Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:36

Noukie123 schreef:
Stille meelezer meldt zich ook *\o/* iets vroeger dan verwacht gaan we zondag toch voor de eerste keer bij een paard gaan kijken, allemaal spannend want het wordt mijn eerste paardje. Het is een twee jarige merrie van Ceasar ter linden. Heel benieuwd naar wat het gaat geven en hopelijk is ze nog niet verkocht voor ons. Vandaag al alles gaan regelen bij de stalling voor moest het iets worden. Allemaal heel leuk en spannend!

Gaaf ga je bij Sim Sala Bim kijken? die is echt zo leuk en ook van een bokker ;)

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:02

Mer1980 schreef:
Noukie123 schreef:
Stille meelezer meldt zich ook *\o/* iets vroeger dan verwacht gaan we zondag toch voor de eerste keer bij een paard gaan kijken, allemaal spannend want het wordt mijn eerste paardje. Het is een twee jarige merrie van Ceasar ter linden. Heel benieuwd naar wat het gaat geven en hopelijk is ze nog niet verkocht voor ons. Vandaag al alles gaan regelen bij de stalling voor moest het iets worden. Allemaal heel leuk en spannend!

Gaaf ga je bij Sim Sala Bim kijken? die is echt zo leuk en ook van een bokker ;)

Jep, heel toevallig erachter gekomen dat ze ook van een bokker is. Heb zonder het te weten de topics van de Drachten van haar merries gevolgd. Ben benieuwd of het iets voor mij is.

Mer1980

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:05

Spannend hoor, ze lijkt mij heel leuk, maar je moet natuurlijk wel een klik hebben. Ik hoop het wel, want dat kunnen we haar vast nog een beetje volgen op bokt ;)

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:48

Paard is verkocht dus mijn zoektocht gaat ook verder -O-

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:55

Willen jullie alsjeblieft voor mij duimen? Ik ga zaterdag bij een merrie kijken maar er komen al vier andere kijkers voor.... -O-
Ik geloof niet dat ze er zaterdag nog is maar ik kan helaas niet eerder ;(

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:12

wat jammer Noukie, volgende keer beter

en ik zal voor je duimen Autumn

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:23

Autumnn schreef:
Willen jullie alsjeblieft voor mij duimen? Ik ga zaterdag bij een merrie kijken maar er komen al vier andere kijkers voor.... -O-
Ik geloof niet dat ze er zaterdag nog is maar ik kan helaas niet eerder ;(

Ik duim voor je, misschien zeggen de anderen wel af of hebben ze onder tussen een ander paard gekocht. Snap hoe je je voelt hoor, loop hier zelf ook steeds tegenaan.

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:08

Ik ben afgelopen vrijdag wezen kijken bij een paard, heel confronterend dat blijkbaar mijn eigen rijkunsten zo'n beetje gelijk staan aan die van een beginner :') maar hij was echt super rustig en vergevingsgezind ondanks mijn (vele) fouten, ik ga woensdag nog een keer kijken en hoop dat hij in de tussentijd niet verkocht wordt.

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:02

Iemand hier trouwens ervaring met Elegantia horses?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:26

Heeft helaas niet geholpen. Ze is verkocht ;( maar bedankt voor het duimen!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 17:29

Autumnn schreef:

ahh...balen zeg,wat gaat dat snel tegenwoordig he,volgens mij keuren echt heel veel mensen niet ofzo.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:11

Blackberry28 schreef:
Autumnn schreef:

ahh...balen zeg,wat gaat dat snel tegenwoordig he,volgens mij keuren echt heel veel mensen niet ofzo.

Wellicht hebben ze alleen overeenstemming bereikt en is het verkocht onder voorbehoud van keuring. Maar snel gaat het wel. Je krijgt niet eens kans om heen te gaan...

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:07

Jammer Autumn! Het gaat inderdaad heel snel allemaal.

Nee geen ervaring mee Noukie, naam komt me wel bekend voor.

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:24

Dinsdag ga ik kijken naar een ander paard, drie jaar ,nog maar twee keer bereden,maar wel bijna twee uur rijden met de auto naar daar. Vind het wel zonde van de tijd moest het niets zijn. Wel net een video gekregen van haar tweede keer onder het zadel die me ergens een positief en negatief gevoel geeft. Als er mensen zijn die deze video via pb is voor mij zouden willen bekijken zou het wel lief zijn, ben nogal een twijfelaar en probeer overal iets negatief in te zien en heb een neutrale mening nodig denk ik. Ook is ze nog niet zolang uit Italië gehaald en weet niet echt wat ik daarbij moet denken.

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 23:21

Noukie123 schreef:
Dinsdag ga ik kijken naar een ander paard, drie jaar ,nog maar twee keer bereden,maar wel bijna twee uur rijden met de auto naar daar. Vind het wel zonde van de tijd moest het niets zijn. Wel net een video gekregen van haar tweede keer onder het zadel die me ergens een positief en negatief gevoel geeft. Als er mensen zijn die deze video via pb is voor mij zouden willen bekijken zou het wel lief zijn, ben nogal een twijfelaar en probeer overal iets negatief in te zien en heb een neutrale mening nodig denk ik. Ook is ze nog niet zolang uit Italië gehaald en weet niet echt wat ik daarbij moet denken.

