Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:00

Babootje schreef:
Wat is dat voor een app Quir?

Saddleclip van Equestic. :j
Super interessant en leerzaam!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 13:37

Fijne stal zo, Psvanlot!

Wat een flutweer vandaag. Wilde een stapeltje doen na haar drie dagen rust maar daar had ik geen zin in met al die regen.
Dus maar wat gewerkt aan de hand in de binnenbak.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 14:33

Knap paard is het Babootje!

Ooh Fransje, wat heerlijk <3 Hertenluisvlieg ken ik ook niet, heb het ook even moeten googelen, maar ziet er wel een vies beestje uit. Ik mis de zomer ook al, hoewel die hittegolf wel een beetje te veel van het goede was.

PS, wat een mooie stallen! komt vast en zeker goed!

Ik vind die clip toch ook interessant Quir, misschien ook nog wel iets voor ons. Heb hem ook even opgezocht. Wat rot dat je zulke dure bitten moet verkopen omdat meneer ze niet mag/ze te groot zijn :+ Zonde

Hier vandaag weer een hele goede training achter de rug. Meteen opgestapt, niet gelongeerd. Mijn lesgeefster uiteraard eerst gereden en dan ik. We hebben vandaag een dubbel gebroken bit geprobeerd en dat ging stukken beter. De aanleuning komt ook eindelijk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mungbean

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:02

Oh, jeetje kijk ik een paar dagen niet, gelijk een hoop pagina‘s :D
Ik zie in iedergeval een hele knappe Marie <3

*gaat bijlezen*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 20:11

Wat fijn! Met jou er op lijkt Marie een heel paard, met je lesgeefster er op is het ineens maar een beestje. Grappig dat dat zoveel verschil kan maken.

Zo wat was het ineens fris vandaag! Ik ga maar eens opzoek naar dekens, want dat gaat geen maanden meer duren denk ik.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:26

Ja haha terwijl ik zelf nu ook niet zo heel klein ben. Ik ben net geen 1m70, maar ik weeg amper 53kg.
Dus Marie toont met mij een pak groter. Afbeelding
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 09:47

Wat een verschil is dat optisch gezien.
Marie toont veel groter met jou op haar rug :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:38

fransje23 schreef:
Wat een verschil is dat optisch gezien.
Marie toont veel groter met jou op haar rug :)

En gelukkig maar! We hebben Marie zogezegd gekocht als 1m57 op 2 jaar en 10 maanden oud. Bij de eerste meting bleek ze echter maar 1m54 te zijn. Nu zal ze wel al een stukje groter zijn, maar of ze de 1m60 nog gaat halen wordt spannend...

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:40

Ik hou wel van kleintjes en Marie is een prachtig chique paard.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:42

Een handzaam formaat is toch fijn! :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 11:09

Wat pakt Marie het weer fijn op zo! Ze ziet er goed uit, ze is wat uitgezwaard in haar vakantie :) Voor jou is haar maat toch prima, je past er mooi op en dat is het voornaamste!

Wederom jaloers op Fransje met haar heerlijke ritten met mooi uitzicht en blije oren :D

Kruimellover gaat ook weer de goede kant op na jullie avontuur, fijn :)

Wat een absurde temperaturen Quir, dat werkt inderdaad ook niet fijn met een jong paard met zulk gek weer. Ze ziet eruit alsof ze hard gewerkt heeft iig :))

Rudi in training, tof! Hoe gaat het daar nu? :)

Gentle de koeienmaster 8-) Stoer!

Lekker bezig s1993!

Bitten....hopeloos idd := Ik heb 20 september een bitfitter erbij, ben eens benieuwd. Ze doet het aardig op de dubbelgebroken kneveltrens, maar ik wil toch gaan kijken naar iets zonder van die onhandige scharen.

