[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:04

O echt? Wat goed Laura :D. Was die ene waar je geen reactie van kreeg toch?
Beetje een positieve reactie gehad? (mag ook via pb hoor)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:06

laura heb je een pb gestuurd, heb je vraag hoogst waarschijnlijk over het hoofd gezien.
mijn excuses hiervoor.
Er zijn maar een klein aantal paarden die wij particulier aanbieden, deze staan op bokt en soms ook op SH of MP.
Meeste paarden gaan naar grote stallen/ fokkers in het buitenland

welke merrie?

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:07

Ik kan het me voorstellen Cardy je hebt Bhaskar natuurlijk ook helemaal mogen zien opgroeien.

Laura wat fijn dat je reactie hebt gekregen!!! Ben niet nieuwsgierig hoor. O:)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:08

Klinkt interessant Goos_Horses. Wil nu eerst rustig aan Bhas verkopen en dan in de lente van volgend jaar rustig gaan rondkijken. Jij staat voor dan in iedergeval op mijn lijstje :D.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 16-11-12 12:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:13

mrjlnx schreef:
Ik kan het me voorstellen Cardy je hebt Bhaskar natuurlijk ook helemaal mogen zien opgroeien.

Heb Bhas toendertijd gekocht met het idee dat hij nooit weg gaat en had zoveel plannen en dromen. Het voelt gewoon erg egoïstisch om hem te houden, want met het rijden laat ik hem zo erg in de steek dankzij mijn angst. En dan komen er andere mensen en die rijden zo met hem weg. Dan weet ik dat ik de juiste beslissing heb genomen.
Het doet wel erg pijn hoor en ben er wel heel erg verdrietig over... Daarom vind ik het zo belangrijk dat ie goed terecht komt en heb ik geen haast.

Als hij verkocht is wil ik even een tijdje tot rust komen, beetje verwerken. En natuurlijk lekker rijden met mijn andere paard. Maar een paar maanden daarna wil ik wel gaan kijken voor een ander, eentje waar ik samen met mijn zusje op kan. Mijn zusje reed eerst Lavita, maar door Lavita's blessure rijd ik haar nu alleen maar. Vind ik zo sneu voor mijn zusje en we doen alles altijd al samen qua paarden. Dus dat moet goed komen *D .

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:15

Cardy klopt, gaat over de 7 jarige Jazz Time. Doordat ze Oldenburg merrie is denken mensen dat ze vrij is van Jazz bloed. Echter de vader van Jazz Time is (tada!) Jazz, heel veel mensen knappen daarop af en na het horen dat er dus Jazz in zit komen ze al niet meer kijken. Prima zo filter je wel de echte kenners eruit en de mensen die toch niet zoveel verstand hebben van..

Zaterdag komen er mensen voor de 2e keer kijken voor de merrie, erg veeleisende mensen hadden niet verwacht dat deze nogmaals weer zouden komen. Verder voor zondag ochtend een bezichteging staan voor der mits ze niet verkocht is en nog iemand die zit krap in tijd om te komen kijken en nog 4 mensen op "wacht" gezet. Bij ons is het zo wie het eerst komt wie het eerst maalt, zodra een afspraak staat komen er voordien geen andere mensen voor het paard.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:20

@cardy een beetje een standaard reactie dus mijn vragen nog maar is gespecificeerd...

@ good-Horses geeft niets hoor het gaat ook heel snel hier in het topic soms. Heel brutaal in welke prijsklasse zitten jullie voordat ik mezelf onnodig blij ga maken...

@ mrjlnx hahahah nieuwschierig zijn is niet erg hoor.

Ergens zit ik er toch ook weer aan te denken om een fries te nemen ( die had ik ) maar daar zie ik ook soms prijzen voorbij komen dat ik denk van uhhhh hij/zij kan nog niets of ze spreken met niet aan. Zucht best lastig om weer te moeten gaan zoeken.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:21

Laura is helemaal afhankelijk wel paard je leuk vind.
We hebben ze vanaf €2500,- tot €15000,-

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:28

Goos- horses heeft pb

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:36

Cardy daar kun je je gerust verdrietig om voelen snap het helemaal. Ondanks dat het misschien de juiste is kan het altijd moeilijk blijven.

