Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gerdagorter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 23:08

Iessie schreef:
Limburg, maar deel Brabant/Gelderland kan ook nog wel. Of regio den Haag.
Woon zelf in zuid-Limburg, nogal een uithoek, dus..

Misschien is er wel iets leuks vlak over de grens.

Spaikey

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:15

Jeetje Issie dat was wel schrikken zeg!

Ik ben gisteren naar een 4 jarige Trakhner merrie gaan kijken. Ze was braaf en correct qua bouw en gangen. Heb ook even gereden voelde wel goed aan dus ik ga nog even terug volgende week. Heb al een aantal paarden gezien dit was de eerste die ik onder het zadel heb geprobeerd. Ze straalde gewoon echt vriendelijkheid uit, wel nog wat groen maar wel braaf.

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:42

Iessie schreef:
Ja kan een paard echt flauwvallen? Ik dacht misschien dat het zoiets was, omdat hij de dieren eng vond.
Maar volgens de eigenaresse kon dat niet. :D
Torius het valt te proberen toch? Ik denk zelf dat zo'n pony wel 6000 euro moet opbrengen?

Tsja ik zal nog even in dit topic blijven helaas. Als iemand nog een bomproof knuffel pony (d/e maat) omgeving limburg/gelderland/brabant weet hoor ik het graag.

Minder zelfs nog dan 6000. De eigenaar vraagt 5500 en voor een goed tehuis is een lager bedrag bespreekbaar.

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:44

leuk Spaikey, hopelijk blijft het zo een leuke

yliljeey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:16

Adin schreef:
yliljeey schreef:
meestal zijn de beste hadelaren en fokkers op marktplaats te vinden

dat is dus echt flauwekul, sorry hoor.
De beste handelaren/fokkers hoeven bijna niet te adverteren, dat gaat gewoon van mond tot mond etc.

tuurlijk meis.
toevalig heb i daar de beste handelaar van nederlang op gevonden.
is echt zo!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:19

Ik al meerdere hele slechte...

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:40

Iessie schreef:
wreckh schreef:
Ik heb net een heerlijke rit gemaakt op de fries, heerlijk. Lekker weer, fijne gangen, heb echt genoten.

Het paard van je instructrice, toch?
Zou het wat kunnen worden denk je?

Ja klopt. Ik heb tot nu toe nog geen andere fries geprobeert, maar begin deze wel steeds leuker te vinden. Kan het haast niet over mijn hart verkrijgen om op een ander te stappen. haha. Maar misschien wel wijs om toch die andere ook te proberen. Maar ze begint wel een plekje te veroveren bij me. Ze is heel vriendelijk. MOet nog wel wat leren, maar hebben ook al wat bereikt in de periode dat ik haar rij. En het buitenrijden was gewoon echt volop genieten.

@Issie: Jeetje wat een eng verhaal. Gelukkig dat je verder niks hebt.

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:45

Leuk zeg wreckh!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:14

Torius, ik vind dat wel een normaal bedrag voor zo'n pony. Hoewel het natuurlijk toch veel geld is.

Wreckh, dat klinkt positief. :j

Spaikey, houd je ons op de hoogte?

Ik ben nog aan het twijfelen over de haflinger waar ik gisteren ook over schreef.
Het is een 16 jarige ruin, beleerd onder het zadel en voor de koets. Braaf met buitenrijden maar wel sterk.

Ik heb hem gisteren gezien maar na mijn val had ik geen zin meer om op te stappen en ik moest ook terug naar huis.
Ben nu aan het denken of ik een mailtje zal sturen en nog eens naar de haf zal gaan kijken. Maar van de andere kant twijfel ik ook.
Nogmaals ik neem de eigenaresse niks kwalijk, maar een stemmetje in mijn hoofd vraagt zich steeds af of deze dan wél zo lief is als wordt beweerd...
Bij twijfel niet doen zeggen ze toch?

Ik heb trouwens wel flinke spierpijn vandaag... :x

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:17

Klinkt goed Wrekn!

Ik zou rustig verder kijken Iessie.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:35

WinBinChes, niet gaan kijken dus?
De advertentie van de pony waar ik gisteren afgekukeld ben, is aangepast:

Citaat:
Zeer brave E-pony geschikt voor springen en dressuur. Een pony met een echt leeuwenhart.
Schrikt zelden en springt alles.Ideaale pony voor beginners ook voor buiten,ondanks zijn jonge leeftijd.Voor manege lessen geschikt.

Nouja als die haflinger net zo braaf is, kan ik misschien beter thuis blijven. := :o

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:41

Tja, je hebt er al niet zo'n fijn gevoel erbij. Ik zou gewoon verder kijken. Maar dat zou ík doen.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:44

Hier nog een stille meelezer :D

Wat is er dan gewijzigd, Iessie?

Als je een bomproof paardje zoekt om mee buiten te rijden, zou ik ook niet gaan kijken bij een pony die al als sterk omschreven wordt :n Lijkt me niet echt relaxed buiten rijden (en misschien valt sterk bij deze verkopers wel onder 'nog net te houden') :+

Lijkt me dat er met jouw eisen genoeg andere opties moeten zijn :)?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:51

Gisteren was hij nog voor een halfgevorderde ruiter. Vandaag voor een beginner en schrikt hij bijna nooit. :+
Dan had ik gisteren zeker heel toevallig een uitzonderlijk momentje...

