Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke_

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:30

Als ik jou was zal ik niet te lang wachten en haar/hem uitleggen in alle eerlijkheid waarom je van gedachten veranderd bent. Dan komen jullie er vast wel uit.

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:31

Verplicht nee dan zouden ze er een zaak van moeten gaan maken maar het is wel banketstaaf voor de verkopende partij..
Is er al aanbetaald?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:32

nobel:ik ben bij meerdere wezen kijken die dan tegen vielen in exterieur of beweging.
Ook heb ik er een paar gezien die me wel bevielen maar niet op mijn netvlies bleven branden.
Dat wil ik eigenlik wel.Dat is niet de 'klik' maar wel een wow effect hebben.
De klik ben ik te nuchter voor,maar ik moet mezelf er wel op zien rijden.
De rest moet idd groeien en met veel paarden krijg ik later de klik terwijl ik dat nooit verwacht had.

Farah83,je mag wel verwachten dat mensen het snappen dat je je bedenkt.Zou het echter wel duidelijk uitleggen en niet te lang wachten.
Zelf met een huis kopen heb je na toezegging nog 3 dagen bedenktijd.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:38

nobel1 schreef:
@Nienke, waarom kijken jullie niet in Frankrijk zelf? daar liggen de prijzen gemiddeld wel wat lager of zijn jullie daar niks leuks tegen gekomen?

Of ik kijk op de verkeerde sites :+ Weet iemand welke sites in frankrijk populiar zijn. Ik kijk nu op leboncoin en findyourhorse.
De fransozen kunnen echt geen paard presenteren voor de foto's :=

Farah83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:40

Hoi hoi,
nee er is nog niets aanbetaald.
Er is mondeling overeengekomen dat we eerst de rhino zouden afwachten en hem daarna ophaalden.
Het is inderdaad zwaar banketstaaf en we voelen ons er ook echt rot over want het was wel echt een schatje.
Wel hoorden we daar pas dat hij franse voeten had, stijf liep en een blessure heeft gehad omdat de vorige eigenaren de franse voeten hebben willen verhelpen.
Het was verder echt een lief paardje maar was erg stijf (kan ook omdat ie al even stil staat en weinig bereden word) en had een soort huppeltje bij.
Natuurlijk wordt op zo'n moment alles goed gepraat en hebben we er later onze bedenkingen bij gekregen.
Dit is wel al anderhalve week geleden al ofzo.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:42

nobel1 schreef:
Een vraagje aan jullie in het algemeen;
Sommigen hebben al best veel paarden gezien en niet gekocht omdat er geen klik was, maar wat misten jullie dan specifiek aan dat paard?
Mijn ruin heb ik een keer een half uurtje gereden en ik vond hem leuk en een uitdaging, maar om nou te zeggen dat ik meteen een enorme klik ermee had...nee.
Naar mijn idee moet dat met de maanden groeien en heb je dat niet meteen.
Tuurlijk, een paard zijn karakter of bewegingen kunnen je niet liggen, maar ik zou na een keer rijden niet meteen een klik hebben.
Hoe denken jullie daarover?

Ik zal het je sterker vertellen, om te weten of je die klik hebt hoef je helemaal niet te rijden of de bewegingen te zien. Die klik heb je of heb je niet als je het paard in de ogen kijkt.
Mijn eerste merrie wilde ik helemaal niet kopen, ik wist al dat ze fors verpest was maar er stonden daar nog andere paarden op stal te koop. Ging daar dus naar kijken, kwam haar tegen en keek haar in de ogen en ben er toen heel goed over na gaan denken. Verkoper was daarin ook heel coulant, ik heb er een week of 3 over nagedacht of ik het wel zou kunnen, ook proefgereden en uiteindelijk goede afspraken gemaakt over het veulen dat er in zat. Nooit spijt van gehad, maar wel af en toe de verzuchting "waarom heb ik geen normaal paard gekocht" :+
Mijn jonkie ben ik gaan kijken omdat ze me door het hoofd bleef spoken, dus toen maar gaan kijken met de hoop/verwachting dat ik er toch geen klik mee zou hebben. Mis, kijk haar in de ogen en denk "ships, wel klik.....". Die heb ik zelfs niet proefgereden, ze gaf problemen onder het zadel dus ik heb alleen gekeken hoe ze reageerde in de omgang en bij het longeren (en natuurlijk ook naar algemene gezondheid en bruikbare bouw). Ik heb haar nu een jaar en rijden begint nu in zicht te komen ;)

