Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dancertje schreef:sorry IkbenEllen dit ben ik niet met je eens want hij heeft het opgezocht en het late zien waar we bij waren
dancertje schreef:het maakt ook niet uit maarja mijn keuze is nog altijd slachten reden hiervan zie eerder in het topic
Lielle schreef:Evelienepien, ik heb al tig paarden met een roesje gezien en dat was echt royaal voldoende voor ons paard, hij stond te tollen op zijn benen. Maar een paard van bijna 30 is niet zomaar zo oud geworden, dan hebben ze echt een ijzeren wil (dat zei onze DA ook) en dit was gewoon een paard dat is letterlijk en figuurlijk nergens bij neerlegde en dus ook niet bij een narcosespuit. Hij is 27 jaar bij ons geweest, en we hadden dit vooraf al voorspeld.
Hoi! Ik lees je (met alle respect) alleen begrijp ik 1 ding niet helemaal: als de DA (in mijn beleving dan) echt ook narcose geeft voor een olifant (want zeker oudere paarden/beesten lopen al extra risico om hieraan te kunnen overlijden) dan kunnen ze daar toch niet tegen vechten?
En daaorm moet je dus naar het individuele paard kijken en je keuzes maken. Klopt! Trammelant kon niet meer vervoerd worden, en dus was een spuitje de enige optie, maar voor hem zou schieten veel eerlijker zijn geweest.
*krijgt een enorm deja vu gevoel hier*
Lielle schreef:Trammelant vocht tegen het gevoel dat hij niet meer op zijn eigen benen kon staan. Hij wilde zich niet laten vallen, en dat is een ellendig gezicht. En hoeveel je ook geeft, het begint altijd pas langzaam te werken. Toen hij eenmaal lag, en de DA had voorkomen dat hij weer opstond, was het vechten ook wel voorbij. Maar dat niet willen omvallen was een heel naar beeld.
IKbenEllen schreef:Ach joh, ze is 13
Ilsex schreef:het liefste zou ik willen dat alle dieren een lekker leventje hadden, en dat alles maar ergens anders van werd gemaakt niet van dieren want die horen ook een lekker leven te hebben allemaal
Snoevie schreef:geloof niet dat er nog de mogelijkheid is om te begraven?weet het niet zeker hoor.
Snoevie schreef:ik snap je tekst niet helemaal up_to_date?
je zegt dat je het er niet mee eens bent dat een paard moet lijden als hij het spuitje krijgt?