Gezellig zo met zijn zussie Noisy :D

Spannend Babootje, ook aan de jonge paarden competities! Hij doet het braaf zo in de grote baan :j

Herteluisvliegen, brrrr....die dingen zijn echt eng en naar! Kunnen paarden goed van over de flos gaan -O-

Dat ziet er mooi voor elkaar uit PSvanLot, heel fijn! Goed om te horen dat de verhuizing zo goed bevalt, nu lekker aan de slag met paard op gras en fijne facilitieten :)

Hier gaat het aardig zijn gangetje, van de week in de les heerlijk samen gewerkt. Pinda stond goed op scherp en was echt hard aan het werk, maar dan wordt ze soms wel iets té scherp voor mij dus dan krijg je stuiters := Gelukkig laat ze zich vooralsnog goed corrigeren, dus het is echt een kwestie van gevoel krijgen voor waar de grens ligt voor mij. Helaas nu onze bak finaal verzopen gisteren, dus maar eens zien hoe het de komende dagen gaat met rijden.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:18

Quit oh ja dan is het ook.nog wel logisch :) Wat een collectie aan bitten zeg! Heb hier een enkelgebroken D-trens, gaat wel prima. Vond voor de start enkelgebroken rustiger dan dubbelgebroken. Heb ook een dubbelgenbroken appelbitje liggen, die wil ik binnenkort een keer proberen.

CL wat goed met Marie! Echt fijn dat het zo goed gaat nu :D Waarom zou je een groter paard willen als je er ruim op past?

Fijn dat rudi goed ging op de trailer, hoe doet hij het in training?

Joya lekker op de veluwe, die hertenluisvliegen zijn ook echt klotebeesten. Wil je bij Joya op termijn ook met bit rijden of houd je het gewoon zo zonder?

Fijn dat het verhuizen goed ging PSvanlot!

Leuk om te zien quir, netjes zo 50/50

Pinda weer hard aan het werk, grappig dat ze daar dan zo scherp van wordt. Leuk om daar samen mee te kunnen oefenen!

Woensdag ben ik alleen naar het bos geweest met Koda. Hij was super braaf met alleen laden en stond al iets rustiger op de trailer dan vorige keer :D In het bos vond hij wel HEEL spannend als ik erop zit en er niemand bij loopt. Vetrouwen in de ruiter moet echt nog groeien. Geeft niks, ik heb nu stukjes afgewisseld tussen erop zitten en ernaast lopen. Als hij dingen heel spannend vond mocht hij even stilstaan en kijken, heb ik veel liever dan aan de kletter gaan :D Moet dit gewoon wat vaker doen, dan wordt hij denk ik vanzelf stoerder. Hij heeft wel alles superbraaf gedaan, een tegenligger gepasseerd (was bang dat hij er achteraan zou willen maar kon hem er zo langs sturen), koeien tegengekomen, mountainbikers die achter heuveltjes verdwijnen etc. etc. Afgelopen dagen had hij lekker vrij en is de smid geweest, vandaag gaan we weer iets doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:40

CalipsoLover schreef:
En gelukkig maar! We hebben Marie zogezegd gekocht als 1m57 op 2 jaar en 10 maanden oud. Bij de eerste meting bleek ze echter maar 1m54 te zijn. Nu zal ze wel al een stukje groter zijn, maar of ze de 1m60 nog gaat halen wordt spannend...

Zou goed kunnen dat ze de 160 gaat halen hoor. Ik kocht mijn ruintje History op 2,5 jarige leeftijd en toen was hij 155 hoog. Uiteindelijk is hij nog 162 geworden.
Ons 3 jaar jonge paard is ook een kleintje. Ik denk dat hij krap 160 haalt. Maar heeft een enorm front en maakt zich heel groot. Zal ook best nog wat cm groeien uiteraard. Hij is pas geruind.
We zijn alweer een stapje verder. Donderdag was hij voor het eerst los in de grote binnenbaan en vanmiddag weer een keer. We longeren nu nog maar heel kort los zodat we met rijden wat meer overhebben.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:37

