Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nickynicole

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:49

Echt knap dat je zo de knop om kan zetten!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:43

pol013 schreef:
nn: ik ben wel truttig en vindt het ook wel echt spannend. Maar het weegt toch wel zwaarder dat ik weet dat ik het beter nu goed kan aanpakken om grotere (en nog engere) problemen voor te blijven. Ben dus net een beetje eigenwijzer dan bang.

Gelukkig maar want daar krijg je hele vervelende paarden van. Goed gedaan!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:47

Mooie foto NN. Wat was je voor oefening aan het doen? Draf verruimen?
Let goed op rechtop te blijven zitten. Dan krijg je een nog mooiere verruiming.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 15:18

haha grappig babootje dat het opvalt. Zoals ik in een eerdere post schreef zit ik te veel naar voren. Dat heb ik met mijn andere paarden totaal niet. Lijkt of ik er nog niet "in" kan zitten of dat ik hem nog wat wil ontzien. Maar dat bleek een bekend probleem bij de anderen. En nu is het ook nog een vastgelegd op foto :) Ik denk trouwens dat dit een gebroken lijn was.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 17:29

nickynicole schreef:
haha grappig babootje dat het opvalt. Zoals ik in een eerdere post schreef zit ik te veel naar voren. Dat heb ik met mijn andere paarden totaal niet. Lijkt of ik er nog niet "in" kan zitten of dat ik hem nog wat wil ontzien. Maar dat bleek een bekend probleem bij de anderen. En nu is het ook nog een vastgelegd op foto :) Ik denk trouwens dat dit een gebroken lijn was.

Het valt mij op omdat mijn dochter het dus ook doet. En op haar andere paard had ze dat idd ook niet. Ik denk ook om de laatste reden (ontzien). Daardoor (door aan de voorkant teveel weg te geven, mede doordat de houding naar voren is) en omdat History heel loperig is, loopt hij dan van het achterbeen af. Dan krijg je gauw een taktfoutje of minder mooie verruiming.
Dus met oefenen op de verruiming blijf ik roepen rechtop en handen naar je toe. :D :D :D

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:12

Polo....super dat je hebt doorgezet!! Moet je op dat moment toch maar durven.

Ik werd vandaag gebeld door mijn buurman dat hij onze kat op straat had gevonden en die niet meer kon lopen. Gelijk naar huis gegaan en daar lag hij in de achtertuin(buurman had hem daar neer gelegd). Heb hem op zijn pootjes getild en even gekeken hoe hij liep, gebruikte wel alles maar heel wankel. Op naar de dierenarts en eenmaal na de Röntgen duidelijk dat zijn bekken gebroken zijn doordat hij aangereden is. Nu dus 6 weken in de bench voor hem....zo blij dat hij er nog is!!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:25

Ahhh dat is wel heel sneu Carmuh, gelukkig wordt hij weer beter... Wij hebben dat ook een keer gehad maar de kat in kwestie was bij ons van het balkon gevallen ;( alles weer helemaal hersteld.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 10:46

Acht wat sneu Carmuh. Maar idd gelukkig is hij er nog! Beterschap.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:38

<3 <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

(moet wel op mijn bips blijven zitten in de galop :+ )

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:00

Ja haha Idd Carmuh. Maar zo te zien heeft hij mooie kwaliteit in de galop.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:03

History heeft vandaag weer wedstrijd gehad (dit weekend 2-daagse) 1e proef veel spanning door een klapperende vlag en tikkend touwtje tegen de vlaggemast vlak langs de bak, waardoor hij er even vandoor ging en het hals strekken ook niks werd. 183 pt. 2e proef touwtje maar vastgehouden en 199 pt. Voor halsstrekken een 7 en stap verruimen een 7,5 waren we best trots op. Het wordt nu na 2 x 199 toch echt de uitdaging om de 200 aan te tikken :D :D :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:41

Leuke foto's Carmuh, maar idd " op je billen zitten " ;)

Altijd lastig idd zulke dingen, gelukkig is hij het wel gelijk " vergeten " als het geluid weg is. Gefeliciteerd met je punten :)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:19

Gave foto s carmuh

Nette punten weer babootje

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 14:19

Vanmiddag dag 2 van de 2-daagse. Onbegrijpelijke jury overigens. Mag niet klagen, want Babette was 1e en 2e met 191 en 186,5 maar de 191 proef was verreweg de beste die ik tot nu toe had gezien. Zo kreeg ze voor aanspringen galop een 5. Stond er "onstuimig", maar hij sprong heel beheerst aan alleen springt hij groot aan.
Voor impuls had hij een 5. ":Te vlug" stond erbij. Maar was voor zijn doen juist heel beheerst, tactmatig goed en maakte zn passen mooi af. Hij had een hele mooie draf verruimen, eigenlijk gewoon al een middendraf. Dat was dan een 7. Ik zal t filmpje even overzetten dan plaats ik m wel.
Overigens is History gisteren 4 geworden *\o/* <3

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:11

Jammer is dat he babootje dat het eigenlijk gewoon een vreselijke jury sport is je bent echt afhankelijk.. Springen is gewoon een balk een balk ;) bij mij stond er laatst bij het aanspringen in de linker galop " verkeerde hulp " 8)7 hoe dan dacht ik....?
Ben heel benieuwd naar het filmpje. Gefeliciteerd met de 4e plaats +:)+

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:39

Wat jammer dat je je niet in de punten kon vinden babootje. Maar toch weer 2 winstpunten er bij. Gefeliciteerd!!