Net nog een filmpje gekregen en paard loopt half kreupel dus op naar de volgende, raar voorgevoel klopte dus.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 23:36

Autumnn schreef:
Een piephak bij een paard.. wat is dat en heeft het risico als je er de sport mee in wilt?

Komt weer een keer onder meelees steen vandaan.
Mijn paard heeft twee piephakken, niks mis mee. Is zelfs geheel op foto’s geweest mijn merrie, altijd in sport gelopen. Nooit kreupel geweest en zelfs een ocd predikaat erbij met alleen maar a Tjes. Nee hoor niks mis mee en die gok zou ik na een fototje echt wel aandurven.

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:00

Wat jammer Noukie en Autumn, dat de paarden waar jullie naar gingen kijken al zo snel weer weg zijn! Dat lees ik hier regelmatig. Ik vind het daardoor wel opvallend dat (met name op ehorses) paarden soms meerdere maanden online staan.

Noukie, ik herken jouw twijfels wel heel erg. Fijn dat je filmpjes hebt gekregen op basis waarvan je het paard kon beoordelen. Dat scheelt toch een hoop tijd en ook verdriet als je bij een bezoek wel een klik zou hebben... Zeker de helft van de paarden waar ik ben gaan kijken liep ook niet goed, dus dat komt toch helaas regelmatig voor.
Ik vind het zelf overigens niet erg om voor het juiste paard een paar uur te rijden, alle paarden waar ik ben geweest stonden op 1,5 tot 4 uur rijden O:) .

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:16

Ik heb ook vaak lange tochten ondernomen om paarden te gaan bezichtigen,maar tenslotte toch altijd dicht in de buurt geslaagd. Nou ligt het er wel aan waar je woont,ik woon in een regio met grote paardendichtheid.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 09:25

Ik heb ondertussen mijn vroegere manege ingeschakeld en hij krijgt vandaag een 9-jarige binnen. Ga morgenavond heen dus hoop dat dat wat is :)
Heb ook de tip gekregen om naar Tuigers te kijken. Totaal geen ervaring mee, dus ik ben benieuwd

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:26

Ik meld me hier ook graag met een nieuwe zoektocht, wie weet zijn er bokkers die toevallig iets weten of in hun eigen zoektocht iets leuks tegen komen :) .
Uiteraard zoek ik zelf ook verder en hoop wellicht ook iets te kunnen kopen via de veiling.

Ik ga op zoek naar twee spelden in de hooiberg :j .
Als ik niet vind wat ik zoek dan koop ik niets, zoektocht mag gerust landurig zijn. Ook verder weg geen enkel probleem.

Wat ik zoek:
*Een D pony merrieveulen, dressuurgefokt.
*Moet beslist binnen en bovenin de maat gaan blijven.
*Sterke voorkeur voor een Deutsche Reitpony uit een Staatspremie merrie met een sterke moderne merrielijn.
*Veulen moet qua exterieur zeer correct en aansprekend zijn.
*Zeer goed bewegen, bergop met een sterk achterbeen.
*Kleur niet van belang, uitstraling wel. Hoewel een leuk kleurtje wel meegenomen zou zijn :D .

De pony's krijgen bij ons een fijn thuis waar ze, als het weer het toelaat, 24/7 buiten zijn in een kleine kudde. Ze zullen te zijner tijd voor de fokkerij worden ingezet en ook een sportcarriere is niet bij voorbaat uitgesloten.

Ik weet dat dit een hele uitdaging gaat worden, maar geen haast dus ;) .

Thanks alvast voor het meedenken!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:27

Dubbelpost B-)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:24

LDRD schreef:
Ik meld me hier ook graag met een nieuwe zoektocht, wie weet zijn er bokkers die toevallig iets weten of in hun eigen zoektocht iets leuks tegen komen :) .
Uiteraard zoek ik zelf ook verder en hoop wellicht ook iets te kunnen kopen via de veiling.

Ik ga op zoek naar twee spelden in de hooiberg :j .
Als ik niet vind wat ik zoek dan koop ik niets, zoektocht mag gerust landurig zijn. Ook verder weg geen enkel probleem.

Wat ik zoek:
*Een D pony merrieveulen, dressuurgefokt.
*Moet beslist binnen en bovenin de maat gaan blijven.
*Sterke voorkeur voor een Deutsche Reitpony uit een Staatspremie merrie met een sterke moderne merrielijn.
*Veulen moet qua exterieur zeer correct en aansprekend zijn.
*Zeer goed bewegen, bergop met een sterk achterbeen.
*Kleur niet van belang, uitstraling wel. Hoewel een leuk kleurtje wel meegenomen zou zijn :D .

De pony's krijgen bij ons een fijn thuis waar ze, als het weer het toelaat, 24/7 buiten zijn in een kleine kudde. Ze zullen te zijner tijd voor de fokkerij worden ingezet en ook een sportcarriere is niet bij voorbaat uitgesloten.

Ik weet dat dit een hele uitdaging gaat worden, maar geen haast dus ;) .

Thanks alvast voor het meedenken!

Van een veulen ga je dat natuurlijk nooit zeker weten. Ook al zijn beide ouders dat wel. Kun je niet beter een leuke 3-jarige kopen?

Ik zou eens informeren bij NWR en NF stamboekfokkers.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:33

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:37

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:42