Hai, al even niet gepost hier, het ing allemaal voor geen meter. Ik vrees dat een deel van de oorzak bij de locatie van de stalling ligt, aan een drukke, smalle weg, dus ik durf erf of wei niet af. Tim neemt die onrust heel erg mee, in de bak was het hele longeren allemaal geen probleem en deed hij het hartstikke goed, op de wei ging alles helemaal mis. Hij was heel braaf hoor, accepteerde begrenzingen super netjes, maar bij alles wat langs kwam op de weg was er spanning, en dat werd steeds erger. Heb hem een maand vakantie gegeven (af en toe wat spelletejs, tussendoor, maar geen longewerk of zadelperikelen), en darmee verbeterde het wel iet, maar niet genoeg. Bleef heel schrikachtig tijdens het eten, etc etc.
Nu dus de knoop doorgehakt, hij gaat verhuizen. Ik had ingezet op een lange zoektocht met pas na de winter de echte verhuis, dus uiteraard kwam er meteen iets op ons pad en verhuisd hij komende zondag al. Slik.
Ik hoop dat we daarna, als we tot rust zijn gekomen, weer in de opwaartse spiraal gaan. Het is daar heel rustig, vlak bij het strand, vlak bij ruiterpaden, en bij de enige wat drukkere weg loopt in ieder geval een fietspad langs gescheiden door een berm. Tevens ga ik kijken of ik misschien een emdr therapie kan gaan doen om het trauma weg te werken. Want op deze manier wil ik niet met mijn paard bezig zijn.

In de tussentijd lees ik met plezier jullie updates!!!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:09

Heel stoer s1993, wat goed!! Dat zijn ook wel heel spannende dingen zo alleen allemaal. Tof zeg :D

Gaat lekker de stappen vooruit dan Babootje 8-)

Wat vervelend dat jullie zo'n moeilijke periode hebben Mrs_Midnight :(:) Maar als jullie niet op je plek zijn op stal kan dat inderdaad wel flink gevolgen hebben, goed dat je zo doorpakt! Hopelijk gauw weer lekker samen aan het werk op de nieuwe stal :) Succes met de verhuizing!

Hier wilden we gisteren voor het eerst met een groep (6 paarden) en zonder hulp op de fiets mee op buitenrit. Althans, ik had een dappere dag en zag het helemaal zitten, had er echt zin in, maar Pinda was geloof ik bang weer zo nat te regenen ofzo....dus had ze zich uit voorzorg om niet mee te hoeven maar even een hoefijzer geamputeerd op de wei -O- Kon ze meteen weer rechtsomkeert terug de wei in ipv aan het werk, Pinda blij met een vrije zondag en ik nogal mopperig :+ Gelukkig komt de smid vandaag sowieso al, hopelijk valt de schade mee. Paarden met hun fratsen altijd :roll:

Voor de rest deed ze het deze week super, eindelijk weer ontspannen aan het werk samen en fijn kunnen sleutelen in de bak :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 18:19

Eerste strandrit *\o/*
Afbeelding

Zal straks uitgebreid reageren.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 06:33

CalipsoLover schreef:
Ja haha terwijl ik zelf nu ook niet zo heel klein ben. Ik ben net geen 1m70, maar ik weeg amper 53kg.
Dus Marie toont met mij een pak groter. [ [url=m/NNdj3y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BgQGBJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knappe dame

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:21

Wat heerlijk Fransje!

En wat gaat Marie goed zag ik!

Ik ben een weekje op vakantie geweest naar Texel, heb wel alles gelezen, maar moet zeggen dat ik nu niet meer precies weet wat ik allemaal gelezen heb. Volgens mij voornamelijk positieve dingen. En nog wat over een verhuizing geloof ik.

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en dat jullie allemaal net zo lekker bezig kunnen zijn met jullie paarden als ik.

