slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miryamk

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:35

ouderdom geeft je ook vleugels Marja Clown

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:36

Ik ben zelf ook voor het slachten, maar kies er dan wel voor om m'n paard niet naar de vleesverwerking te laten gaan omdat ook ik het geen fijn idee vind om te weten dat iemand anders mijn paard op zijn brood heeft.

Ik ben het ook eens met de hoefsmid. Het komt vaker voor bij het inslapen dat het paard vecht tegen zijn/haar dood. En bij het slachten is het één kogel en hij/zij is zo weg zonder pijn en zonder stres. Ik ben er dan wel absoluut tegen paarden die niet te verkopen zijn (bijv. paarden met ernstige zomerschurft) naar de slacht te brengen en datde eigenaar daar dan slachtpremie voor krijgt. Dat vind ik zo misselijk.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:37

Gna Gna je word er gek van vest aan vest uit Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:46

dancertje schreef:
sorry IkbenEllen dit ben ik niet met je eens want hij heeft het opgezocht en het late zien waar we bij waren

Daarom zeg ik 2x Meestal. Plus, heeft ie dan dosis gekozen die bij kilo's van het paard stonden of ruim er overheen?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 14:48

dancertje schreef:
het maakt ook niet uit maarja mijn keuze is nog altijd slachten reden hiervan zie eerder in het topic

Dat mag ook Knipoog

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:16

Lielle schreef:
Evelienepien, ik heb al tig paarden met een roesje gezien en dat was echt royaal voldoende voor ons paard, hij stond te tollen op zijn benen. Maar een paard van bijna 30 is niet zomaar zo oud geworden, dan hebben ze echt een ijzeren wil (dat zei onze DA ook) en dit was gewoon een paard dat is letterlijk en figuurlijk nergens bij neerlegde en dus ook niet bij een narcosespuit. Hij is 27 jaar bij ons geweest, en we hadden dit vooraf al voorspeld.
Hoi! Ik lees je (met alle respect) alleen begrijp ik 1 ding niet helemaal: als de DA (in mijn beleving dan) echt ook narcose geeft voor een olifant (want zeker oudere paarden/beesten lopen al extra risico om hieraan te kunnen overlijden) dan kunnen ze daar toch niet tegen vechten?

En daaorm moet je dus naar het individuele paard kijken en je keuzes maken. Klopt! Trammelant kon niet meer vervoerd worden, en dus was een spuitje de enige optie, maar voor hem zou schieten veel eerlijker zijn geweest.

*krijgt een enorm deja vu gevoel hier*

I get it Haha! ! (maar soms loont herhaling Knipoog )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:20

Trammelant vocht tegen het gevoel dat hij niet meer op zijn eigen benen kon staan. Hij wilde zich niet laten vallen, en dat is een ellendig gezicht. En hoeveel je ook geeft, het begint altijd pas langzaam te werken. Toen hij eenmaal lag, en de DA had voorkomen dat hij weer opstond, was het vechten ook wel voorbij. Maar dat niet willen omvallen was een heel naar beeld.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:28

Bij mijn paarden was het 1 keer diep snurken en boem daar lagen ze en was het afgelopen, binnen een paar seconde was het over en uit.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:36

Lielle schreef:
Trammelant vocht tegen het gevoel dat hij niet meer op zijn eigen benen kon staan. Hij wilde zich niet laten vallen, en dat is een ellendig gezicht. En hoeveel je ook geeft, het begint altijd pas langzaam te werken. Toen hij eenmaal lag, en de DA had voorkomen dat hij weer opstond, was het vechten ook wel voorbij. Maar dat niet willen omvallen was een heel naar beeld.

Toevallig vertelde gisteren een mens tegen me dat ze pas heel laat reageerde op pijnstillers en verdovingen, normale tandartsverdoving duurt bij haar en half uur voor ie werkt, bij mij is dat binnen 5 minuten gepiept. Waarschijnlijk zijn er ook wel paarden die daar last van hebben. Als het bij mensen kan?

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:37

@ Lielle: Ja, ik snap dat dat een naar beeld is en vervelend dat het zo gelopen is.

@cojolly: Bij die van mij ging het ook zo ongeveer alleen niet zo snel. Het duurde wel even voordat hij ging zitten/liggen maar zonder nare dingen. In totaal (alle spuiten) duurde het +/- 5 min.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 15:51

Vanaf de eerste spuit inderdaad +/- 5 min, vanaf dat ze lagen een paar seconde ze zijn allebei met gras in hum mond dood gegaan

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:58

Om even terug tek omen op de leuke verhaaltjes met IlseX Ik heb nogn ooit een persoon zig ZO ontzettend aan zien stellen zeg. Meid je kan jezelf beter gaan verhongeren als niets wilt eten of drinken wat van paarden afkomstig is. Ik heb meer medelijd emet de lammetjes, de kalfjes en de andere diertjes die overal voro gebruikt worden dan voor mijn paard als ze naar de slacht gaat hoor... dan word ze maar honde voer, Het hondje wat mijn paardje eet zal er vast heel gelukkig van worden. Dan word ze lijm, waar een kleuter heel blij mee is dat het hun knutselwerkje zo goed blijft plakken. DAN worden het maar winegum snoepjes en andere snoepjes, en pudding (ja ook in pudding want in pudding zit gelatine en gelatine word ook gemaakt van koeien, schapen, paarden, varkens en ander geslachte beesten botten gemaakt) Want ik vind winegums lekker.. En AL zou ze op mijn bord belanden als een mals biefstukje.. dan heeft mijn paard mij nog een laatste dienst bewezen na alles wat ik ook voor haar heb gedaan (Zei natuurlijk ook voor mij ) En dat ze nog het laatste voor mij doet door mijn buikje te vullen met haar sappige billen.