WBC Je hebt wel gelijk hoor. Ik wilde het alleen even van iemand anders horen, ter bevestiging.
Volgens de staleigenaar was hier vlak in de buurt nog een grote haflinger stoeterij/fokkerij. Ik weet alleen nog niet precies waar, moet dat nog even uitzoeken. Misschien hebben die nog een coole kikker.

Yelly ik ben al een paar maandjes op zoek maar tot nu toe geen resultaat. Het maakt mij eerlijk gezegd niet veel uit hoe de pony eruit ziet, als hij maar betrouwbaar is en ik er met een lang teugeltje mee naar buiten kan. En hij moet gezond zijn (logisch).
Een week of 2 terug ben ik bij een stevige haflinger tank wezen kijken die ook behoorlijk sterk was maar die vond ik erg leuk. Dat klikte ook meteen goed. Helaas was hij hoefbevangen geweest (dat was niet verteld) en heb ik hem laten staan.
Maar ik vind wel dat je gelijk hebt en dat ik in dit geval beter niet meer kan gaan kijken.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:59

Persoonlijk houd ik helemaal niet van paarden die zich heel sterk maken :) Dan zijn ze in mijn ogen ook niet zo heel braaf namelijk :D

Wat is je maximale budget :)?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:21

Rond de 2000 euro (eigenlijk liever niet meer dan dat, of hij moet heel leuk zijn).
Qua leeftijd is een jaar of 15 wel de max.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:23

Ik krijg morgen een mailtje van een eigenaresse van een paardje of hij wel of niet verkocht is. Is hij niet verkocht ga ik er eens een ritje op maken. Eens kijken of het wat voor mij is :)

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:31

Ik dacht dat jij een onbeleerd paard zocht? :)

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:50

Ik ben ook een stille meelezer (& niet meer opzoek..)

@ Iessie
Ik was begin van 't jaar ook opzoek naar een paard waar ik gemakkelijk mee naar buiten kon. Toen ik bij Evie ging kijken, was ze al een jaar het erf niet afgeweest & vreselijk vervelend (ze heeft me er ook afgegooit, niet zo erg als jij trouwens Iessie).. Maar ondanks de gok, is het een paard dat ik met een lang teugeltje door het bos kan rijden.
Als de haflinger je wel trekt, zou ik desnoods vragen of er eerst een ander er een stukje op naar buiten gaat? Desnoods iemand die jij zelf meegenomen hebt? Sterk maken ervaart iedereen anders.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:22

Haha, Iessie, je had die van mij moeten hebben, haha :D Te laat :D Misschien niet je type qua paard, maar heel braaf en enthousiast buiten :D Maargoed, dat was ook een gokje, want ze was eigenlijk alleen in een binnenbak gereden (net zadelmak en ingereden) :)

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:27

Ik werd even getipt door een vriendin van mij dat mijn schimmel een paar pagina's terug genoemd werd, dus even een korte reactie.

Ten eerste bedankt voor t noemen van mijn schimmel voor degene die t betreft. Ze is op dit moment niet op en top in conditie, omdat ik een half jaar geleden een auto-ongeluk heb gehad en ik daardoor afhankelijk ben van vriendinnen . Super lief natuurlijk, maar ze wordt niet meer 6 keer per week gereden. Overigens hoor ik wanneer mensen komen kijken dat de cornage bijna niet hoorbaar is en al helemaal niet zo erg is als op de filmpjes, maar ja...

Daarnaast is ze vorige week naar de tandarts geweest en komt aankomende week de hoefsmid :o .

Moest lachen om de opmerking over de ruiter...ze is namelijk een goede vriendin van mij, maar een springruiter en voor t eerst dat ze idd op mijn dressuurzadel zit haha. Ze springt Z en rijdt dressuur op haar springzadel hahaha.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:07

@Adin: Heel veel succes vandaag!!!!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:15

idd Adin!

Succes!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:20

@Adin: heel veel succes, vandaag!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:31

Interessant topic dit, en leuk om alle zoektochten zo een beetje te kunnen volgen! Iedereen doet dat toch op zijn eigen manier en iedereen heeft weer aparte wensen.

Ik heb er tot nu toe nog geen enkele moeite mee gehad om een nieuw paard aan te schaffen, ik hoef ze ook niet te zoeken, ze komen vanzelf naar mij :') Dan hoef je ook niet veel tijd te spenderen aan "welk budget" etc., want het budget is dan gewoon niet hoog. Je hebt dan alleen wel altijd een paard met in meerdere of mindere mate een probleem. In mijn geval hebben beide paarden een bokvoet. Als je daar echter genoeg van af weet en dit kan goed bijgehouden worden, dan hoeft het geen enkel probleem te zijn. Daarnaast hebben ze niet echt een heel eenvoudig karakter, maar dat trekt mij juist weer aan in een paard. Doe mij maar een uitdaging, als je ze leert kennen worden ze vanzelf makkelijk.

Als ik ooit weer eens op zoek zou moeten naar een paard, dan is het voor mij belangrijk dat hij groot is (vanwege mijn lengte), en het liefst een die nog onbeleerd is of anders nét aangereden. En hij of zij mag behoorlijk eigenwijs zijn, daar hou ik wel van. Qua uiterlijk maakt het me ook niet veel uit, zolang er maar op enig moment een soort van klik is. Met Zelano had ik die klik echter ook niet meteen, die kwam pas toen ze me de stal uit sloeg :') Toen wist ik dat dit echt een paard voor mij was!

Succes vandaag, Adin!