Laura heb wel een paar leuke friezen gezien op sporthorses. Twijfel zelf ook heel erg. Mijn opa heeft altijd friezen gehad dus het kriebelt altijd een beetje als ik ze zie. Wat zijn jouw doelen eigenlijk voor een eigen paard?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:40

Voorheen reed ik in de sport met mijn NRPSer deze is 4 jaar geleden ingeslapen ivbm hoefkatrol.
Vorige jaar mijn knappe zwarte parel Atze gekocht in de hoop er weer wat richting sport en recreatie mee te gaan rijden helaas bleek hij een aangeboren afwijking te hebben....en stom stom alleen klinisch laten keuren maar goed daar was de prijs ook naar voor een onbeleerde 3,5 jarige.

En ik heb sinds 3 jaar dystrofie maar ik wil graag blijven rijden en als het lukt af en toe en wedstrijdje rijden en anders brengt mijn instructrice hem/haar uit in de sport.

Het werk voor al therapeutisch op het moment :D

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:45

Dat snap ik dat is natuurlijk ook het allerbelangrijkste dat je er gewoon lekker van kan genieten!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:48

ja dat is belangrijkste op dit moment. beetje karakter kan ik nog wel handelen maar geen bokkend en steigerend paard. Ik maak ze ook niet meer zelf zadelmak dit laat ik doen risico's zijn gewoon te groot.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:09

Zo denk dat ik me ook eens gaat melden:) Ik vind het nogal moeilijk om een goed paard te vinden. Ben druk bezig maar woon in de verkeerde plaats waar bijn niets te koop staat. Of je bent minimaal 1,5 uur onderweg. Laura dat zal jij ook wel hebben ik kom uit diezelfde regio

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:25

ja ik merk dat inderdaad ook

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:32

Woon je in het midden van het land... is het nog niet goed ;)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 13:33

nee het is ook nooit goed :D

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:10

Ik blijf het herhalen, ik heb 400km enkele reis moeten afleggen om mn paard te gaan bezichtigen, maar ik heb er nog geen moment spijt van :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:10

leuke paarden staan altijd ver weg. zelden dat die om de hoek staan.

Geloof dat nu iedereen een pb heeft anders ben ik je vergeten en dan hoor ik dat graag.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:14

Pops schreef:
Ik blijf het herhalen, ik heb 400km enkele reis moeten afleggen om mn paard te gaan bezichtigen, maar ik heb er nog geen moment spijt van :D

Heb die van mij (nou ja, pony dan) ook uit het zuidelijkste puntje van Limburg moeten halen, maar ben er nog altijd helemaal happy mee. :D

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:18

Laurie schreef:
Pops schreef:

Heb die van mij (nou ja, pony dan) ook uit het zuidelijkste puntje van Limburg moeten halen, maar ben er nog altijd helemaal happy mee. :D

Het kan dus echt wel goed gaan :Y)
Ik ben uit België, mijn topper zijn we gaan ophalen in Drenthe ;)

Ik snap uiteraard wel dat als je al even op zoek bent, en je vindt niets, dat je op dn duur ook niet meer de andere kant van het land wil afreizen.
In vriendje's zoektocht had hij het ook bijna gehad hoor! Maar toen stond zijn nieuwerd hier plots een halfuurtje vandaan.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:24

Da's dan inderdaad niet bepaald naast de deur!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:35

ik vind reistijd niet erg. Ik probeer wel voor die tijd info in te winnen dat het geen nuteloze trip word.
Maar kan altijd dat je er geen klik of dat het toch te heet of net niet je ding is maar dan kan ook op 30 min afstand zijn. Ik heb in ieder geval weer een onwijs leuk dier gezien en hij voldoet totaal niet aan het plaatje maar geloof dat ik me daar maar niet al te vast aan moet houden....

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:43

Laura wil ze de kost niet geven hoor die iets heel anders in gedachten hebben en met iets compleet tegenover gesteld thuis komen.
Is mij zelf ook vaak genoeg gebeurd.
Qua privé paarden wou ik nooit een vos, wat staat er nu voor mezelf op stal een 1 jarige vos, een 2 jarige vos en een 8 jarige vos (laatste is overigens wel net verkocht)
Ik zeg altijd maar, eisen wensen maak je om ervanaf te wijken. Goede richtlijn maar gaat lang niet altijd op

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:53

Goos_horses je hebt weer pb:D

ja ik geloof dat ik daar ook last van heb op dit moment...
hihihihi
hoever is almelo van ruurlo?