar. Worden mensen die buiten rijden lastig gevallen en mensen die hun hond uitlaten.

Mensen die hond uit laten volgen gebeurt hier ook al.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 12:17

Niello schreef:

Ja doet een wolf die honger heeft 100 procent zeker.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:39

knollentuin schreef:
Mist schreef:
Die docu is met 1,2mln belasting geld gesubsidieerd door provincies Drenthe en Limburg

:wow: ongelovelijk.
Uk sprak vandaag iemand die afgelopen weken in Drenthe met haat paard op vakantie is geweest en die zei dat het echt niet meer leuk is om daar met je dieren te wonen
A- relaxed. En ze maken zich zorgen als straks de schapen en koeien op stal gaan , waar gaan de wolven dan achteraan,

Bizar hoeveel geld er word verspilt aan dingen als die docu/film.

Het is hier inderdaad een stuk minder leuk aan het worden om dieren te houden.
De onrust en angst die hier onder dierhouders heerst is niet leuk.

Mijn pony’s gaan de hele zomer al snachts op stal met luiken dicht.
Ook met 30 graden.
Niet leuk, maar moet er niet aan denken dat er wat gebeurt in de avond/nacht.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:56

Al hun hele leven vrije uitloop, maar nu hier ook een gevangenis voor de shetten klaar gemaakt. De 1e nacht opsluiting zit erop. Hopelijk wolfproof genoeg........
Afbeelding

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 15:30

Ik vind het echt heel naar om mijn dieren zo op te gaan sluiten. Ik vind de afweging of ik het ze aan wil doen lastig. Nu lopen ze altijd buiten op track, weiland en inloopkapschuur. Moet ik ze echt op gaan sluiten? Dat moet dan individueel met 11 pony's. Wat is de kans dat ze hier gepakt gaan worden? Is het dat waard om ze zo te beperken in hun leven? Ik weet het echt niet. En nee, veiligheid gaat niet boven alles, wel boven veel. Maar wanneer is het te veel?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 16:53

Is toch ook te gek voor woorden dat dit nodig is!! Gewoon omdat een paar van die wolvensnuffelaars bedacht hebben dat wolven beschermd moeten zijn!?

Ben ergens toch benieuwd waar en of de mensen waarvan hun paard het slachtoffer is hun schade hebben kunnrn verhalen!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:06

Met 11 pony’s zou ik al minder bang zijn, zeker als die allen samen staan, opsluiten is ook niet mijn ding maar ze dood vinden nog minder.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 22:06

Met 11 pony’s zou ik al minder bang zijn, zeker als die allen samen staan, opsluiten is ook niet mijn ding maar ze dood vinden nog minder.

Net nog 2 gespot in Bree, zijn net niet aangereden.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:22

Vannacht waarschijnlijk wolf aanval tussen Leende en Heeze in Brabant. Verschillende ontsnapte schapen waarvan in ieder geval één zwaargewond. Wordt nu verder onderzocht.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 08:24

Begint het daar ook weer...

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 15:33

In Drenthe is het vandaag/vannacht bingo onder de vee boeren.
Van kalveren van een 3-6 maanden oud tot pinken en koeien.
Heel veel slachtoffers op 3 verschillende locaties, Wijster, Bruntinge en Drijber.
Deze drie plekken liggen in dezelfde regio.
Tussen Hoogeveen en Beilen.

Bron: wolfalert Drenthe/overijsssel.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 16:17

tienus63 schreef:
In Drenthe is het vandaag/vannacht bingo onder de vee boeren.
Van kalveren van een 3-6 maanden oud tot pinken en koeien.
Heel veel slachtoffers op 3 verschillende locaties, Wijster, Bruntinge en Drijber.
Deze drie plekken liggen in dezelfde regio.
Tussen Hoogeveen en Beilen.

Bron: wolfalert Drenthe/overijsssel.

En helaas geen keelbeet. De dieren worden opgegeten, terwijl ze leven.
Het verbaast mij dat belastinggeld gebruikt wordt voor een promotie documentaire, terwijl de rauwe realiteit van wat wolven in je land, die te weinig wilde prooien vinden, aanrichten niet genoemd wordt.

Als het al genoemd wordt, is het een verwijt naar de eigenaar, die nog betere hekken etc. zou moeten hebben.
Resultaat is waarschijnlijk lege weilanden, alles op stal ( hoezo diervriendelijk?), of grond verkopen. Is dat de bedoeling?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 17:04

Pffff het houd nooit op.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:53

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:11

RTVDrenthe bericht vrijwel nooit over de aanvallen.
Hooguit berichtje achteraf, kalf is inderdaad slachtoffer geworden van wolf oid.

Het heeft er alle schijn van dat de eerste wolf op de Veluwe geen zuivere wolf is.
Wageningen WENR kon alleen vaststellen dat het een wolf was, maar was niet in staat om de herkomst te achterhalen.
DNA is naar een Duits onderzoek , For Gen , gestuurd en die achterhaalden dat het dier uit Wit Rusland komt en dna kenmerken van een hybride heeft.

Bron: De Jager, KNJV.

Wellicht zijn ze daarom ook niet zo schuw.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:24

Was dat een wolf op de noord Veluwe?