Korto0m stel je niet aan man, Als je paarden slacht zielig vind, vind ik dat je alles zielig moet vinden en niet gewoon lekker je kroketje weg moet verorberen, geen patat meer eten, egen snoep, geen kip, geen hamburgers, geen varkens lapjes en ga zo maar door. En dit geld dus voor alle wonna B Veggietrienen hier op het topic

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:07

Ach joh, ze is 13 Ach gut

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:15

@ pinkybubble , iedereen mag toch zijn eigen mening hebben ? en ik vind het trouwens ook zielig voor al die lammetjes en kalftjes etc, want mijn vriendin die woont op een boerderij en ik kom daaar best vaak nou ik heb al genoeg meegemaakt wat niet leuk is voor die beestjes en ze worden nuttig gebruikt daar ben ik blij om maar vele van die diertjes hebben ook geen normaal leven gehad en daar baal ik best van, en bij paarden is dat wel zo. maar ik zou liever mijn paard laten inslapen en cremeren dan heb je toch ook nog wat van hem bij ? En paarden zijn ook voor veel dingen nuttig, en jij bent daar blij mee, dat er andere mensen gebruik van kunnen maken. ben ik aan de ene kant ook blij mee maar het ging erom wat je van slachten vond als je voor het dillema komt te staan slachten of inslapen. Ik ga voor inslapen, maar ieder zijn eigen mening Knipoog , sta voor alles open, iedereen vind het anders ik dus ook Tong uitsteken. Maar ik vind het dus idd ook super zielig voor al die andere dieren hoor, het liefste zou ik willen dat alle dieren een lekker leventje hadden, en dat alles maar ergens anders van werd gemaakt niet van dieren want die horen ook een lekker leven te hebben allemaal Haha!
Laatst bijgewerkt door Ilsex op 13-08-07 17:49, in het totaal 5 keer bewerkt

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:16

IKbenEllen schreef:
Ach joh, ze is 13 Ach gut

Haha geeft niet, hoe eerder ze de waarheid hoort hoe beter tog??Zal een stukje beter voor haar latere pony/paard zijn Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:55

wat is er super zielig aan vlees eten?
dat is de natuur hoor,leeuwen jagen op 'vlees' en tijgers ed........is de natuur Ilsex

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:56

Ilsex schreef:
het liefste zou ik willen dat alle dieren een lekker leventje hadden, en dat alles maar ergens anders van werd gemaakt niet van dieren want die horen ook een lekker leven te hebben allemaal Haha!

Ben het roerend met je eens, behalve dan de horzels en muggen die mogen morgen uitsterven Haha!

Maar helaas, geen Utopia, en hier ligt weer een kipfiletje in de pan Vingers aflikken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:57

wespen mogen van mij ook wel weg Tong uitsteken haha

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:10

Maaruhm zonder insecten zijn wij over 5 jaar uitgestorven (jammer want ik heb een pesthekel aan ze *lees: ben als de dood*)

En wat betreft inslapen of slachten, nou doe mij maar de slacht. Ik zou liever zijn malse billetjes op mijn bord willen zien, dan dat ie weg ligt te rotten onder de grond tussen de beestjes

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:11

geloof niet dat er nog de mogelijkheid is om te begraven?weet het niet zeker hoor.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:12

Tja, dat het vlees opgegeten word, gebeurt ook met koeien, varkens e.d.

Maar ik breng mijn paard ook never nooit naar de slacht!
Ik ben het er niet mee eens dat een paard nog moet lijden als ie het spuitje krijgt.
Maar goed, da's mijn ervaring en iedereen denkt er anders over.

Een paard op stal had het achterbeen verbrijzeld en ik ben mee gegaan naar de kliniek.
Dat paard heeft naar mijn idee echt niet geleden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:17

ik snap je tekst niet helemaal up_to_date?
je zegt dat je het er niet mee eens bent dat een paard moet lijden als hij het spuitje krijgt?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:37

Snoevie schreef:
geloof niet dat er nog de mogelijkheid is om te begraven?weet het niet zeker hoor.

Oh nja Clown .. maar toch ben ik voor de slacht

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:44

Snoevie schreef:
ik snap je tekst niet helemaal up_to_date?
je zegt dat je het er niet mee eens bent dat een paard moet lijden als hij het spuitje krijgt?

Haha! Ze bedoelt dat het heel soms ook wel eens goed gaat bij de dierenarts, dat het binnen een paar minuten gebeurd is. Van degenen naast mij die een paard hebben in laten slapen heb ik ook nooit problemen gehoord.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:25

oh okee op die manier,sorry!