Moet zeggen dat het als jury ook best lastig is. Je doet het eigenlijk nooit goed

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:17

Klopt Leonie, ik kan me meestal wel vinden in m'n punten.. Soms helemaal niet , maar het is ook net wat ze willen zien op dat moment.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:19

Babootje.....Gefeliciteerd met de punten.....w.b.t de punten blijft het inderdaad een jury sport en soms kan je je er in vinden en soms ook gewoon helemaal niet...

Wij zijn vandaag ook weer gestart, eigenlijk mijn beste proeven tot nu gereden en was echt dik tevreden! Hadden 189,5 en 190.....had eigenlijk wel wat hoger verwacht maar ben zo dik tevreden over hoe ze zich vandaag liet zien!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:46

moniek21 schreef:
Klopt Leonie, ik kan me meestal wel vinden in m'n punten.. Soms helemaal niet , maar het is ook net wat ze willen zien op dat moment.

Ja normaal kan ik me ook echt wel vinden in de beoordeling. Ik klaag niet zo snel over jury's kan wel es 10 punten schelen de ene of de andere jury maar dan is de beoordeling vaak wel
Ok. maar nu had ik zoiets van: hebben we allebei wel naar dezelfde combi gekeken?
Ik zet t filmpje op en dan t protocol erbij. Benieuwd wat jullie ervan vinden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:47

Gefeliciteerd ook met je punten Carmuh!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:27

Carmuh gefeliciteerd en leuke foto's! Prachtig paard. Hoe gaat het met je kat?

Babootje: History ook weer druk aan het werk geweest, gefeliciteerd met de punten. Jammer dat je het niet eens was met de punten maar er is niets zo moeilijk als jureren. En voor ons als ruiters niets zo moeilijk als beoordeeld worden..

Wij waren zeer tevreden over de Pavocup. We hadden 69 pnt, helemaal terecht. Kreeg complimenten over mijn rijden, vriendelijk en ontspannen! Maar wel te voorzichtig. Joh, ik was al lang blij dat Hug braaf zijn rondje liep. Door de spanning was het beste er wel af. Bij het binnengaan van de losrijbaan moesten we eerst voorbij een wilde hengst aan de longe. Mijn man probeerde nog vriendelijk te vragen aan D. inja v L.iere of ze even kon stoppen maar dat was niet bespreekbaar. Langs de baan klapperde de partytenten en vlaggen door de wind. Tijdens het rijden van de proef geen stap verkeerd gedaan maar wel leeg.

Deze week is het Zeeland Outdoor. We mogen 3 dagen starten.
Donderdag huggy L1
Zaterdag Ol ZZZ
Zondag huggy subli cup en Ol ZZZ

Ze geven mooi weer af dus heerlijk rijden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:52

NN, ik denk dat je super trots kan zijn op je puppy als ik de omstandigheden zo lees,
Mooi weekje voor de boeg heel veel succes +:)+

Gefeliciteerd Carmuh, ik ben ook erg benieuwd hoe het met je kat gaat.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:00

Goed NN kun je weer trots op zijn :) Super ervaring is het iig Tegen de profs is ook niet op te rijden joh

Niet om te roddelen maar heb al vaker gehoord dan d v l behoorlijk arrogant is ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 15:30

Netjes hoor voor je puppy, NN.
Mooi compliment ook.

Balen Babootje dat je je niet in het jurycommentaar kon vinden.
Wel weer ervaring rijker.
Las nog iets van een stoute puppy bij Pol. Knap opgelost.

Ik ben weer thuis van 2x een klein 2 weekje vakantie. Heb nog vrij tm woensdag.
Tussendoor Elmo 1X gelongeerd en 1X gereden naar kregen een onweersbui op ons kop en dat was niet zo fijn rijden in het bos... Veel spanning en daardoor dus veel gestapt, want als hij zo gespannen is ontploft hij als ik hem laat draven.

Daarna had hij weer een week vrij. Hoorde dat hij een paar keer uit de wei gebroken was, gras op in de wei hooibak leeg, dan gaan we dus maar op zoek naar wat anders te eten...
Zaterdag waren we terug, even aan de dubbele longe. Gisteren met m'n ouwetje op pad geweest en vandaag mocht Elmo weer mee, met 2 andere paarden. Mijn andere haf met de bijrijdster en een stalgenootje.
Hij was best braaf, af en toe even wat kortsluiting, maar doordat er nu 2 paarden voor hem liepen die dan meteen inhielden, kon hij de spanning ook weer snel afvloeien. Uiteindelijk ook een heel eind gedraafd aan een los contact teugeltje dus dat was super!
Trots op m'n guppie.
En ook op m'n ouwe, want die loopt normaal bij de bijrijdster vaak te dollen, maar nu met ons er ook bij is hij ineens de routinier die weet hoe het hoort en gedraagt hij zich voorbeeldig.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:41

NN....Netjes toch, jammer dat er niet even rekening gehouden word met elkaar. Jij hebt dus een druk weekend voor de boeg!!
Marije...Klinkt super, fijn dat je hem toch weer zo op kan pakken!!

Met me kat gaat het redelijk, hij slaapt veel maar zit dan ook nog steeds aan de metacam. Af en toe heeft hij momenten dat hij alleen maar aan het miauwen is, dan wilt hij gewoon uit die bench. Hij verhaard nu wel echt als een gek, niet normaal meer. Verder geniet hij van de kroelmomentjes en denk ik dat hij grote mazzel heeft gehad.