de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IwanLuver

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:07

Mooie prestatie voor zo'n jonkie toch! Je mag trots op haar zijn!

Vanochtend gereden en met opstappen stond ze weer stil! Kon zo met het krukje weer opstappen.
flink beloont natuurlijk!
Hopelijk zet dit weer door. Heel apart wat gisteren lukte het niet.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:48

Nou dat is weer een overwinning dan IwanLuver.
Soms snap je er gewoon niks van.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:54

Ja ben ik zeker IwanLuver!

Fijn dat je weer goed op kon stappen. Heel vervelend als dat moeilijk gaat.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:57

@Peetje: hoe was de Pavo-cup?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 08:44

pfff, ik had de jury die mij twee jaar geleden uitsloot omdat ik em het jaar daarvoor mn mening zei over dat hij mn veulen onterecht had uitgesloten.
Hij diskwalificeerde met toen met Diva bij de 5 jarige, zou onregelmatig geweest zijn, buigproef laten doen, niks mis mee natuurlijk. Echt niemand had het gezien.

Nu liet hij me uitrijden, met als commentaar: je hebt je paard heel netjes en correct voorgesteld, je laat je paard in zn waarde.Het is een braaf en meewerkend paard, je bent NET niet door naar de zware halve finale maar wensen je veel succes met de training.

Ging ik mn punten halen: 67 punten met als commentaar: paard loopt onzuiver.
Dan zakt je broek af en laat t er ook niet bij zitten.
Staat al een pittige mail klaar voor het KWPN.

Ze liep op zich wel fijn, ze verstapte zich een keer in galop en toen viel ze eruit, was op t laatst. Ze was wel erg braaf!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:57

Pfffffffff wat bizar Peetje! Kan me voorstellen dat je daar heel boos van wordt! Ik ben benieuwd hoe het KWPN gaat reageren. Dit zou echt niet moeten mogen...

Ik ben even afwezig geweest omdat George 8 weken vakantie heeft gehad (lekker uitgroeien, spelen). Maar gisteren wilde ik hem weer even wennen laten aan het zadel en even rustig aan de hand stappen met zadel erop. Even aan de hand gestapt, op krukje gaan staan naast hem. Mijn vriend zou aankomende twee weken helpen met langzaam er weer op te stappen aangezien hij best vlug kan zijn met opstappen (hij is het natuurlijk nog niet zo gewend allemaal). George bleef zo braaf staan dat ik toch maar m'n cap pakte om te gaan hangen. Ik ga hangen, hij bleef zo relaxed... En toen ineens zat ik erop!

Weliswaar in m'n spijkerbroek op m'n jophurs (iets waarvan ik iedereen voor gek zou verklaren als die dat zou doen, maar het voelde gewoon vertrouwd en hij was rustig). Dus ik ben een rondje gaan stappen en hij deed alsof hij nooit een dag vakantie had gehad. Ik moest zo lachen toen ik er op zat, wat een heerlijk gevoel geeft hij toch! Zo braaf, zo relaxed!

Heerlijk dier! Nu weer lekker opbouwen met hem! :)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:26

Jeetje Peetje wat een gedonder. Had je alles oook op laten nemen kun je het sterker onderbouwen

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 10:36

Wat een raar verhaal peetje! Daar zou ik het ook zeker niet bij laten zitten! Wat een onzin zeg :n

Wat ontzettend goed dat George zo braaf was! Giv mag van mij nu even met vakantie. A.s zondag een fotomeeting met haar en ik twijfel heel erg of ik er dan nog 1 keer wel of niet op zou gaan. Vind die keuze erg lastig.
Aan de ene kant zou ik het wel willen omdat als ze het goed doet ik een leuke foto heb, maar aan de andere kant ziet het rijden er nog niet uit en moet ik er dan ineens in een weiland op en weet ik nieteens of het wel fotowaardig rijden word op die manier. Dus ik weet het nog even niet

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 15:54

Poe wat een verhaal Peetje!! Op deze manier raak je ook de motivatie kwijt voor zulke evenementen.. Gelukkig pak je met Golden Girl in de normale wedstrijden wel vaak punten en prijzen mee :)

Fijn dat George zo braaf was Picasso! Heerlijk gevoel als je elkaar zo vertrouwt :)

Grand mag morgen op voor zn allereerste wedstrijd! Morgen hem mooi knotten, door de wasstraat halen en hoppa onder de man naar de wedstrijd. Is 5 minuten stappen :') Ben zo benieuwd! En dan komt hij de 19e weer naar huis. Vind ik onwijs fijn maar ook wel spannend. Nu moet ik het zelf gaan doen!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:11

Veel succes ermee!!! Laat ons weten hoe het gegaan is!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:51

Succes morgen en veel plezier

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:57

Succes clau_1991 morgen! Spannend als ze weer thuis komt, gewoon lekker aan de bak, komt vast goed.

Succes met de foto shoot morgen pradaan, ben benieuwd naar de foto's!

Fijn dat george zo braaf was picassox, succes weer met opbouwen maar dat zal wel fijn gaan!