Men wat heb ik een leuk paard gekocht. Weekje niks gedaan en vervolgens even in de bak gereden. Daar moesten we wandelend heen, want dat is bij de buren. Ging hartstikke goed. Vervolgens was het heel druk daar: mijn man was onze caravan aan het uitstallen en de voortent aan het opzetten om alles te laten drogen. De buren zelf waren de camper aan het uitladen, er liepen twee hondjes te spelen. En m’n dametje was er nog niet in de bak geweest. Ze liep even een beetje rond te koekeloeren, maar vervolgens ging het heel lekker. Die is echt niet gauw onder de indruk, zo relaxed!

En gisteren ben ik lekker de heide op geweest met haar samen met een vriendin en haar paard.

Afbeelding
En de heide is nog steeds mooi paars, dat verbaasde me.

Afbeelding
M’n grote vriend Billy mocht ook nog even mee. Maar die wilde liever terug naar zijn dames :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:52

Het gaat best lekker bij iedereen geloof ik :) Fijn om te lezen.

Goed dat je de keuze hebt gemaakt om te verhuizen Mrs_Midnight.

Rudi is inmiddels alweer een weekje op bootcamp en ik ben gisteren even gaan kijken.
Hij doet het super! Ze rijdt inmiddels al in de bak met hem in plaats van in de roundpenn en de allereerste beginnetjes van het stoppen, spinnen en rollback zijn er al. Donderdag heb ik voor het eerst les en ik heb er super zin in :):)
Afbeelding
Afbeelding

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:14

Wat balen van Pinda haar ijzer, volgende keer beter! En het is ook een dressuurpaard, die blijven soms wat scherp :=

Toch stoer hoor, zo met Koda alleen gaan wandelen! Gewoon op jullie tempo alles bekijken. Ik laat liever ook een paard eens kijken en stilstaan dan dat ze er vandoor gaan. Komt vast en zeker goed met wat meer oefenen!

Hé wat vervelend van Tim, maar misschien ook niet slecht om begeleiding te gaan zoeken? Ik heb ook echt heel veel hulp met Marie. Kan het alleen maar aanraden. Succes met de verhuis!

Wat heeeerlijk Fransje <3

Blij dat je zo gelukkig bent met je paardje Kruimel!

Wat fijn dat de boothcamp goed gaat met Rudi. Veel plezier donderdag!

Hier is het even wat minder gegaan. Zondag viel er gewoon niks aan te vangen met Marie, maandag dan terug les gehad en dat ging stukken beter, maar was plots zelf helemaal de kluts kwijt en toen lukte het niet meer. Dan heeft mijn lesfgeefster ze verder gereden en dan was het wel terug oke. Sinds ze haar stelling gevonden heeft is haar evenwicht slechter en moet ik echt constant druk zetten op mijn rechterheup. Morgen terug les, zondag rij ik ze zelf, maandag samen op verplaatsing en dan volgende week op wedstrijd. Drukke week zit er nog aan te komen!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 20:58

Mag ik me weer rustig bijvoegen?

Jeetje wat zijn jullie allemaal gegroeid!

Calipso nondeu wat is Marie verdomd gaaf geworden! Was ze al maar het is al z’n paard!

Kruimellover wat een knappie en een super mooie foto zo tussen de oortjes!

Fransje geweldig! Ben vorige week een weekendje naar Oostvoorne geweest en daar wil ik echt heel graag een keer rijden! Alleen maar open vlakte heerlijk!

Vientje hè wat jammer wel super dat pinda het zo goed doet!

Midnight hopelijk gaat de verhuizing jullie helpen!