Nienke_

Laat je hem niet keuren dan? Bij afkeuring kan de koop ontbonden worden. Zo te horen heeft deze wel een bemerking. Ik zou ook mijn twijfels hebben en zeker nog eens om de tafel gaan.

nobel1

Tja, le bon coin is wel een van de grootste sites, een soort marktplaats van Frankrijk.
Leuke foto's kunnen ze absoluut niet maken nee :+ , voordeel is wel dat ze vrij vaak een bijzonder grote marge tussen de vraagprijs en de uiteindelijke verkoopprijs hebben zitten.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:43

farah:dat is ook de reden waarom je altijd een bedenktijd moet vragen.Even een slag om de arm houden zeg maar.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:45

Het is bijna allemaal engels volbloed en draver wat daar staat. Ik zal nog eens kijken of ik een selectie kan maken dat ik die niet in beeld wil. Ben bang dat er dat vrij weinig overblijft haha

Farah83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:47

De vraagprijs was al superlaag, het is dan wel al een ouder beestje en heeft niks speciaals gelopen dus keuren kost dan vaak duurder als kopen.
Maar voel me wel zo klote dat ik dus nee moet gaan zeggen, de meiden waren ook erg aardig.

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:49

Farah83 schreef:
Hoi hoi,
nee er is nog niets aanbetaald.
Er is mondeling overeengekomen dat we eerst de rhino zouden afwachten en hem daarna ophaalden.
Het is inderdaad zwaar banketstaaf en we voelen ons er ook echt rot over want het was wel echt een schatje.
Wel hoorden we daar pas dat hij franse voeten had, stijf liep en een blessure heeft gehad omdat de vorige eigenaren de franse voeten hebben willen verhelpen.
Het was verder echt een lief paardje maar was erg stijf (kan ook omdat ie al even stil staat en weinig bereden word) en had een soort huppeltje bij.
Natuurlijk wordt op zo'n moment alles goed gepraat en hebben we er later onze bedenkingen bij gekregen.
Dit is wel al anderhalve week geleden al ofzo.

Gewoon netjes bellen en uitleggen en een les voor de volgende keer ook voor de verkoper is het niet leuk natuurlijk die denkt paard verkocht te hebben..

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:52

Keuren klinisch kost ong.150 euro. Bij afkeuring zijn de kosten voor de verkopende partij. Zo gaat dat meestal. Het bespaard een hele hoop verdreit en ellende. Je moet het zo zien dat je van hun "probleem"niet het jouwe moet maken. Hoe aardig e ook zijn. Zeg gewoon dat je het ook heel erg vervelend vind. Er komt vast wel een oplossing

Als jullie een voorbeeld willen zien van de fransen....
http://www.leboncoin.fr/animaux/offres/ ... 4&q=cheval
Presentatie van niks.

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:55

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:02

lijkt idd leuk maar is te klein voor mij

tomnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:02

zoekt iemand een ponytje met verleden?
En die tijd heeft om haar het vertrouwen te geven?
http://www.bokt.nl/markt/ad/23033/bijna ... -uitdaging
Ik kan haar het helaas niet geven en hoop zo een fijn huisje voor haar te vinden.
Maar het gaat helaas niet meer met de kinderen samen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:05

Wat ik wel irritant vind je hebt leuk contact met koper, komen kijken.. Rijden ging goed mensen waren enthusiast. Zouden thuis de filmpjes laten zien etc en later de week contact opnemen. Geen telefoontje. Na een mailtje te hebben gestuurd of ze nog intresse hadden of niet wel zien dat hij gelezen is maar geen reactie. Vind dat nooit zo netjes. Is toch niet zo moeilijk om te zeggen nee het is toch niet wat we zoeken

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:08

Ik heb precies het zelfde gehad lindy!
Het plaatje klopte helemaal dacht ik. Ze zouden contact met me opnemen dus ik andere afspraken verzetten, helemaal niks! En de andere mensen die haakten af.
Echt niet netjes.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:11

nobel1 schreef:
@Nienke, waarom kijken jullie niet in Frankrijk zelf? daar liggen de prijzen gemiddeld wel wat lager of zijn jullie daar niks leuks tegen gekomen?