Guusje gaat op zich ook fijn. Ik kom steeds meer aan echt rijden toe. Hoeken rijden, pasje wijken, schakelen waarbij ze soms erg sterk kan worden, overgangen. Balans, nageeflijkheid. Lekker bezig. Linker galop blijft een dingetje, gisteren een handige vriendin erop gezet, haar lukte het gelukkig. Vanavond lukte de linker galop bij mij ook 1 keer van de 3...Ach het is vooruitgang. We rommelen rustig verder. Guusje valt wel wat in, dr veulen trekt dr een beetje leeg, het is ook echt een joekel van veulen. Maar ik voer dr goed bij, meer kan ik niet doen, tja wachten tot het veulen er af gaat haha.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:13

Thanks alledrie!!

Fijn dat Guusje wel steeds beter gaat :) Lijkt me idd fijn om wat verder te kunnen gaan in de training dan alleen heel erg basic. (Kan er zelf ook niet op wachten hihi) Ja veulens kunnen veel vragen van een merrie. Wanneer wordt hij afgespeend?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 10:47

Phoebe heeft gisteren op de NRPS keuring een 1e premie gekregen! superblij, vooral omdat ze als 2 jarige een 2e premie kreeg met als opmerking dat ze veel te arm bespierd was. En nu werd juist haar mooie bespiering genoemd! hihi
Haar halfbroertje Dotan kreeg ook een 1e premie en beiden mogen ze naar de Nationale Keuring in Lunteren!

Trots op m'n paardjes!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:51

Grandje heeft vandaag 2 winstpunten behaald met Elise! Hij had 187 en 185 punten! Ben erg trots op mn guppie die amper 2 maanden onder het zadel is. Hij werd wat traag door de spanning die hij wel had maar ach dat is hem vergeven! Er zijn nog legio dingen te verbeteren maar het belangrijkste was dat hij onwijs braaf was! De witte hekjes vond hij eventjes gek maar hij liep er zo langs. Alleen grote ogen en oortjes zo opzij :P We zijn er stappend heen gegaan en op de terugweg ben ik erop gegaan. Over een week komt hij naar huis en mag hij bijna 2 weken helemaal niets doen behalve de wei op en eten, eten en nog eens eten :D

Afbeelding

(Facebook-kwaliteit foto's)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 07:17

oh wat tof!! Heb je dan niet zoiets van: ik rij hem zelf eerst een paar keer thuis voor hij vakantie krijgt en letterlijk en figuurlijk energie op kan doen?

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:50

Ik rij hem bij Elise ook dus het scheelt dat ik hem ook al een beetje ken. Als hij zondag gebracht wordt, gaan we er ook nog even op om hem de bak ohz te laten zien. De bak op zichzelf kent hij natuurlijk al. Hij is onwijs nuchter dus we verwachten geen problemen. Elise gaf ook aan dat hij eigenlijk gelijk wel ff rust nodig heeft. Hij is geestelijk en lichamelijk best wel moe. Het is ook best wat, dat beleren :P Na die 2 weken vakantie ga ik heel rustig aan weer wat meer beginnen. Maar ik zal er maar 2x per week op zitten in het begin en dan max. een half uurtje. Ik heb geen haast met hem.

En wat ook wel leuk is om te zeggen.. Als Grand gister niet HC meegedaan had, was hij 1e en 2e geweest!! *\o/* Echt supergaaf!

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:04

Fijn dat Grand zo braaf was en nette punten hoor!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:24

Wat goed van Grand :)

Ik zag Gideon voorbij komen op Facebook met Frans. Zag er goed uit :j

Giv geniet momenteel van haar welverdiende vakantie! Ze heeft het zo onwijs goed gedaan de laatste 3 maanden. Nee weer even genieten van het jonge paarden leven :D

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 23:20

Wat goed clau! Fijn dat hij het zo oppakt.. wat peetje zegt voor mijn gevoel zou ik er dan thuis ook een paar keer op gaan voordat hij vakantie krijgt. Maar goed dat is persoonlijk.

Heb vanavond oefenavond vd Pavo-Cup gehad, heel leerzaam. Flink gereden en hij liep er best fijn aan.
Heb nog een filmpje voor degene die het leuk vinden.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:36

yes please!!!

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:56

Je hebt pb..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:02

Ik wil ook een filmpje van Grease kijken! :)

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:44

Ik wil ook wel :) Ben benieuwd!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:56

Ik ben ook wel benieuwd naar een filmpje, Maudenmarc.

@Clau: Grand heeft er ook weer een mooie ervaring bij met nette punten! En stoere buitenstapfoto's :j.

@Peetje: wat een bijzonder verhaal van de Pavocup zeg! :(.

@Anonymous: fijn dat Guusje beter gaat! En dat ze wat invalt is natuurlijk ook niet raar. En zelf groeien, en een veulen voeden en aan het werk (hoe weinig ook). Hou dan nog maar wat over om dik van te worden. Gideon heeft het net zo. Die komt van zichzelf slecht aan, zit in de groei en heeft anders gewerkt omdat hij gister naar de PAVO ging. Die is mag nu ook zeker niet dunner worden.

Gideon heeft het overigens super gedaan! Ik was zo trots op hem. Hij liep zo dapper mooi over het terrein, de inrijbaan en de uiteindelijke wedstrijdbaan. Heerlijk paard, zo lekker cool op zijn omgeving. Hij vond het namelijk ook best spannend en daardoor liet hij zich niet zo mooi los als hij wel kan. Hij loopt dan net teveel bovenin en zet zich strak. Hij is door mijn instructeur heel netjes voorgesteld en Gideon heeft er een hele goede ervaring bij. Met 70 punten is hij niet door naar de halve finale. Nu maar even lekker een paar dagen vrij geven, heeft ie wel verdiend!