Ik heb het de afgelopen tijd knetter druk gehad en in 2 mnd tijd 1 keer op syd gezeten dit ging wel heel goed maar ik heb het gelaten voor wat het was. Sommige weten het maar afgelopen week is Sydney samen met half broer rudi verhuisd en is ze op training gegaan. Vandaag hadden we onze eerste les samen en wat was ik zenuwachtig! Zo erg dat ik gewoon iets in moest nemen om de rust te bewaren en niet omviel van de misselijkheid. Paardrijden is superleuk toch :roll:
Trainster vroeg of ze er eerst even op moest gaan en ik was alleen maar blij want ik zag dr al stuiteren aan de longe. Maar die stapte op en madam deed geen stap verkeerd. Dus ja toen mocht ik en vanaf dat ik ging zitten was het over. Heel raar maar ik heb me geen moment angstig gevoeld. Ze voelde zo lekker en we hebben zelfs zonder probleem gegaloppeerd!
Kwa houding had ik wel spanning want ik merkte dat ik mijn benen gespannen hield en daardoor mijn hakken optrok waardoor ik in de galop mijn beugels kwijt raakte maar dan kwam syd terug en kon ik haar weer na het herpakken aan laten galopperen. Ik ben zo blij dat ik deze keuze gemaakt heb en ik hoop dat we nu eindelijk stappen kunnen maken!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:03

Wat een fijne update van je mooie paard Candalisa :)

Fransje op het strand, heel cool!!!

Tim dus toch te veel stress, jammer hoor. Hopelijk bevalt de nieuwe plek berer.

Noicy, fijn dat je paard het goed doet. Hopelijk binnenkort zelf?

Kruimellover, ik ben echt heel blij voor je dat je zo‘n fijn maatje gevonden hebt na al die pech.

Oh en bitten....daar heb ik er ook vrij veel van. Ik rij nu met een dubbelgebroken sprenger anatomic van mijn vorige paard. Hij mag eigenlijk wel 1 maatje groter maar die krengen zijn erg duur dus ik duik eerst nog eens mijn kast in. Misschien is ze wel net zo fijn op een simpele rvs variant.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:23

:# :# :# Egopost!!! :# :# :#
De les ging supergoed!! :):) :):)
Onze allereerste les is een feit :D
Ik ben echt supertrots op m'n makkertje <3
Ik heb hem eerst heel even linksom en rechtsom gelongeerd, was een minuut of 5 en toen erop. In het begin had hij een beetje spatjes }:) dus een paar bokjes en hupsjes maar daar kon ik hem vlot doorheen krijgen en toen begon hij ook goed te lopen.
Ik heb superfijn gereden ondanks dat ik hard moest werken. Echt weer even nadenken wat ik doe ipv op automatisme rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:36

Oh super zeg *\o/*

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:49

Wat een leuke updates Candalisa en Noisy. Zo samen op training. Het ziet er fijn uit op het filmpje met Rudi.

Prachtig zo die hei Kruimel.
En Fransje lekker op het strand. Leuke dingen allemaal.

Over een paar weekjes moeten we ons veulen definitief van zn moeder gaan scheiden en gaat ie naar de opfok :(
Ik vind t zo zielig... Maar volgens de fokker die verleden week kwam kijken kan het eigenlijk nu al, want hij is erg zelfstandig. Loopt makkelijk van mams weg en staat ook rustig een eindje verder te grazen.
Dan komt onze merrie ook weer terug naar stal en gaan we haar ook verder beleren. Ze is al licht beleerd geweest OHZ maar we gaan rustig even opnieuw van start.

Met Mexx gaat het super. Het zadelmak maken zit er bijna op. Hij is super makkelijk los in de grote baan, kijkt nergens van op en heeft nog geen pas verkeerd gezet. We waren om de dag ongeveer een kwartier tot 20 min met hem bezig inclusief even longeren en hebben dat nu weer terug gezet naar 3 x per week en dan verder uitbouwen naar iets langer zodat hij wat meer conditie gaat krijgen.
De inschrijving voor de VWF jongepaarden competitie op Prinsenstad is een feit. Nu maar hopen dat het doorgaat allemaal.