Sommigen hebben al best veel paarden gezien en niet gekocht omdat er geen klik was, maar wat misten jullie dan specifiek aan dat paard?
Mijn ruin heb ik een keer een half uurtje gereden en ik vond hem leuk en een uitdaging, maar om nou te zeggen dat ik meteen een enorme klik ermee had...nee.
Tuurlijk, een paard zijn karakter of bewegingen kunnen je niet liggen, maar ik zou na een keer rijden niet meteen een klik hebben.

Mijn pony had ik direct een klik mee, paard niet. Ik denk dat de echte klik heel zeldzaam is en dat de klik meestal moet groeien.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:15

Dan kun je ook nog een klik in de omgang hebben die je met rijden niet hebt. Ik kan zelfs al een klik hebben met een pony op de foto haha
Zo keek ik nu net nog even naar de pony op mp waar ik helemaal fan van ben maar helaas...
http://link.marktplaats.nl/540074903
Laatst bijgewerkt door Nienke_ op 14-03-12 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:21

In oktober heb ik de ideale pony gezien op marktplaats maar toen waren mijn zus en zwager er nog niet helemaal aan toe. Nichtje en ik helemaal fan van de pony!
Stond ook nog eens 10 km bij ons vandaan. Maargoed dan denk je "geen hand vol maar een land vol"
Nu ik al zo'n tijd voor hun zoekende ben dacht ik steeds nog, de pony moet net zo leuk zijn als die ik toen zag.
Wat schetst mijn verbazing....Vorige week stond hij weer op marktplaats! Ik eerst snel gemaild toen familie ingelicht en dag later maar gebeld want in eens stond boven de advertentie "alleen telefonisch" Dus ik bellen en ja hoor... Pony verkocht |( Ik teleurgesteld en nichtje ook |(
Hij heeft hooguit drie dagen op marktplaats gestaan. Vanaf toen ben ik 2 a 3 keer per dag gaan kijken op marktplaats :+ Als die mensen eens wisten hoevaak we aan hun pony hebben gedacht... :+
Die hierboven lijkt erop. Vind het een hele leuke!

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:25

nobel1 schreef:

Tsja... wat is een klik ? Ben er zelf altijd heel nuchter in. Een paard staat je aan of niet. Van een klik of niet kan je in mijn ogen alleen spreken als je langer een combinatie bent en daadwerkelijk met je paard kan lezen en schrijven, of niet.

Wij hebben in de afgelopen 3 jaar redelijk wat paarden aangekocht en dus ook bekeken.
De reden voor mij om een paard te laten staan is afknappen op het uiterlijk als je ter plaatse bent, afknappen op beweging los of onder het zadel.
Ik heb er een gruwelijke hekel aan als paarden zo een slinger in de draf hebben zitten voor je gevoel als je lichtrijdt of als ze een strakke rug of een harde mond hebben. Ze moeten los en soepel voelen en zich laten bewerken. Natuurlijk moet je ook door wat dingen heen kunnen kijken die met training best te verbeteren zijn, maar ik moet er dan wel wat in zien zeg maar.

Farah83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:26

Hoi dames,
jullie hebben inderdaad gewoon gelijk.
In het begin waren we ook wel enthousiast maar hoe meer we de voors en tegens telden waren er meer tegens dan voor.
Franse voeten hoeft niet perse een probleem te zijn, hij is er namelijk al 17 mee geworden.Maar wel de stijfheid en zijn huppeltje die hij bij hem had dat strikte ons een beetje.
Het is in ieder geval wel netjes als ik wat stuur, tnx lady's

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:28

graag gedaan.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:33

Ik had ook niet meteen een klik met m'n laatste aankoop maar ik zag mezelf er wel op rijden. In het begin heb ik wel eens gedacht waar ben ik aan begonnen omdat hij toch wat last van z'n hormonen kreeg. Maar tijdens het zadelmak maken heeft hij geen stap verkeerd gezet ( ook al snapte hij af en toe niet waarom er iemand op z'n rug ging zitten).

Nienke_ schreef:
Keuren klinisch kost ong.150 euro. Bij afkeuring zijn de kosten voor de verkopende partij. Zo gaat dat meestal.

En dat klopt dus niet. Ik zie steeds meer advertenties waarbij staat dat alle keuringen voor de kopende partij zijn ook als het paard wordt afgekeurd. Dus dat zou ik eerst goed navragen.

Je kan beter zo snel mogelijk bellen dat je van de koop afziet Farah want de verkoper rekent er nu wel op dat het paard binnenkort door jullie wordt opgehaald.